Sportscholen Reviews NL en B - voor en door leden

Page: < 12345.. > >> Showing page 4 of 7
Author
Sharkie
Stille wateren, grote haaien.
RE: Sportscholen Reviews NL en B - voor en door leden 2005/06/02 14:30:51 (permalink)
0

Naam Sportschool: Flash gym Den Bosch
Adres Sportschool: Gruttostraat
evt. Webadres Sportschool: http://www.flash-gym.nl/

- Aanwezigheid squatrek (let op: één waaruit je de stang vrij op je nek kunt nemen, dus niet een Smithmachine met geleide stang):
squatrek aanwezig... word alleen bijna nooit gebruik van gemaakt... smith is er ook een. er staan 3 bankdrukbankjes.. soms ook wel nodig, er staan 2 incline bankdrukbanken en 1 declinebankdrukbankje.. allemaal met dr eigen schijven en met genoeg gewicht...
daarbij staan er tussen bij de dumbells 7 trainingbankjes, allemaal nieuw en in verschillende standen verstelbaar, incline dan,
verder staat er een rek met barbells, met een vast oplopend gewicht (staat alleen niet op welk gewicht..) ideaal, want dan hoef je niet telkens met schijven in de weer te zijn...

- Range dumbbels:
dumbels gaan van 2 tot 50 kilo... van de range 5 tot 15 kilo (geloof ik kan ook tot 12 of 13 kilo gaan) zijn er twee setjes aanwezig... goede zaak, dit zijn de meest gebruikte gewichten..

- Verhouding cardio/krachttraining(-sapparatuur):
de nadruk ligt op de krachttoestellen, waarbij ze van de meeste toestellen wel 2 uitvoeringen hebben staan... 1 hele nieuwe vaak en 1 oudere die nog in goede staat is, inrichting van de toestellen is wel heel vaag, alle apparaten staan dwars door elkaar heen... en van sommige staan er 3, maar dat zijn dan zulke oude dat bijna niemand die nog gebruikt

- Kledingvoorschriften:
kunnen er best zijn, maar is mij nog nooit opgevallen, doen ze ook niet zo moeilijk over vermoed ik

- Muziek (evt. muziek verzoeken?):
muziek is goed, maar ze draaien vooral trance, harddance, hardstyle, dus als je daar niet van houd zal het wel tegenvallen, in ieder geval in de avonduren dat ik train, en ik vind het goede pompmuziek...! verzoeknummers.. geen idee, maar lijkt me niet handig, de bar, met de muziekcompu staat voor in de sportschool.. het krachtgedeelte ligt achterin de zaak

- Extra's als sauna,:
er is geen sauna, wel een een zonnebank (of ms wel 2...) en ik meen ook een kapper overdag

- bar etc.:
er is een best lange bar, ze hebben drie zithoeken, zelfs 1 speciaal voor de rokers...

- zonnestudio:
zie extra's

- masseur in house of aangesloten bij sportschool:
zou best kunnen, maar is me nog niet opgevallen, 's avonds in ieder geval niet..

- Kwaliteit personeel:
dubieus, er lopen er 's avonds een aantal rond, zowel oud als jong, die weleens wat correcties geven, maar veel vaker ook niet, zie soms van die jonge gastjes trainen, die echt geen flauw idee hebben waar ze mee bezig zijn, van mij mogen die wel wat meer begeleid worden. Vaak worden beginnelingen een aantal keren begeleid met sporten, waarbij mij opvalt dat ipv basisoefenigen een hoop moeilijke isolatieoefeningen ook met kabels enzo worden gedaan... lijkt me een beetje overbodig... ook qua schema's is het volgens mij een beetje zelfs zoeken..
dat van die weiinig begeleiding kan ook komen doordat er veel ervaren gasten bij ons rondlopen, die hebben nu eenmaal minder sturing nodig.. kan zijn dat de instructeurs daardoor wat lui zijn geworden... en de meeste instructeurs zijn ook niet echt breed ofzo.. dus als ik advies krijg van de instructeur en daarna zegt een grote gast het tegenovergestelde dan ben ik eerder geneigd de grote gast te volgen...

- staat/onderhoud van apparaten:
zoals gezegd, er zijn twee soorten, de nieuwe apparaten, die in perfectie staat zijn, en de wat oudere apparaten, zeg maar de vorige generatie, die nog in perfecte staat zijn, maar die er wat ouder uitzien, hier en daar zou er wel een pinnetje of een gewichtenstapel vervangen mogen worden, maar dr is nog niks uit elkaar gevalle n ofzo

- hygiene (handdoek verplicht/wordt er schoongemaakt):
ik meen dat een handdoek wel verplicht is, maar ze zijn er niet zo scherp op. dwz ik heb ze dr nog nooit over gehoord, de meeste mensen trainen bij ons ook zonder handdoek, apparaten zijn schoon, het stinkt bij ons ook niet, komt ook door de goede airco...

- (genoeg) douches aanwezig:
douches zijn er genoeg, bij de mannen iig, en ze zijn ook schoon..

- cardio apparaten genoeg variatie:
ongeveer 10 hometrainers, 8 loopbanden en 8 crosstrainers, 1 traploopgeval, maar 1 roeitrainer (!!!), en twee spinningbikes

- zijn de cardio apparaten voor het meerendeel bezet of niet:
op de tijden dat ik ga valt dat reuze mee, maar dat komt denk ik ook doordat als ik train, er bijna alleen maar "grote" mannen en jochies trainen, 's avonds komt iedereen daar om te krachttrainen

- Overdekte (fietsen)stalling:
de fiets kan onder een soort van afdakricheldakuitsteekdinges staan, als je wilt

- (genoeg)Kluisjes om kleding en waardevolle spullen op te bergen:
dit zeker, ze hebben eigen kluisjes, plus achter bar een muur met kluisjes waar je dingen weg kunt laten leggen voor tijdens de training

- prijs abonnement (zeker als vermelding!) en semi-objectief tov aanwezige diensten/mogelijkheden.:
Per maand 37,50 euro
Per 3 maanden 107,50 euro
Per 6 maanden 195,00 euro
Losse training 8,50 euro
10 ritten kaart 60,00 euro

Inschrijfgeld 7,50 euro

- openingstijden:
maandag t/m donderdag 9.30 - 22.00 uur
vrijdag 9.30 - 21.00 uur
zaterdag 10.30 - 14.00 uur
zondag 12.00 - 14.00 uur

- Extra opmerkingen:
zoals gezegd is de begeleiding niet van de hoogste kwaliteit, wil je iets weten dan zal je het drie keer moeten vragen, en veel denkbeelden van de begeleiders zijn.. alleng achterhaalt (ben ik hier achter gekomen).. en zo word me door een van die begeleiders afgeraden om squats te doen :s, ipv dat ie me goede techniek aanleert
over de lessen die er gegeven worden kan ik niks zeggen, want die volg ik niet...
de sfeer is goed, zoals gezegd komen er 's avond de wat serieusere krachtsporters, er word wel geouwehoerd, maar vooral getraind...! verder komen er in de avonduren weinig vrouwen, wat voor sommige een reden is om eerder te trainen, echter vanaf half 9 loopt de zaal vaak leeg, dan blijven de echte diehards over, zeggen we over onszelf knipoog en dan is het dusdanig rustig dat je nergens hoeft te wachten.. maar gewoon lekker door kan trainen

overall
goede sportschool, genoeg apparaten en gewichten, de begeleiding kan wat beter, en er word bijna niet gesquat.... toen ik laatst deed stonden er een aantal behoorlijk glazig uit dr ogen te kijken, maar goed
Remco
cuore sportivo
RE: Sportscholen Reviews NL en B - voor en door leden 2005/06/07 14:00:28 (permalink)
0
Naam Sportschool:
PK sport
Adres Sportschool:
Voorbancken 26, 3645 GV Vinkeveen
Webadres Sportschool:
http://www.pksport.nl/

Aanwezigheid squatrek:
Nee geen squatrek aanwezig. Wel een Smithmachine
Range dumbbels:
Van 1 t/m 32 kg.
Verhouding cardio/krachttraining(-sapparatuur):
50/50 (2 verdiepingen)
Kledingvoorschriften:
Geen buitenschoenen, verder is alles wel toegestaan.
Muziek
Muziek wordt geregeld door Alcas (programma). Wanneer is het rustig is, is het mogelijk om andere muziek te verzoeken.
Extra's als sauna:
1 Sauna, op sommige dagen voor alleen vrouwen. Drie squash banen.
Bar etc.:
Flinke bar met 2 biertaps, espresso/koffie apparaat. Verse jus en alles wat je verder wil.
Zonnestudio:
2 lig zonnebanken en 1 waarin je moet staan.
Masseur in house of aangesloten bij sportschool:
Nee

