Vind jij jezelf sterk?

Page: < 1234 > Showing page 2 of 4
Author
Rob Blok
Super Heavy Weight
RE: Vind jij jezelf sterk? 2005/04/27 15:15:02 (permalink)
0
Ben het geheel met DEA eens. Ik mag misschien wel sterk zijn (meen van wel) maar ik moet echt niet een hele dag met grinttegels gaan slepen of dat soort dingen. Ook ben je sterk in een bepaalde beweging maar een halter oppakken is toch wat anders als een wasmachine verplaatsen.  Ik vind me overigens wel sterk maar maar nadat ik laatst een wasmachine een verdieping verplaatst had met mn vader vond ik me weer een stuk minder sterk.
DeA
Middle Weight
RE: Vind jij jezelf sterk? 2005/04/27 15:22:21 (permalink)
0
precies! dat bedoel ik dus onder andere
Rob
Middle Weight
RE: Vind jij jezelf sterk? 2005/04/27 16:44:16 (permalink)
0
ben ik het helemaal mee eens.
Maar je praat ook over een ander soort belasting.

evilman
Jorum Funk
RE: Vind jij jezelf sterk? 2005/04/27 17:03:19 (permalink)
0
Precies. Denk dat dit soort kwestie is dus finctioneel sterk zijn en in de sportschool sterk zijn? Hoewel veel beweging opzich wel van pas kunnen komen, zoals trek en duwwerk.

Ik vindt mezelf ook soms sterk en soms zit t tegen. Heeft idd veel met gevoel te maken. Ik merk wel dat ik steeds sterker wordt. Ik heb n vriend die 20 kilo meer weegt en ik had met stoeien altijd moeite met zijn gewicht. Ik merkte laatst dat hij nu moeite met mij had, waardoor ik toch merkte dat ik een stuk vooruit ben gegaan. Dat doet dan weer goed!
Odie
Menina de Angola
RE: Vind jij jezelf sterk? 2005/04/27 17:15:27 (permalink)
0
ik vind mezelf best sterk  handy to cary grocceries, heavy bags, and helping in moving
gerriesmit
Prioriteit nr.1:
Groot worden
RE: Vind jij jezelf sterk? 2005/04/27 18:12:52 (permalink)
0
Veel mensen staan mij ook wel aan te gapen als ik bijv even 100 kg bankdrukken doe met 10 herhalen.. gaat vrij makkelijk.. Maar ik ben dus wel aardig sterk naar eigen inzien en dat zeggen veel mensen ook..
gerriesmit
Prioriteit nr.1:
Groot worden
RE: Vind jij jezelf sterk? 2005/04/27 18:13:51 (permalink)
0
ORIGINAL: Hakan

ik voel me als een smurf tusen al die grote kerels

Je vind jezelf te breed en je drukt 150 kg...
En je voelt je evengoed een smurf?!?!!?
Tering..
veronika86
With a Russian Twist
RE: Vind jij jezelf sterk? 2005/04/27 18:17:35 (permalink)
0
Ik vind dat ik sterk ben Eigenlijk ben ik dat helemaal niet maar ik ben trots op hoeveel pushups (20?) en pullups (eentje!) ik kan doen lol super blij
chris_s
Middle Weight
RE: Vind jij jezelf sterk? 2005/04/27 18:17:51 (permalink)
0
Goeie opmerking gerriesmit!
En wat betreft het sterk zijn of vinden van mijzelf. Ik merk dat tijdens het dagelijks leven dingen ook steeds ligter worden zoals boodschappen die ik til tot zelfs deuren die je opent.
spiersmurf
The Incredible Smurf
RE: Vind jij jezelf sterk? 2005/04/27 18:36:14 (permalink)
0
ORIGINEEL: gerriesmit

ORIGINAL: Hakan

ik voel me als een smurf tusen al die grote kerels

Je vind jezelf te breed en je drukt 150 kg...
En je voelt je evengoed een smurf?!?!!?
Tering..

ga jij eerst is zorgen dat je moeder je supps niet weggooid

gerriesmit
Prioriteit nr.1:
Groot worden
RE: Vind jij jezelf sterk? 2005/04/27 18:40:11 (permalink)
0
En waar slaat dat op?
Wil je zeggen dat ik niet gelijk heb...
Kzeg et ook vrij subtiel en val em niet aan... Dat is ook niet mijn intentie namelijk..

lauw †
Number Two ;-)
RE: Vind jij jezelf sterk? 2005/04/27 18:45:22 (permalink)
0
Snelkracht zit wel snor. Sprinten en met dingen smijten gaat me best goed af.
Kracht zoals in het optillen van zware gewichten (ben de juiste vakterm effe kwijt) is niet echt mijn talent. Maar ik vind het wel leuk om te doen.

