Strak en/of huisvrouw

Page: 123 > Showing page 1 of 3
Author
maxem
Middle Weight
2005/09/03 21:05:23 (permalink)
0

Strak en/of huisvrouw

Ik vraag me af of mannen liever een strakke vrouw en een ongeorganiseerd huishouden hebben of een schoon huis met een "volle" vrouw.
Toelichting: Ik haaaat huishoudelijk werk (dweilen met de kraan open) werk part-time en heb 2 kinderen waarvan 1 het leuk vind om alles wat ik opruim of schoonmaak achter mij weer overhoop te halen of vies te maken (15 mndn) en 's ochtends, wanneer mijn buurvrouwen de sopemmertjes vol laten lopen en het beddegoed laten luchten, ga ik richting sportschool.
Kijk ik doe heus wel het nodige, maar mijn vriend dus niets (koken in het weekend) maar soms kan hij zijn ergernis niet onderdrukken, terwijl hij het ook geweldig vindt dat ik een goed figuur heb.
Tsja je kan niet alles hebben dus ik ben benieuwd....

55 Replies Related Threads

ohjajoh?
    The best is yet to come
    RE: Strak en/of huisvrouw 2005/09/03 21:26:29 (permalink)
    0
    Wordt tijd dat je die vriend van je eens een schop onder zijn ballen geeft zodat die ook eens iets in het huishouden gaat doen.

De keuze die je aangeeft stamt uit de Middeleeuwen ; vrouw poetst en kookt en man werkt.
    Stel je voor zeg, je zou niet kunnen sporten omdat je moet poetsen en je vriend ligt languit op de bank niets te doen.
    Tijd voor aktie, harde aktie! super blij
    samot
    Kruikenzeiker
    RE: Strak en/of huisvrouw 2005/09/03 21:30:07 (permalink)
    0
    als ik puur op de vraag in moet gaan zou ik voor de strakke vrouw gaanblij en het minder georganiseerde huishouden. Alhoewel ik denk dat het met je kinderen zowiezo passen en meten is qua opruimen enzo want ze zullen altijd weer de spulletjes  tevoorschijn halen en lekker een rotzooitje maken. MAAR hier kun je natuurlijk wel grenzen aan stellen zodat het niet een te grote bende word natuurlijk.. En ik zou je vriend iets meer dingen laten doen das simpel.... super blij super blij
    thijssie
    Super Heavy Weight
    RE: Strak en/of huisvrouw 2005/09/03 21:39:00 (permalink)
    0
    Het lijkt me dat je daar wel afspraken over moet kunnen maken...Als jij ook werkt lijkt het me niet dat jij de enige bent die het huishouden hoeft te doen. Je zou bijvoorbeeld in het weekend samen wat doen...
    Het is fijn dat je strak figuur hebt, maar sporten is ook goed voor je, dus zou dat niet zomaar opgeven om thuis te poetsen.
    maxem
    Middle Weight
    RE: Strak en/of huisvrouw 2005/09/03 21:42:04 (permalink)
    0
    Harde actie dus.
    Ja, maar dan denk ik van hij werkt dagen van 6 tot 6 en ik maar 2, maar de overige dagen ben ik de opvang weer aan het regelen, tassen pakken, kinderen op badderen en op bed leggen etc.
    Ik zou het liefst een werkster hebben....
    Als ik iets gedaan wil hebben moet ik het altijd vragen, dan doet hij het zonder probleem hoor, maar dan denk ik zie je het zelf niet en ik wil geen zeikerd zijn.
    thijssie
    Super Heavy Weight
    RE: Strak en/of huisvrouw 2005/09/03 21:57:43 (permalink)
    0
    Harde actie hoeft niet direct, maar je kan het er wel over hebben.
    Op de kinderen passen (je past niet op je eigen kinderen, maar weet geen andere benaming) is ook een drukke baan...

Maar met een paar goede afspraken lijkt me dit goed op te lossen.
    Guest
    Middle Weight
    RE: Strak en/of huisvrouw 2005/09/03 21:57:52 (permalink)
    0
    tja ik ben een strakke vrouw met een goed georganiseerd huishouden, mag dat ook?
    maxem
    Middle Weight
    RE: Strak en/of huisvrouw 2005/09/03 22:04:10 (permalink)
    0
    Thijssie: Thanks!

Sanderijn: Ben jaloers op je. Heb je kinderen?
    Guest
    Middle Weight
    RE: Strak en/of huisvrouw 2005/09/03 22:17:09 (permalink)
    0
    nee geen kinderen, wel een drukke baan en een paard die ook dagelijks tijd verreist, en 3 katten die een hoop zooi maken. Ik sport 5 dagen per week en doe eigenlijk alles in huis, tuin en auto zelf (jaaaa ik ben thuis degene die de auto wast!) Ik heb overigens een vrij grote eensgezinswoning met voor en achtertuin. Aardig veel werk al met al, maar goed ik ben dan ook een type die dus doordeweeks echt om een uur of 10 al in bed ligt, want anders dan kom ik niet aan genoeg rust haha
    Spacehamster
    Super Heavy Weight
    RE: Strak en/of huisvrouw 2005/09/03 23:06:33 (permalink)
    0
    Hij werkt van 6 tot 6 en jij *maar* 2 uurtjes?