Kwaliteit personeel:
Gezellig en goed personeel. Niet te beroerd om rond 23:30 nog een protoshake te maken.
Staat/onderhoud van apparaten:
Goed onderhoud en vrij nieuwe apparaten. Prima dus.
Hygiene:
Een handdoek is verplicht. Er wordt ook schoongemaakt.
Douches aanwezig:
Ik douche zelf niet op de sportschool, maar zover ik het kan zien zijn er genoeg douches.
Cardio apparaten genoeg variatie:
Allerhande cardio apparaten zijn beschikbaar. Loopband, roeimachine, crosstrainer, stepmachine, fietsen.
Zijn de cardio apparaten voor het merendeel bezet of niet:
Ik kom meestal laat (na 21:30) dan is het niet druk, maar rond 20:00 kan het wel druk zijn en heb je kans dat je favoriete apparaat bezet is.
Overdekte (fietsen)stalling:
Geen overdekte stalling, maar wel ruimte om je fiets neer te zetten.
Kluisjes om kleding en waardevolle spullen op te bergen: Ja. Gratis kluisjes door middel van je pasje en een elektronisch slot waar je zelf een code voor moet verzinnen.
Prijs abonnement
Onbeperkt fitness/lessen/squash/sauna voor €49,- per maand. Wat ik niet voordelig maar zeker niet te duur vind. Het is een mooie moderne sportschool, met flink wat faciliteiten.
Openingstijden:
Maandag t/m donderdag : 7.30 - 24.00 uur
Vrijdag : 8.30 - 24.00 uur
Zaterdag : 8.30 - 18.00 uur
Zondag : 11.00 - 15.00 uur

Extra opmerkingen:
Gebruik maken van powerplate kost extra. Ook kun je bij PK sport terecht voor een flink scala aan vechtsporten, zoals Judo, Taekwondo en Jai Jitsu. Ook Kick Fun is mogelijk, maar dat schaar ik onder de ‘lessen’.

edit sis 3-8-07 namens Remco:

Wijzigingen:
Vrij snel na de recensie is er toch een squatrek geplaatst en er is nu ook een masseur in het pand aanwezig.

Mastah
Heavy Weight
RE: Sportscholen Reviews NL en B - voor en door leden 2005/08/12 12:02:35 (permalink)
0
Naam Sportschool: FitVianen
Adres Sportschool: Lijnbaan 9
evt. Webadres Sportschool: www.fitvianen.nl

- Aanwezigheid squatrek (let op: één waaruit je de stang vrij op je nek kunt nemen, dus niet een Smithmachine met geleide stang): met geleide stang
- Range dumbbels: 1/30
- Verhouding cardio/krachttraining(-sapparatuur): 25/75
- Kledingvoorschriften: niet speciaal gwoon handoekie enzo
- Muziek (evt. muziek verzoeken?): sòchtends radio/rap savonds trance/hardstyle
- Extra's als sauna,: sauna
- bar etc.: bar( als in shakies chillen, eten etc.)
- zonnestudio: ja
- masseur in house of aangesloten bij sportschool: ?
- Kwaliteit personeel: 1loopt r rond die voormalig bodybilder trainer is geweest andere twee snappen r iets minder van
- staat/onderhoud van apparaten: perfect splinter nieuw !
- hygiene (handdoek verplicht/wordt er schoongemaakt): verplicht handoek iedereen zelf apparaten schoonmaken schoonmaakspullen etc. aanwezig 2x daags schoongemaakt door werknemers zelf perfect!
- (genoeg) douches aanwezig: meer dan genoeg
- cardio apparaten genoeg variatie: meer dan genoeg
- zijn de cardio apparaten voor het meerendeel bezet of niet: nee ze hebben er meer dan genoeg
- Overdekte (fietsen)stalling: tis in een winkelcentrum dfus genoeg parkeergelegenheid en fietsenplaats
- (genoeg) Kluisjes om kleding en waardevolle spullen op te bergen: meer dan genoeg en gratis!
- prijs abonnement (zeker als vermelding!) en semi-objectief tov aanwezige diensten/mogelijkheden.: 47,50 ONBEPERKT MAAND. zit sauna bij in .. en eventuele groepslesse als r plek over is
- openingstijden: zomer 9.00/12.30 - 17.00/23.00
winter 9.00/23.00
- Extra opmerkingen:geweldige sportschool knipoog al1 een beetje te licht voo de echte bedybilders aangezien ik al op de top ij veel apparaten zit en mezelf echt niet als een sterk persoon beschouw ofzo verdrietig
maar ze hebben genoeg schema`s om je training intensief genoeg te maken en groei te generenren

kijk anders eve op de site zeer uitgebeid
Zebaz
Middle Weight
RE: Sportscholen Reviews NL en B - voor en door leden 2005/09/22 15:08:33 (permalink)
0
Naam Sportschool: Squash & Fitness Beverwijk
Adres Sportschool: Parallelweg 130
evt. Webadres Sportschool: http://www.squashenfitnessbeverwijk.nl/

Aanwezigheid squatrek
Nee, wel Smith-machine.
Range dumbbels
1 tot 24 kg.
Verhouding cardio/krachttraining(-sapparatuur):
30/70
Kledingvoorschriften:
Geen
Muziek (evt. muziek verzoeken?):
Van alles. Van 70's tot 2step. Vooral dat eerste.
Extra's als sauna,:
Sauna, turks stoombad (alleen di&do).
Bar
Ja, met pooltafel.
Zonnestudio
Ja.
Masseur in house of aangesloten bij sportschool
Ja.
Kwaliteit personeel
Goed, zolang je voor fitness komt en niet voor bb.
Staat/onderhoud van apparaten
Goed. Allemaal vrij nieuw spul, Technogym.
Hygiene (handdoek verplicht/wordt er schoongemaakt):
Handdoek verplicht. Wordt (dagelijks?)schoongemaakt.
Genoeg) douches aanwezig
Zowel voor mannen als vrouwen 12 douches + 3 bij de sauna.
Cardio apparaten genoeg variatie
Ja.
Zijn de cardio apparaten voor het meerendeel bezet of niet
Meer dan kracht, maar nooit superdruk.
Overdekte (fietsen)stalling
Ja.
(genoeg) Kluisjes om kleding en waardevolle spullen op te bergen
Je kunt je waardevolle spullen achter de bar achterlaten, in vakjes.
Prijs abonnement (zeker als vermelding!) en semi-objectief tov aanwezige diensten/mogelijkheden.
34 per maand, onbeperkt. Goede prijs voor wat er is.
Openingstijden
Ma-vrij 09:00 tot 00:00, zaterdag 09:00-22:00, zondag 10:00-15:00.
Extra opmerkingen
Wel goede gym, als je echt voor het fitness komt of beginnend BB'er bent. Voor mij is het nu nog toereikend, maar gekeken naar de gewichten zal ik over een tijdje een nieuwe school moeten zoeken. Het is echt een huisvrouwen school haha.
De sfeer is er verder goed, de muziek meestal gaar, en de openingstijden top.
post edited by Zebaz - 2005/09/22 15:25:03
snoepies
Feather Weight
RE: Sportscholen Reviews NL en B - voor en door leden 2005/10/15 00:52:22 (permalink)
0
Naam Sportschool: Better Bodies (keten met momenteel 8 vestigingen in NL)
Adres Sportschool: Healthclub Better Bodies Soest
Weteringpad 120
3762 EZ Soest
tel. 035 - 6016000
evt. Webadres Sportschool: www.betterbodies.nl

