Trainingsadvies gevraagd

Page: 1234 > Showing page 1 of 4
Author
Albert82
Light Weight
2012/08/30 20:09:55 (permalink)
0

Trainingsadvies gevraagd

Hallo allemaal,
Ik ben net nieuw en heb met net op het forum voorgesteld:
http://forum.body-fitness.nl/Albert-stelt-zich-voor-m715294.aspx knipoog
en ik ben hier, omdat ik graag wat advies zou willen om hoe ik moet gaan trainen. Wat ik wel en niet moet doen, het een en ander gecombineerd met voeding. Hopelijk is dit de plek om het te posten blij
 
Ik sport nu een jaar met gewichten en dat gaat opzich goed. Alleen ik wil nu meer resultaat.
Ik wil me gaan focussen op een wasbordje en eigenlijk als het even kan ook nog iets breder worden.
Kunnen deze beide dingen tegelijk? Of zijn dit twee aparte "trajecten".
 
Wat ik vanaf nu ga doen is elke dag op de fiets naar het werk, zodat ik elke dag 50 minuten cardio mee pak.
Ik ga 1 of twee keer per hockeyen en 1 of twee keer per week werken met gewichten.
Waar ik bang voor ben, is dat ik door het verbranden (cardio) geen spierengroei kan hebben.
Nu neem ik na de  training met gewichten wel een eiwitten shake.
Ook ga ik mindere met alcohol voor het wasbordje (als het maar wat strakker wordt knipoog
 
De huidige situatie is dat ik 175cm ben en 70 kilo. Ben dus gewoon slank en opzich in goede conditie. Ik wil gewoon droger en iets breder / atletischer worden.
Wat kan ik het beste doen? Wat moet ik veranderen, aanpassen?
Ik kijk uit naar jullie reacties en zal jullie vragen zo snel mogelijk beantwoorden.
Groeten, Albert
#1

73 Replies Related Threads

    SheRu
    Go John Henry!
    Re:Trainingsadvies gevraagd 2012/08/31 00:13:40 (permalink)
    0
    Wilde gok: full body gaan trainen, min. 2x per week en zwaarder tillen. 
    #2
    Albert82
    Light Weight
    Re:Trainingsadvies gevraagd 2012/08/31 07:58:06 (permalink)
    0
    Wordt ik daardoor dan overal strakker?
    Ik zit al een tijdje op dezelfde gewichten. Dat komt misschien doordat ik niet consequent traint (soms 3 keer per week, soms 1)
    Meestal doe ik 3 setjes, waarbij ik bij het eerste setje aan 8 / 10 herhalingen kom. Bij het tweede setje 6 / 8 en drie wat minder.
    Ik train wel redelijk fullbody, maar misschien moet ik meer variëren in oefeningen?
    Zal mij even beter inlezen hoe alle oefeningen heten, want dat weet ik allemaal niet blij
     
    #3
    SheRu
    Go John Henry!
    Re:Trainingsadvies gevraagd 2012/08/31 08:33:19 (permalink)
    0
    TJa, er valt nu weinig op te merken omdat we je schema niet weten. knipoog 
     
    #4
    sis
    NO Sissy !!
    Re:Trainingsadvies gevraagd 2012/08/31 08:37:50 (permalink)
    0
    Ja, fullbody dat is je hele lichaam dus daarvan word je overal strakker, of in ieder geval gevormder. Ik zou het aantal krachttrainingen wel op minimaal twee houden. 
    #5
    Harold
    Amor omnia vincit BFF USER MANAGER
    Re:Trainingsadvies gevraagd 2012/08/31 11:53:41 (permalink)
    0
    Echt een wilde gok Sheru??
     
      Een wasbordje ( pffffffffff ik haat die term) en massa aankomen zijn 2 tegenstrijdige dingen, euh zo voor het oog dan, maar ik moet er dan wel bij zeggen dat het slechts maar aan enkele ( kurende)  supertalenten is gegeven om beide tegelijk te bewerkstelligen. 
     
