Veel gestelde vragen over creatine...

Page: < 123 > Showing page 2 of 3
Author
darkstar
Light Weight
RE: Veel gestelde vragen over creatine... 2004/09/28 17:52:07 (permalink)
0
haha ik bedoelde wel, ik welke voedingsmiddelen het allemaal zit?
#21
Espi
meten = weten!
RE: Veel gestelde vragen over creatine... 2004/09/28 18:02:11 (permalink)
0
Naar verluidt vooral in rood vlees en dan ook nog vnl. als je het niet te doorbakken bereidt, dus idd. biefstuk!

Maar ook vis en melk bevat wel wat creatine. Hoeveelheden zijn onbekend.
#22
Ziggy
The Art of Being
RE: Veel gestelde vragen over creatine... 2004/10/21 05:33:46 (permalink)
0
Creatine en cafeine gaan niet samen

Een team Leuvense onderzoekers dat het witte poeder al langer onderzoekt meldt dat cafeine de effecten van creatine teniet doet. Maar dat wisten ze al.

De Leuvenaren ontdekten dat creatine de tijd die spiervezels nodig hebben om na een samentrekking tot rust te komen met vijf procent verkort. De onderzoekers denken dat dit effect de prestatiebevorderende effecten van creatine voor een deel verklaart.

Als de proefpersonen niet alleen creatine, maar ook cafeine gebruikten, verdween het effect. De dosis cafeine was aan de hoge kant: 5 milligram per kilo lichaamsgewicht.(1) Weeg je honderd kilo, dan zijn dat ongeveer zeven koppen koffie.

Op basis hiervan kun je dus niet zeggen dat een kopje koffie voor de training de effecten van creatine teniet doet. Je kunt alleen zeggen dat zeven koppen koffie per dag een deel van de krachtbevorderende werking van creatine teniet doen.

Maar dat is nog niet alles.

De Leuvenaren ontdekten al eerder een andere wisselwerking tussen creatine en cafeine. Bij proefpersonen die dezelfde dosis cafeine hadden verorberd nam de hoeveelheid arbeid die de proefpersonen konden verzetten niet toe. Vooral na het eerste setje werd het verschil tussen de proefpersonen, die alleen creatine hadden gekregen, en de proefpersonen, die zowel cafeine als creatine hadden gebruikt, merkbaar.

Proefpersonen die creatine hadden gekregen konden 10 tot 23 procent meer arbeid verzetten dan de sporters die geen creatine kregen. Maar dat effect verdween volledig als de creatinesporters ook cafeine kregen. Toch nam de hoeveelheid creatine in hun spieren wel toe. Alleen zorgt de cafeine ervoor dat het de spiercellen daar niets mee kunnen.


Jee man, ik ben nogal verslaafd aan koffie, en drink wel een kop of 10 op een dag.
Nu begrijp ik dus dat het hele creatine effect teniet wordt gedaan? Zou het dan helpen om de dosis creatine te verhogen? Mijn koffie is me heilig...&o
#23
mariska
Super Heavy Weight
RE: Veel gestelde vragen over creatine... 2004/10/21 10:20:31 (permalink)
0
#24
pinodambini
Super Heavy Weight
RE: Veel gestelde vragen over creatine... 2004/10/21 11:19:04 (permalink)
0
@Ziggy

Creatine en koffie gaan gewoon samen hoor, geen probleem.
#25
Ziggy
The Art of Being
RE: Veel gestelde vragen over creatine... 2004/10/21 12:38:58 (permalink)
0
@mariskan en pinodambini, bedankt voor jullie reactie!
Maar waarom wordt dan dat verhaal niet even aangepast, als het niet klopt?
Ik bedoel, ik las toch goed dat het niet samengaat, welk verhaal is er nu waar?
huh?! verbaasd
#26
Espi
meten = weten!
RE: Veel gestelde vragen over creatine... 2004/10/21 14:19:46 (permalink)
0
Nou.. het zijn miss 2 verschillende dingen.
Kan best zijn dat koffie niet vochtafdrijvend werkt (althans, niet als je er aan gewend bent), maar het wil nog niet zeggen dat het geen invloed heeft op hoe je creatine kan gebruiken.
In ieder geval ben ik met stimulantia gestopt.

