Verzameltopic Recepten Hamburgers

Page: 12 > Showing page 1 of 2
Author
Stan
judon t beat me. Ever.
2008/10/08 13:36:41 (permalink)
0

Verzameltopic Recepten Hamburgers

Hey,

Aangezien ik nu dagelijks mijn halve kg hamburgers (het vlees, niet het broodje met vlees en ketchup en augurken etc.) naar binnen speel zoek ik wat simpele lekkere gerechten! De hamburgers worden koud gegeten tussen mijn boterham, dus het moet ook koud lekker zijn!

Het gehakt bestaat uit 350gr mager en 150 gram gemengd. Momenteel kluts ik er gewoon een ei door, wat ajuin en peper en zout en dat valt goed mee van smaak! Zijn er nog goede ideeën/ervaringen?

Alvast merci!

20 Replies Related Threads

Remco
    cuore sportivo
    RE: Verzameltopic Recepten Hamburgers 2008/10/08 14:13:42 (permalink)
    0
    misschien te simpel gedacht hoor, maar gewoon een beetje mosterd?
    tiomio123
    tiomio's Title
    RE: Verzameltopic Recepten Hamburgers 2008/10/08 17:13:39 (permalink)
    0
    Check mijn topic, als je echt lekkere burgers wilt kan je daar niet omheen knipoog
    Stan
    judon t beat me. Ever.
    RE: Verzameltopic Recepten Hamburgers 2008/10/08 22:12:02 (permalink)
    0
    mosterd? Goede tip! Ik ga er vanavond 'spaghettigroentes' in gooien, benieuwd wat dat geeft!

Tiomo, wil je het linken of anders gewoon copy-pasten hier? Dan is het wat overzichtelijk!
    Ares
    ευλογημένος με τη θεία δύναμη
    RE: Verzameltopic Recepten Hamburgers 2008/10/09 08:04:02 (permalink)
    0
    goed id om daat tussen de boterham te doen om koud io te eten blij ook es testen!
    DjMark
    ** Retired Moderator **
    RE: Verzameltopic Recepten Hamburgers 2008/10/09 10:15:53 (permalink)
    0
    Ik gebruik ook wel eens tartaar ipv gehakt. Dat is over het algemeen nog net iets beter vlees...
    Stan
    judon t beat me. Ever.
    RE: Verzameltopic Recepten Hamburgers 2008/10/09 15:52:23 (permalink)
    0
    Is tartaar niet hetzelfde als 'gehakte biefstuk'? Dat 'mager gehakt' dat schoon bloedrood ziet? DAt gebruik ik ook namelijk (maar dan wel gemengd met gemengd gehakt)

BTW spaghettigroentes in burgers: Niet Doen! Het zou beter geweest zijn als ik ze vooraf eens gewokt had of zo, ze waren veel te rauw Ik ga ook eens experimenteren door er kruiden in te draaien, en 'kruidenburgers' te maken! Er staat hier toch genoeg vers kruid, lijkt me ideaal!
    tiomio123
    tiomio's Title
    RE: Verzameltopic Recepten Hamburgers 2008/10/09 19:00:01 (permalink)
    0
    http://forum.body-fitness.nl/Verrukkelijke_BB_hamburgers/m_590158/tm.htm

Gehakt met een ei kan al heel lekker zijn natuurlijk als je het goed klaarmaakt, miss. nog klein beetje knoflook en ui erdoor om het basic te houden.

Bak je ze nu btw in de pan Stan? Dan worden ze wel flink vet..
    Nadia
    Comeback babe
    RE: Verzameltopic Recepten Hamburgers 2008/10/09 19:54:45 (permalink)
    0
    Mijn variant met kip staat daar ook tussen. Erg lekker en gezond.

Je kunt hamburgers nog op ZO veel manieren maken. blokjes paprika erop/erin uitje erin is heerlijk. Wat ook lekker is, misschien iets minder gezond, er katespek omheen draaien. Dus leg 2 plakjes als een kruis neer, hamburger erop, boven dichtvouwen, prikkertje erdoor, op de grill en smullen maar. NOG lekkerder is als je de katespek eerst insmeerd met wat mosterd. Hmmmm. (misschien alleen niet zo lekker koud??)

wat ook leuk en lekker is, voor 1 haps burgertjes. maak 2 dunne hamburger zo groot als een doorsnee van een ui. Dan snij je de ui in dunne plakjes. Leg je 1 plakje op een dunne burger, andere burger erop en grillen, of bakken. Wel eerst even de kantjes dichtmetselen, anders brand de ui snel aan. Is een andere varriate op gewoon uisnippertjes door het gehakt.

Zo kun je EINDELOOS varrieren, met kruiden zoals je zelf al zei. Lekker verse knoflook of een bosuitje. Voor een wat pittigere varriant een sjalotje (of weet ik het hoe je het schrijft)

Ook lekker is om er een tomaten tappanade boven op te eten. Vers gemaakt van verse tomaten en olijf olie. Jammie..
    Stan
    judon t beat me. Ever.
    RE: Verzameltopic Recepten Hamburgers 2008/10/09 23:21:34 (permalink)
    0
    gehakt met ei ken ik ook, ik doe er dan wel chapelure in om het wat te binden, vind het alleen wat flauw smaken!

