The Truth About Full Squats

Page: < 123 > Showing page 2 of 3
Author
SheRu
Go John Henry!
Re:The Truth About Full Squats 2010/04/13 10:47:58 (permalink)
0
The Squat: Good Exercise Gone Bad?
Denk overigens na herlezen niet dat dit Hermke's artikel is, maar 't is wel aardig om te lezen.
 
Uit de recente TAo of Boyle een stukje over de rel omtrent zijn opmerking:
 

• A lot of what people tell you isn't true.
• First, I didn't say the "people shouldn't squat" thing to be controversial or sell DVDs. That clip was pulled directly from the DVD set by a marketing guy who watched the entire presentation and said, "This is the hook."
I had no idea how crazy the backlash was going to be. I even got some pretty harsh emails from some respectable people. Well, people I used to respect. Apparently they don't have time to think.
-Since then, I've had people forward me information about the bilateral deficit. All of a sudden, they're saying, "You're really right."
• The bilateral deficit? Well, they've found, particularly as it relates to the lower body, that you're clearly stronger when you train with one leg versus two.
Let's say you've got a guy who can deadlift 300 pounds for reps, but can't squat 400 pounds for reps. More often than not, he will be able to single-leg squat with 200 pounds on each leg for reps. So what does that tell you? He's at less risk because the load is lighter, but he's getting more work out of each leg.
• The thing I always hear is, "Well, if they have weak backs, why don't you just get their backs stronger?" Hold on. We're not talking about having a weak back. We're talking about the back being a limiting factor. That's very, very different. A guy who hang cleans 300 pounds doesn't have a weak back. The simple fact is that when someone fails in the squat it's not because they don't have any more juice in their legs. It's because their back can't handle the load.

post edited by SheRu - 2010/04/13 13:10:46
#21
Espi
meten = weten!
Re:The Truth About Full Squats 2010/04/13 10:56:17 (permalink)
0
Geweldig artikel SheRu... ga het straks uitgebreid lezen.. had al in sportschool moeten zijn.

Dus vooral een pleidooi voor het sparen van je rug en tegelijk zwaarder belasten van je benen.
#22
Harold
Amor omnia vincit BFF USER MANAGER
Re:The Truth About Full Squats 2010/04/13 11:33:31 (permalink)
0
Nee dat artikel is het niet, wel gelezen toen en leerzaam, maar is het niet.
#23
P. Tsatsouline
Getting Lean and Mean
Re:The Truth About Full Squats 2010/04/13 13:50:18 (permalink)
0
Mike Boyle is niet helemaal goed bij zijn hoofd meer, als je het mij vraagt. Hij hopt van de ene fitness trend naar de andere. Verder is hij erg arrogant over de methodes die hij op dat moment volgt, kraakt hij iedereen af en verandert dan weer van mening.

De exacte woorden van Mike Boyle op een seminar: "Louie Simmons is nothing more than a gas station attendant pumping his guys full of gas. His methods do not work - drugs do".

Op een andere seminar: "Boxers are known for running on sand, but boxers aren't the most intelligent people on earth, are they?"

In zijn nieuwe DVD functional strength coach 3.0 maakt hij een anderhalf uur lange rant over hoe goed hij is en hoe ver de rest van de industrie achter loopt.

Verder zuigt hij veiligheidsvoorschriften uit zijn duim, zoals close grip snatch inplaats van wide grip snatches en alleen hang varianten inplaats van de full olympic lifts. Ik neem zijn advies echt niet serieus meer.

Mike Boyle's fysiek:


post edited by P. Tsatsouline - 2010/04/13 14:16:02
#24
SheRu
Go John Henry!
Re:The Truth About Full Squats 2010/04/13 14:05:45 (permalink)
0
Ben wel benieuwd naar de context van die uitspraak over Louie Simmons.
(maar da's natuurlijk weer een hele andere discussie)
post edited by SheRu - 2010/04/13 14:16:31
#25
tiomio123
tiomio's Title
Re:The Truth About Full Squats 2010/04/13 17:31:06 (permalink)
0
Ik ben ook een voorstander van full squats, maar wel full squats zolang je vorm goed blijft en geen full squats met een 'knikje' in je onderrug zoals je ook veel mensen ziet doen (oa ikzelf een tijd terug). Het punt:
2. Reduction in lower back injuries 