    Massa beschermen tijdens een cutperiode ( snijden in voeding waardoor je vetprecentage lager word) gaat meestal ook gepaard met spiermassa verlies en dit kan je enigsinds beperken door je eiwitiname op peil te houden en vooral simpel en zwaar te trainen met basisoefeningen ofwel compounds en met trainen bedoel ik dan ook echt trainen dus niet bewegen in de set/repranges zoals jij het nu doet.
     
      Afhankelijk van de intensiteit zo ik inderdaad minimaal 2 fullbody trainingen per week willen doen, maar gezien je huidige trainingsschema en ervaring zou ik misschien nog wel wat meer willen doen omdat ik niet verwacht dat de hogere intensiteit al voor jou is weg gelegd zou ik wellicht op iets meer  volume mikken. 
     
    In jou geval zou ik toch echt eerst gaan beginnen met goed te trainen en trainen zoals het zou kunnen aan te leren en omdat jou lichaam nog weinig tot niks is gewend wat betreft een hogere belasting door krachttraining zal je in het begin nog iets van beide voor elkaar kunnen krijgen, dus en aan je euh wasbordje werken en wat vet kwijt raken, als dat proces door gewenning stopt zal het dus een kwestie van kiezen worden.
    #6
    Albert82
    Light Weight
    Re:Trainingsadvies gevraagd 2012/08/31 12:41:01 (permalink)
    0
    Bedankt Harold! Ik dacht al dat het of het een of het ander is.
    Dus wat ik moet doen is zorgen voor minimaal twee keer per week simpele, zware oefeningen (full body). Minder herhalingen met zwaardere gewichten.
    Kan ik hierbij creatine gebruiken, of kan ik beter eerst mijn lijf laten wenen aan de zwaardere gewichten?
    Ik ga het "wasbordje" dan opgeven, want ik denk ik door het trainen toch wel iets vet ga verliezen. Daarbij let ik op dat ik voldoende eiwitten binnen krijgt en andere goede stoffen.
    Zal later ook even posten (moet even uitzoeken hoe het heet) wat ik precies doe tijdens een training. Misschien (denk het wel) hebben jullie daar ook nog wel aanmerkingen op knipoog
    #7
    SheRu
    Go John Henry!
    Re:Trainingsadvies gevraagd 2012/08/31 23:32:27 (permalink)
    0
    Harold

    Echt een wilde gok Sheru??


    Ja, zie post #4 in deze thread. 
    Schema nog niet gezien, dus dan gok ik maar wat er beter kan. 
    #8
    Albert82
    Light Weight
    Re:Trainingsadvies gevraagd 2012/09/01 16:22:36 (permalink)
    0
    Ik zou nog even laten weten wat ik nou precies doe tijdens een training, zodat jullie mij advies kunnen geven blij
    Ik begin eigenlijk altijd als warming up met een coopertest (12 min - 2400m)
    - Pull ups overhands: 20 a 25 keer (4 setjes)
    - Sit ups: 3 / 4 setjes tot ik niet meer kan, met beide benen van de grond
    - Bankdrukken: 3 / 4setjes  17,5 tot 20 kilo, ongeveer 8 herhalingen eerste setje
      Soms wissel ik deze oefening af liggend op een (schuine) bank met dumbbells
    - Legpress: 3 setjes van 90 / 100 kilo tot ik niet meer kan (15 herhalingen per keer)
    - Bicep-curl: 3 / 4 setjes met 6,5 / 7,5 kilo (8 / 10 reps eertse setje)
      Soms wissel ik deze oefening af met zittent op een bankje met dumbbells:  3 /4 setjes  met 10 / 12 kilo (ongeveer 10 reps)
    - Voor de schouders pak ik vaak het fitness apparaat, waar ik een beugel omhoog duw. 3 / 4 setjes met ongveer 10 / 12 kilo en dan een keer of 10 de eerste keer. Ook doe ik deze weleens met een bankje en dumbells met dezelfde kilo’s en ongeveer het zelfde aantal herhalingen.
    - Als ik dan nog puf heb, doe ik een oefening voor de triceps, meestal ook met een apparaat met een touw, of gewoon met een stang die ik naar beneden trek.
    Totaal ben ik een uur en een kwartier bezig.
    Hopelijk begrijpen jullie een beetje wat hier staat, want het is nog best lastig om het goed te omschrijven. Graag hoor ik wat ik kan / mag / moet aanpassen om beter in shape te komen knipoog Alvast hartelijk dank!
    #9
    SheRu
    Go John Henry!
    Re:Trainingsadvies gevraagd 2012/09/01 16:37:14 (permalink)
    0
    Albert82