- Aanwezigheid squatrek (let op: één waaruit je de stang vrij op je nek kunt nemen, dus niet een Smithmachine met geleide stang): Neen, wel een met geleide stang.
- Range dumbbels: 1-40 KG
- Verhouding cardio/krachttraining(-sapparatuur): 40%-60%
- Kledingvoorschriften: sportkleding
- Muziek (evt. muziek verzoeken?): dance (verzoeken mogelijk)
- Extra's als sauna,: Sauna
- bar etc.: Bar aanwezig + aparte grote zitruimte
- masseur in house of aangesloten bij sportschool: Ja
- Kwaliteit personeel: Geinteresseerd en gediplomeerd
- staat/onderhoud van apparaten: zeer goed (wekelijkse controle)
- hygiene (handdoek verplicht/wordt er schoongemaakt): verplicht handdoekgebruik
- (genoeg) douches aanwezig: ruim voldoende (heren 6 dames 6)
- cardio apparaten genoeg variatie: steppen, fietsen, armfiets, ligfietsen, hardlopen etc.
- zijn de cardio apparaten voor het meerendeel bezet of niet: neen, er zijn voldoende aanwezig
- Overdekte (fietsen)stalling: geen overdekte stalling
- (genoeg) Kluisjes om kleding en waardevolle spullen op te bergen: ruim voldoende kluisjes aanwezig
- prijs abonnement (zeker als vermelding!) en semi-objectief tov aanwezige diensten/mogelijkheden.: € 49 onbeperkt trainen + gebruik van cardio fitness, airobics, fitness, bodypump, spinning etc.
- openingstijden: maandag t/m zondag, van 09:00 - 22:30 uur, di en do vanaf 07:30, za en zo van 09:00 - 14:00 uur 
- Extra opmerkingen: er is een creche aanwezig voor de kids. Is een professionele club, geschoold personeel, er hangt een goede sfeer en alles is gloednieuw, met prachtige aparte 'ouderwetse gym' met lekker veel ijzer, naast alle mooie cardio apparatuur etc. Heeft lekker veel m2 oppervlakte, je loopt elkaar niet in de weg.
Mr.T
110 kg schoon aan de haak
RE: Sportscholen Reviews NL en B - voor en door leden 2005/10/15 13:06:20 (permalink)
0
Naam Sportschool: Special Sports
Webadres Sportschool: http://www.specialsports.com/zoetermeer

- Aanwezigheid squatrek (let op: één waaruit je de stang vrij op je nek kunt nemen, dus niet een Smithmachine met geleide stang): Aanwezig
- Range dumbbels: 0,5 / 50 kilo
- Verhouding cardio/krachttraining(-sapparatuur): 50/50
- Kledingvoorschriften: geen, alleen niet in je blote billen
- Muziek (evt. muziek verzoeken?): Sateliet kastje, dus altijd andere muziek en alle muziek vooradig
- Extra's als sauna,: Sauna, Jacuzie, Turks Stommbad, Ijsgrot, Zonneterras Voetenbad en gratis drinken
- bar etc.: Ja gezonde menu kaart en gratis drinken
- zonnestudio: aanwezig maar niet heel erg goedkoop 8,30 minuten voor 7 euries ofzo
- masseur in house of aangesloten bij sportschool: ja
- Kwaliteit personeel: goed, ook voor mensen die serieus bezig zijn met BB. Maar het is geen gardcore gym
- staat/onderhoud van apparaten: SUPER, alle nieuwste Technogym
- hygiene (handdoek verplicht/wordt er schoongemaakt): ja er wordt constant schoongemaakt en handdoek verplicht
- (genoeg) douches aanwezig: ruim voldoende
- cardio apparaten genoeg variatie: crosstrainer loopband ligfiets gewone fiets wavestep gewone step roeimachines spinfietsen en arm fietsen ALLE APPARATEN HEBBEN EEN INGEBOUWDE TV MET O.A. CANAL +
- zijn de cardio apparaten voor het meerendeel bezet of niet: altijd vrij omdat er zoveel staan
- Overdekte (fietsen)stalling: ja
- (genoeg) Kluisjes om kleding en waardevolle spullen op te bergen: ja, kosten alleen 2 euro borg
- prijs abonnement (zeker als vermelding!) en semi-objectief tov aanwezige diensten/mogelijkheden.: 63 pm onbeperkt
- openingstijden: van 8 uur sochtends tot 23 uur savonds ook in weekend geopend
- Extra opmerkingen: hele luxe maar dure sportschool, je kan er alles krijgen en je wordt altijd geholpen als je dat wilt. het is geen hardcore gym maar er zijn wel een paar mensen serieus bezig.

grTz
Helter Skelter
Feather Weight
RE: Sportscholen Reviews NL en B - voor en door leden 2005/10/20 23:21:05 (permalink)
0
Naam Sportschool: Cardo  
Adres Sportschool: Velddhoven
evt. Webadres Sportschool: www.cardo.nl

- Aanwezigheid squatrek: nee, smithmachine only
- Range dumbbels: t/m 36
- Verhouding cardio/krachttraining(-sapparatuur): iets meer kracht
- Kledingvoorschriften: geen
- Muziek (evt. muziek verzoeken?): beetje vanalles, lekker trainbaar
- Extra's als sauna: Sauna, zonnebank, div. groepslessen
- bar: ja
- zonnestudio: (tje)
- masseur in house of aangesloten bij sportschool: ja plus fysio
- Kwaliteit personeel: ja
- staat/onderhoud van apparaten: goed, geregeld nieuwe apparaten
- hygiene (handdoek verplicht/wordt er schoongemaakt): geen handdoek wel schoonmaak
- (genoeg) douches aanwezig: ja
- cardio apparaten genoeg variatie: ja
- zijn de cardio apparaten voor het meerendeel bezet of niet: s`avonds wel
- Overdekte (fietsen)stalling: nee
- (genoeg) Kluisjes om kleding en waardevolle spullen op te bergen: ja
- prijs abonnement (zeker als vermelding!) en semi-objectief tov aanwezige diensten/mogelijkheden.: zie website
- openingstijden: idem
- Extra opmerkingen: hoog huisvrouwen gehalte, wel lekker rustig
atnluke
Feather Weight
RE: Sportscholen Reviews NL en B - voor en door leden 2005/10/25 11:40:20 (permalink)
0
Naam Sportschool: TopGym Ridderkerk
Adres Sportschool: Oosterparkweg 35A te Ridderkerk
evt. Webadres Sportschool: http://www.topgymfitness.nl/

- Aanwezigheid squatrek (let op: één waaruit je de stang vrij op je nek kunt nemen, dus niet een Smithmachine met geleide stang): 2 stuks
- Range dumbbels: 1 t/m 50 kilo (wegen zo'n 54 in werkelijkheid) Tot de 10 kg alles 4 x aanwezig met stappen van 1 kg, tot de 20 alles 2 x aanwezigmet stappen van 2kg, daarboven 1 x aanwezig met stappen van 2,5 kg per keer.
- Verhouding cardio/krachttraining(-sapparatuur): 35-40% cardio 60-65% kracht. 
- Kledingvoorschriften: Geen ontbloot bovenlijf, verder moet je gewoon niet smerig zijn. 
- Muziek (evt. muziek verzoeken?): In de kleedkamers radiozender, in de sportruimte overdag rustige muziek (goed volume), 's avonds steviger muziek, hoe later hoe steviger met als toppunt vrijdagavond (stampen zo ongeveer). Muziek op verzoek kan volgens mij ook wel.
- Extra's als sauna,: Relaxhoek met banken, televisie, tijdschriften en pc met allerlei fitness gerelateerde informatie. Overigens hangen in de sportruimte zo'n 6 televisies op verschillende plekken aan het plafond.
- bar etc.: Ruime bar, shakes, sportdranken, koffie, thee, frisdranken, repen, candybars, etc. Soms wat slecht bezet, maar altijd wel op te trommelen.
- zonnestudio: Geen zonnestudie aanwezig.
- masseur in house of aangesloten bij sportschool: 2 sportfysiotherapeuten
- Kwaliteit personeel: Goed, zijn buiten werktijden om zelf ook altijd aan het sporten, wat ik belangrijk vind. Geven deskundig advies over zowel training als voeding. Grijpen soms wel wat laat in wanneer mensen overduidelijk een verkeerde uitvoering laten zien.
- staat/onderhoud van apparaten: Zeer goed, zelden iets kapot. En voor elk apparaat is een vergelijkbaar alternatief aanwezig.
- hygiene (handdoek verplicht/wordt er schoongemaakt): Handdoek verplicht (wordt niet echt gecheckt), overal spuitflessen met alcohol aanwezig. Alles komt goed schoon over.
- (genoeg) douches aanwezig: Douche persoonlijk altijd thuis, maar volgens mij is er alles op de drukste momenten misschien een tekort. Is een grote ronde doucheruimte met meerdere koppen, dus privacy is er niet.
- cardio apparaten genoeg variatie: Loopbanden, cross-trainers, stepmachines, roeiapparaten.
- zijn de cardio apparaten voor het meerendeel bezet of niet: In de avond wel. Overdag is het aanmerkelijk rustiger.
- Overdekte (fietsen)stalling: Aanwezig
- (genoeg) Kluisjes om kleding en waardevolle spullen op te bergen: Kleding opbergen kan niet, kluisjes voor waardevolle spullen zijn in overvloed aanwezig op meerdere plekken.
- prijs abonnement (zeker als vermelding!) en semi-objectief tov aanwezige diensten/mogelijkheden.: 1 x per week kost ongeveer 35 euro per maand, onbeperkt trainen zo'n 52 euro per maand, geen gulden middenweg aanwezig.
- openingstijden: Van 8.30 tot 22.00 ma-vr. Za van 8.30 tot 13.30, Zo van 10.00 tot 12.30.
- Extra opmerkingen: Ook spinning, Hi-intensity fitness groepslessen, Fysio-fitness, Boksen en Kickboksen aanwezig in een aparte zaal. De openingstijden daarvan zijn me niet bekend (terug te vinden op de site wellicht).
Wanneer je lid wordt, wordt een fit-test afgenomen en een schema opgesteld en desgewenst een voedingsschema. Op elk gewenst moment kun je een nieuw schema aanvragen. Ook zijn regelmatig progressie-testen te verkrijgen waarbij ze de vooruitgang in conditie en verpercentage/spiermassa meten.

