Three Signs Your Workout Sucks:

Author
SheRu
Go John Henry!
2011/09/27 07:45:14 (permalink)
5 (1)

Three Signs Your Workout Sucks:

http://www.thepostgame.com/blog/training-day/201109/3-signs-your-workout-horrible
1. You sit or lie down for more than two exercises
 
 
2. You're not playing the right percentages
Here's a quick quiz:
Question 1 How many total sets of exercises do you do for your lower body each week? For instance, if you do three sets of the squat on Monday, and three sets of the lunge on Friday, that's six total sets. (Duh.)
Question 2 How many total sets of all exercises do you do each week? This includes everything: lunges, squats, bench presses, pullups, curls -- you name it.
Now divide your answer in Question 1 by your answer in Question 2. Keep that number in mind.
Question 3 What percentage of your body's muscle resides below your waist? Hint: Probably around 50 percent or more, right?
Final question How does the percentage you calculated earlier compare to your answer in Question 3? "If there's a big difference, your workout is probably way out of balance," says Cosgrove. "Whether you're trying to lose fat or build muscle, you're missing out on a huge opportunity to improve your results."
 
3. You can’t pass this core test
(klik bovenstaande link, embedden lukt niet. Maar wel even proberen, is nogal verraderlijk) 



En? Hoe scoren jullie? 
post edited by SheRu - 2011/09/27 07:55:50
#1

10 Replies Related Threads

    Harold
    Amor omnia vincit BFF USER MANAGER
    Re:Three Signs Your Workout Sucks: 2011/09/27 11:32:45 (permalink)
    0
    Ik durf niet, neig automatisch naar meer lowerbody dan upperbody en dan vooral als in squaten en deadliften, ik weet dat het anders en beter kan, maareuh die verdomde funfactor he en volgens mij bepaald die voor het grootste deel of je trainingsschema zuigt of niet. Althans wat betreft fun dan maf!maf!
     
    Op het moment dat ik het gevoel krijg van ik zou eigenlijk dit of dat MOETEN, dan hou ik dat meer even vol en denk shit tis hobby toch. Ga lekker squaten heur, of bankdrukken, zooooooo nu even deadliften. Ouwe goed bezig man!!!
     
    Ja ja Sheru, ik word nog wel een bodybuildingbeachboy met de lenigheid en mobiliteit van een chinees meisje uit het staatscircus, euh ooit, denk ik. Komt goed.
    #2
    DjMark
    ** Retired Moderator **
    Re:Three Signs Your Workout Sucks: 2011/09/27 11:47:22 (permalink)
    0
    Dat vind ik ook wel een heel belangrijk punt Hermke.
     
    Je kan je aan alle regels/adviezen gaan houden, en die hebben zeker ook allemaal hun waarde, maar uiteindelijk draait het er vooral om dat je het LEUK vind om te doen, en dan je het vol kunt houden.
     
    #3
    SheRu
    Go John Henry!
    Re:Three Signs Your Workout Sucks: 2011/09/27 11:59:54 (permalink)
    0
    ja ja
    #4
    sis
    NO Sissy !!
    Re:Three Signs Your Workout Sucks: 2011/09/27 13:54:40 (permalink)
    0
    Nja maar je wilt ook resultaat toch? Vind het wel goede vragen.
    #5
    Harold
    Amor omnia vincit BFF USER MANAGER
    Re:Three Signs Your Workout Sucks: 2011/09/27 14:12:20 (permalink)
    0
    Vragen zijn goed, prima zelfs, goed topic ook, alleen dat van die vos en zijn haren en zo he, durf het gewoon niet aan.
    #6
    SheRu
    Go John Henry!
    Re:Three Signs Your Workout Sucks: 2011/09/27 17:47:09 (permalink)
    0
    Ik denk éigenlijk dat je heel goed uitkomt, want je moet best pittig draaien om een 50/50 balans in je squat tov alle bovenlichaam oefeningen te hebben. knipoog 
     
    Maar de rest van de vragen vond ik ook wel cool. Max. 2 zittende oefeningen,.. En die push up. Hm. 
    #7
    Espi
    meten = weten!
    Re:Three Signs Your Workout Sucks: 2011/09/27 18:13:21 (permalink)
    0
    Zitten & liggen hè!
     
    Besteed best veel aandacht (net als de meeste vrouhouwen) aan benen, maar of het 50/50 is durf ik niet te zeggen.. en er zitten zeker & vast meer dan 2 zit/lig oefeningen bij zijn: floor & close grip presses, SHELC, glute bridges etc.
     
     
    #8
    3XL
    Senior Moderator
    Re:Three Signs Your Workout Sucks: 2011/09/27 19:40:11 (permalink)
    +1 (1)
    Vraag1, imo grote onzin om te zeggen dat als je meer dan twee oefeningen zittend of liggend uitvoerd je training zou zuigen.
     
    Vraag2, eerlijk gezegd vind ik het een verkeerde benadering. Ik denk zowiezo al niet dat de verhouding UB massa/LB massa 50/50 is, maar vind ook niet dat je naar de te trainen massa moet kijken, maar naar het bereik van je oefeningen.
     
    BV 5 sets diep squaten is verglijkbaar met 5 sets bankdrukken + 5 set barbell row. Als je e.e.a. op die manier benaderd kom je wat tijdsbesteding aangaat idd op meer UB dan LB
     
    Vraag, idd sterke core is heel belangrijk.
    #9
    SheRu
    Go John Henry!
    Re:Three Signs Your Workout Sucks: 2011/09/27 23:11:47 (permalink)
    0
    @3: volgens mij is volgens het artikel zijn uitgangspunt ook load, niet per sé hoeveel massa er al zit. 't Zijn maar cliffs hè? 
    #10
    3XL
    Senior Moderator
    Re:Three Signs Your Workout Sucks: 2011/09/28 10:54:02 (permalink)
    0
    Volgens mij heeft hij het over volume.
     
    How many total sets of all exercises do you do each week
     
    En er zijn genoeg oefeningen te vinden die voorkant+achterkant benen belasten terwijl zo'n oefening voor voorkant+achterkant romp ver te zoeken is.
     
    Logisch dus dat er minstens een 1/2 verdeling UB/LB is. Zelfs de meest basis FB benadering gaat uit van bv squat+press+rows (oid)
     
    #11
    Jump to:
    © 2020 APG vNext Commercial Version 5.0