Waar erger jij je het meeste aan op de sportschool?

Waar erger jij je het meeste aan op de sportschool?

Wachtrijen.   28% (11)
Mensen die tegen je praten terwijl je, je kracht probeert te sparen.   18% (7)
Kluisje zijn vol terwijl ze niet op slot zijn.   0% (0)
Of iets anders.............   52% (20)

Total Votes: 38

Voting Ends:
Page: < 12345 > Showing page 2 of 5
Author
twirre
E621
RE: Waar erger jij je het meeste aan op de sportschool? 2009/05/09 19:02:48 (permalink)
0
Ik vind hooguit het gebrek aan ruimte om te deadliften,lunge ed uit tevoeren vervelend. Maar ik geloof dat daar verandering inkomt.
En ik vind het jammer dat de mensen niet gecorriceerd worden als ze de oefeningen fout uitvoeren. Soms zijn het de sporters onderling die elkaar corriceren.
Ik moet wel zeggen dat er wel een aantal medewerkers rondlopen die wel corriceren .

@Ingrid; Als iemand mij aanspreekt terwijl ik bezig ben met een oefening blijf ik geconcentreerd doorgaan en zeg onder tussen dat ik antwoord geef als ik klaar ben.
Heb er nooit een zwart gezicht om gekregen,. (en anders is dat zijn/haar probleem)
chris84
Super Heavy Weight
RE: Waar erger jij je het meeste aan op de sportschool? 2009/05/09 23:40:50 (permalink)
0
Nergens aan.
TommyTee
Heavy Weight
RE: Waar erger jij je het meeste aan op de sportschool? 2009/05/10 14:35:09 (permalink)
0
In willekeurige volgorde:

ergernis 1:kreuners...er loopt bij ons zo'n vent rond die werkelijk bij alles een kreet slaakt al was het zijn laatste adem. 10kg curl....heughhhh!, 50kg BP....ieaahhhh! En hij maar denken dat iedereen omkijkt omdat het zo'n verschrikkelijke beer isblij

ergernis 2: mensen die onder het toeziend oog van een instructeur een oefening wel zo ongeloofelijk fout uitoefenen...

ergernis 3: mensen die het squatrek gebruiken voor hun curls

steve1972
Feather Weight
RE: Waar erger jij je het meeste aan op de sportschool? 2009/05/10 16:33:54 (permalink)
0
aan mensen die hun persoonlijke hygiene niet zo goed voor elkaar hebben, om het maar netjes uit te drukken...

vindt het vrij moeilijk om me op mijn setjes te concentreren als er zo'n stinkdier naast je staat te trainen of in de zelfde ruimte....

Lkkrhapje
Feather Weight
RE: Waar erger jij je het meeste aan op de sportschool? 2009/05/10 16:40:23 (permalink)
0
instructeurs die allemaal andere methodes hanteren en dan de andere hun manier zwartmaken. heel frustrerend welke manier is nou de juiste. Tuurlijk zijn der meerde wegen naar rome maar moeilijk kiezen als ze de ander zijn manier afraden.
Wreckless
Super Heavy Weight
RE: Waar erger jij je het meeste aan op de sportschool? 2009/05/10 19:46:26 (permalink)
0
Ik erger me vooral aan prutsers.

Mensen die zich concentreren op de kleine spiergroepjes. Van de bicepsmachine naar de calf raise machine, terug naar de triceps push down, tussendoor nog eens een setje squatrack curlen en opnieuw.

Ow, ik vergat bijna nog de onderarm oefeningen, kunnen ook best in het squatrack uitgevoerd worden trouwens.

En jeanetten die hun petje aan het squatrack hangen terwijl ze staan te prutsen in de smith.
sis
NO Sissy !!
RE: Waar erger jij je het meeste aan op de sportschool? 2009/05/10 23:09:09 (permalink)
0
ORIGINAL: TommyTee
ergernis 1:kreuners...er loopt bij ons zo'n vent rond die werkelijk bij alles een kreet slaakt al was het zijn laatste adem. 10kg curl....heughhhh!, 50kg BP....ieaahhhh! En hij maar denken dat iedereen omkijkt omdat het zo'n verschrikkelijke beer isblij

