Verrukkelijke BB hamburgers

Author
tiomio123
tiomio's Title
2008/07/15 15:50:46 (permalink)
0

Verrukkelijke BB hamburgers

Bij elkaar zo'n 20 min. werk, 10 min. samenvoegen enz., 10 min. bakken.

Is recept voor op de grill en ze zijn echt fucking lekker knipoog

Ingredienten voor 6 broodjes hamburger:
500 gr. rundergehakt
halve ui, gepeld en fijngehakt
mespunt komijnzaad
eetlepel korianderzaad
2 eieren
50gr. broodkruim
1 teentje knoflook
6 bruine bolletjes
3 tomaten
klein beetje zwarte peper
klein beetje zeezout

Vlees in een kom doen, doe de 2 eieren, zwarte peper, zeezout, koriander en komijn erbij. Hak de ui fijn doe het erbij. Prak het teentje knoflook fijn en doe het erbij. Hussel het geheel nu door elkaar.
Maak 6 gelijke hamburgers en rol ze hierna door de broodkruim.

Op dit moment moet je grill al heet zijn:
Doe de hamburgers op de grill. Terwijl ze bakken trekt er veel vet uit het gehakt vandaan, lekkere magere burgertjes dus. Terwijl ze bakken snij je de bruine bolletjes en leg je de tomaat erin. Na een paar min. zijn ze klaar, hamburger erop en smullen maar.

13 Replies Related Threads

sis
    NO Sissy !!
    RE: Verrukkelijke BB hamburgers 2008/07/15 20:33:51 (permalink)
    0
    Ziet er lekker uit
    Nadia
    Comeback babe
    RE: Verrukkelijke BB hamburgers 2008/07/15 20:39:31 (permalink)
    0
    Lijken een beetje op de hamburgers die ik ook vaker maak. Idd erg lekkersuper blij

Je kunt nog eindeloos varriëren, de uien er rauw op doen, of in ringen grillen, plakje augurk erop, beetje sla, dunne reepjes paprika enz enz enz..

Ook nog een mooie tip, ipv gehakt kip nemen.. In mini blokjes snijden (of en in maler als je dat hebt.) goed bij elkaar drukken en je hebt overheerlijke kipburgers..

Sorry dat ik afdwaal.....
    Moob
    Bullet Ride *ex top mod*
    RE: Verrukkelijke BB hamburgers 2008/07/15 20:40:07 (permalink)
    0
    Ik krijg trek!!!! 
    sis
    NO Sissy !!
    RE: Verrukkelijke BB hamburgers 2008/07/15 21:17:23 (permalink)
    0
    Als feta junk zeg ik.. gooi er feta over. Maar daar wordt hij niet veel gezonder van, vrees ik!
    Nadia
    Comeback babe
    RE: Verrukkelijke BB hamburgers 2008/07/15 23:01:31 (permalink)
    0
    Ik hou er niet van.. vind het te zout.. maar je kunt er dan wel een mediteraans broodje van maken, met een rood uitje, olijven door het gehakt mengen.. En een pepertje??
    tiomio123
    tiomio's Title
    RE: Verrukkelijke BB hamburgers 2008/07/15 23:24:48 (permalink)
    0
    ORIGINAL: Style

Lijken een beetje op de hamburgers die ik ook vaker maak. Idd erg lekkersuper blij

Je kunt nog eindeloos varriëren, de uien er rauw op doen, of in ringen grillen, plakje augurk erop, beetje sla, dunne reepjes paprika enz enz enz..

Ook nog een mooie tip, ipv gehakt kip nemen.. In mini blokjes snijden (of en in maler als je dat hebt.) goed bij elkaar drukken en je hebt overheerlijke kipburgers..

Sorry dat ik afdwaal.....

Klinkt ook erg lekker idd, heb zo'n geval om te pureren, is dat een maler? Ga ik het binnenkort eens proberen . Tnx voor de tip.
    John87
    Super Heavy Weight
    RE: Verrukkelijke BB hamburgers 2008/07/15 23:45:26 (permalink)
    0
    Lekkere tip, Theodorus
    Nadia
    Comeback babe
    RE: Verrukkelijke BB hamburgers 2008/07/17 11:21:14 (permalink)
    0
    Ja je zou het daarmee kunnen doen ja. Zelf hou ik ervan om toch wat structuur van de kip te zien. dus ik knip ze meestal klein. Ligt er maar net aan wat je lekker vind. Voor een wat pittigere variant mik ik er altijd wat cayenne peper en chili poeder doorheen... Jam jam..
    tiomio123
    tiomio's Title
    RE: Verrukkelijke BB hamburgers 2008/09/04 13:08:14 (permalink)
    0
    Voedingswaardes bovenstaande burger+broodje enz. (ligt ook een beetje aan je gehakt, hoe mager die is) :

Totaal kcal's: ong. 310
    Eiwit: 21gr.
    Kh: 35gr.
    Vet: 10gr.

Aanvulling op het bestaande recept:

Als afwisseling kun je ook een omelet bij de hamburger eten, je laat dan de tomaat weg van de hamburger:

- 2 hele eieren, of 1 ei+1 eiwit
    - Tomaat in kleine stukjes
    - Tabasco/peper naar smaak
    - Beetje uitjes

Mix het door elkaar tot een omelet, klein pannetje gebruiken en 10+min. op het vuur laten staan. Samen met de hamburger smaakt dit super super blij

Als je dieet het toelaat kan je ook kiezen om er parmezaanse kaas overheen te doen.
    SanSan Go
    Light Weight
    RE: Verrukkelijke BB hamburgers 2008/09/07 10:16:52 (permalink)
    0
    Nog een tip voor de uien:

Bak ze in een scheutje balsamico azijn met een beetje bruine suiker en dan bovenop je hamburger.
    Nadia
    Comeback babe
    RE: Verrukkelijke BB hamburgers 2008/10/09 19:42:09 (permalink)
    0
    tiomio heb je die kip burgers al eens geprobeerd??

tiomio123
    tiomio's Title
    RE: Verrukkelijke BB hamburgers 2008/10/09 19:44:09 (permalink)
    0
    Nee, nog niet gemaakt, zat er juist van de week aan te denken wanneer ik het zal uitproberen blij Was dan wel van plan om er een ei doorheen te doen omdat het anders zo lastig bij elkaar blijft.
    Stan
    judon t beat me. Ever.
    RE: Verrukkelijke BB hamburgers 2008/10/09 23:23:57 (permalink)
    0
    lijkt me een goed recept! Ga ik zeker eens proberen zondagavond (als ik het niet vergeet!)
    Jump to:
    © 2020 APG vNext Commercial Version 5.0