wateengedoe2
Super Heavy Weight
RE: Vind jij jezelf sterk? 2005/04/27 20:33:20 (permalink)
0
Voor een vrouw in de sportschool ben ik redelijk sterk (maar zoals meerdere dames hier al terecht opmerkten, dat kan ook liggen aan hoe de meeste andere vrouwen trainen ....) en voor een vrouw buiten de sportschool ben ik belachelijk sterk voor mijn (minimale, smalle) postuurtje. Nja, als ik op een handige wijze aan kattenbakvulling wil komen, heb ik de keuze tussen een auto en een sportschoolabo .. dat laatste is goedkoper, gezonder en milieuvriendelijker, dus ... kom ik eens in de paar maanden met een trekkersrugzak van 30 kilo op de fiets van de supermarkt. Voordat ik krachttraining deed, had ik dat ding niet eens op kunnen tillen, denk ik.
Joe
Martial Addict
RE: Vind jij jezelf sterk? 2005/04/27 21:05:38 (permalink)
0
Nooit sterk genoeg[super blij]

Het is ook niet echt plezant soms, degene die al de zware klusjes mag doen, ben ik vooral [super blij]
gerriesmit
Prioriteit nr.1:
Groot worden
RE: Vind jij jezelf sterk? 2005/04/27 22:10:37 (permalink)
0
ja.. dat gelul heb ik ook altijd...
floris2
Power Bull ~ The Manimal! ~
RE: Vind jij jezelf sterk? 2005/04/27 22:21:56 (permalink)
0
mja vind van mezelf dat ik wel redelijk sterk ben. Wat Joe ookal zei nooit sterk genoeg natuurlijk  

Van krachtmetingen onder vrienden hou ik ook niet zo van. Soms laat je je toch weleens verleiden en dan in de trant van "kun je ons tweeën optillen?" of dat soort geintjes.

Op mijn werk komt mn kracht vaak wel goed van pas (ooit weleens geprobeerd een parkinson patiënt van de grond te rapen? Is lastiger dan een "normaal" persoon van de grond rapen)
Of als je vastgegrepen wordt door een demente (voornamelijk mannelijke) patiënt, is het handig als je toch op een redelijk normale manier (zonder de patiënt pijn te doen) weet los te komen.
Of als je plotseling iemand het bed in moet helpen (lees tillen) die niet lekker is geworden. In het kader van ergonomie probeer ik toch zoveel mogelijk met z'n tweeën te tillen, maar soms als de situatie het niet toelaat is het handig om wat sterker dan gemiddeld te zijn.
Door mijn postuur wek je ook vertrouwen bij patiënten op, bijvoorbeeld patiënten die voor het eerst weer gaan proberen te lopen, voelen zich vaak veiliger als ik erachter sta, dan als iemand met een iel postuur achter hun staat.

senny
Middle Weight
RE: Vind jij jezelf sterk? 2005/04/27 23:07:58 (permalink)
0
Ik vind mezelf best sterk! 

Espi
meten = weten!
RE: Vind jij jezelf sterk? 2005/04/27 23:12:19 (permalink)
0
Door mijn postuur wek je ook vertrouwen bij patiënten op, bijvoorbeeld patiënten die voor het eerst weer gaan proberen te lopen, voelen zich vaak veiliger als ik erachter sta, dan als iemand met een iel postuur achter hun staat.

Had best wel zo'n sterke verpleger bij me willen hebben toen ik weer voor het eerst mocht lopen na 8 wkn strikte bedrust
BigRichard
Super Heavy Weight
RE: Vind jij jezelf sterk? 2005/04/28 00:00:03 (permalink)
0
met bepaalde oefeningen ben ik sterk, maar de schouders van een stucadoor zijn sterker, snap ie wat ik bedoel?
cybermouse
Iniminitinymouse
RE: Vind jij jezelf sterk? 2005/04/28 00:07:29 (permalink)
0
Nee ... ik 'voel' me niet echt sterk.
Als ik mijn prestaties (bankdrukken e.d.) vergelijk met 'de boys' hier op dit forum dan blijf ik daarop ver achter Zelfs een aantal meiden zijn mij dan de baas. Terwijl die echt niet zo super breed of groot zijn. Maar ik zit in de lift ... dus dat gaat steeds beter
Op de sportschool kan ik ook niet tippen aan de jongens die het al een tijdje doen maar de 'gewone mensen' noemen me wel 'sportman' of 'krachtmens'. Hoe ze daarbij komen weet ik niet maar het streelt me ziel wel natuurlijk Wanneer ik mij met hun vergelijk met zaken als opdrekken, opdrukken (1 hand) e.d. dan lig ik weer ver op hun voor. Dus dan ben ik weer helemaal blij

Het is dus maar net hoe en waarmee je jezelf vergelijkt. Met oefeningen met ijzer voel ik mij niet zo sterk maar met oefeningen met mijn eigen lichaam gaat het me een stuk beter af.
Page: < 1234 > Showing page 2 of 4
Jump to:
© 2019 APG vNext Commercial Version 5.0