Strak en/of huisvrouw

Page: < 123 > Showing page 2 of 3
Author
Guest
Middle Weight
RE: Strak en/of huisvrouw 2005/09/04 13:25:05 (permalink)
0
ORIGINAL: maxem

maar er ligt altijd overal nog wat. Ik heb gewoon te veel spullen *zucht*.

en daar heb ik nou een goede remedie tegen, gewoon elk jaar verhuizen blij 

want elke verhuizing gooi je zoveel dingen weg, die je al die andere verhuizingen ookal meegesleept hebt, dat je het nut er niet meer van inziet om het nog te bewaren, dan blijf je uiteindlijk met een ruimte en een rust over joh!
ik ben in de laatste 10 jaar, 9 keer verhuisd, en heb nu echt een heerlijke stelregel: alles wat ik langer dan 1 jaar niet meer gebruikt heb of heb aangehad (kleding) doe ik weg!
evilman
Jorum Funk
RE: Strak en/of huisvrouw 2005/09/04 14:03:28 (permalink)
0
Boeit me weinig hoe ze eruit ziet als k r maar leuk vindt.. tenminste.. of ze dan voller of strak is boeit weinig. En als je samenwoont die je dingen samen. Dus dat is hier en daar wel s wat voor elkaar overhebben en nemen. Hoewel ik nog steeds wel t meeste bij de vrouw vindt passen. Ik vindt t gewoon ook enorm leuk als mn vriendin een keer voor me kookt enzo. Maar andersom ook hoor .. tis van beiden kanten vind ik. blij
mariska
Super Heavy Weight
RE: Strak en/of huisvrouw 2005/09/04 19:08:12 (permalink)
0
Bij mannen hangt het wel af of ze thuis gewend zijn of hun mammie alles voor hun doet/ deed of niet. Als ze dan meteen uit huis gaan samenwonen en nog nooit gekookt of wat dan ook hebben.... Maja, je moet ze de kost geven die op hun 25e nog thuis wonen en hun (witte sport)sokken nog door hun mammie bij de Hema laten kopen.

Smalluser
*Retired Founder*
RE: Strak en/of huisvrouw 2005/09/04 19:32:01 (permalink)
0
ORIGINAL: mariska
.... die op hun 25e nog thuis wonen en hun (witte sport)sokken nog door hun mammie bij de Hema laten kopen ....

[sm=slach.gif]

Groet
Purple
Miss Perfect
RE: Strak en/of huisvrouw 2005/09/04 20:20:16 (permalink)
0
Ik vind dat partners beide verantwoordelijk zijn voor hun gezin en huishuoden. Daarbij zou het figuur van de partner geen rol horen te spelen.
Wreckless
Super Heavy Weight
RE: Strak en/of huisvrouw 2005/09/04 21:34:44 (permalink)
0
Als ik iets gedaan wil hebben moet ik het altijd vragen, dan doet hij het zonder probleem hoor, maar dan denk ik zie je het zelf niet en ik wil geen zeikerd zijn.

Sorry hoor, maar zo ben ik ook. Wij mannen zien dat inderdaad niet. Ik toch niet en hij blijkbaar ook niet.
Wat je dan kan doen is hem een lijstje geven met dingen die gedaan moeten worden. Dus niet eerst dit, en dan wachten tot hij klaar is en dan dat, en als hij daarmee klaar is weer iets anders. Nee je moet hem zeggen, deze 5 dingen moeten vanavond nog gebeuren, doe jij die? Dan doe ik die andere. Dan heeft hij er zelf voor gekozen.

Sommige vrouwen zien hun man als een wel heel erg domme kracht die strak op de vingers gekeken moet worden. Dat moet natuurlijk helemaal niet, maar het geeft hun zo'n gevoel van controle he. En daar kunnen mannen dan weer niet tegen dus die gaan dan maar uit protest op de bank liggen met de afstandsbediening in de aanslag. Met mijn vriendin gaat het heel goed, met mijn moeder absoluut niet. Voorbeeldje van 2 weken geleden. Zet die wasmand eens op de grond. Kzet die wasmand op de grond. Das ook slim, nu heb je hem net voor de wasmachine gezet, nu kan je de wasmachine niet openmaken.
Had dan ook gezegd, haal de was uit de wasmachine en doe hem in die wasmand. Maar ja, das maar 1 bevel he. En 5 bevelen geeft toch wel een net iets ander gevoel. Inderdaad, gaf ook mij een ander gevoel.

Ander voorbeeld, kan je morgen langs komen om het gras te maaien? Maar morgen is de warmste dag van de ganse zomer, kan het niet in het weekend? Ja maar het gras is NU lang. Dat gras zal echt niet weglopen hoor, dat zal over 3 dagen nog even lang zijn. Probeerde ze bij mijn andere broer, want het moest en het zou die dag he. Geeft zo'n gevoel van controle he.