Ho ff......
    Huishouden is zoals andere mensen hier zeggen ook werk en met kinderen erbij al helemaal!
    En huishouden en opvoeden is 24 uur per dag werk, dat is onwijs zwaar!
    Dus het is je vriend die het maar makkelijk heeft met zn half dagje werk terwijl jij de hele dag zit te sloven!

Aanpakken die luiaard!
    De zweep er op!
    maxem
    Middle Weight
    RE: Strak en/of huisvrouw 2005/09/03 23:12:02 (permalink)
    0
    Ik bedoel dat ik 2 dagen werk! (Lekker suf van me) En hij maakt 5 dagen van 12 uur.
    Nou het is idd wel zo dat dat opvoeden pittig is.
    senny
    Middle Weight
    RE: Strak en/of huisvrouw 2005/09/04 07:48:56 (permalink)
    0
    Ik ben ook huisvrouw, moeder en ga naar de sportschool.
    Je moet gewoon wat strakker plannen.

Ik vind het heel belangrijk om een goed lijf te hebben en dat ik mamma ben verandert daar niets aan.
    Mijn man doet overigens geen ruk thuis .
    Maar  gezien de uren hij maakt, vind ik dat ook niet erg.super blij
    wendyloos
    Feather Weight
    RE: Strak en/of huisvrouw 2005/09/04 09:12:23 (permalink)
    0
    hoi,nou ik ben het ook over een hele andere boeg gaan gooien hoor, anders word je helemaal gek!!

ik heb 2 dochters ,werk 25 uur verdeeld over 4 dgn,een beestebende(kippen,konijnen,cavia`s,vissen,2 honden enz)en een redelijk huis met een hele grote tuin.

In het begin ging het allemaal wel toen mijn man en ik met z`n tweeen waren maar met kinderen veranderd een hoop met je georganiseerde huis.
    Ik heb een geweldige schonnmoeder die me helpt met de strijk en het oppassen van de kinderen, sinds een paar mnd om de 2 wkn een werkster en ik hou het zelf bij.

Mijn man is zelfstandig ondernemer en werkt veel en is onregelmatig thuis dus ook erg ongeorganiseerd.

Sport 4 a 5 dgn in de week en vind dit super!!!

Ik zelf kied dan toch voor een mooi strak lijf en iets rommeliger in huis dan een vet huismoedertype die er onverzorgd en niet gekleed uitziet.
    Ik zou hier erg ongelukkig van worden en straal je dat ook uit,mijn hele gezin weet dit ook en het is heel normaal geworden dat ik zoveel sport.

Neem hier ook wel respect voor af,maar denk ook wel dat mijn man liever met een vrouw aan komt die er verzorgd uitziet dan slonzig!!!ook al zegd ie dat het niet uitmaakt.

Ik zou het wel gaaf vinden als mijn man ook wat aan KT zou doen,maarja hij is totaal geen sportief type....

Maar ziet er verzorgd uit en is niet te dik,mag alleen wat gespierder,hihihi

groetjes wendy 
    Diver2000
    Super Heavy Weight
    RE: Strak en/of huisvrouw 2005/09/04 11:00:39 (permalink)
    0
    ik werk van 7 tot 7 en wendy werkt ook maar heeft  bv vaak op vrijdag een kortere dag, maar het huishouden doen we gewoon samen. wanneer we thuis zijn doet zij bv de was en ik doe dan de afwas of maak de badkamer schoon of zuig het huis.

Ik vind gewoon dat je de taken moet verdelen.

Als hij niets doet moet je gewoon zelf ook eens iets minder doen. Het moet voor hem niet zo worden dat het maar normaal is dat alles aan kant is en het eten op tijd op tafel staat.
    Laura Palmer
    Miss Jolie
    RE: Strak en/of huisvrouw 2005/09/04 11:48:46 (permalink)
    0
    Wij doen ook alles samen. We hebben de eerste week dat we samenwoonde ff een lijst gemaakt met wat hij minder erg vond om te doen en ik ook. Ik vind bijv. ramen zemen en stofzuigen afschuwelijk en dat mag hij doen. En zoals fiets repareren, auto schoonmaken, planten bijhouden doet hij gewoon.

