Trainingsadvies gevraagd

Page: < 1234 > Showing page 2 of 4
Author
Harold
Amor omnia vincit BFF USER MANAGER
Re:Trainingsadvies gevraagd 2012/09/03 10:28:12 (permalink)
0
Er zijn een shitload aan oefeningen, er zijn echter niet zo heel veel die er echt toe doen.
 
   Soms dichten we ons lichaam en spieren eigenschappen toe die we helemaal niet hebben, ons lichaam kan veel, maar eigenlijk helemaal niet zo vel bewegingen ansich, maar voldoende, die natauurlijke bewegingen van je lichaam moet je trainen ofwel meer natuurlijke bewegingsbanen, drukken blijft drukken en soms kan je wel wat nuances verleggen, maar een druk ofwel duwbewing blijft een duwbeweging waar min of meer altijd dezelfde spieren deelnemen aan de beweging.  
 
Hou het simpel.
 
  Train met met compounds en dan zit je altijd goed.  
 
Voorbeelden hiervan zijn:
Squaten
Deadliften
Bankdrukken
  Optrekken/ Chins/ Pulldowns 
Rows
Schouderdrukken
 
  Dergeleijke oefeningen moeten de basis vormen van ieder trainingsschema en van hieruit ga je verder werken naar behoefte en ervaring.
#21
Albert82
Light Weight
Re:Trainingsadvies gevraagd 2012/09/03 12:36:17 (permalink)
0
Oke thanks! Het wordt allemaal al wat duidelijker blij
Heb trouwens net getrainend en al wat tips toegepast knipoog
Vraagje:
Ik neem nu tussen de setjes (binnen één oefening) elke keer 3 minuten rust,
is dat teveel?
#22
SheRu
Go John Henry!
Re:Trainingsadvies gevraagd 2012/09/03 12:38:27 (permalink)
0
Hangt af van hoe zwaar je tilt. Maar ik zou, als het je puur om massa gaat, iets lager gaan zitten. 
#23
Albert82
Light Weight
Re:Trainingsadvies gevraagd 2012/09/03 12:40:26 (permalink)
0
Het is allemaal nog niet zo zwaar geloof ik, maar het gaat wel om massa.
2 minuten dan? blij
Die chin-ups waren leuk om te doen. Vielen trouwens wel tegen. 16 keer in 3 setjes
 
#24
Harold
Amor omnia vincit BFF USER MANAGER
Re:Trainingsadvies gevraagd 2012/09/03 13:13:01 (permalink)
0
minimaal 2 minuten voor massa, niet minder en veel meer heeft eigenlijk ook niet zoveel zin.
#25
Albert82
Light Weight
Re:Trainingsadvies gevraagd 2012/09/03 13:36:33 (permalink)
0
Druk en duw bewegingen om en om worden die aangeraden?
#26
SheRu
Go John Henry!
Re:Trainingsadvies gevraagd 2012/09/03 13:39:54 (permalink)
0
JA hoor, kan prima. 
#27
sis
NO Sissy !!
Re:Trainingsadvies gevraagd 2012/09/03 18:01:13 (permalink)
0
Bedoel je trek en duw? Druk en duw is zo'n beetje hetzelfde IMO. 
#28
Albert82
Light Weight
Re:Trainingsadvies gevraagd 2012/09/03 19:03:26 (permalink)
0
Ja trek en duw blij
#29
Albert82
Light Weight
Re:Trainingsadvies gevraagd 2012/09/04 16:17:16 (permalink)
0
Kan ik trouwens onbeperkt eiwitten eten, als in kwark enzo (ook 's avonds)
Of kan ik een " wasbordje" dan wel vergeten?
Heb het idee, dat ik na het sporten voor extra eiwitten moet eten voor mijn spierherstel, maar wil ik niet dikker worden.
Dillemaatje...?
#30
SheRu
Go John Henry!
Re:Trainingsadvies gevraagd 2012/09/04 16:21:51 (permalink)
0
Calorieën zijn calorieën, ook als het eiwitten zijn, dus als je zwaar overboord gaat qua eten, kan je je wasbordje inderdaad vergeten. Voor herstel en groei is het wel belangrijk en verstandig voldoende eiwitten binnen te krijgen inderdaad.
 