Die hebben wij ook, minimale gewichten, maximaal pfff en tssss. Hij heeft argumenten om licht te trainen en ondanks dat we voor de vorm de draak ermee steken, is het verder geen punt van ergernis. (Maar wel grappig.. moeten we even spotten, zal ik je die groene 500 gram dumbbell aangeven? super blij )
TommyTee
Heavy Weight
RE: Waar erger jij je het meeste aan op de sportschool? 2009/05/11 08:45:26 (permalink)
0
Die hebben wij ook, minimale gewichten, maximaal pfff en tssss. Hij heeft argumenten om licht te trainen en ondanks dat we voor de vorm de draak ermee steken, is het verder geen punt van ergernis. (Maar wel grappig.. moeten we even spotten, zal ik je die groene 500 gram dumbbell aangeven? super blij )

mmmm, das misschien nog wel s een ideetje. Als ik kan kiezen tussen lachen of ergeren dan weet ik het wel! blij
teddybeerke
hug on own risc
RE: Waar erger jij je het meeste aan op de sportschool? 2009/05/11 11:02:50 (permalink)
0
Mensen die een hoge dunk hebben van hun eigen en geen respect hebben voor anderen.

Ik heb meer respect voor iemand die er veel voor moet doen om iets te bereiken dan iemand die er niets voor moet doen
bv: een mollig iemand die veel cardio moet doen en dieten om te vermageren en aan de andere kant  iemand die alles mag eten en droog staat en gespierd, die steeds loopt te zeggen het is lastig hoor trainen

Stan
judon t beat me. Ever.
RE: Waar erger jij je het meeste aan op de sportschool? 2009/05/12 18:17:09 (permalink)
0
ORIGINAL: patrick

commerciele gym/geen commerciele gym. BULLSHIT. elke gym is commercieel. Net alsof ze die sportschool voor jou geopend hebben om je een plezier te doen.........ja ja Er moet overal geld verdient worden, ook in een hardcore gym. En aan een fanatieke BB-er valt nou eenmaal weinig geld te verdienen. Met een beetje geluk sloopt ie je spullen en aan neven verkoop verdien je ook niks. Dus de huisvrouwen en wannabe trainers maken een hardcore-sportschool mogelijk. Van mij mogen ze er dus trainen. En ik erger me er niet aan. Lach me er juist iedere dag helemaal scheel om super blij En ik lach ze ook recht in hun gezicht uit, das helemaal mooi super blij

Probeer me aan zo weinig mogelijk te ergeren.

Mijn gym is niet opgericht om winst te maken, is een VZW...

is in de eerste plaats daar voor gewichtheffers die competitie willen doen en powerlifters.
patrick
Moderator
RE: Waar erger jij je het meeste aan op de sportschool? 2009/05/12 22:15:27 (permalink)
0
ORIGINAL: Stan

ORIGINAL: patrick

commerciele gym/geen commerciele gym. BULLSHIT. elke gym is commercieel. Net alsof ze die sportschool voor jou geopend hebben om je een plezier te doen.........ja ja Er moet overal geld verdient worden, ook in een hardcore gym. En aan een fanatieke BB-er valt nou eenmaal weinig geld te verdienen. Met een beetje geluk sloopt ie je spullen en aan neven verkoop verdien je ook niks. Dus de huisvrouwen en wannabe trainers maken een hardcore-sportschool mogelijk. Van mij mogen ze er dus trainen. En ik erger me er niet aan. Lach me er juist iedere dag helemaal scheel om super blij En ik lach ze ook recht in hun gezicht uit, das helemaal mooi super blij

Probeer me aan zo weinig mogelijk te ergeren.

Mijn gym is niet opgericht om winst te maken, is een VZW...

is in de eerste plaats daar voor gewichtheffers die competitie willen doen en powerlifters.

Vereniging zonder winstoogmerk.....tja kan je vertellen dat dat alleen gedaan wordt zodat er rechtspersoonlijkheid wordt verkregen zonder dat het prive vermogen aansprakelijk is. Resultaat wordt dan gewoon opgepot. Aan de andere kant kom je daar waarschijnlijk niet zonder lidmaatschap bij een club ofzo?
99% van de sportscholen zijn geen verenigingen en zijn echt wel gebaseerd op winstmaken. trust me.
niks mis mee, want ik werk zelf ook niet voor de kat zn kut.
Wreckless
Super Heavy Weight
RE: Waar erger jij je het meeste aan op de sportschool? 2009/05/12 23:23:10 (permalink)
0
Om duidelijke redenen zal het moeten zijn "de kat haar kut". ja ja

Of de hond zijn kloten, dàt kan ook nog.

Maareuh, er zijn toch wel sportverenigingen die zonder winstgevend doel werken natuurlijk. En sommige van die verenigingen hebben nu eenmaal een sportschool of fitnessclub.

