Vitamine C

Page: < 123 > Showing page 2 of 3
Author
Allen
Middle Weight
RE: Vitamine C 2005/10/06 21:00:52 (permalink)
0
ik neem geen vitamine C pil.
Ik neem elke dag 1 citroen met paar sinnasappels en multi vitamine na de training?
Is dat ook goed?
robocop
Light Weight
RE: Vitamine C 2005/12/28 11:08:48 (permalink)
0
ORIGINAL: Allen

ik neem geen vitamine C pil.
Ik neem elke dag 1 citroen met paar sinnasappels en multi vitamine na de training?
Is dat ook goed?

eet jij 1 citroen? hoe krijg je dat naar achter
Marcel
Krachtwafel expert
RE: Vitamine C 2005/12/28 12:20:52 (permalink)
0
Robocop, wel eens van persen gehoord?
Je perst gewoon je sinasappeltjes en voegt daar het sap van een citroen bij en klaar is kees.knipoog

Gr Marcel
des
Light Weight
RE: Vitamine C 2006/01/03 09:12:42 (permalink)
0

Vorig jaar is aan het licht gesteld dat teveel vitamine C slecht kan zijn voor de werking van de nieren?
Wat is jullie reactie op dit gegeven

En is dit minder bij het gebruik van Ester-C?
ErEf
Growing pains BFF AD
RE: Vitamine C 2006/01/03 09:58:11 (permalink)
0
heb je een verwijzing naar een artikel dat vitamine-c slecht zou zijn voor je nieren?
Linus Pauling (http://lpi.oregonstate.edu/lpbio/lpbio2.html) slikte 6 of 9 gram vitamine C per dag en hij werd 93
Marcel
Krachtwafel expert
RE: Vitamine C 2006/01/03 14:48:37 (permalink)
0
En er zijn berichten dat 20 tot zelfs 40 gr genomen zijn zonder enige complicaties!!
Gr Marcel

PS ik pak nu zelf 1 gr p/d maar denk dat ik ga overschakelen naar 500 mg.
ErEf
Growing pains BFF AD
RE: Vitamine C 2006/01/03 15:41:41 (permalink)
0
zelfs 150 gram is in onderzoeken gebruikt als dosis.
Marcel
Krachtwafel expert
RE: Vitamine C 2006/01/03 16:15:38 (permalink)
0
ORIGINAL: ErEf

zelfs 150 gram is in onderzoeken gebruikt als dosis.

Dat was incidenteel, waar ik over praat was structureel.

gr Marcel
Espi
meten = weten!
RE: Vitamine C 2006/01/03 17:43:43 (permalink)
0
Vitamine C is niet alleenzaligmakend. Er is gebleken uit onderzoek dat het onder bepaalde omstandigheden ook als pro-oxidant kan werken, vooral bij rokers was dit het geval.
Marcel
Krachtwafel expert
RE: Vitamine C 2006/01/03 18:56:42 (permalink)
0
Wie rookt loopt zoiezo veel risico op enge ziektes, en ik heb er eerlijk gezegd geen medelijden mee.

Gr Marcel
Gert
The Sniper
RE: Vitamine C 2006/01/06 19:15:53 (permalink)
0
De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid vitamine C is 60 mg.
Er is meer vitamine C nodig bij rokers (25 mg per sigaret), mensen met stress, mensen die antibiotica gebruiken, mensen die last hebben van een infectie, stevige drinkers of mensen die een ongeluk of een blessure hebben opgelopen.
De maximale veilige dosis is vastgesteld op 1000 mg per dag.

Vitamine C kan nierstenen en jicht veroorzaken. Bij hoge doses hebben sommige mensen last van diaree en maagkrampen, hoewel dit vitamine zelfs bij zeer hoge doses niet schadelijk wordt geacht. Zeer grote doses vitaminen C doet het cholesterol gehalte in het bloed stijgen, waardoor de kans op het ontstaan van hartziekten groter wordt.

bron: http://www.natuurlijkerwijs.com/vitaminen.htm
Marcel
Krachtwafel expert
RE: Vitamine C 2006/01/06 20:50:46 (permalink)
0
Wie stelt die maximale dosis vast??
De ene orthomoleculaire arts zegt 2gr de andere 1 gr, ik denk dat ze daar nooit uitkomen, ik ben maar gaan kijken wat dieren ongeveer aanmaken (zijn wij tenslotte ook) daarom ga ik nu op de 500mg per dag zitten.

Gr marcel
ErEf
Growing pains BFF AD
RE: Vitamine C 2006/01/06 22:39:56 (permalink)
0
ORIGINAL: Gert

De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid vitamine C is 60 mg.
Er is meer vitamine C nodig bij rokers (25 mg per sigaret), mensen met stress, mensen die antibiotica gebruiken, mensen die last hebben van een infectie, stevige drinkers of mensen die een ongeluk of een blessure hebben opgelopen.
De maximale veilige dosis is vastgesteld op 1000 mg per dag.

