The Truth About Full Squats

Page: < 123 Showing page 3 of 3
Author
SheRu
Go John Henry!
Re:The Truth About Full Squats 2010/04/13 18:54:03 (permalink)
0
Voor!
Is misschien wel een leuke poll, trouwens!
#41
ErEf
Growing pains BFF AD
Re:The Truth About Full Squats 2010/04/13 18:58:03 (permalink)
0
mobiliteit kan een beperkende factor zijn. ben je mobiel en sterk genoeg heb je dus geen belemmering om de squat goed uit te voeren.

onderin maakt hij zijn onderrug bol.. niet goed niet. maar ik ken sporters in me gym die al 30 jaar trainen die dat ook doen, en hij squat met 225 kg
je hoeft er geen blessure door te krijgen.

voorbeeld voor vorm

#42
SheRu
Go John Henry!
Re:The Truth About Full Squats 2010/04/13 19:11:59 (permalink)
+1 (1)
Leg Training Myths Exposed.
[...]
Scientific Response

Squatting to parallel with legs bent at 90 degrees not only makes the exercise less effective, but increases the risk of injury. By not squatting through a full range of motion, you can't maintain proper lumbosacral body mechanics.

When performing the squat, the sacrum undergoes a process known as nutation. It tilts forward relative to the two ilia on either side of it. At approximately 90 degrees of knee bend, the sacrum tilts back in a process known as counternutation. These two functions, nutation and counternutation, basically describe the movement at the sacroiliac (SI) joint.

However, proper SI joint mechanics help to ensure optimal functioning of the rest of the spine. For example, some literature links SI dysfunction with lower back pain in up to 80% of cases.

In order to perform a full squat, flexibility and range of motion must be maintained in the lumbar spine and SI joint, as well as in muscles such as the iliopsoas, hip external rotators, piriformis, and gemelli.
If a client can't squat past 90 degrees of knee bend without their heels raising or their body bending excessively forward at the waist, but they can squat all the way to the floor while holding onto something, we know there are muscle imbalances and stability issues around the pelvic/lumbosacral region as opposed to a knee or ankle dysfunction.

Great for testing your squat depth and great for keeping out the land shark.

Additionally, improper pelvic, hip, and/or lumbosacral mechanics could manifest down the kinetic chain as recurring knee or ankle problems. Thus, regular performance of the full squat offers a "screen" of the athlete's pelvic and lumbosacral flexibility. This could prevent injury or muscle imbalances long before they become chronic.


Alwyn Cosgrove, http://www.tmuscle.com/fr...training_myths_exposed
post edited by SheRu - 2010/04/13 19:21:15
#43
tiomio123
tiomio's Title
Re:The Truth About Full Squats 2010/04/14 12:46:21 (permalink)
0
TEchnique slips? Quit lifting gaat niet specifiek in op het blessurerisico door de knik. Techniek kan alles zijn en is dus erg ruim.
Waar ik op doel is wat hermke al verwoord, goed liften met techniek tot zover je techniek goedblijft. Een goede techniek is imo een techniek met zo weinig mogelijk kans op een blessure. Dat er mensen zijn die door een 'slechte' techniek niet geblesseerd raken zegt niets over de blessuregevoeligheid voor het overgrote deel van de mensen.


Het enige wat ik beweer is dat je ook tever door kan buigen met fullsquats wat blessuregevoelig is. Ik ben ook van mening dat een aardig deel van de mensen die fullsquats doen niet 'all the way down' zouden moeten gaan.


Met spanning was ik niet geheel duidelijk, met spanning bedoel ik in dit geval spierspanning. Het punt wat ik daarmee wilde maken is dat je met lichtere gewichten minder blessuregevoelig bent:
- Doordat je niet 'zwaar' gaat;
- Met minder gewicht kan je minder diep zakken met squat. Met 100kg. kom ik niet zo diep niet als met 200kg. De druk naar onderen is gewoon minder.
#44
Pipo de C
Heavy Weight
Re:The Truth About Full Squats 2013/03/16 12:02:14 (permalink)
0
*bump*.. leuke discussie... ben hier al maanden niet echt over uit en talloze youtube filmpjes verder nog steeds niet.. blij
 
Altijd parallel squat gedaan maar nu full squat en dat gaat goed maar wel met een bolling in m'n onderrug. Kan ik nu stellen dat als ik hier geen pijn bij voel, ik gewoon lekker full squats moet blijven doen? of juist preventief niet dusdanig diep gaat dat die bolling ontstaat? Uiteraard ben ik met m'n heup mobiliteit bezig om dit te verbeteren.
#45
Body Supplies
Feather Weight
Re:The Truth About Full Squats 2013/03/16 16:56:02 (permalink)
0
Pipo de C, zoek eens op "butt wink" dat is waarschijnlijk wat jij bedoelt.
#46
Body Supplies
Feather Weight
Re:The Truth About Full Squats 2013/03/16 16:57:17 (permalink)
0
Hierbij ook een artikel van de website van schwarzenegger mbt de deep squat: http://www.schwarzenegger...hacking-the-deep-squat
#47
Pipo de C
Heavy Weight
Re:The Truth About Full Squats 2013/03/18 09:53:30 (permalink)
0
Het artikel van Dean Somerset was wel erg goed en verhelderend.
 
Was sowieso niet heup mobility oefeningen al aan het doen maar dit artikel is nog maar net gepost en had ik nog niet gezien.
 
bedankt voor de link!

#48
Bbsinglets
Feather Weight
Re:The Truth About Full Squats 2013/08/18 15:04:28 (permalink)
0
Had zelf een tijdje met verkeerde vorm zitte squatte, kreeg last van sciatic nerve pain, gelukkig na 1 week is het weggegaan.

Was echt geen pretje.

Nu vorm onder controle en nergens last van, maar ben toch stiekem bang dat het terug komt.
#49
coy
Feather Weight
Re:The Truth About Full Squats 2015/05/31 00:14:13 (permalink)
0
This thread contains some really good information. Thank you
#50
Page: < 123 Showing page 3 of 3
Jump to:
© 2020 APG vNext Commercial Version 5.0