Vind jij jezelf sterk?

Page: 1234 > Showing page 1 of 4
Author
Matthieu
Zeeuwse Muscles
2005/04/27 10:07:23 (permalink)
0

Vind jij jezelf sterk?

Ja een heel algemen vraag dus... ik ben benieuw hoe jullie hier naar kijken.. En met wat vergelijk je jezelf dan, en in welk opzicht. Zet je het bv af naar je leeftijd en je trainingservaring.? of ben je veel sterker dan mensen in je direct omgeving? terwijl je misschien op de sportschool de minst sterke bent.

Wel eerlijk antwoorden he blij

Ik ben benieuwd blij

70 Replies Related Threads

DjMark
    ** Retired Moderator **
    RE: Vind jij jezelf sterk? 2005/04/27 10:11:35 (permalink)
    0
    Ik ben door training wel een stuk sterker geworden.
    En ben dus ook wel sterker als een gemiddeld iemand van mijn leeftijd. Maar ik vind mezelf niet sterk. Als ik mezelf vergelijk met anders op de sportschool of internet, dan ben ik niet zo sterk.

Maar, kracht boeit mij eigenlijk ook niet veel, ik train niet om sterk te worden. Ik train om het juiste gevoel te krijgen, en welk gewicht er dan aan hangt, dat maakt me niet veel uit.
    Matthieu
    Zeeuwse Muscles
    RE: Vind jij jezelf sterk? 2005/04/27 10:14:15 (permalink)
    0
    Tja veel mensen zeggen van: kracht boeit me niet... Mij juist weer wel om 2 redenen: ik wil gewoon sterk zijn, en om massa te kweken dien je sterker te worden !

Ja ik ben zelf ook sterker dan mijn omgeving, en op de sportschool ook niet de minst sterke of de kleinste, maar soms voel ik me wel sterk, maar soms ook niet.. Maar ik voel me dan nog niet ECHT sterk, om het zo maar te omschrijven.
    The Unknown
    No pain No gain
    RE: Vind jij jezelf sterk? 2005/04/27 10:24:29 (permalink)
    0
    ik voel me als een smurf tusen al die grote kerels
    Eend
    Super Heavy Weight
    RE: Vind jij jezelf sterk? 2005/04/27 10:28:11 (permalink)
    0
    voel me best sterk, veel sterker dan mensen in omgeving, ben ook nog niet zo oud (20.5, 4.5 jaar trainingservaring dus 16=beginnen, maar tijdje niet serieus getrained), als ik in sportschool kijk zie ik er best veel die sterker zijn (vooral bij bankdrukken want da kan ik dus echt niet (100)), maar veel dingen kom ik best ver vergeleken met gasten die 5x groter zijn (blij blij blij), pak de zwaarste dumbbells (38) voor incline pressen, voel ikme ook best sterk op dat moment....

en dan kijk ik om en zie ik iemand 140 bankdrukken 8x zonder spotter/moeite, tijdens `t gapen... dan ben ik weer klein vies bah

en dan ga ik squatten en ben ik weer grootste die er is :p

maar op me werk trained bjna iedereen (ondanks supermarkt), waaronder bijv. gast 2 meter, 130 kg schoon aan de haak.
    dan ben je weer klein.

ik wissel heel vaak af, soms voel ik me calimero soms arnold
    Robin
    Super Heavy Weight
    RE: Vind jij jezelf sterk? 2005/04/27 10:30:11 (permalink)
    0
    je bent ook een smurf...