Even wat losse puntjes:

Voordelen:
-Sfeer, niemand is te beroerd om je te helpen.
-Begeleiding is erg goed.
-De muziek, goed volume (gemiddeld tot wat harder).
-Veel apparaten zijn 2 x aanwezig.
-Heel veel spiegels aanwezig.
-De hele sportschool is mooi aangekleed.
-Goeie airco.
-Veel parkeergelegenheid, altijd vrije plekken.

Nadelen:
-In het begin van de week is het in de avond erg druk.
-Soms weinig ruimte tussen de apparaten, het staat vrij vol.
-Als het heel warm is buiten, wordt het binnen ook wel warm.
-Kleedkamer is tijdens het spitsuur ook wat aan de kleine kant (valt bij de dames wel mee denk ik).

Algemeen:

Hele profi sportschool. Trainen veel 'brede Harries', dus daar moet je geen problemen mee hebben. De sfeer wordt er echter niet minder door, die is heel goed. Wanneer je problemen hebt met harde en stevige muziek moet je overdag trainen, want in de avond is dat wel prominent aanwezig. Qua training kun je echt alles doen wat je wilt, alles is aanwezig en dat is uiteindelijk toch het belangrijkste. Als ik een cijfer moest geven krijgt deze sportschool een 9.

post edited by atnluke - 2005/10/25 14:42:39
libido
Feather Weight
RE: Sportscholen Reviews NL en B - voor en door leden 2006/01/30 11:15:48 (permalink)
0
Naam Sportschool: DE SPORTARCADE
Adres Sportschool:

Boterstraat 40/44

3111NC Schiedam
evt. Webadres Sportschool: http://www.sportarcade.nl/

- Aanwezigheid squatrek: NIET
- Range dumbbels: 1kg t/m 24kg
- range losse gewichten: 1,25 / 2,5 / 5 / 10kg hiervan minimaal 10 aanwezig
- Verhouding cardio/krachttraining(-sapparatuur): Achterin sportschool veel cardio apparaten (8 fietsen, 3 loopbanken en 5 andere cardio apparaten). Verder staat de sportschool vol met krachtsapparatuur. Voor bijna elke spiergroep 2 verschillende appraten. De ene soort is gewoon traditioneel met gewicht achter en ander gaat via een soort computer.
- Kledingvoorschriften: geen mouwloze shirts
- Muziek (evt. muziek verzoeken?): Je kan je eigen cd meenemen maar dat wordt niet altijd door iedereen op prijs gesteld, mag officieel ook niet. 
- Extra's als sauna,: niet dat ik weet
- bar etc.: aanwezig
- groepslessen: bodystep, bodypump, bodycombat, conditietraining, RPM, spinning, BBB, karate
- masseur in house of aangesloten bij sportschool: nee
- Kwaliteit personeel: goed
- staat/onderhoud van apparaten: opzich mankeert er nog niks aan, maar de sommige apparaten beginnen wel te verouderen. Sommige rubbers bij handvaten zitten los.
- hygiene (handdoek verplicht/wordt er schoongemaakt): Douche wordt zover ik weet elke ochtend schoongemaakt van derest ben ik niet op de hoogte. Bij bepaalde apparaten is een handdoek verplicht.
- (genoeg) douches aanwezig: ja, per kleedkamer man/vrouw stuk of 3
- cardio apparaten genoeg variatie: ja (fiets,  ren, step apparatuur)
- zijn de cardio apparaten voor het meerendeel bezet of niet: nee
- Overdekte (fietsen)stalling: nee
- (genoeg) Kluisjes om kleding en waardevolle spullen op te bergen: ja
- prijs abonnement (zeker als vermelding!) en semi-objectief tov aanwezige diensten/mogelijkheden.: onbeperkt met alle mogelijkheden (sauna bodypump enz.) 52,50, daluren door de weeks van 9 tot 17uur 32,50 -> duur dus.
- openingstijden: doordeweeks 9uur tot 22uur, zaterdag 9uur tot 13uur, zondag 10uur tot 13uur
- Extra opmerkingen: Sfeer is uitstekend te noemen. Bij mijn vorige sportschool kon je bijna de spanning snijden, knokpartijtjes enz. Daar is hier echt helemaal niks van bij.

crz_06
Heavy Weight
RE: Sportscholen Reviews NL en B - voor en door leden 2006/01/30 11:56:20 (permalink)
0
Naam Sportschool: Healthfitclub Kralingen
Adres Sportschool: Kralingseweg 224, Rotterdam

evt. Webadres Sportschool: http://www.healthfitclub.nl

Aanwezigheid squatrek
Geen squatrek aanwezig, wel 2 Smithmachine

Range dumbbels
2 Sets tot 30 kg in stappen van 1 a 2 kg

Verhouding cardio/krachttraining(-sapparatuur)
50/50 (voor KT toestellen +/- 4 apparaten per spiergroep, maar geen 2 dezelfde)

Kledingvoorschriften
Sportkleding

Muziek (evt. muziek verzoeken?)
Grote verzameling diverse muziek (top 40-dance etc.) met zo'n computersysteem

Extra's als sauna
Gemengde saunaruimte met daarin:
Finse sauna
Dompelbad
Turks stoombad
zwembad

bar etc.
Geen in de sportschool, maar in hetzelfde pand, en zit brasserie Dylan’s. Voorzowel zakelijk als sporters zeer gezellig. Daarnaast is er een Cosma Hair studio en Cosmo Beauty Center aanwezig. Voor kinderopvang is speciale ruimte beschikbaar.

zonnestudio
Twee snelbruiners, gebruik is gratis!

masseur in house of aangesloten bij sportschool
- Bedrijfsarts en Praktijk manuele geneeskunde Meargea
- Praktijk voor manuele therapie Patrick Oort
- Massage

Kwaliteit personeel
Bijzonder enthousiast en hulpvaardig personeel. Goede mix mannen/vrouwen van begin 20 tot 35. Groepslessen zijn zeer goed.
Veel personeel ook, minimaal 2 personen aanwezig
Meeste personeel heeft een opleiding als CIOS achter de rug, of vergelijkbare opleiding als sportinstructeur. Meeste sporten zelf ook.

staat/onderhoud van apparaten
per 1/1/2005 alle KT apparaten nieuw, en worden dagelijks gereinigd.

hygiene (handdoek verplicht/wordt er schoongemaakt)
handdoek verplicht
alles wordt schoongemaakt na gebruik door gebruiker.
douches paar keer per dag, apparaten iedere dag een beurt

(genoeg) douches aanwezig
voor mannen zowel gezamelijke douche en kleed ruimte en een ruimte met gescheide douche kabines (5 stuks)
voor vrouwen weet ik niet

cardio apparaten genoeg variatie
10 * fietsen, 4* ligfietsen, 10* loopband, 5* stepper, 15* crosstrainer, 12* roeien

-zijn de cardio apparaten voor het meerendeel bezet of niet
Afhankelijk van dag en tijdstip, maar bij uitzondering is alles bezit

Overdekte (fietsen)stalling:
Wel veel parkeerruimte, ook voor fietsen, maar het is niet overdekt

(genoeg)Kluisjes om kleding en waardevolle spullen op te bergen
Voor iedere bezoeker een kluisje in de kleedruimte voor het opbergen van kleding e.d. 100 stuks per kleedkamer geloof ik.

prijs abonnement (zeker als vermelding!) en semi-objectief tov aanwezige diensten/mogelijkheden
Verschillende mogelijkheden maar normaal abbonement kost 64 euro per maand ( abb. per half en heel jaar)
Partner kan sporten met 15% korting
Regelmatig prijsacties
Bedrijfsabonnementen
Variaties op het abonnement zijn toevoegingen als:
  • handdoekenabbonement ( altijd een schoon handdoekje op de sportschool)
  • zwemabonnement (maar ben hier niet zeker van, kan ook gratis zijn)
  • Abbonement voor iedere healthfitclubvestiging
-
Extra opmerkingen
Open van 7 tot 23 op doordeweekse dagen, van 9 tot 15 in het weekend.

