Trainingschema

Author
Rickketik
Feather Weight
2012/05/25 11:42:02 (permalink)
0

Trainingschema

Ik train nu een tijdje met het volgende schema, maar vanwege mijn (nog) beperkte kennis over de anatomie, aansluiting v.d spieren, overlap etc. Weet ik niet of het een goed schema is. Zelf vind ik het wel een lekker schema en merk ik ook dat ik vooruit ga. ik ben wel bezig met lezen over de stof alleen heb redelijk beperkt tijd om dit te doen dus het gaat niet heel snel.
Ik wil binnenkort een nieuw schema gaan doen om de verveling te voorkomen, ik hoop dat jullie met feedback en suggesties hier voor komen, want ik weet nog niet zo goed wat ik wil gaan doen. Ik wil in ieder geval mijn armen hier 2x per week in trainen. Ik zat te denken aan sowieso een dag met supersets.
Nu staat schouders als een apart dag in de training, dit komt vanwege mijn blessure aan mijn been. Ik moet schema daarvoor volgen van de fysio die in het normale schema er tussendoor loopt. Wanneer ik hersteld ben doe ik rug en schouders de zelfde dag en benen een aparte dag.

Dag 1 - Rug
Deadlift - 4 sets - 12,10,8,6 reps
Pull Up - 4 sets - 12,10,8,6 reps
Barbell Row - 4 sets - 12,10,8,6 reps
Close-Grip Lat Pulldown - 4 sets - 12,10,8,6 reps

Dag 2 - Borst
Incline Barbell Benchpress - 4 sets - 12,10,8,6 reps
Barbell Benchpress - 4 sets - 12,10,8,6 reps
Incline Dumbell Fly - 4 sets - 12,10,8,6 reps
Standing Cable Incline Flyes - 4 sets - 12,10,8,6 reps
 
Dag 3 - Rust

Dag 4 - Armen
Biceps
Sitting Dumbell Curl - 4 sets - 12,10,8,6 reps
Hammer Curl - 4 sets - 12,10,8,6 reps
Standing Dumbell Curl - 4 sets - 12,10,8,6 reps
Standing Barbell Curl - 4 sets - 12,10,8,6 reps

Triceps
Dumbell Lying Triceps Extension - 4 sets - 12,10,8,6 reps
Dumbell Kickback - 4 sets - 12,10,8,6 reps
Lying Triceps Extensionto Close-Grip Benchpress - 4 sets - 12,10,8,6 reps
Under & Upper Grip Press Down - 4 sets - 12,10,8,6 reps
 
Dag 5 - Schouders
Dumbell Diagonal Raise - 4 sets - 12,10,8,6 reps
O-From Dumbell Raise - 4 sets - 12,10,8,6 reps (kon de officiële naam hier niet van vinden, maar je begint met de dumbells voor je kruis en je eindigt boven je hoofd, dus je maakt n O. Zo noemde 'n gozer hem in de sportschool dus dat heb ik maar overgenomen)
Seated Shoulder Press - 4 sets - 12,10,8,6 reps
Seated Shoulder Press - 4 sets - 12,10,8,6 reps
Cable Diagonal Raise - 3 sets van 12 reps

#1

4 Replies Related Threads

    noenkel
    Heavy Weight
    Re:Trainingschema 2012/06/01 22:26:44 (permalink)
    0
    Waarom je kleinste spiergroepen 2x per week trainen, ik vat niet wat beginners altijd hun tijd willen vullen met armen trainen ?? Weet je ga es zwaar stuk op je compounds zonder aan je armen te denken, als je in een beginstadium zit groeien je armen zo mee op die compounds en heb je het voordeel dat je er alleen maar sterker uit komt.
     
    Wat klinkt leuker;
    mijn armen zijn zooo breed 
    ik squat, dl, bench zoveel kg
     
    Is een keuze die je voor jezelf moet maken maar vul geen uren met in de spiegel te kijken hoe gepompt je armen zijn
    #2
    SheRu
    Go John Henry!
    Re:Trainingschema 2012/06/01 22:30:47 (permalink)
    0
    Hij heeft een beenblessure, daarom zal 'ie niet deadliften en squatten. knipoog  O, wacht eens even, je deadlift wel gewoon? 
     
    Verder wel eens met Mauzzer hoor, pak voor de verandering gewoon een zo basaal mogelijk schema. 
    #3
    Rickketik
    Feather Weight
    Re:Trainingschema 2012/06/02 17:43:12 (permalink)
    0
    Ja deadliften mocht v.d. fysio dus dan pakken we die gewoon mee
    Bedankt voor de tip , ga kijken hoe het uitpakt =)
    #4
    noenkel
    Heavy Weight
    Re:Trainingschema 2012/06/03 13:58:50 (permalink)
    0
    genoeg alternatieven voor de squat, ik heb ook last van men knieen en als ik niet kan squatten doe ik een benchsquat
    #5
    Jump to:
    © 2020 APG vNext Commercial Version 5.0