Turnpower stelt zich voor

Author
Turnpower
Feather Weight
2014/06/24 14:51:10 (permalink)
0

Turnpower stelt zich voor

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier, ben 23 jaar oud  maar omdat ik vind dat ik niet zo goede conditie heb ben ik nu hard op weg daar verandering in te brengen om ijzersterke conditie te krijgen. Sporten zoals turnen boeien mij erg, omdat mensen die daar op zitten erg veel kracht en lenigheid hebben, dat vind ik een ideale combinatie. Met kracht valt bij mij veel te verbeteren, lenigheid ook wel maar ik kan al de spagaat en nog wel iets verder dan dat(een soort overspagaat). de split zit ik wel heel erg dichtbij, toch zie ik als een uitdaging om steeds verder te komen met spagaat en split, dat wil zeggen dat je steeds verder in oversplit(benen steeds verder wijd dan 180 graden) komt. Verder ben ik ook lenig genoeg om van staand zo met mijn rug achterover te gaan zodat ik met mijn handen op de grond kom, deze turnoefening word wel eens brug of bruggetje genoemd, deze houding vind ik ideaal om veel meer kracht in mijn lichaam te krijgen. Verder heb ik in mijn kamer ook een grote zware stang liggen waar ik mijn armen goed mee kan trainen.

Wat ik altijd zo interessant vind is wat voor conditie mensen in het verleden gehad hebben, in de tijd van Romeinen bijvoorbeeld, moest men lange marsen maken van meer dan 50 kilometer op een dag terwijl ze de last(pantser, speren, dolk en schilden) van ongeveer 25 kilo meesjouwen. De lichamelijke conditie van de Spartanen vind ik zelfs nog wel indrukwekkender. In deze tijd vind ik vooral mensen die op turnen zitten, dus waar turnsters in staat zijn verbaasd mij echt en de weinige mannelijke turners die er zijn zoals Epke Zonderland, zet mij aan het denken dat wij als mens veel meer in staat zijn dan wat de meesten van zichzelf denken, maar ook de uitzonderlijke mensen zoals Wim Hof(ook wel The Iceman) vind ik helemaal interessant omdat hij mensen in vier dagen de tijd kan leren om in veel betere lichamelijke conditie te komen en ook in extreme dingen in staat zijn. Dat je door middel van je ademhaling en het leren controle over je lichaam krijgen op die manier zelfs de verzuring van je spieren kan voorkomen zodat je ook met zware inspanningen de volgende dag geen spierpijn hoeft te krijgen, is iets wat mij helemaal aanspreekt en deze ben ik dan ook met succes aan het toepassen in mijn trainingen.

Zelf ben ik van mening dat als je geestelijk goed in je vel wilt zitten, dat men echt een goede conditie moet hebben. Iemand met slechte conditie is vaak moe en wie vaak moe en slaperig is, schijnt vaak ook niet gelukkig te zijn. Mijn lichaam in beter conditie brengen betekent ook dat ik mijn geest aan het trainen ben.

Tot zover over mij. Ik heb ook op sportschool gezeten maar helaas is de sportschool dichtgegaan en is die er niet meer, nu train ik vooral thuis met gewichten, turnachtige oefeningen waarbij je met je lichaamsgewicht werkt en lenigheidsoefeningen.

Turnpower,

2 Replies Related Threads

Turnpower
    Feather Weight
    Re: Turnpower stelt zich voor 2014/06/25 15:28:50 (permalink)
    0
    Nou, er komt een nieuwe sportschool en wel precies daar waar de vorige sportschool half jaar geleden verdween. Dit kreeg ik heel toevallig gisteren te horen, op de dag dat ik hier heb aangemeld. Ik ben volgende week dan ook bij de opening van de nieuwe sportschool aanwezig.
    sis
    NO Sissy !!
    Re: Turnpower stelt zich voor 2014/06/25 21:37:04 (permalink)
    0
    Welkom, succes met je plannen en doelen blij
    Jump to:
    © 2021 APG vNext Commercial Version 5.0