Twee zalen Groepslessen:
1)Bodypump, BodyCombat, BodyAttack, BodyStep, BodyBalance, Tai Chi, Boksen (van Don Diego Poeder)
2)Spinning ( niet van LesMills)
Daarnaast
3)Roei lessen
4)Hardloop lessen (buiten, bv rond kralingse bos)
5)Aqualessen in Zwembad

Twee keer per jaar cursus amuseer je slank met aandacht voor voeding en sporten.
Regelmatig feestjes, fundraisingactiviteiten en dergelijke.

grote raampartij recht voor de cardio toestellen, en daarboven aan de muur 5 grote flatscreens.

airco, erg lekker in de zomer.

Gebruikmaking van Fittlinxx voor bijhouden sportieve prestaties, voor iedere gebruiker dus en persoonlijke account en een persoonlijke aanpak.

Geen echt grote mannen, en zeker geen BB'ers. Om die reden ook geen rechte stangen (alleen 2*EZ) en geen zware losse gewichten. 3 losse bankjes en 2 bij Smith machine. Tevens 2 kabel stations. Ook is er een "stille fitness" voor degene die in stilte willen trainen, hier echter geen losse gewichten, maar van die elektronische KT apparaten en wat cardio toestellen.
Serge81
Feather Weight
RE: Sportscholen Reviews NL en B - voor en door leden 2006/02/02 22:06:29 (permalink)
0
Naam Sportschool: Enjoy Sports
Adres Sportschool: Breda
evt. Webadres Sportschool: www.enjoysports.nl

- Aanwezigheid squatrek (let op: één waaruit je de stang vrij op je nek kunt nemen, dus niet een Smithmachine met geleide stang): Ja, voor spiegel

- Range dumbbels: 1 t/m 42 kg

- Verhouding cardio/krachttraining(-sapparatuur): 35 % (cardio) om 65 % kracht

- Kledingvoorschriften: Nee niet specifiek, wel schoenen zonder aarde en sportkleding, maar dat is logisch

- Muziek (evt. muziek verzoeken?): Wordt aangepast aan de situatie in de zaal, maar altijd up-tempo muziek, kan om andere muziek verzocht worden. Muziek staat 's avonds harder ivm drukte.

- Extra's als sauna,: Fraaie sauna en Turks stoombad omgeven door grote donkere marmeren tegels. in een aparte ruimte tussen de dames- en herenkleedkamer in. In deze ruimte zijn tevens een stortemmen (bbrrr koud) en douches en toilet aanwezig. Ook staan hier relaxstoelen naar buiten gericht (geen inkijk, 1e verdieping en geen overburen + onderste deel v/d ramen zijn afgeplakt met folie)

- bar etc.: Bar en Lounge gedeelte, broodjes en shakes verkrijgbaar.

- zonnestudio: 2 zonnebanken

- masseur in house of aangesloten bij sportschool: Masseur en tevens fysiotherapeut aanwezig.

- Kwaliteit personeel: Goed, van alles wat, verschillende specialiteiten en vooropleidingen.

- staat/onderhoud van apparaten: Goed, nieuwstaat (ong. jaar oud)

- hygiene (handdoek verplicht/wordt er schoongemaakt): Verplicht, cardio moet worden schoongemaakt na gebruik met spray

- (genoeg) douches aanwezig: Zowel dames als heren 8 douches

- cardio apparaten genoeg variatie: Ja, nl: fiets, ligfiets, stepper, crosstrainer, loopband, C2 roeier.

- zijn de cardio apparaten voor het meerendeel bezet of niet: Aanbod is groot, bijna altijd wel 1 vrij van iedere soort

- Overdekte (fietsen)stalling: Niet overdekt

- (genoeg) Kluisjes om kleding en waardevolle spullen op te bergen: Meer dan genoeg, ruime kluisjes

- prijs abonnement (zeker als vermelding!) en semi-objectief tov aanwezige diensten/mogelijkheden.: Goed, alle diensten zijn inbegrepen en ruime openingstijden. Tevens een nieuw complex (jaar oud) en nieuwe aparatuur (alle van life-fitness -> sign. line/MTS/Pro-line/Cable-line en losse bankjes)

- openingstijden: ma t/m vr 07:00 - 22:30       za/zo 08:30 - 16:30

- Extra opmerkingen: In april 2006 een jaar open, overgegaan vanuit een kleiner pand. De fitness-zaal ligt op de begane grond, is vrijwel geheel omgeven door ramen tot aan de vloer. Gebouw staat in een rustige omgeveing, loopt zelden iemand langs, wel auto's rijden voorbij op een afstand. Dit geeft een heel ruimtelijk gevoel. Fitness-zaal is ruim opgezet, aparatuur staat niet op elkaar gepropt.

kayla
Supermom
RE: Sportscholen Reviews NL en B - voor en door leden 2006/02/19 11:24:35 (permalink)
0
Naam Sportschool: Special Sports
Adres Sportschool: Witte Wereld 1, Landgraaf (boven Snowworld)
evt. Webadres Sportschool:  www.specialsports.nl

- Aanwezigheid squatrek (let op: één waaruit je de stang vrij op je nek kunt nemen, dus niet een Smithmachine met geleide stang):  Nee, wel 2 smithmachines

- Range dumbbels: 0,5 kg tot 50 kg (tot 10 kg in stappen van 1 kg, vanaf 10 kg in stappen van 2,5 kg)

- Verhouding cardio/krachttraining(-sapparatuur): 50 % (cardio) om 50 % kracht

- Kledingvoorschriften: Ja, mannen mogen niet de achterkant schouders bloot hebben, armen wel (dus geen haltershirt voor mannen)

- Muziek (evt. muziek verzoeken?): Er is altijd muziek aan, of er verzoekjes kunnen weet ik niet. Nog nooit behoefte aan gehad trouwens.

- Extra's als sauna,: Yep, Sauna aanwezig met voetenbad en zowel koude als warme douches en de stortbak en koude slang. Tevens een rustruimte met relaxed stoelen bij open haard.

- Bar etc.: Bar en Lounge gedeelte, tosti's/baquettes en shakes verkrijgbaar. Koffie, thee, frisdranken en appels zijn GRATIS

- Zonnestudio: 3 zonnentunnels

- Masseur in house of aangesloten bij sportschool: Masseur en Sportfysiotherapeut aanwezig.

- Kwaliteit personeel: Redelijk goed niveau, de meeste trainen zelf ook, dus hebben wel verstand van zaken. De personal training is zelfs heel goed.

- Staat/onderhoud van apparaten: Supergoed, als er iets niet functioneert wordt het meteen in diezelfde week vervangen/gerepareerd.

- Hygiene (handdoek verplicht/wordt er schoongemaakt): Handdoek verplicht, en er wordt dagelijks schoongemaakt. Verzorgingsruimtes zelfs meerdere keren per dag.

- (genoeg) douches aanwezig Bij dames als heren zijn er 3 douches per kleedruimte, maar in de sauna ruimte ook nog 2, waarbij je dus kan uitwijken als het echt druk zou zijn.

- Cardio apparaten genoeg variatie Yep, ong. 8 loopbanden, 8 steppers, 14 fietsen, 16 crosstrainers, 4 waves, 4 roeiers, 8 ligfietsen, 8 armfietsen.

- Zijn de cardio apparaten voor het meerendeel bezet of niet: Aanbod is groot, dus altijd keus

- Overdekte (fietsen)stalling: Niet overdekt

- (genoeg) Kluisjes om kleding en waardevolle spullen op te bergen: heel veel kluisjes, zowel grote als kleine

- Prijs abonnement (zeker als vermelding!) en semi-objectief tov aanwezige diensten/mogelijkheden.: ik betaal 44 euro per maand onbeperkt, gratis gebruik van sauna en koffie/thee/frisdrank/appels. Dit is wel de prijs bij het afsluiten van een 2 jarig abonnement, anders ligt de prijs hoger.