Communicatie is een prioriteit in een relatie dus gewoon ff samen proberen wat van te maken. Hij werkt 5 dagen 12 uur maar jij werkt naast die 2 dagen ook nog 5 dagen 24uur met je kinderen want dat is gewoon een dagtaak.
    maxem
    Middle Weight
    RE: Strak en/of huisvrouw 2005/09/04 11:54:10 (permalink)
    0
    Senny
    Ik moet het ook zeker strakker plannen, maar ben hier geen ster in.
    Mijn buurvrouw (die altijd mijn ramen zeemt, de schat) heeft sinds kort een schema en beweert dat ze tijd overhoud. Moet ik maar even een kopietje van makenblij.

Wendyloos
    Ik zou me dus ook ongelukkig voelen als ik aankom.
    Ik heb dus mijn man wel aangestoken, hij is KT gaan doen en is nu ook verslaafd. Is soms lastig als je allebei 's avonds wil sporten.

Diver
    We gaan zeker de taken verdelen. Ik kopieer het schema van mijn buuv en zet overal zijn naam bijknipoog.

Groetjes Maxem
    R0XXXY
    Super Heavy Weight
    RE: Strak en/of huisvrouw 2005/09/04 11:55:34 (permalink)
    0
    ORIGINAL: Spacehamster

Hij werkt van 6 tot 6 en jij *maar* 2 uurtjes?

Ho ff......
    Huishouden is zoals andere mensen hier zeggen ook werk en met kinderen erbij al helemaal!
    En huishouden en opvoeden is 24 uur per dag werk, dat is onwijs zwaar!

Helemaal mee eens !!!!!!!!
    maxem
    Middle Weight
    RE: Strak en/of huisvrouw 2005/09/04 11:59:20 (permalink)
    0
    Thanks Roxxxy!

Maarre het is wel een lieverd hoor, die vent van me!

Enne Sanderijn een paard is ook bijna een kind. Jij moet wel een beetje adhd hebben met al die bezighedensuper blij.
    Guest
    Middle Weight
    RE: Strak en/of huisvrouw 2005/09/04 12:10:05 (permalink)
    0
    ORIGINAL: maxem

Ik zou me dus ook ongelukkig voelen als ik aankom.

je hele huis dweilen, schoonmaken, wasjes ophangen enz. is ook calorieen verbranden hoor!
    ik doe in het weekend altijd de grote schoonmaak en de auto wassen, nou dan heb ik ook altijd het zweet op mijn voorhoofd staan haha. Als je wat minder zou sporten maar toch goed op je voeding let, dan hoef je naar mijn idee echt niet dik te worden. Maar ik snap wel wat je bedoelt hoor. En wat je eventueel ook kunt doen, ik heb hier altijd een gymmatje in huis, savonds dan doe ik daar oefeingen op als ik niet zou kunnen sporten, zoals buik-billen-benen. Als je een paar dumbelletjes hebt liggen kun je ook nog armen trainen! Dan hoef je niet speiaal oppas te regelen voor je kinderen, kun je misschien doen als zij naar bed zijn, en hoeft ook echt geen 1,5 urige workout te zijn.

het lijkt misschien dat ik makkelijk praten heb omdat ik geen kinderen heb, maar ik heb jarenlang in de prive-kinderopvang gewerkt, en alhoewel schoon maken helemaal geen taak was daarbij, zorgde ik er toch altijd voor dat als de ouders om 6 uur thuis kwamen, de kinderen al hun speelgoed hadden opgeruimd, ik had dan al gekookt en de keuken weer super schoon achtergelaten, en alle knoeiplekken in huis een doekje overgehaald. Zo was het huis netjes in misschien een klein kwartiertje.
    en ik ging veel met de kinderen wandelen of fietsen, dan ben je ook bezig!

het gaat hem zitten in de planning, ik houd elke dag een paar dingetjes bij: stofzuigen, de keuken en afwas en de was.
    Ik hang mijn was op, zo hoef ik nooit te strijken. Dan heb ik op mijn vrije dag tijd om alles te dweilen.
    alles in huis is laminaat, dat scheelt ook enorm met schoonhouden.
    Kijk mijn vriend is soms maandenlang van huis, werkt echt heel veel, soms weken achter elkaar óók de weekenden, dus als hij al thuis is, dan hoeft hij van mij niet veel te doen.
    Maar als jou man wel gewoon zijn weekend vrij heeft dan kan hij best meehelpen toch...

maxem
    Middle Weight
    RE: Strak en/of huisvrouw 2005/09/04 13:13:33 (permalink)
    0
    Schoonmaken is zeker calorieen verbranden! Dit doe ik dan ook als ik uit de sportschool kom, ben ik al bezweet en doe ik gelijk wat steps. Heb met 4 verdiepingen ook nog 3 trappen in huissuper blij.

Maar het scheelt wel dat je vaak alleen thuis bent denk. En ik heb altijd wel alles aan kant, maar er ligt altijd overal nog wat. Ik heb gewoon te veel spullen *zucht*.
    Page: 123 > Showing page 1 of 3
    Jump to:
    © 2019 APG vNext Commercial Version 5.0