Sportvasten onderzoek resultaten!

Author
TommyTee
Heavy Weight
2015/01/30 09:27:45 (permalink)
5 (1)

Sportvasten onderzoek resultaten!

Vorig jaar heb ik meegedaan aan een onderzoek naar het effect van sportvasten:

Objective: The purpose of this study was to compare the effects of fasting combined with exercise, with a period of fasting alone, on body composition, physical performance and muscular oxidative capacity in overweight men. 

Zojuist heb ik het definitieve research paper ontvangen en de resultaten zijn opmerkelijk:

Conclusion: The current study showed that a 10-day period of fasting combined with exercise improved body composition, increase muscular oxidative capacity and induces hypertrophy of the muscle fibres, without a change in physical performance. 

The current study showed that a 10-day period of fasting combined with exercise increased SDH and activity in the vastus lateralis muscle, accompanied by hypertrophy of the muscle fibres. The increase in the maximal capacity of the skeletal muscle did not, however, result in an increased exercise capacity. Furthermore, despite the observed hypertrophy a decrease in power output was apparent during the short time trial. Fasting, with or without exercise, also resulted in a reduction in body mass, BMI, waist circumference, hip circumference, and sum of 8 skinfolds, with no weight regain after 4 till 5 weeks. In addition, subjects in fasting combined with exercise group reduced their systolic and diastolic BP. These results indicate a positive effect of the intervention on general health and quality of life. 

Download het hele onderzoek hier: https://www.dropbox.com/s/ucr6skyv98uarl4/Fasting%20and%20exercise.pdf?dl=0

8 Replies Related Threads

sis
    NO Sissy !!
    Re: Sportvasten onderzoek resultaten! 2015/01/30 09:41:58 (permalink)
    0
    Bedankt interessant om door te lezen.
    TommyTee
    Heavy Weight
    Re: Sportvasten onderzoek resultaten! 2015/01/30 09:52:22 (permalink)
    0
    Vooral de stijging van SDH en FSCA maar het uitblijven van verhoogde capaciteit vind ik interessant. Ik ga in ieder geval mijn cut beginnen met een weekje sportvasten!
    Marcus
    Natural born chiller
    Re: Sportvasten onderzoek resultaten! 2015/01/31 13:39:29 (permalink)
    0
    Interessant!
    Voelde je je niet lamlendig tijdens sporten gedurende het vasten?
    Heb ooit wel eens een PSMF (Protein Sparing Modified Fast) dieet gedaan en is effectief maar niet leuk sporten, wat dat betreft beviel IF (Intermittent Fasting) me een stuk beter.
    TommyTee
    Heavy Weight
    Re: Sportvasten onderzoek resultaten! 2015/01/31 18:35:44 (permalink)
    0
    Nee, het fietsen voelde prima en het grappige was dat ik van dat half uurtje fietsen juist weer energie kreeg.
    3XL
    Senior Moderator
    Re: Sportvasten onderzoek resultaten! 2015/02/03 19:53:38 (permalink)
    0
    Heb je het alleen gedaan of met en buddy?
    TommyTee
    Heavy Weight
    Re: Sportvasten onderzoek resultaten! 2015/02/03 22:13:50 (permalink)
    +2 (2)
    Alleen, en het ging me goed af. Al vond de trainer het wel uitzonderlijk hoe vrolijk ik was. Ik vond de mentale component die het voor veel mensen heel moeilijk maakt juist geweldig. Iets raars dat ik heb overgehouden uit mijn roeitijd, het waarderen van pijnknipoog
    Hanx
    Feather Weight
    Re: Sportvasten onderzoek resultaten! 2015/02/12 22:26:45 (permalink)
    0
    Interessant, dankje! blij
    JvdK87
    Feather Weight
    Re: Sportvasten onderzoek resultaten! 2015/10/28 16:53:48 (permalink)
    0
    Hi, ik kwam deze thread net tegen via Google. Heb je een werkende link van dit document?

Groeten,

Jeroen
    Jump to:
    © 2021 APG vNext Commercial Version 5.0