    Ik zou nog even laten weten wat ik nou precies doe tijdens een training, zodat jullie mij advies kunnen geven blij
    Ik begin eigenlijk altijd als warming up met een coopertest (12 min - 2400m)
    - Pull ups overhands: 20 a 25 keer (4 setjes)
    Verzwaren! Begin met 5kg+ en kijk hoeveel je kan, als je boven de 15 uitkomt, volgende week +7.5.

    - Sit ups: 3 / 4 setjes tot ik niet meer kan, met beide benen van de grond
    Onhandig geplaatst in je schema. Buikspieren zijn noodzakelijk in de rest van je schema

    - Bankdrukken: 3 / 4setjes  17,5 tot 20 kilo, ongeveer 8 herhalingen eerste setje
    Soms wissel ik deze oefening af liggend op een (schuine) bank met dumbbells
    Hebben we het over dumbells en gewicht per hand? Want met je optrekskills (ik ga uit van volledig uithangen) zou ik een aanzienlijk betere bank verwachten. Of heb je genoteerd hoeveel je per kant op het halter hangt? 

    - Legpress: 3 setjes van 90 / 100 kilo tot ik niet meer kan (15 herhalingen per keer)
    Liever: squatten, welke variant dan ook, en dan aan het begin van je schema. In de komende drie weken afbouwen naar setjes van 6-8
     - Bicep-curl: 3 / 4 setjes met 6,5 / 7,5 kilo (8 / 10 reps eertse setje)
    Soms wissel ik deze oefening af met zittent op een bankje met dumbbells:  3 /4 setjes  met 10 / 12 kilo (ongeveer 10 reps)
    - Voor de schouders pak ik vaak het fitness apparaat, waar ik een beugel omhoog duw. 3 / 4 setjes met ongveer 10 / 12 kilo en dan een keer of 10 de eerste keer. Ook doe ik deze weleens met een bankje en dumbells met dezelfde kilo’s en ongeveer het zelfde aantal herhalingen.
    Liever andersom: altijd dumbells en soms het apparaat. 
    - Als ik dan nog puf heb, doe ik een oefening voor de triceps, meestal ook met een apparaat met een touw, of gewoon met een stang die ik naar beneden trek.
    Totaal ben ik een uur en een kwartier bezig.
    Hopelijk begrijpen jullie een beetje wat hier staat, want het is nog best lastig om het goed te omschrijven. Graag hoor ik wat ik kan / mag / moet aanpassen om beter in shape te komen knipoog Alvast hartelijk dank!

    Ik denk dat je efficienter kan trainen door oefeningen te kiezen die minimaal twee gewrichten benutten voor elke spiergroep. Dan train je korter én praktischer. 
    #10
    Albert82
    Light Weight
    Re:Trainingsadvies gevraagd 2012/09/01 16:44:41 (permalink)
    0
    Oke blij
    Pull-ups: Dus extra gewicht aan mezelf hangen voor het optrekken?
    Buikspieren: Waar moet ik die plaatsen, of worden die automatisch meegenomen in andere oefeningen?
    Bankdrukken: Ja dat zijn de gewichten per kant knipoog Heeft hier met dumbells de voorkeur?
    Squaten: Dus toch. Leek me geen fijne oefening, maar daar gaat het natuurlijk niet om blij
    Schouders: Oke, dan ga ik meer met dumbells werken.
    Oefeningen die twee gewrichten benutten voor elke groep? Zijn dat oefeningen, waarbij ik meerder spieren train, of meerdere spiergroepen? En heb je misschien een paar tips? Moet denk ik ook meer varieren?
    #11
    SheRu
    Go John Henry!
    Re:Trainingsadvies gevraagd 2012/09/01 16:54:52 (permalink)
    0
    Pull ups: jazeker! 
    Buikspieren aan 't einde. 
    Bankdrukken: maakt niet uit, allebei goed. 
    Squatten: allerlei varianten: bulgarian squats, zercher squats, front squats... 
     
