Tonijn Pasta Salade

Author
Nadia
Comeback babe
2009/02/13 19:03:34 (permalink)
0

Tonijn Pasta Salade

Als Pascal dit ziet zal ik wel op mijn donder krijgen..  Maar voor jullie (en Theo) waag ik dat wel...blij

Ik vind dit zelf een heerlijke salade, maak hem best vaak om een bak mee naar school te nemen.. Erg lekker.. Het lijkt misschien een combinatie van niks.. Maar je moet het proberen voor je een oordeel hebt!!
De hoeveelheden van alles schud ik een beetje uit mijn mouw. Ik voeg alles op 'gevoel' toe.

• 1/2 zak penne koken en laten afkoelen. (goed afspoelen met koud water) wanneer het afgekoeld is doe ik zelf een klein scheutje olijfolie erdoor. Goed mixen.. (om te verkomen dat het gaat plakken)
  • 1/2 tot 3/4 zak sla (gewoon kropsla of ijsberg whatever)
  • 1 groene appel in stukjes snijden (met schil, ongeveer zo groot als een dobbelsteen)
  • 1 (rode) ui fijnsnipperen
  • van een blok kaas ongeveer 2 á 3 cm afsnijden en daar ook dobbelsteentjes van maken. (voor extra smaak oude kaas gebruiken)
  • Flink stuk komkommer in blokjes
  • niet vergeten 2 blikjes tonijn (op water) er doorheen mikken

Alles goed door elkaar husselen.. En dan een lekkere dressing erover. Een honing mosterd is er erg lekker bij.. Maar meestal maak ik hem zelf:

• Flinke theelepel honing
  • mosterd (ongeveer eetlepel)
  • Mayo (2 eetlepels??)
  • beetje suiker
  • scheutje (olijf) olie
  • scheutje azijn
  • en wat bieslook (gebruik zelf uit een potje)

Meestal kijk ik dan in het bakje of ik denk dat ik genoeg heb, zo niet gooi ik van alles nog wat erbij..
het geheel kun je nog op smaak brengen met peper en zout...

Jammie blij

6 Replies Related Threads

tiomio123
    tiomio's Title
    RE: Tonijn Pasta Salade 2009/02/13 19:19:02 (permalink)
    0
    Nice! Vraag me nog steeds af of het ook lekker is als je geen fan van tonijn uit blik bent? Verse tonijn vind ik wel super om te eten..
    Nadia
    Comeback babe
    RE: Tonijn Pasta Salade 2009/02/13 19:25:51 (permalink)
    0
    Gewoon proberen, je bent toch een bikkel... En anders verse tonijn gebruiken..
    twirre
    E621
    RE: Tonijn Pasta Salade 2009/02/13 19:55:16 (permalink)
    0
    klinkt lekker  ga ik eens proberen super blij
    PascalX
    Mister Pink Boxers
    RE: Tonijn Pasta Salade 2009/02/14 00:48:02 (permalink)
    0
    heyyyyy boos Je krijgt dus inderdaad op je donder!!

Ik zag het in active topics staan en ik wist het meteen!

Dat is mijn geheime trainings voer!! blij

ps. Het is wel super lekker!!! blij
    steve1972
    Feather Weight
    RE: Tonijn Pasta Salade 2009/05/10 16:53:40 (permalink)
    0
    ik heb je recept gemaakt,had alleen geen blikjes tonijn maar nog wel blikjes makreel , en had geen zin om een dressing in elkaar te flanzen,dus heb ik er
    een flinke schep groene pesto doorgedaan,
    jesus wat lekker,vond het jammer dat ik die bak moest delen,met mijn vriendin.....

Nadia
    Comeback babe
    RE: Tonijn Pasta Salade 2009/05/11 09:46:21 (permalink)
    0
    Fijn he hoe zo iets super simpels zo lekker kan zijn.

bijna iedere week a twee weken wordt hier wel zo'n mega bak gemaakt (meestal met een hele zak penne en een hele zak sla) dan hebben we twee grote slakommen nodig en het past nog niet.. Heb nu weer alles in de koelkast staan om het te maken. Vandaag of morgen doen. Zal er eens een foto'tje van maken.

Tip: de Hela heeft SUPER LEKKERE sla dressing. In glaze langwerpige vierkante flessen. Heb er nu al een aantal gehad. De moster dille is erg lekker over dit recept (wel wat dunner dan mijn dressing. Linkje blij http://www.hela.nl/consument/index.php?id=salad Wel even zoeken, ik ben tot de ontdekking gekomen dat niet elke super ze heeft. Zelfs de ah niet De plus heeft ze wel nog altijd.

Theo misschien is het met makreel een optie voor jou? Of heb je het al geprobeerd met tonijn uit blik?
    Jump to:
    © 2020 APG vNext Commercial Version 5.0