Koud spek is écht niet lekker, ik eet zowiezo trouwens niet zo graag spek, heb het niet voor vettige dingen eet dat gewoon niet zo graag

Bak ze trouwens wel in de pan! Vettig is dat nochtans niet, en wat vet kan geen kwaad ook...is vooral omdat ik wat meer vet en eiwit binnen zou krijgen op de baan, en dan is dat ideaal!

sjalotjes zijn idd lekker, alleen hebben ze ze hier niet altijd! Die tomatentappanade ga ik eens proberen te maken dit weekend, alleen weet ik niet of het koud ook lekker is
    Nadia
    Comeback babe
    RE: Verzameltopic Recepten Hamburgers 2008/10/10 12:50:49 (permalink)
    0
    Nu ga ik zelf over mijn nek van tomaten.. Maar tomaten tappanade is wel lekker koud hoor (heb ik me laten vertellen) Je kunt het zelfs kant en klaar kopen, maar vers is natuurlijk lekkerder.
    Wat is chapelure?? Zal iets van panneer meel zijn? Je moet idd iets gebuiken om te binden, dat kan vanalles zijn, als ik geen panneer meel in huis heb, gebruik ik fijngemalen (tussen mijn handen) beschuit, of zelfs crackertjes gaan goed. Wel even goed fijn maken, anders heb je van die grote stukjes erin, dat vind ik niet lekker.

Alleen gehakt en ei is ook niet lekker, je moet ze lekker op smaak brengen, peper (ik gebruik in gehakt nooit geen zout, dat zit er vaak al veel in) paprikapoeder, knoflook (vaak vers EN als poeder) cayenne peper en nog van alles waar ik zin in heb. Ligt maar net aan mijn bui op dat moment
    Stan
    judon t beat me. Ever.
    RE: Verzameltopic Recepten Hamburgers 2008/10/10 15:32:20 (permalink)
    0
    chapelure is paneermeel inderdaad, ik doe er ook altijd peper in ea kruiden, maar vind het toch wat flauw smaken zonder ajuin erin...Voorlopig vind ik ajuin met glans de winnaar, een hamburger zonder ajuin is als een politieker zonder omkoopschandaal, het mist gewoon iets!
    SanSan Go
    Light Weight
    RE: Verzameltopic Recepten Hamburgers 2008/10/11 00:39:24 (permalink)
    0
    Ketchup of BBQ-saus door het rauwe gehakt mengen met wat gesnipperde uitjes en wat kruiden. Ik gebruik zelf chicken-salt.

Of de ketchup of BBQ-saus gebruiken om de hamburgers aan de buitenkant dicht te "plakken" zodat ze niet zo erg uitelkaar vallen.
    sis
    NO Sissy !!
    RE: Verzameltopic Recepten Hamburgers 2008/10/11 13:10:10 (permalink)
    0
    Ik mik er vaak wat ketjap door.
    tiomio123
    tiomio's Title
    RE: Verzameltopic Recepten Hamburgers 2008/10/11 13:37:38 (permalink)
    0
    Ketchap zit wel veel zout in, aangezien hij het dagelijks eet denk niet zo handig?
    sis
    NO Sissy !!
    RE: Verzameltopic Recepten Hamburgers 2008/10/11 13:40:35 (permalink)
    0
    Da's waar, dan zou het in plaats van zout kunnen, want dat gebruikt hij nu ook, zie ik.

Kwestie van proeven, wat het meest bevalt blij
    P. Tsatsouline
    Getting Lean and Mean
    RE: Verzameltopic Recepten Hamburgers 2008/10/11 15:47:35 (permalink)
    0
    Falafel in burgervorm bakken en met knoflooksaus eten. 
    Jola
    Middle Weight
    RE: Verzameltopic Recepten Hamburgers 2008/10/16 08:27:02 (permalink)
    0
    Teentje (of 2) knoflook fijnhakken
    uitje fijnsnijden
    stukje verse gember (ongeveer 3 cm) van schilletje ontdoen en fijnhakken
    pepertje (rood) fijnhakken
    bosje koreander, fijngesneden 
    scheutje sojasaus
    scheutje vissaus (niet te veel)
    klein beetje bruine suiker of rietsuiker (ongeveer 1 theelepeltje)
    naar smaak nog een schep sambal

Mengen met je gehakt en er burgers van maken.

Ook lekker als gehaktballetjes met zelfgemaakte pindasaus van gebrande pinda's en kokos.
    steve1972
    Feather Weight
    RE: Verzameltopic Recepten Hamburgers 2009/05/12 18:03:58 (permalink)
    0
    je kunt er een beetje komijn doorheen doen en dan met komkommer op je brood(lekker met een yoghurt dip/sausje).......

of je kunt  een handje parmazaanse kaas(is wel iets vetter) door het rauwe gehakt mengen ,bakken en dan koud op brood eten met plakjes tomaat...

of een beetje shoarma-kruiden door het vlees mengen,bakken en dan met ijsbergsla,tomaat en komkommer op brood....

enz enz
    Cowgirl Herb
    goes bananas
    RE: Verzameltopic Recepten Hamburgers 2009/05/13 14:19:15 (permalink)
    0
    Eitje, beetje ketjap, paprikapoeder en kerrie, klein blikje tomatenpuree, gesnipperd uitje en gesnipperde rode paprika (wel eerst bakken ivm vocht).

Page: 12 > Showing page 1 of 2
    Jump to:
    © 2020 APG vNext Commercial Version 5.0