    Oefeningen die twee gewrichten benutten: compounds. Squatten is een goed voorbeeld, bankdrukken, optrekken, enzovoorts. Je triceps oefening benut weer één gewricht, en belast je lichaam dus weer anders. Meer variËren hangt een beetje af van vanalles. Niet oneindig op het zelfde schema blijven hangen, maar ook jezelf de tijd geven technieken aan te leren, en met het schema te werken. 
    #12
    Albert82
    Light Weight
    Re:Trainingsadvies gevraagd 2012/09/01 17:01:27 (permalink)
    +1 (1)
    Oke duidelijk! Dank dank! Ik ga er maandag mee aan de slag en hou je / jullie op de hoogte van mijn vorderingen. Denk dat ik de Mens Health ook maar ga kopen haha!
     
    #13
    Albert82
    Light Weight
    Re:Trainingsadvies gevraagd 2012/09/02 15:35:47 (permalink)
    0
    Zijn eitwitten shakes ook aanbevolen? Of creatine? (beide)
    #14
    SheRu
    Go John Henry!
    Re:Trainingsadvies gevraagd 2012/09/02 15:47:36 (permalink)
    0
    Kan, maar begin gewoon met je dieet te tweaken en goed te tillen, en dan kijken wat de behoefte is aan supplementen. Voor nu zou ik m'n geld lekker aan wijntjes uitgeven. 
    #15
    Albert82
    Light Weight
    Re:Trainingsadvies gevraagd 2012/09/02 15:49:08 (permalink)
    0

    #16
    Albert82
    Light Weight
    Re:Trainingsadvies gevraagd 2012/09/02 21:04:52 (permalink)
    0
    Ik wil morgen chinups toevoegen, om ook meer mijn armen te trainen
    En ik ga het bankdrukken iets smaller pakken (Close Grip Bench Press) om iets meer tegelijk te trainen. Dat is de bedoeling toch?
    #17
    SheRu
    Go John Henry!
    Re:Trainingsadvies gevraagd 2012/09/02 21:19:02 (permalink)
    0
    Hoezo zou je bij close grip iets meer trainen dan bij bankdrukken? 
     
    En ik zou bij optrekken gewoon van grip wisselen de hele tijd, 't verschil lijkt me niet in onderhands of bovenhands zitten.
    #18
    Albert82
    Light Weight
    Re:Trainingsadvies gevraagd 2012/09/02 21:25:25 (permalink)
    0
    O, dacht ik even goede oefeningen hebben gevonden blij
    Zoveel verschillende sites met verschillende oefeningen.
    Zie door alle oefeningen het bos niet meer haha!
    Nou, dan ga ik morgen iig squaten en met de pull-ups verschillende grippen proberen blij
    Laat morgen wel even weten hoe het ging.
    Groeten
    #19
    SheRu
    Go John Henry!
    Re:Trainingsadvies gevraagd 2012/09/02 21:51:55 (permalink)
    0
    Nee, is prima oefening hoor, maar vroeg me af waarom je dacht dat Close Grip zoveel meer deed dan gewoon bankdrukken. Je verlegt het accent er iets mee, maar is uiteindelijk niet véél beter of slechter. 
    #20
    Page: 1234 > Showing page 1 of 4
    Jump to:
    © 2020 APG vNext Commercial Version 5.0