Trouwens.. merk dat koffie an sich of caffeïne pillen en zelfs cola niet zoveel doet. Maar groene thee daarentegen! Zou evt ook nog iets met menstruatiecyclus en/of KH-inname te maken kunnen hebben en eveneens dat ik daarvoor nooit groene thee dronk.
Hoe dan ook.. het zou geen kwaad kunnen voor je om eens decaf te nemen Ziggy! Caffeïne is een stimulant die het beste werkt als je jezelf er gevoelig voor houdt. Dat lukt meestal al binnen een paar dagen onthouding. Al is dan natuurlijk wel weer sprake van dat vochtafdrijvende effect. Maar om met 3XL te spreken.. het is miss wel zo dat het totale plasvolume niet groter wordt, maar er is wel meer aandrang.

Espi
#27
mariska
Super Heavy Weight
RE: Veel gestelde vragen over creatine... 2004/10/21 16:25:51 (permalink)
0
@Ziggy: een tijdlang bestond er onduidelijkheid over de effecten van caffeine en creatine. In dit topic staat dat cafeine wel de werking van creatine beinvloedt, maar pas bij grote hoeveelheden.
Sowieso zou ik wat minderen met caffeine, je kunt bijvoorbeeld caffeinevrij eens proberen. In grote hoeveelheden kan caffeine bijwerkingen hebben. Ook omdat je bij het gebruik van creatine veel water moet drinken, met al die koffie erbij heb je daar misschien niet zoveel zin meer in.
#28
Dennisimo
Light Weight
RE: Veel gestelde vragen over creatine... 2005/01/04 17:42:25 (permalink)
0
Ik ga nu voor de 2e week swole v2 gebruiken. Naast swolve v2 neem ik ook iedere dag een whey shake.
Nu loop ik `s ochtends kranten (ja kut baantje idd) en als ik dan terugkom (07;15) neem 5 gram swole v2 met 750 ml water. (ps ik neem nu ook dextrose bij de swole v2 voor een betere opname)

Dan neem ik op niet trainingsdagen ergens gedurende de dag de whey shake en na het avond eten de 2e swole v2 "shake" ...ook weer 5 gram met 750 ml water.

Maar op trainingsdagen neemk dus `s morgens een swole v2 drankie en dan ook swole v2 direct na het trainen (in de kleedkamer nog)..en nu dus de vraag...moet ik die dan mixen met de whey shake....of de whey shake later nemen? Want ik heb begrepen dat whey gemixt in melk een goede post workout shake is...
#29
Dennisimo
Light Weight
RE: Veel gestelde vragen over creatine... 2005/01/09 15:17:13 (permalink)
0
Niemand?
#30
Glenn
Mister Body & Fitness Forum 2007!
RE: Veel gestelde vragen over creatine... 2005/01/09 17:14:16 (permalink)
0
Zelf neem ik die eiwitten een half uur tot een uur na de training, maar inprincipe zou je het kunnen mixen met creatine.

En is het echt nodig om op rust dagen tweemaal daags Swole te nemen? Staat dat op de verpakking? Of geldklopperij blij
#31
Dennisimo
Light Weight
RE: Veel gestelde vragen over creatine... 2005/01/09 21:14:12 (permalink)
0
hm op de verpakking staat :

Recommendations:

Take one level scoop in 16 oz. water twice daily, preferably 8-12 hours apart WITH FOOD. SwolveV.2 can be combined with other Syntrax products for increased athletic performance. Use only under the advice of your physician if you are pregnant or nursing a baby, taking prescription medication or have diabetes or another medical condition. Keep out of the reach of children.



#32
BiG_G
Heavy Weight
RE: Veel gestelde vragen over creatine... 2005/03/20 16:17:03 (permalink)
0
Ik zit dit zo te lezen, maar de eerste vraag na TS post, wordt niet beantwoord:
Als je 4 weken creatine gebruikt, en vervolgens stopt (je blijft wel trainen) dan slink je weer... Heeft dat dan nut? om creatine te gebruiken?

Of slink je niet zo heel erg? Of misschien toch helemaal niet?

G
#33
Glenn
Mister Body & Fitness Forum 2007!
RE: Veel gestelde vragen over creatine... 2005/03/20 20:11:42 (permalink)
0
Nut? Ja

Of je slinkt? Ja, waarschijnlijk weer naar het oude niveau van voor je creatine gebruik, tenzij je in spiermassa bent toegenomen. Het is vocht wat erbij komt en vocht wat er afgaat, dus geen spiermassa.

