Shifting Tension - Regionale stimulatie

Author
Glenn
Mister Body & Fitness Forum 2007!
2006/11/09 01:30:36 (permalink)
0

Shifting Tension - Regionale stimulatie

Shifting Tension
Is it possible to put more stress
on certain parts of a muscle?
by Christian Thibaudeau

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden

Verder heb ik nog aanvullende informatie (heb ik al op 2 andere boards gepostmaf!):

Een zeer interessante review: http://www.shobix.co.jp/ijshs/tempfiles/journal/4/20050199.pdf

Thus, the effect of pennation angles on muscle force production, and the functional impact of their increase, may be much greater than previously thought. The magnitude of muscle-tendon interaction varies among individuals, and it changes as a result of strength training (Kubo, et al., 2002)

Een must-read! (Kawakami, 2005) 

Skeletal muscle is a heterogeneous tissue that exhibits numerous inter- and intramuscular differences (i.e., architecture, fiber composition, and muscle function). An individual muscle cannot be simplistically described as a compilation of muscle fibers that span from origin to insertion. In fact, there are unique differences within a single muscle and within single muscle fibers with respect to fiber size and protein composition. Electromyographic data indicate that there is selective recruitment of different regions of a muscle that can be altered, depending on the type of exercise performed. Longitudinal resistance-training studies also demonstrate that individual muscles as well as groups of synergist muscles adapt in a regional-specific manner. The author speculates that no single exercise can maximize the hypertrophic response of all regions of a particular muscle. Thus, for maximal hypertrophy of an entire muscle, athletes (particularly bodybuilders) are justified in incorporating various exercises that purportedly stimulate growth in a regional-specific manner. (Jose Antonio, 2002)

Overigens wil ik er wel bij vermelden dat er wel degelijk spiervezels direct van orgio naar insertie lopen, echter zijn er bepaalde spiervezels die alleen in bepaalde gebieden van spiergroepen lopen. Je zou dan kunnen beredeneren dat je dus bepaalde spiervezels meer kan stimuleren. Dit geeft sowieso geen bewijs dat een spier over de gehele lengte overal gelijk wordt gestimuleerd.

En het moraal van dit verhaal:

“Just because something goes against what you personally believe doesn’t mean that it’s not true” (Christian Thibaudeau, 2006).

2 Replies Related Threads

Gert
    The Sniper
    RE: Shifting Tension - Regionale stimulatie 2006/11/09 11:32:40 (permalink)
    0
    Leuke stukjes schrijft Christian altijd. Nou ben ik niet zo'n theorie man (en moet de artikelen in het engels geschreven ook altijd vaker doorlezen om het helemaal goed te begrijpen) maar hij weet z'n theorie wel aardig te onderbouwen met snelwegen en aftakkingen en dat je die dan afzonderlijk kan aansturen.
    Ik zal niet zeggen dat ie ongelijk heeft maar persoonlijk geloof ik er niet zo in. Laten ze maar eerst eens met harder bewijs komen, zoiets moet toch ook te meten zijn met de hedendaagse apparatuur.
    Wreckless
    Super Heavy Weight
    RE: Shifting Tension - Regionale stimulatie 2006/11/11 11:39:52 (permalink)
    0
    Ik denk net dat daar het probleem ligt. Het is niet omdat er aftakkingingen aan een snelweg zijn, dat je die ook persoonlijk kan aansturen.
    Jump to:
    © 2020 APG vNext Commercial Version 5.0