Squats op youtube

Page: < 12 Showing page 2 of 2
Author
violette
Super Heavy Weight
RE: Squats op youtube 2007/08/15 22:21:55 (permalink)
0
Ik heb vanmiddag het filmpje op Google zitten bekijken, erg gelachen om de manier waarop hij het brengt, de 'heel/chest' issue vergeet je echt niet meer knipoog 
patrick
Moderator
RE: Squats op youtube 2007/08/20 21:27:07 (permalink)
0
jezus wat squat die vent mooi zeg. Zou er zowat alles voor over hebben om zo te kunnen squaten. Helaas ben ik zo inflexibel als de pest dus hou het meestal bij frontsquats. Maar ook dan buig ik te ver naar voren.
Wreckless
Super Heavy Weight
RE: Squats op youtube 2007/08/21 14:06:18 (permalink)
0
ORIGINAL: hermanus

@ Wreckless waarom speciaal goblets, ik vind het op zich altijd wel goed om iemand de beweging gewoon zonder gewicht te laten oefenen, eventueel met armen gestrekt voot de borst een andere optie vind ik eventueel nog wel sissy squats met zo,n ding waar je dan je voeten onder steekt.

Omdat je de goblet squat met belasting kan uitvoeren. Voor beginnende vrouwen (en voor een rehabiliterende mij) is de lege stang vaak al te zwaar.
Omdat je de belasting flink kan opvoeren. Ben gegaan tot een db van 40kg voor ik overstapte op back squats.
Omdat het gewicht voor je borst het zwaartepunt naar voor brengt, waardoor je meer naar achter gaat zitten.
Omdat het een veel gemakkelijker oefening is dan front squats.
Omdat de oefening ook uitnodigd om diep te gaan en tussen je dijen te gaan zitten.
Omdat de oefening heel natuurlijk aanvoelt. (mijn ervaring gaat alleen over mezelf, op de sportclub wou er niemand aan beginnen omdat het gegarandeerd slecht is voor je knieën als je te diep gaat en je knieën komen ook voorbij je tenen en blablabla).
Harold
Amor omnia vincit BFF USER MANAGER
RE: Squats op youtube 2007/08/21 14:26:20 (permalink)
0
Ik had het al uitgeprobeerd en je had helemaal gelijk, op zich denk ik een goede manier om squats aan te leren, niet dat ik het nodig had maar ik ken mensen genoeg die problemen met de squat hadden, dus ik was op zoek naar een methode om iemand goed diep te leren squaten met in eerste instantie niet teveel belasting. Ach die onzin van knieen en tenen, ik zou zeggen laat ze maar eens een trap oplopen en goed naar hun knieen en voeten kijken, misschien gaat er dan een wereld voor ze open.
Sharkie
Stille wateren, grote haaien.
RE: Squats op youtube 2007/08/21 14:37:55 (permalink)
0
ik zou zeggen laat ze maar eens een trap oplopen en goed naar hun knieen en voeten kijken

simpel maar o zo effectief, die moet ik onthouden
Wreckless
Super Heavy Weight
RE: Squats op youtube 2007/09/05 09:21:53 (permalink)
0
Een filmpje over goblet squats: http://www.youtube.com/watch?v=1-ogqv48ECI
Dolsey
Training Like An Animal, Growing Like A Beast
RE: Squats op youtube 2009/12/28 11:11:58 (permalink)
0
Handige Filmpjesblij
Page: < 12 Showing page 2 of 2
Jump to:
© 2019 APG vNext Commercial Version 5.0