Kan ik niet geheel mee instemmen. Het onderste gedeelte van je onderrug zou altijd in 1 lijn moeten blijven, wanneer je werkelijk te diep gaat (imo kan je dus ook echt te diep) krijg je hier een soort van 'knikje' tijdens het squatten wat zorgt voor problemen. Ik kan zelf ook bijna helemaal de grond raken, maar dat zorgt wel voor blessures.
#26
SheRu
Go John Henry!
Re:The Truth About Full Squats 2010/04/13 17:33:46 (permalink)
0
Hij stelt ook wel echt voorwaarden aan mobiliteit voor full squats, dus dan zou 't goed moeten komen toch?
#27
Luppie
Super Heavy Weight
Re:The Truth About Full Squats 2010/04/13 17:55:06 (permalink)
0
Espi

Bij de allereerste training met een gewichthef coach werd zeer nadrukkelijk gezegd dat knieën juist en vooral wel voorbij de tenen moeten komen voor een goede squat.
Kan ook haast niet anders, want de meesten zouden pardoes omvallen.

Klopt ik kan ook niet de knien achter de tenen houden.
Ik squat verder na de houding van mijn lichaam, lijktmij het meest natuurlijk en
het beste. Als ikdat doe heb ik ook nooit ergens last meer van.
#28
tiomio123
tiomio's Title
Re:The Truth About Full Squats 2010/04/13 18:03:52 (permalink)
0
Ik vraag me dan af hoe mobiel je ooit kan worden.. En als je nu niet mobiel genoeg bent en wel tot de grond kan met je kont? Daar zegt hij volgens mij niets over. Daar heb ik het wel over, niet over hoe diep, maar over hoe diep met behoud van spanning in het onderste gedeelte van de onderrug. Hier een filmpje van wat ik bedoel (hij had ook klachten, daster van dbb):

http://www.youtube.com/watch?v=z45t71E3FIU&feature=player_embedded#


In de 20ste seconde zie je hoe zijn billen ineens niet meer naar achteren wijzen, maar meer naar onder gaan wijzen. Deze vorm houd hij aan tot hij boven is. Zoals je ziet komt hij niet omhoog via de weg zoals hij omlaag is gegaan.
#29
SheRu
Go John Henry!
Re:The Truth About Full Squats 2010/04/13 18:12:42 (permalink)
0
Als je neit mobiel genoeg bent, kun je toch niet met behoud van techniek diep zakken?
#30
Luppie
Super Heavy Weight
Re:The Truth About Full Squats 2010/04/13 18:13:50 (permalink)
0
Hij maakt een knipschaar beweging, hij klapt zowat dubbel
#31
Harold
Amor omnia vincit BFF USER MANAGER
Re:The Truth About Full Squats 2010/04/13 18:14:50 (permalink)
0
Ken dat knikje wel wat Tio bedoeld, maar eerlijk gezegd denk ik wel dat je mobiliteit kunt trainen.

Ik denk ook dat bij heel veel de hamstings ook tekort zijn of in elk geval niet flexibel genoeg, druk trouwens zelf altijd mijn kont naar achter.

En nog even over knieen en tenen dat vind ik al jaren de grootst mogelijke onzin, kijk maar eens wat er met je knieen ten opzichte van je tenen gebeurt als je een trap op loopt. Bij mij komen ze trouwens niet voorbij mijn tenen.

Kan dat verdomde artikel toch nergens meer vinden wat ik bedoel en toch weet ik zeker dat ik het op T gelezen heb, grrrrrrrrrrrrrrboos
#32
SheRu
Go John Henry!
Re:The Truth About Full Squats 2010/04/13 18:16:51 (permalink)
0
Ik las trouwens een keileuk voorbeeld over knieën voorbij je tenen, iemand vroeg dan standaard: "Oh, en lunges dan? Je achterste been?"
"Daar zit geen gewicht op"
"Doe's  met 50kg in elke hand, en til je voet eens op in onderste positie?"
knipoog
#33
Harold
Amor omnia vincit BFF USER MANAGER
Re:The Truth About Full Squats 2010/04/13 18:17:04 (permalink)
0
Zie nu het filmpje pas, squats zijn gewoon te zwaar voor hem en dat verkloot zijn techniek.
#34
SheRu
Go John Henry!
Re:The Truth About Full Squats 2010/04/13 18:18:55 (permalink)
0
Psies. MAar ik vond daar dit:
En als je nu niet mobiel genoeg bent en wel tot de grond kan met je kont?