Als je bang bent om die 'pomp' te verliezen, dan kan je ook continue creatine gebruiken of alleen op trainingsdagen.
#34
BiG_G
Heavy Weight
RE: Veel gestelde vragen over creatine... 2005/03/20 21:49:23 (permalink)
0
Het is dus logisch om aan te nemen dat als je creatine neemt, dat je daardoor sneller sterker wordt (iig tijdelijk) waardoor je zwaarder gaat trainen en dus weer in spiermassa gaat toenemen.

Of is dat weer ijdele hoop?

G
#35
Glenn
Mister Body & Fitness Forum 2007!
RE: Veel gestelde vragen over creatine... 2005/03/20 22:23:25 (permalink)
0
Ja, ik noem het alleen niet sterker, je spieren raken minder snel uitgeput door creatinefosfaat. Maar daardoor word je wel sterker. Het is maar hoe je je energie verdeelt over de herhalingen natuurlijk. Het is geen wondermiddel, wel een hulpmiddel. Je moet je verwachtingen niet te hoog spannen, maar het is zeker een aanrader.

Daarnaast zorgt die extra 'pomp', vocht wat in de spieren komt, voor een snellere herstel.
#36
BiG_G
Heavy Weight
RE: Veel gestelde vragen over creatine... 2005/03/20 22:54:32 (permalink)
0
Mooi,

dank voor de antwoorden.

G
#37
the strongest
Super Heavy Weight
RE: Veel gestelde vragen over creatine... 2005/03/21 06:37:44 (permalink)
0
Creatine zorgt ervoor dat je meer vocht in je spieren op neemt.

Te weining vocht toename lijd tot verkramping van de spier.

De hart spier is ook een spier dus kan ook verkrampen.

Daar voor vind ik zelf persoonlijk gebruik van Creatine wel gevaarlijk voor die gene die zich niet aan de vocht inname kunnen of willen houden.
Kramp door creatine?

Soms krijgen creatine-gebruikers kramp in hun spieren. De ene keer gebeurt dat nadat ze al een tijdje van het witte wonderpoeder gebruik hebben gemaakt, soms vrijwel direct. De kramp wordt veroorzaakt door een tekort aan water.

Creatinegebruikers moeten meer water drinken dan niet-gebruikers. Als je zeker weet dat je al voldoende drinkt, dan raad ik aan om met de creatine te stoppen. De kramp kan de voorbode zijn van ernstige blessures.
#38
BiG_G
Heavy Weight
RE: Veel gestelde vragen over creatine... 2005/03/21 08:52:14 (permalink)
0
Ja, maargoed, er wordt al aan alle kanten geroepen dat je meer water moet drinken. Ik drink tijdens de training zelf alleen al 1,5 tot 2 lit. water. Dan heb ik de rest van de dag nog.

Ik denk idd dat het niet slim is als je je hier niet aan houd.

Het was voor mij vooral de vraag dat als je getrainde spieren dan toch weer slinken, wat voor nut heeft het dan. Maar anders gezegt krijg ik het idee dat ze nooit terug kunnen slinken naar het "nul" punt, ofwel het punt waar je begon met creatine. Juist omdat je verder traint en zwaarder. Je spieren ontwikkelen dan ook door, lijkt me.

G
#39
the strongest
Super Heavy Weight
RE: Veel gestelde vragen over creatine... 2005/03/22 06:42:03 (permalink)
0
creatine zorgt niet voor spiergroei,alleen maar door volume wat veroorzaakt wordt juist door het vocht ,wat de spier in zich op neemt.

dat neemt niet weg dat je dan niet sterker wordt ,integendeel juist door compactheid om de spier heen wordt je automatisch sterker,alleen is dit van korte duur ,dus wel geschikt om bv een powerlift wedstrijd mee te gaan tillen.

als bodybuilder heb je er niets aan,daarbij komt kijken dat als jij je spiermassa op puur natuur basis hebt getraint ,je hier langer van kunt genieten dan wanneer je kuurt.

pure spiermassa moet je natuurlijk ook onderhouden ,juist met gewoon door te blijven trainen.

wanneer je met kuren je spiemassa heb bereikt zul je ook moeten blijven kuren ,deze optimaal te behouden
#40
Page: < 123 > Showing page 2 of 3
Jump to:
© 2020 APG vNext Commercial Version 5.0