- Openingstijden: 360 dagen per jaar.  Ma t/m vr 07:00 - 23:00       Za/zo 08:00 - 20:00

- Extra opmerkingen: In de fitnessruimte staan ook 10 powerplates waar je ook nog gebruik van kunt maken. Ik vind het wel lekker als massage na de training. Verder zijn er genoeg bankjes en rekken met barbells om "los" te quatten en te deadliften. En heel veel gewichten.
Vrijwel alle lessen van Les Mills worden er in aparte ruimtes gegeven evenals spinning.
Tevens is er een aparte ruimte waar je Kinesis kunt trainen.

En vanuit de spinningruimte en de ruimte van de groepslessen kijk je uit op de skipiste van Snowworld  super blij

Daarnaast ligt er iedere maand de nieuwste uitgave van het blad Jackie voor iedereen gratis klaar om mee te nemen.
post edited by kayla - 2006/02/19 12:03:37
hehoi
Nuts for thought
RE: Sportscholen Reviews NL en B - voor en door leden 2006/02/19 11:47:57 (permalink)
0
Naam Sportschool: Exercise
Adres Sportschool: Bucaillestraat 2a - Voorburg
evt. Webadres Sportschool: www.exercise.nl

- Aanwezigheid squatrek (let op: één waaruit je de stang vrij op je nek kunt nemen, dus niet een Smithmachine met geleide stang):  Ja

- Range dumbbels: 0,5 kg tot 40 kg (tot 10 kg in stappen van 1 kg, vanaf 10 kg in stappen van 2 kg)

- Verhouding cardio/krachttraining(-sapparatuur): 50 % (cardio) om 50 % kracht

- Kledingvoorschriften: Nee

- Muziek (evt. muziek verzoeken?): Er is altijd muziek aan, verzoekjes kunnen soms als het niet druk is bijv., alleen bij sommige instructeurs;

- Extra's als sauna,: Ja, sauna + stoombad +stortdouche +simpele rustruimte

- Bar etc.: Bar en zitgedeelte met tafeltjes. Shakes, tosti's, broodjes, koffie, thee en sportdranken verkrijgbaar.

- Zonnestudio: 1 snelbruiner

- Masseur in house of aangesloten bij sportschool: Masseur en Sportfysiotherapeut aanwezig.

- Kwaliteit personeel: Redelijk goed niveau, alle instructeurs trainen zelf ook fanatiek, dus hebben wel verstand van zaken. Ook lopen er een paar instructeurs marathons e.a. De personal training is ook goed, en kan zelfs vanaf 's ochtends 6:00 uur.

- Staat/onderhoud van apparaten: Goed, als er iets niet functioneert wordt het meteen in diezelfde week vervangen/gerepareerd.

- Hygiene (handdoek verplicht/wordt er schoongemaakt): Handdoek niet verplicht, en er wordt dagelijks schoongemaakt. Verzorgingsruimtes zelfs elke 2 uur! 

- (genoeg) douches aanwezig Bij dames als heren zijn er 6 douches per kleedruimte.

- Cardio apparaten genoeg variatie 4 loopbanden, 3 steppers, 6 fietsen, 6 crosstrainers, 3 waves, 3 roeiers, 3 ligfietsen.

Zijn de cardio apparaten voor het meerendeel bezet of niet: Meestal is er wel iets vrij, maar ik train 's ochtends vroeg (7:00 uur), dan is het niet drukknipoog; in het weekend is vaak alles bezet idd.

- Overdekte (fietsen)stalling: Nee

- (genoeg) Kluisjes om kleding en waardevolle spullen op te bergen: Ja, groot en klein.

- Prijs abonnement (zeker als vermelding!) en semi-objectief tov aanwezige diensten/mogelijkheden.: ik betaal 44,75 euro per maand onbeperkt, gratis gebruik van sauna. Nieuwe leden betalen nu 55 EUR p.m. (het tarief is 2 jaar terug verhoogd, waarbij de bestaande leden op hun oude prijs bleven).

- Openingstijden: Het hele jaar.  Ma t/m vr 07:00 - 23:00       Za/zo 09:00 - 15:00.  Alleen gesloten op 1e kerstdag, 1e paasdag en nieuwjaarsdag.

- Extra opmerkingen: In de fitnessruimte staan ook 3 powerplates. Verder zijn er genoeg bankjes en rekken met barbells om "los" te quatten en te deadliften. En voldoende gewichten. 
Alle lessen van Les Mills worden er in aparte ruimtes gegeven evenals spinning. Alles zowel overdag als 's avonds.
Er is speciale buikspiertraining van 10 minuten op 4 tijdstippen per dag.

Tevens is er een aparte ruimte waar je KINESIS kunt trainen. Onze sportschool is een van de weinigen die dit heeft. Ik heb het zelf nog nooit gedaanblij, dus ik kan er weinig over zeggen.
Deze zomer gaat de sportschool uitbreiden, en dan 2/3 x zo groot worden, er komt een etage op.
DrabbeR
Light Weight
RE: Sportscholen Reviews NL en B - voor en door leden 2006/04/07 15:21:07 (permalink)
0
Net ingeschreven, laat ik gelijk eens de harde feiten over Maxifit plaatsen (waar ik train) zelf ben ik er niet extreem tevreden over maarja dat komt omdat er teveel het accent op cardio ligt en te weinig BB apparaten zijn.

Antwoorden in het Rood zijn naar mijn mening negatief / niet goed.
Antwoorden in het Oranje zijn naar mijn mening neutraal (niet slecht, niet goed)
Antwoorden in het Groen zijn naar mijn mening positief / wel goed.

Naam Sportschool: Maxifit
Adres Sportschool: Eendrachstraat 5, Wormer
Webadres Sportschool: http://www.maxifitwormer.nl/

Aanwezigheid squatrek (let op: één waaruit je de stang vrij op je nek kunt nemen, dus niet een Smithmachine met geleide stang): Nee, alleen een Smithmachine (zo leer je dus geen balans houden en de stang is stukken zwaarder als vrije gewichten) weinig variatie mogelijk dus.

Range dumbbels: Niet echt slecht maar ook niet echt goed voor een gemiddelde BB/KT, van 1 tot 32 kilo kom je aan je trekken, hoger gaan ze niet, ofwel bankdrukken met dumbbells kan je na een paar jaar trainen al vergeten, zit zelf ook al op het maximum van 32 kilo...

Verhouding cardio/krachttraining(-sapparatuur): Iets te weinig cardio (veel van hetzelfde staat er) en teveel kracht apparaten mede dankzij het feit dat sommige apparaten zoals de lat pulldown machine 2x aanwezig is en nog een paar apparaten (daar hadden ze beter benen of nek apparaten voor kunnen plaatsen die zijn schaars bij ons)...

Kledingvoorschriften: Nix mis mee, opzich alles mag zolang je maar normaal gekleed bent (minimaal een top/hemd en korte broek met schoenen maar ook legerbroeken of van dat soort stof broeken mogen, zolang je een handdoek mee hebt...

Muziek (evt. muziek verzoeken?): Daar ben ik snel klaar mee, ronduit SLECHT. Ik hoor dagelijks dezelfde CD's/nummers voorbij komen en veel variatie in stylen is er niet vooral van die gare remix dance nummers maar nooit eens hardhouse/hardstyle of misschien rock/hip-hop, tevens is het zo dat soms 3 soorten muziek door elkaar wordt gespeelt.
Bijvoorbeeld: de bodypump ruimte heeft zijn eigen dance muziek, het cardio en kracht gedeelte loopt met vage remix nummers te stampen en achterin hoor ik vanuit de spinningzaal de prodigy uit de speakers beuken (wat ik het liefts nog hoor van de 3 maar ok knipoog) erg slecht dus..

Extra's als sauna,: 1 sauna, beter als nix maarja je moet wel gezamenlijk (wat niet iedereen fijn vind) ikzelf ga er nooit in dus het intresseert me niet zo..

Bar etc.: Bij de ingang kom je gelijk door de bar daar is het personeel ook het meest te vinden, door de bar worden ze van hun begeleidingswerk afgehouden en zie je dus ook amper iemand door de sportschool lopen om te helpen...

Zonnestudio: Er is 1 zonnebank aanwezig, die tegen een vergoeding van dacht ik 8 pleuro gebruikt kan worden, naar mijn mening assiciaal duur en niet echt fris als je maar 1 hebt...
Maar ook dit is voor mij overbodig ik heb een hekel aan die warmte dus hou het maar neutraal...

