Veel spierpijn, te weinig eiwitten?

Author
Hanne
Light Weight
2012/04/05 12:21:00 (permalink)
0

Veel spierpijn, te weinig eiwitten?

Leden van het BF forum,

Sinds enkele weken heb ik eigenlijk de gehele week spierpijn. In sommige gevallen niet ontzettend veel spierpijn, maar ook het gevoel dat mijn spieren een beetje 'uitgeput' zijn.... Ik train 3x in de week (maandag - 20 min. cardio en 1 uur pump-, woensdag - 20 min. cardio en 45 min krachttraining circuit- en donderdag - PT sessie waar de nadruk ligt op krachttraining-). Ik gebruik voor en na de trainingen amino's.

Kan het gevoel van spierpijn/ belaste spieren te maken hebben met te weinig eiwitten? Of dat ik niet snel genoeg herstel?

Ik eet ongeveer 100 - 120gr. eiwitten per dag (uit voeding), met een lengte van 178cm en een gewicht van 67,5kg.

Mochten jullie meer info nodig hebben dan hoor ik het graag.

5 Replies Related Threads

Harold
    Amor omnia vincit BFF USER MANAGER
    Re:Veel spierpijn, te weinig eiwitten? 2012/04/05 12:38:24 (permalink)
    0
    Op basis van je gewicht zou ik zeggen dat je genoeg eiwitten binnen krijgt, probeer gevarieerde eiwitbronnen en kijk ook eens naar je vetinname. Zou ook kunnen dat je voor even wat oververmoeid/ overtraint bent en een klein beetje gas terug zou moeten nemen, bijvoorbeeld even een training skippen.
    Hanne
    Light Weight
    Re:Veel spierpijn, te weinig eiwitten? 2012/04/05 12:47:21 (permalink)
    0
    Bedankt voor de reply. Ik zal eens kijken of ik wat kan variëren qua voeding (incl. vetten).
    Marcus
    Natural born chiller
    Re:Veel spierpijn, te weinig eiwitten? 2012/04/05 13:04:46 (permalink)
    0
    Te laag weet ik niet, maar is zeker niet heel hoog, dus je zou kunnen kijken hoe je reageert op meer eiwit. 150+ gram per dag bijvoorbeeld. Als je dat bijna exclusief uit hoogwaardige (=dierlijk) eiwtrijk  echt (versus shakes/amino's) voedsel haalt krijg je behalve eiwitten nog veel meer gezonde voedingstoffen binnen.
    Meer vetten eten (noten, kokosvet en gewoon wat er van nature in de meeste eiwitbronnen zit) is ook een goed idee. Een stofwisseling die meer op vetverbranding steunt hoeft niet direct spieren af te breken bij intensieve training.
    sis
    NO Sissy !!
    Re:Veel spierpijn, te weinig eiwitten? 2012/04/05 13:33:10 (permalink)
    0
    Je kunt ook kijken naar het magnesiumgehalte in je voeding. Veel sporters hebben daar een tekort aan. 
    Hanne
    Light Weight
    Re:Veel spierpijn, te weinig eiwitten? 2012/04/05 13:33:58 (permalink)
    0
    Ah, daar was ik nooit opgekomen... Allemaal dingen die ik kan checken. Bedankt!
    Jump to:
    © 2020 APG vNext Commercial Version 5.0