Vitamine C kan nierstenen en jicht veroorzaken. Bij hoge doses hebben sommige mensen last van diaree en maagkrampen, hoewel dit vitamine zelfs bij zeer hoge doses niet schadelijk wordt geacht. Zeer grote doses vitaminen C doet het cholesterol gehalte in het bloed stijgen, waardoor de kans op het ontstaan van hartziekten groter wordt.

bron: http://www.natuurlijkerwijs.com/vitaminen.htm
hey gert,

het is niet waar dat vitamine C nierstenen kan veroorzaken.. het is juist het tegenovergestelde
Vitamine C als ascorbinezuur houdt de blaas en de urinewegen zuur waardoor fosforzuur en oxaalzuur vloeibaar blijven en niet neerslaan als de desbetreffende nierstenen. Vitamine C als magnesium ascorbaat remt daarentegen de vorming van urinezuurstenen.
bron: http://www.kruidenvrouwtje.nl/vitaminen/C.htm

het enige wat ik nu anders doe dan voorheen is na me training niet direct vitamine C innemen. Omdat onlangs juist is gebleken dat het herstel wordt geremd wanneer je direct na training een 1000mg Vitamine C inneemt.
Moob
Bullet Ride *ex top mod*
RE: Vitamine C 2006/01/06 23:58:59 (permalink)
0
het enige wat ik nu anders doe dan voorheen is na me training niet direct vitamine C innemen. Omdat onlangs juist is gebleken dat het herstel wordt geremd wanneer je direct na training een 1000mg Vitamine C inneemt.

Heb je daar een artikeltje van?

Ik neem namelijk altijd VOOR de training 500 mg en NA de training gelijk ook weer minimaal 500 mg vitamine C, in de veronderstelling dus dat dat bijdraagt aan een beter (sneller?) herstel.

Ben wel benieuwd dus.
Gert
The Sniper
RE: Vitamine C 2006/01/07 11:25:08 (permalink)
0
@Eref; ik heb die info ook niet van mezelf maar kwam het tegen op het internet, zie bron vermelding.
Marcel
Krachtwafel expert
RE: Vitamine C 2006/01/08 18:50:32 (permalink)
0
Het is inderdaad verstandiger om een anti-oxidant voor een sportprestatie te nemen omdat sporten vrije radicalen te weeg brengt, erna ben je te laat dunkt mij, het is wel zo dat wanneer je regelmatig je vitamines inneemt je lichaam natuurlijk constant is voorzien van anti-oxidanten.
Ik zou de vitamine c dus gewoon bij het ontbijt nemen.

Gr Marcel
eleonardo
Light Weight
RE: Vitamine C 2006/05/04 15:19:22 (permalink)
0
heb ook van mijn huisarts te horen gekregen dat veel vitamine C moeilijk voor de nieren is.
maar, daarbij voegde hij toe, dat door veel water te drinken, dit probleem wel oplosbaar is.
tada blij
sinddien neem ik +- 3000mg per dag.

off topic enigszins: als je ziek bent, kun je wel 8000mg per dag nemen volgens dezelfde huisarts blij
hielp mij iig wel.
/off topic.

disclaimer: ik ben geen arts, neem vooral mijn woord niet als gospel.
ErEf
Growing pains BFF AD
RE: Vitamine C 2006/05/04 17:34:41 (permalink)
0
@ gert.. het is ook niet persoonlijk, maar die info die ook op het inet staat hier in daar klopt gewoon niet

wanneer mensen nog steeds zeggen dat vitamine C nierstenen kan veroorzaken dan praten anderen na, en dat kan ook een huisarts zijn die iets napraat wat ie gehoord heeft.

@ moob.. op T-nation moet je ff zoeken .. 't schijnt pro-oxidatief te zijn op sommige momenten

dit is ook een must read
http://www.thecureforheartdisease.com/owen/HeartCureRD.htm
Espi
meten = weten!
RE: Vitamine C 2006/05/04 18:01:02 (permalink)
0
Dat zei ik eerder ook: onder bepaalde omstandigheden kan vit C juist negatief werken. En vit C na je training zou dus 1 van die momenten zijn dat het nadelig werkt.
't Zit allemaal ingewikkelder in elkaar dan je zou denken. Anti-oxidant op het ene moment en pro-oxidant op het andere.

builderke
Light Weight
RE: Vitamine C 2009/08/08 16:39:13 (permalink)
0
2gr per dag

zakje animal stack zit al 1gr in.
en dan nog 1gr apart
Page: < 123 > Showing page 2 of 3
Jump to:
© 2020 APG vNext Commercial Version 5.0