Ik voel mezelf niet echt sterk ofzo...het kan altijd beter zeg maar. Maar kracht is niet mn doel. Om te groeien hoef je zeker niet sterk te zijn of veel sterker te worden. De meeste mensen fixeren zich teveel op het gewicht en dat moet je niet doen. Je bent een bb'er...en geen pl'er.
    Sharkie
    Stille wateren, grote haaien.
    RE: Vind jij jezelf sterk? 2005/04/27 10:31:17 (permalink)
    0
    nou als hakan zich al een smurf voelt dan ben ik me helemaal een snorkel ofzo...

en hoewel ik meer gewicht pak als mijn trainingsmaatjes vind ik hun toch sterker... weet eigenlijk niet zo goed waarom, ze zijn altijd sterker geweest als mij,

maar goed kijk ik naar de echte huge motherfockers in onze sportschool dan ben ik, nog een van maatjes, sterk...

samot
    Kruikenzeiker
    RE: Vind jij jezelf sterk? 2005/04/27 10:31:40 (permalink)
    0
    kdenk dat dat verhaal van duck super blij.. het meest overeenkomt met mijn situatie super blij
    Eend
    Super Heavy Weight
    RE: Vind jij jezelf sterk? 2005/04/27 11:06:49 (permalink)
    0
    mooie stad, klinkt bekend.. prachtig toch?
    waar train je samot?
    Espi
    meten = weten!
    RE: Vind jij jezelf sterk? 2005/04/27 11:25:15 (permalink)
    0
    Voorheen was ik vrij sterk in mijn benen, nu is dat 'normaal'. Bovenlichaam was vrij zwak en dat is juist verbeterd.
    Tov de meeste vrouwen in de sportschool ben of lijk ik sterker omdat ik een van de zeer weinigen ben die met weinig hh en redelijk zwaar traint.
    Maar Wateengedoe2 is veel en veel sterker dan ik! En desondanks minder gespierd. Die 2 gaan dus niet altijd samen.

Espi
    Johan K.
    Split Personality
    RE: Vind jij jezelf sterk? 2005/04/27 11:43:35 (permalink)
    0
    Ik denk dat ik me nu wel goed bewust ben van mijn kracht. Ik vind bepaalde gewichten heel normaal, terwijl er mensen om me heen staan en met open mond staan te staren...
    Lijkt zo normaal, maar toen ik eens een dronken iemand moest 'corrigeren' op een beurs, miste hij ineens een paar tanden en lag hij 5 meter verderop.... Was niet bepaald de bedoeling, zeker omdat ik alleen maar optrad als hulp voor de beveiliging (die trok het ff niet) en dus ook totaal niet boos of zo was... Van dat moment af besef ik beter hoe een verschil in kracht je opbouwt ten opzichte van mensen die niet of minder (lang) trainen.
    soulreaver
    Super Heavy Weight
    RE: Vind jij jezelf sterk? 2005/04/27 11:51:33 (permalink)
    0
    je merkt het met simpele dingen, even een paar dozen op je werk tillen, me baas loopt te zwoegen, voor mij weegt het niks, iets opendraaien wat niemand lukt en zonder moeite heb ik het open. maar idd. ook met slaan word je sterker. ik deed nooit aan krachtmetingen oid. maar op een kermis zat een vriend van mij te sarren bij zo'n boksbal sla ding omdat ik zei dat dat nooit moeilijk kon zijn. dus ik ga ook een keer een hengst tussendoor en sloeg harder dan alle kampers die er omheen stonden. dat verbaasde mezelf echt enorm en ik had ook meteen "repsect" op de kermis hahaha..

maar het zijn de simpelere dingen waar je het merkt, ik maak ook sneller dingen kapot als ik iets aandraai bv.
    Eend
    Super Heavy Weight
    RE: Vind jij jezelf sterk? 2005/04/27 11:59:08 (permalink)
    0
    precies je merkt `t aan de kleine dingen.. op werk met bierkratten rondgooien of containers afbreken enzo... of containers wegschuiven die volstaan met blikken bier.. staan er 3 van die gastjes van 18 aan te sleuren, doe ik met 1 hand.. en ben nog klein vergeleken met meeste hier denk ik (behalve benen [8D])

maar wat duke zegt klopt ook wel.. onderschat makkelijk maar als je je laat gaan gaan er dingen kapot al wil je dat niet (ik iig niet ).