Dillemaatje?
#31
Albert82
Light Weight
Re:Trainingsadvies gevraagd 2012/09/04 16:25:17 (permalink)
0
Haha, een dilemma blij
Is het dan verstandig om te zorgen voor voldoende eiwitten overdag, zodat je die 's avonds na het sporten niet meer hoeft in te nemen? Of zijn die eiwitten dan al verbruikt?
#32
SheRu
Go John Henry!
Re:Trainingsadvies gevraagd 2012/09/04 16:28:13 (permalink)
0
Oh, ik vroeg me al af wie je dille-maatje was. super blij 
 
Timing van eten & zo is volgens mij zwaar overschat (in de zin van: Na 20.00 verbrand je niks meer). En zelf merk ik dat ik beter slaap als ik na een training nog even wat eet, dus dat is ook een overweging. 
#33
Albert82
Light Weight
Re:Trainingsadvies gevraagd 2012/09/04 16:30:45 (permalink)
0
Hmm, hier wordt mijn dilemmaatje niet minder door blij
Wil toch graag snel op de buik iets verliezen. Zoveel is het namelijk niet en boven het zeer kleine buikje ziet het er aardig uit.
Maar wil wel graag full body sporten, dus denk wel dat ik goed moet eten.
Vind het lastig blij
#34
SheRu
Go John Henry!
Re:Trainingsadvies gevraagd 2012/09/04 16:32:53 (permalink)
0
Hoeveel eet je per dag? WAt is je onderhoud? Hoeveel weeg je nu? WAt is je vetpercentage? Waar wil je naar toe? 
#35
Albert82
Light Weight
Re:Trainingsadvies gevraagd 2012/09/04 16:37:25 (permalink)
0
Jeetje wat een vragen! blij
Hoeveel ik eet?: Ontbijtje yogurt met musli. Overdag 6 boterhammen en een stuk fruit. 's Avonds gewoon een maaltijd en later op de avond nog wat noten.
Wat is je onderhoud? Wat is dat?
Ik weeg nu 70 kilo.
Weet mijn vetpercentage eigenlijk niet, maar geloof dat mijn BMI rond de 21/22 is..
Ik zou graag nog iets gepspierder willen worden en een iets strakkere buik.
Kan je hier iets mee? blij
 
#36
Albert82
Light Weight
Re:Trainingsadvies gevraagd 2012/09/04 16:38:44 (permalink)
0
Na sporten neem ik trouwens een eitwitten shake
Probeer 2 / 3 keer aan de gewichten hangen.
Ga een keer per week hockey-en, soms twee keer.
Ga met de fiets naar het werk
#37
SheRu
Go John Henry!
Re:Trainingsadvies gevraagd 2012/09/04 16:44:15 (permalink)
0
Albert82

Jeetje wat een vragen! blij
Hoeveel ik eet?: Ontbijtje yogurt met musli. Overdag 6 boterhammen en een stuk fruit. 's Avonds gewoon een maaltijd en later op de avond nog wat noten.
Wat is je onderhoud? Wat is dat?
Ik weeg nu 70 kilo.
Weet mijn vetpercentage eigenlijk niet, maar geloof dat mijn BMI rond de 21/22 is..
Ik zou graag nog iets gepspierder willen worden en een iets strakkere buik.
Kan je hier iets mee? blij


Niet echt, je bent bang dat je teveel energie binnenkrijgt, en dit op zal slaan als vet. Dan is het handig als je weet wat nu je energieverbruik is (zijn allerlei calculators voor), dan kan je aan de hand daarvan bekijken hoeveel je moet eten of niet. knipoog  Of: tel hoeveel je nu eet aan calorieën, en als je daar stabiel op blijft qua gewicht heb je een grove inschatting van je onderhoud nu, wellicht de makkelijkste optie. 
#38
Albert82
Light Weight
Re:Trainingsadvies gevraagd 2012/09/04 17:03:19 (permalink)
0
Goede tip! Ga ermee aan de slag.
Nog een vraag:
Als ik nu te weinig eet en wel doe aan krachttraining, wat is dan het gevolg voor mijn spiermassa?
Wordt die dan juist minder? Of groei je dan niet en verbrand je relatief meer vet?
#39
SheRu
Go John Henry!
Re:Trainingsadvies gevraagd 2012/09/04 17:14:06 (permalink)
0
Hangt van je tekort af. Hoe groter je tekort, hoe groter de kans op verlies van spiermassa. Doorgaans wordt meer dan 500 calorieën als maximaal tekort aangegeven als vuistregel. Krachttraining helpt in geval van een tekort bij het behoud van spiermassa. 
#40
Page: < 1234 > Showing page 2 of 4
Jump to:
© 2020 APG vNext Commercial Version 5.0