Ook niet op van toepassing. Of wel?
#35
Harold
Amor omnia vincit BFF USER MANAGER
Re:The Truth About Full Squats 2010/04/13 18:21:18 (permalink)
0
Nee denk ik niet eerlijk gezegd. Dus niet van toepassing.
#36
tiomio123
tiomio's Title
Re:The Truth About Full Squats 2010/04/13 18:24:47 (permalink)
0
Dat zegt het artikel aan het begin van dit topic toch niet? Ik zie bij hem nergens dat je op moet passen dat je geen knik beweging maakt. 
Er staat wel dat je op moet passen voor buitensporige vooroverleunen en heupextensie. Dan is de vraag weer wat hij bedoelt met heupextensie en wat buitensporig inhoudt. Volgens mij doet de heer op het filmpje wat ik net postte niets buitensporigs, maar loopt hij wel veel kans op een blessure.
Het punt over mobiliteit gaat volgens mij meer over of je diep genoeg kan ja of nee, niet over de vorm.

Het ging mij erom dat full squats altijd 'het' zijn en je altijd maar zo diep als mogelijk moet squatten, dat is imo gewoon niet waar.
#37
tiomio123
tiomio's Title
Re:The Truth About Full Squats 2010/04/13 18:27:46 (permalink)
0
Hermke

Zie nu het filmpje pas, squats zijn gewoon te zwaar voor hem en dat verkloot zijn techniek.



De squats zijn te zwaar op een manier dat hij meer kans op een blessure heeft. Met een lager gewicht gebeurt dit ook, alleen met veel lagere gewichten kan hij simpelweg niet dieper zakken wat de kans op een blessure weer kleiner maakt. Hoe lager het gewicht hoe minder spanning = minder blessuregevoelig.



Nog een toevoeging op m'n voorgaande post: Je kan zo mobiel zijn als het maar kan, maar op een gegeven moment zal je toch een knik krijgen als je te diep zakt. Pas wanneer je kont je hielen aanraakt zonder enige knik ben je dus volgens jullie mobiel genoeg?
#38
SheRu
Go John Henry!
Re:The Truth About Full Squats 2010/04/13 18:39:43 (permalink)
0
Eh....



HIj zegt duidelijk: TEchnique slips? Quit lifting.  En daar ben ik 't mee eens. Als je spanning verliest, is je techniek dus niet meer goed genoeg, vind ik. En mobiliteit is volgens mij 't toelaten van gewenste bewegingen: als je knikt/spanning verliest houdt daar je mobiliteit op.
#39
Harold
Amor omnia vincit BFF USER MANAGER
Re:The Truth About Full Squats 2010/04/13 18:52:21 (permalink)
0
 
Hoe lager het gewicht hoe minder spanning = minder blessuregevoelig.

 
Die moet je even uitleggen, uiteraard snap ik de strekking wel, maar de spanning houd je ook vast door je ademhaling toch??
 

Pas wanneer je kont je hielen aanraakt zonder enige knik ben je dus volgens jullie mobiel genoeg?

 
De voorwaarde hoeft voor mij niet te zijn dat je kont je hielen moet raken, lees mijn eerdere post maar, ik denk namelijk dat je zo diep moet zakken als je natuurlijke bewegingsbaan het toelaat met behoud van vorm en techniek, uiteindelijk zal ook alleen al daardoor ook je mobiliteit verbeteren.
 
En gooi er nog even een stelling van mijzelf bij. Ben benieuwd wat jullie er van vinden, mensen met een klote techniek eerst leren frontsquaten. Een optie??
#40
Page: < 123 > Showing page 2 of 3
Jump to:
© 2020 APG vNext Commercial Version 5.0