Misschien wil hij de kinderen wel in bad en in bed stoppen terwijl jij de vuilbakken buitenzet. Misschien ook niet.

Mijn tip: lijstje maken van wat er die avond moet gebeuren. Taken verdelen, afhandelen. En dan heb je 's avonds nog tijd om samen wat dingen te doen. In plaats van dat jij zit te mopperen in de keuken terwijl hij zich schuldig ligt te voelen voor de tv.

En er zijn ook dingen die je gezellig samen kan doen. Wat is er gezelliger dan samen rustig afwassen en afdrogen? Beetje bijpraten ondertussen.
Maar ook dat kan je verpesten hoor. Want het moet NU, net op het moment dat de voetbalmatch uitgezonden wordt. Het kan echt niet wachten. Kijk over een half uur maar naar die match. Maar dan wordt hij niet uitgezonden. Toch moet het NU ! ! ! (mijn moeder dan he). Dus dan kijkt mijn vader naar de tv, en probeert ze nog wat schuldinductie door luid mopperend in de keuken er alleen aan te  beginnen, waarop hij enkel het geluid wat harder zet. Tsja, dan is de avond naar de knoppen.
Maar daar had ze wel zelf voor gekozen.

Zet eens een stap achteruit en bekijk eens hoe je gezin functioneert.
Spacehamster
Super Heavy Weight
RE: Strak en/of huisvrouw 2005/09/04 21:42:49 (permalink)
0
Mijn vriend houdt de keuken schoon en stofzuigt af en toe het huis.
Een keer kwam een kennis langs...zo'n huisvrouwtje met kind wiens werkschuwe vriend
alleen maar de hele dag videospelletjes speelt.
Nou is ze een onwijze kletskous, maar toen zag ze mijn vriend afwas doen en aanrecht schoonmaken
en toen hield ze een hele tijd haar mond en kon alleen maar verbaasd staren.........ademloos..
[sm=slach.gif]
hehoi
Nuts for thought
RE: Strak en/of huisvrouw 2005/09/05 09:41:40 (permalink)
0
Wreckless, nog beter werkt het als je gewoon afspreekt de taken te verdelen, en dat dit dan jouw verantwoording is.
Voor mannen die er echt geen kijk op hebben is het wel handig om dan in het begin een schema te maken voor hem zodat ie weet welke dag hij iets moet doen, na een tijdje gaat het dan vanzelf. Zo ging het tenminste bij mijn ex en mij.  Hij had nog nooit iets gedaan, maar toen we samen waren deed ie gewoon zijn deel, maar in het begin zei ik wel als iets nodig was, later nooit meer hoorknipoog
maxem
Middle Weight
RE: Strak en/of huisvrouw 2005/09/05 11:25:59 (permalink)
0
Dank voor alle tips!
Dat schema gaat er zeker komen!

Wil nog wel even zeggen dat ik beter in mijn vel zit als ik sport. Toen ik 10 kilo zwaarder was heeft mijn vriend daar nooit wat van gezegd.

Gister dus begonnen met: Als jij nou even dit doet, dan doe ik dat...
Is hij ineens een meester in het bedenken van smoesjes en uitstellen.
Dus Wreckless: Dat NU werk idd niet (wist ik al hoor) maar het gaat allemaal goedkomen.super blij
mariska
Super Heavy Weight
RE: Strak en/of huisvrouw 2005/09/05 16:06:29 (permalink)
0
Succes, ik hoop voor je dat het werkt!

Maja, je moet ze de kost geven die op hun 25e nog thuis wonen en hun (witte sport)sokken nog door hun mammie bij de Hema laten kopen.

@Perry: ja lach erom, maar helaas  bestaan er echt van die treurige gevallen.. Vandaag op mijn werk toch wel het dieptepunt meegmaakt super blij

Zag dat een collega een grote tas onder zijn bureau had staan, dus ik vroeg wat voor weekendtas hij mee had. Zegt ie: ,, nee dat is mijn was, die doet mijn moeder altijd. Ik ben 27 en woon al vijf jaar op mezelf, maar mijn moeder doet in het weekend altijd mijn was".
Dus ik vroeg meteen of zijn moeder soms ook nog zijn onderbroeken en sokken voor hem koopt. Zegt ie: ,, nou ondergoed niet, maar sokken wel. Maja, ik heb toch altijd dezelfde sokken als mijn vader".