Masseur in house of aangesloten bij sportschool: Is  aangesloten, alleen mogelijk op afspraak maarja opzich logisch, niets mis mee, apparte ruimte ervoor.

Kwaliteit personeel: Vrij slecht, de kennis van de meeste is extreem slecht, kunnen je niet goed helpen met nieuwe oefeningen of leren hem je verkeerd aan, ook is er bijna nooit iemand om te begeleiden alleen de eerste keer krijg je een intro..
Ook zijn sommige van het personeel naar mijn mening een beetje sago (op een paar na die zijn wel klantvriendelijk en nemen de tijd voor je) alleen omdat de begeleiding en d kennis slecht is heeft dat weinig nut...

Staat/onderhoud van apparaten: Allemaal van 1 merk, technogym. Niets mis mee alleen het zijn apparaten uit de tijd dat het nog een zwart-wit logo had dus ze lopen alweer een stuk achter, ook zijn sommige apparaten slecht of nutteloos vooral de gare deegrollers voor achterkant schouders vind ik crap...
Er breken geregeld kabels maar die worden lang niet altijd even snel gemaakt soms duurt het echt weken voor het gefixt is terwijl het een kwestie is van een nieuwe kabel trekken en klaar...

Hygiene (handdoek verplicht/wordt er schoongemaakt): Handdoek is verplicht maar lang niet iedereen houdt zich eraan dus extreem schoon is het nooit, de douches zijn soms net een zee waardoor omkleden beetje gaar is en ik zie alleen mensen sochtends welleens schoonmaken, verder op de dag nooit...

(genoeg) douches aanwezig: Bij de mannen 1 hok om te douchen samen en de bij de vrouwen ook, ga der zelf nooit onder, douche liever thuis...

Cardio apparaten genoeg variatie: Niet echt, vooral meer van hetzelfde, 4 loopbanden, 4of5 step apparaten, 5 fietsen, 2 roeiapparaten en 1 voor met je armen te zwaaien en 3 crosstrainers, dat is het wel, niet echt heel slecht maarja beetje weinig variatie of je zou spinning lessen moeten volgen...

Zijn de cardio apparaten voor het meerendeel bezet of niet: Ja, savonds altijd bomvol, der zomer komt eraan=bomvol met nieuwe leden die zich snel willen shapen enz en ook veel vrouwen en mannen met bierbuik die daar vele uren besteden, opzich niet erg maar omdat ze ook elk krachtapparaat afgaan is het savonds niet leuk meer en sta je vaak te wachten op elkaar...

Overdekte (fietsen)stalling: Nee, 2 simpele rekkies die open en bloot staan en er is wat plek om een paar auto's kwijt te kunnen maar dat is voor amper 8 auto's en de auto van de eigenaar neemt zelf al 2 plekken bezet een aso chevo bak...

(genoeg) Kluisjes om kleding en waardevolle spullen op te bergen: Opzich wel maar door teveel leden en ook deels stukke kluisjes zijn ze vaak vol (er zijn kleine en grote) kleingeld krijg je terug...

Prijs abonnement (zeker als vermelding!) en semi-objectief tov aanwezige diensten/mogelijkheden.: Weet niet alle prijzen maar zelf ben ik 41 pleuro per maand kwijt voor een vrij fitness pas, daarmee kan ik vrij fitnessen, spinnen, bodypumpen, douchen en de sauna gebruiken...

openingstijden: Ma - vr = 08:30 - 22:00, za & zo = 09:00 - 13:00

Extra opmerkingen: Het heeft een kinderopvang waar kinderen kunnen spelen, over het algemeen is dit echt een typische moderne sportschool die meer op mensen is gericht die wat aan hun gewicht en conditie willen doen en niet echt komen om met extreem zware gewichten te sleuren.
Er is tekort aan variatie in benen en kuiten apparaten (=jammer ik train ze wekelijks gewoon net als de rest), te weinig begeleiding maar wat wel goed is is dat we een eigen vechtzaal hebben sinds kort om jijutsu en freefight lessen te volgen (brengt wel extre kosten in rekening...

Ik geef het een 7.0 puur omdat ik er zelf niet echt aan alle trekken kom en het net even te duur is maarja helaas hebben we in de buurt geen betere...
nemo1986
Middle Weight
RE: Idee: is het wat?? 2006/04/24 21:46:34 (permalink)
0
Naam Sportschool: Sport en gezondheidscentrum Physique
Adres Sportschool: `t Veld 28
7081 DD Terborg
evt. Webadres Sportschool:
http://www.physiqueterborg.nl
- Aanwezigheid squatrek (let op: één waaruit je de stang vrij op je nek kunt nemen, dus niet een Smithmachine met geleide stang): nope, gewoon smith machine.
- Range dumbbels: van 2kg tot 40kg
- Verhouding cardio/krachttraining(-sapparatuur): loopbanden, crosstrainers, fietsen, liggende fietsen en steps 
- Kledingvoorschriften: Helaas mag je niet zonder mouwen trainen of met hemdje verdrietig
- Muziek (evt. muziek verzoeken?): nope wordt bepaald, of je moet Mp3 speler meenemen
- Extra's als sauna,: Kleine sauna in kleedkamer.
- bar etc.: Gezellige bar waar je shakes kan krijgen!
- zonnestudio: 1 zonnebank snelbruinen
- masseur in house of aangesloten bij sportschool: ja volgens mij wel.
- Kwaliteit personeel: Goed personeel en goeie begeleiding!.
- staat/onderhoud van apparaten: Zeer goed! alles wordt netjes schoongemaakt!
- hygiene (handdoek verplicht/wordt er schoongemaakt): ben ik nog steeds niet uit, 1 doet het wel en ander doet het niet en er wordt niks van gezegd.
- (genoeg) douches aanwezig: 4douches in kleedkamer. 
- cardio apparaten genoeg variatie: zeker!
- zijn de cardio apparaten voor het meerendeel bezet of niet: ligt aan de avonden, meestal is het aardig druk ja. 
- Overdekte (fietsen)stalling: helaas niet overdekt en niet zo`n hele grote, veel openbaar.
- (genoeg) Kluisjes om kleding en waardevolle spullen op te bergen: in de kleedkamers en in de kantine zelf!
- prijs abonnement (zeker als vermelding!) en semi-objectief tov aanwezige diensten/mogelijkheden.: ik betaal 36€ per maand onbeperkt en mag ik van alles gebruik maken!
- openingstijden: maandag tot vrijdag van 9:00 tot 12:00 en van 14:00 tot 22:00 d8 ik
- Extra opmerkingen: Helaas niet echt een bodybuild sfeer, ik ben de enigste die er echt fanatiek mee bezig is en wedstrijden gaat draaien. Jammer dat je niet met hemdjes of zonder mouwen mag trainen. AAS mag niet gebruikt worden, wordt er gebruikt, dan vlieg je er gelijk uit en wordt je abbo stop gezet. Voor de rest mag je niet "schreeuwen" als je net de laatste paar herhalingen eruit wil persen en mag er niet te luidruchtig met de gewichten worden omgegaan. Zit te denken om na mijn contract naar een andere sportschool te gaan waar het allemaal wel mag en die zit in Lengel. Kijk voor meer info op:

www.your-body-fit.nl

kloos2ucrew
Heavy Weight
RE: Idee: is het wat?? 2006/05/03 14:21:32 (permalink)
0
Naam Sportschool: kloos2u sportcentrum
Adres Sportschool: zoom 18 assen
evt. Webadres Sportschool: zie link bij naam sportschool