@espi: ja das irritant he mensen die gespierder zjin en veel minder doen verdrietig (zal wel aan me vet liggen)
    Iguana
    Middle Weight
    RE: Vind jij jezelf sterk? 2005/04/27 12:03:02 (permalink)
    0
    Hmmm ten opzichte van mijn omgeving ben ik sterker(en groter104 kg 18%bf) bijvoorbeeld mn pa en broer zijn met boomstronken verwijderen bezig achterhuis en krijgen ze er met geen mogelijkheid uit ik vraag of ik moet helpen hun lachen doe je best en 5 seconden later lig ik met losse boomstronk en al op de grond.Of als vrienden voor de grap willen stoeien in de kroeg en ik ze zo hard op de grond smijt dat ze weken last van hun rug hebben.
    En in de sportschool voel ik me het ene moment sterk als ik met 130 kilo sta te squatten maar als dan even later de sportschooleigenaar(harry thibaudier winaar eemsmond overall 2002) 6 easy reps doet met 250 kilo voel ik me toch maar een mietje.
    Nu vind ik roepen dat kracht winnen niks met bb te maken heeft een beetje raar het motiveert iig wel om prs te scoren.(korte bevrediging doet trainen)
    DvO
    Blood Flows
    RE: Vind jij jezelf sterk? 2005/04/27 12:15:38 (permalink)
    0
    mwaw, wat is sterk.
    Veeg de vloer met mn vader aan, en veel dingen zijn al te licht in de sportschool.
    Vind het een beetje raar om van jezelf te zeggen dat je sterk bent, is namelijk een vrij relatief begrip.
    Eend
    Super Heavy Weight
    RE: Vind jij jezelf sterk? 2005/04/27 12:16:36 (permalink)
    0
    dan doe ik `t nog niet zo slecht met 3x220 squatt als record (nu de romp nog op enigszins vergelijkbaar niveau), mjah nu achteruit heb tijdje nie zoveel gedaan en onderrug voelde paar maanden nie zo goed, dus laatste gedaan @ 3x 170, maar nog lekker (nu ga ik me groot voelen, zodra duke bijv. weer post is dat weg hoor
    sis
    NO Sissy !!
    RE: Vind jij jezelf sterk? 2005/04/27 13:23:53 (permalink)
    0
    Hmm.. ja.. wat is sterk. Ik gebruik hogere gewichten dan andere dames in de sportschool, maar dat kan ook iets zeggen over die andere dames i.p.v. over mij.

Ik vind het op zich wel handig dat bijvoorbeeld de grasmaaier veel lichter aanvoelt als ik die optil, en dat andere zware klussen me ook vrij makkelijk af gaan.

Dat ik per ongeluk glazen breek met vastpakken, da's minder 
    Mr.X.
    PSI Force
    RE: Vind jij jezelf sterk? 2005/04/27 13:25:40 (permalink)
    0
    Tussen sterk zijn en je sterk voelen zit wel een verschil.
    Ik voel me beren sterk....
    Eend
    Super Heavy Weight
    RE: Vind jij jezelf sterk? 2005/04/27 14:20:32 (permalink)
    0
    als ik me tijdje niet scheer voel me een beer!

en best vies, dus dat doen we niet meer..

maarja idd het is relatief - als je vergelijkt met mensen van school  ben ik net arnold, universiteit 15.000 mensen en zjn er 3 sterker, 0 in me klas (350 mensen)
    op werk zijn er dan ook 3 en daar zijn we op zo`n avond met 10 mensen.

vind mezelf wel beetje breed/sterk maar niet breed/sterk (dus de *gulden* middenweg)
    DeA
    Middle Weight
    RE: Vind jij jezelf sterk? 2005/04/27 14:49:15 (permalink)
    0
    Ik denk zelf dat, als je sterk bent vanuit de sportschool, dat dat anders als een bouwvakker bijvoorbeeld, weet zeker dat een bodybuilder het niet presteert om de hele dag met zware platen te sjouen enzoo.
    Page: 1234 > Showing page 1 of 4
    Jump to:
    © 2019 APG vNext Commercial Version 5.0