Vibrams

Author
SheRu
Go John Henry!
2012/07/10 18:46:23 (permalink)
0

Vibrams

Welke heb je, waar heb je ze gekocht, prijs, service, en zijn ze zo mirakel als je dacht?

(ben zelf aan 't rondkijken, maar volgens de maattabellen is m'n voet net iets te lang voor een dames model. Maar 's bij een winkel langs, dus).  

13 Replies Related Threads

SheRu
    Go John Henry!
    Re:Vibrams 2012/07/10 18:55:05 (permalink)
    0
    Ohja! En een plaatje natuurlijk! super blij 
    sis
    NO Sissy !!
    Re:Vibrams 2012/07/10 23:23:01 (permalink)
    0
    Ik heb de Bikila. Die waren euh.. ik dacht iets van 109 of 114 euro. Heb ze gekocht bij Anyones runshop te Tilburg. Daar kun je allerlei modellen en maten passen, krijgt ook wat loopadvies en ik moest ze groter kopen dan ik had gedacht. Vond het dus wel fijn om advies te krijgen daar. Heb dit model gekozen omdat die erg lekker zit en omdat er verder niet zo heel veel op voorraad was in mijn maat. Ging in eerste instantie voor de KSO. Wilde wel bewust een schoen die helemaal om mijn voet sluit. Ik gebruik ze met benentraining, ook wel als ik rond mijn massagetafel loop en zo nu en dan ga ik er een stukje op hardlopen. Voldoen prima. 

twirre
    E621
    Re:Vibrams 2012/07/29 19:59:45 (permalink)
    0
    Humor , deze schoenen . Heb ik nog  nooit gezien. Vroeger had ik wel eens van die teensokken maar die gingen soms wat irriteren . Heb je daar bij deze geen last van? Mss een kwestie van wennen...
    sis
    NO Sissy !!
    Re:Vibrams 2012/07/29 20:42:50 (permalink)
    0
    Nee, totaal geen last van. Ze zitten als gegoten, zowel met als zonder (teen)sokken. 
    Pinada
    Middle Weight
    Re:Vibrams 2012/07/30 07:13:36 (permalink)
    0
    Ik heb al meerdere modellen gepast in verschillende maten en ik ben tot de conclusie gekomen dat mijn tenen te lang zijn in verhouding tot de rest van mijn voet voor deze schoenen. Net als met Birkenstocks overigens.

verdrietig
    sis
    NO Sissy !!
    Re:Vibrams 2012/07/30 11:36:45 (permalink)
    0
    Als het je gaat om de uitgangspunten van barefoot, dan zijn er nog veel meer merken en modellen die je kunt proberen. Ze hebben alleen niet allemaal van die aparte teentjes.
    Pinada
    Middle Weight
    Re:Vibrams 2012/07/31 07:14:32 (permalink)
    0
    Gewoon googlen op barefoot shoes of zo?
    sis
    NO Sissy !!
    Re:Vibrams 2012/07/31 08:29:47 (permalink)
    0
    Deze zaak heeft veel soorten op voorraad: http://www.anyonesrunshop.nl/ en wellicht zijn er inderdaad meer als je zoekt op barefoot schoenen, shoes, running.
    Marcus
    Natural born chiller
    Re:Vibrams 2012/07/31 11:08:16 (permalink)
    +1 (1)
    Heb de KSO en de Bikila.
    De KSO gebruik ik tijdens KT de Bikila voor hardlopen. In KSO kun je ook wel hardlopen, maar Bikila's lopen fijner.
    Wat ik fijn vind aan Vibram's is:
    - dat ze zitten als gegoten
    - het barefoot/contact met de grond gevoel
    - ze ademen
    - je kunt ze in wasmachine wassen
    - kan er bijna niet mee door enkels gaan (heb flexibele enkels en op de dikke zolen van normale sportschoenen klap ik regelmatig door enkels bij oneffenheden)
    - de looptechniek die je automatisch gebruikt op vibrams omdat je geen demping hebt (meer op voorvoet, kleinere stappen, hogere stapfrequentie) bevalt me beter
    Pinada
    Middle Weight
    Re:Vibrams 2012/08/01 07:22:23 (permalink)
    0
    @sis: Thanks!

@Marcus: Als je dus buitensporig lange tenen hebt, zitten die dingen echt niet als gegoten super blij
    Marcus
    Natural born chiller
    Re:Vibrams 2012/08/01 15:37:06 (permalink)
    0
    Pinada
    @Marcus: Als je dus buitensporig lange tenen hebt, zitten die dingen echt niet als gegoten super blij

Als je geen tenen hebt ook vast niet super blij Welkom in de wereld van normaal verdelingen knipoog
    Met 'als gegoten zitten' doelde ik er meer op dat pasvorm nauwsluitender is vergeleken met normale sportschoenen. Die voelen daarna aan als lompe kisten

SheRu
    Go John Henry!
    Re:Vibrams 2012/08/01 15:59:23 (permalink)
    0
    WEet 'r iemand een leuke woordgrap met lange tenen? Ik zit al dagen te broeden maar kan er niet op komen. No offense.  
    sis
    NO Sissy !!
    Re:Vibrams 2012/08/01 18:46:12 (permalink)
    0
    Eeh... even geen inspiratie geloof ik. 
    Jump to:
    © 2020 APG vNext Commercial Version 5.0