- Aanwezigheid squatrek (let op: één waaruit je de stang vrij op je nek kunt nemen, dus niet een Smithmachine met geleide stang): Er is een losse stang aanwezig maar ook een smithmachine
- Range dumbbels: van 2 kg tot 42kg 2 rekken
- Verhouding cardio/krachttraining(-sapparatuur): 12/22
- Kledingvoorschriften: geen korte hempjes
- Muziek (evt. muziek verzoeken?): is mogelijk er word vanalles gedraaid
- Extra's als sauna,: sauna is niet aanwezig
- bar etc.: Bar is aanwezig waar je alles kunt kopen ook voedingssuplementen
- zonnestudio: geen zonnestudio wel een schoonheidssalon en nagelstudio
- masseur in house of aangesloten bij sportschool: er zit een fischio in hetzelfde pand die nauw samenwerkt met het sportcentrum
- Kwaliteit personeel: veel stagelopers en 3 vakspecialisten
- staat/onderhoud van apparaten: het staat er nog geen 2 jaar en ziet er super goed uit het is matrix apparatuur.. vett design
- hygiene (handdoek verplicht/wordt er schoongemaakt): handoek verplicht elke dag word een deel schoongemaakt
- (genoeg) douches aanwezig: douchen zijn er genoeg ziet er goed en nieuw uit
- cardio apparaten genoeg variatie: fiets, step, loopband, ligfiets, crosstrainer, x-bike
- zijn de cardio apparaten voor het meerendeel bezet of niet: er zijn altijd toestellen vrij
- Overdekte (fietsen)stalling: aanwezig
- (genoeg) Kluisjes om kleding en waardevolle spullen op te bergen: jahh er staan 20 kluisjes in elke kleedkamer en de sleutel kun je achter de bar kwijt
- prijs abonnement (zeker als vermelding!) en semi-objectief tov aanwezige diensten/mogelijkheden.: 23,- per maand voor 1x in de week 35,- permaand voor onbeperkt
- openingstijden: 7 dagen in de week geopend
- Extra opmerkingen: zeker voor wedstrijd bodybuilders een geschikte sportschool, de eigenaar Sietse Lebbing is zelf bodybuilder en vakspecialist en heeft al veel bodybuilders begeleid en met succes deelgenomen aan wedstrijden

waht
Heavy Weight
RE: Sportscholen Reviews NL en B - voor en door leden 2006/05/04 22:41:29 (permalink)
0
Naam Sportschool: Aerofit Health Center
Adres Sportschool: zie website
evt. Webadres Sportschool: www.aerofit.nl

- Aanwezigheid squatrek (let op: één waaruit je de stang vrij op je nek kunt nemen, dus niet een Smithmachine met geleide stang):
Er is een squat-rek aanwezig (smith ook).

- Range dumbbels:
1 kg (ik weet niet zeker wat de lichtste is) - 40 kg

Er is duidelijk meer kracht-apparatuur als ik de spinning-fietsen niet meereken.

- Kledingvoorschriften:
Je moet "iets" aanhebben, dus niet met blote bast, maar je mag wel mouwloze t-shirts/hemden aan doen, korte broek is uiteraard ook oke. Daarnaast moet je (schone) binnenschoenen dragen, dus schoenen waarmee je niet buiten loopt.

Het gaat de goede kant op, maar het blijft een club voor iedereen dus je zal voornamelijk "mainstream" muziek horen.

- Extra's als sauna,:
Sauna is aanwezig en gratis te gebruiken evenals de douches.

- bar etc.:
Er is ook een kleine bar waar je van alles kan kopen, van drankjes tot hele maaltijden, maar persoonlijk vind ik dat te duur.

- zonnestudio:
Je kan er ook zonnebanken en je krijgt één zonnebank-sessie kado als je je inschrijft (evenals één consumptie)

Geen idee of de masseur in house of aangesloten is, het enige dat ik weet is dat er een aanwezig is.

- Kwaliteit personeel:
Hele aardige mensen, nog nooit problemen mee gehad en hebben het beste met je voor maar totaal niet op een irritante manier. Zo mag je zelf bepalen wat je doet qua training, mits je jezelf of anderen niet in gevaar brengt.

Alle kracht-apparatuur is net nieuw (begin april 2006 geleverd) dus in uitstekende staat. De apparatuur die we daarvoor hadden was al oud maar eveneens in uitstekende staat dus aan het onderhoud schort er niks.

Handoeken zijn inderdaad verplicht op de plekken waar je lichaam de apparatuur aanraakt en er zijn doekjes met schoonmaakspul zo te pakken om de apparaten mee schoon te maken na gebruik, dat moet niet maar is soms geen slecht idee.

Tot op heden heb ik daar nog nooit gedouched dus dit zou ik niet weten.

Je kan (hard)lopen, fietsen, roeien, langlaufen (raar apparaat) en met je handen "trappen", dus ja ik zeg genoeg variatie. Er zijn ook nog 2 Power-Plates aanwezig die vrij in gebruik zijn (evenals de weegschaal die er naast staat knipoog)

Licht eraan hoe laat je komt, maar ik heb het nog nooit meegemaakt dat alle cardio-apparatuur bezet was, maar nogmaals, dat ligt ook aan het tijdstip.

Aanwezig. Deze is niet erg groot maar in ieder geval groot genoeg, er is altijd wel plek voor mijn fietsje.

- (genoeg) Kluisjes om kleding en waardevolle spullen op te bergen:
Ja er zijn kluisjes aanwezig om kostbaarheden in te doen, hier zou je denk ik ook wel je kleren in kunnen proppen, maar dat is bij ons niet nodig, iedereen hangt zijn kleding gewoon op in de kleedkamer en legt enkel portemenee etc. in de kluisjes die een euro behoeven om ze te gebruiken maar die je daarna wel weer terug krijgt.

- prijs abonnement (zeker als vermelding!) en semi-objectief tov aanwezige diensten/mogelijkheden.:
Maandabonnement, onbeperkt fitnessen/douchen/in de sauna zitten voor 42,50 euro. Ik blijf het veel geld vinden maar daarnaast vind ik het ook wel gerechtvaardigd, zeker met alle nieuwe apparatuur die we nu hebben.

- openingstijden:
Dit is het enige wat wellicht anders zou kunnen, ze zijn nooit later dan 22:00 of nooit vroeger dan 7:00 open. Op vrijdag zijn ze om 21:00 dicht en in het weekend kan je tot 14:00 (zaterdag) of 13:00 (zondag) terecht.

- Extra opmerkingen:
Dit is duidelijk de beste keus voor bodybuilders in Wassenaar en omstreken, voor de verbouwing miste ik nog wel wat apparaten, maar nu heb ik alles wat ik nodig heb:
Squat rek
Flat bench
Incline bench
Dumbbells t/m 40 kg
100'en kg's aan schijven
En daarnaast nog tal van apparaten voor de afwisseling.

Het is nu echter wel zo dat alles een beetje dicht op elkaar staat en je echt wel moet oppassen als het een beetje druk is, maar; eind dit jaar (2006) gaan ze uitbouwen en komt de naastgelegen garage erbij. Dit zal het ruimtetekort verhelpen en kan ik dus nergens meer over klagen.
kloos2ucrew
Heavy Weight
RE: Sportscholen Reviews NL en B - voor en door leden 2006/05/14 16:42:00 (permalink)
0
word de previewlijst met sportscholen nog een keer geupdate..??

daimy
Middle Weight
RE: Idee: is het wat?? 2006/06/14 17:57:13 (permalink)
0
Naam Sportschool: Welness Centrum Zwolle

60/40

- Kledingvoorschriften:
Nvt

Radio 538/Slam FM etc.

- Extra's als sauna,:
Sauna

- bar etc.:
Geen bar, een balie daarachter staan twee koelkastjes waar je drinken kan halen.

- zonnestudio:
Sinds kort staat er geloof ik een zonnebank, je moet eerst een sleutel ophalen bij de balie volgens mij.

Onbekend.

- Kwaliteit personeel:
7,5

9

8

8

8

Ligt er aan welk tijdstip je gaat, zaterdag of zondagochtend is toch wel gauw 80% bezet volgens mij.

Wel een fietsenstalling, geen overdekte.

- (genoeg) Kluisjes om kleding en waardevolle spullen op te bergen:
Meer dan genoeg.

Ik heb een 16/17 jarigen abonnement, 33 euro per maand.

- openingstijden:
ma/vr: 10.00/22.00
za/zo: 09.00/14.00

- Extra opmerkingen:
Fijn sleutelsysteem, computer met touch screen waar je je sleutel op moet laden werkt via TechnoGym.. Allemaal lekker fris en luxe, soms wat oude zeurzakken die aan het sporten zijn, ik vermaak me er in iedergeval prima. Ook TV's bij Cario-toestellen..
Wreckless
Super Heavy Weight
RE: Idee: is het wat?? 2006/06/14 18:47:49 (permalink)
0
ORIGINAL: daimy
- Extra opmerkingen:
Fijn sleutelsysteem, computer met touch screen waar je je sleutel op moet laden werkt via TechnoGym.. Allemaal lekker fris en luxe, soms wat oude zeurzakken die aan het sporten zijn, ik vermaak me er in iedergeval prima. Ook TV's bij Cario-toestellen..

Hela hela snotbel. Wat meer respekt voor oude zeurzakken die willen sporten he. knipoog
Page: < 12345.. > >> Showing page 4 of 7
Jump to:
© 2020 APG vNext Commercial Version 5.0