hehoi
Nuts for thought
RE: Strak en/of huisvrouw 2005/09/05 16:13:29 (permalink)
0
Hahaaaasuper blijsuper blij hoe denken zulke mannen dat een (toekomstige) vriendin hierop zal gaan reageren.
Dat zulke watjes nog bestaan...........
Stan
judon t beat me. Ever.
RE: Strak en/of huisvrouw 2005/09/05 17:18:38 (permalink)
0
Liefst strak en samen huisvrouw spelen, kunnen we samen gaan trainen ik kan er niet tegen dat mijn vriendin de leegloper uithangt heb graag een actief leven dus heb je ook een actieve partner nodig!
senny
Middle Weight
RE: Strak en/of huisvrouw 2005/09/07 08:02:35 (permalink)
0
Nou Killa,

actief ben je wel als je alles in een dag moet proppen.
Nu ik weer een tijdje train krijg ik steeds meer energie.
Dus ik doe alles fluitend, tenzij ik de halve nacht wakker geweest ben.

Maar daar heeft iedereen last van.

Bonnie
Superwoman
RE: Strak en/of huisvrouw 2005/09/07 09:11:24 (permalink)
0
Hier is het soms wel eens andersom  Mijn man doet dus heel erg veel in huis ondanks dat hij vaak 14 uur per dag heel zwaar lichamelijk werk doet..Maar met 5 kinderen heb je regelmatig een grote bende in huis, en in ze goed opvoeden gaat een hoop tijd zitten. Ik kom niet altijd toe aan bepaalde dingen die wel gedaan zouden moeten worden, hij komt dan thuis en gaat het dan doen, en daar voel ik me dan best wel,schuldig over. Hij doet het uit zichzelf en zonder mopperen, maar ik voel me dan toch wel schuldig omdat ik me dan nalatig voel. Zeker als ik dan mijn bokstas pak en ga boksen...
ErEf
Growing pains BFF AD
RE: Strak en/of huisvrouw 2005/09/07 09:29:38 (permalink)
0

Ik vraag me af of mannen liever een strakke vrouw en een ongeorganiseerd huishouden hebben of een schoon huis met een "volle" vrouw.

ik heb een strakke vrouw, en een schoon huis, en moeder van 4 kids, tja en als ze het niet bol kan werken overdag, dan spring ik gewoon een beetje bij 's avonds. Dat houdt in of ff stofzuigen, vaatwasser in / uit ruimen, keuken aan kant brengen.. Da's maar een klein beetje in vergelijking wat een vrouw allemaal overdag in en om huis moet regelen. btw.. mijn vrouw werkt niet. Onze bewuste keuze.
strakur
il palestrato
RE: Strak en/of huisvrouw 2005/09/07 09:37:20 (permalink)
0
bij ons komt één keer in de week een poetsvrouw: dat kost natuurlijk wel wat, maar het bespaart je in elk geval een hoop tijd; met 5 kids zoals in huize bonnie -kan ik me voorstellen- is het natuurlijk wel dweilen met de kraan open, maar ach: over een aantal jaar zijn die ook groter en wordt de bende vanzelf kleiner.
maxem
Middle Weight
RE: Strak en/of huisvrouw 2005/09/07 13:17:11 (permalink)
0
Eref: Some guys have all the lucksuper blij.
4 kinderen is onwijs leuk en onwijs veel werk. Had je nou 4 meiden? Die kunnen ook wel pittig zijn, tenminste die van mij.....

Bonnie: Ja, die vent laat je toch nooit meer gaan!? Kan me voorstellen dat je overdag soms nergens aan toe komt.

Stakur: Ik wil ook wel een werkster, zijn alleen moeilijk te krijgen. En als ik tegen mijn vriend zeg dat ik een werkster wil, gaat hij spontaan afwassen!
smokey juul
smoke? no thnx!
RE: Strak en/of huisvrouw 2005/09/07 13:31:07 (permalink)
0
Ik vind als hij 5 dagen in de week 12 uur werkt dat behoorlijk wat is. En ik kan me voorstellen dat als je dan thuiskomt na 12 uur werken, dat je niet echt veel puf meer hebt om het huis te stofzuigen oid. Koken kan nog wel, maar ik denk dat je het beste afspraken kan maken dat hij in het weekend wat taken op zich neemt en dat jij dan kan gaan sporten.
Feel
live life to the max
RE: Strak en/of huisvrouw 2005/09/08 04:31:14 (permalink)
0
Ja idd,heb gewoon medelijden met die vent v haar.super blij
maxem
Middle Weight
RE: Strak en/of huisvrouw 2005/09/08 08:07:25 (permalink)
0
Hijsfijn!
Gelukkig heb ik nog andere kwaliteitenknipoog
Page: < 123 > Showing page 2 of 3
Jump to:
© 2019 APG vNext Commercial Version 5.0