Al of niet winstgevend is minder interessant. Wat ik zo vreemd vind is dat de meeste sportscholen/fitnessclubs geld proberen te verdienen door de mensen nét niet dat te geven wat ze willen.
  • Geen afwisselende trainingsprogramma's, maar uren op de hometrainer of loopband.
  • Geen voldoening van een zware compoundoefening, maar eindeloos gepruts met kleine gewichtjes
  • Geen vetverbranding door inzetten van de grote spiergroepen, maar honderden crunches in al zijn varianten

Geef toe, dat is toch een prestatie.
Het is dom, het is onverantwoord, het is onnodig.

Maar ze blijven toch maar aan de gang. Dat vind ik wel een prestatie. Zoiets als een Evel Knevel die eigenlijk al lang op pensioen had gemoeten, maar nog steeds met een ouwe aftandse motor over brandende bussen springt. Waarna een beleefd applausje van een verveeld publiek.

Het heeft iets zieligs, maar de verkoper in mij kijkt met bewondering toe hoor. knipoog
Stan
judon t beat me. Ever.
RE: Waar erger jij je het meeste aan op de sportschool? 2009/05/13 07:53:28 (permalink)
0
Patrick, ik betaal 30 euro voor 3 maanden, per maand is het wel duurder, dan is het 12 euro Het privé vermogen stelt ook niet veel voor, er is zelfs geen geld om verplaatsingen etc. te betalen naar een wedstrijd.

Is ook maar vier keer per week open, is prima voor mij, maar veel bb'rs zouden daar depressief van wordensuper blij Zijn er ook al een heleboel afgehaakt omdat er 'te weinig toestellen zijn' etc. Of omdat er geen sauna of loopband isja ja

Het pand zelf is ook van 't stad, daar betalen ze enkel een superlage huur voor, verwarming en water etc. moeten ze niet betalen, ze hebben dus een hele lage kostenstructuur en kunnen perfect het lage lidgeld verantwoorden. Een 'fitness coach' moeten ze ook niet betalen, denk trouwens dat het vrij grappig zou zijn om een fitness coach tussen die gewichtheffers te zien lopenmaf!super blij
Espi
meten = weten!
RE: Waar erger jij je het meeste aan op de sportschool? 2009/05/13 09:05:45 (permalink)
0
Er is niks mis met een winstoogmerk, het is wel mis als dit er toe leidt dat een sportschool enkel en alleen een fitnesstoestellenfabriek wordt, waarbij als enige belang geldt: mensen op toestellen zetten en verder geen vragen laten stellen..

Nogmaals, in 10 jaar lidmaatschap van 3 sportscholen heb ik zelden tot nooit meegemaakt dat iemand spontaan werd gecorrigeerd op een foute uitvoering , hetzij met vrije oefening, hetzij met een toestel. (cardio of KT).
En dan als contrast Waalsport waar ik nu 6 maanden lid ben.. het moet nog voor de eerste keer voorkomen dat ik NIET meemaak dat iemand gecorrigeerd wordt op houding of uitvoering!
Ook valt op dat zeker de helft van de oefeningen vrije gewichtsoefeningen zijn en zeker niet de standaardoefeningetjes zoals de meesten kennen, maar gewoon gericht op de behoeften en vaardigheden van de betrokkene.

Dus het kán wel, zelfs bij een commerciële sportschool..
Nadia
Comeback babe
RE: Waar erger jij je het meeste aan op de sportschool? 2009/05/13 09:41:46 (permalink)
0
Ik erger me ook voornamelijk aan de trainers die er geen bal van snappen en het verkeerd uitleggen.
Wij hebben een fysio in huis aangesloten, komt met hem een vrouw mee met toch wel een paar (50) kilo te veel, wat gaan ze doen?? isolatie oefeningen, triceps kickbacks en one arm dumbell row.

Voor de rest erger ik me niet echt aan dingen, want ik probeer me er niet aan te storen. Maar als ik mijn rijtje even af mag maken, van die 16/17 jarige gespierde breinaalden, die dan met hun petje op (op een hele rare manier) en een man handbag (van burberry ofzo ja ja) binnen komen, de hele gym bij elkaar schreeuwen om vervolgens hun special handshake uit te voeren en dan met zijn 6en op een kluitje staat te kletsen en dat je dan ook nog moet omlopen om bij de dumbells te komen (aanspreken heeft geen zin, ze zijn te druk met hun ego bezig). helemaal vervelend vind ik het wanneer ze hele discussies voeren in een vreemde taal.
Of dat ze op het row apparaat zitten en er dan van overtuigd zijn dat het voor biceps is..Tja zielig voor hun vind ik dat. Maar dan kom ik toch weer terug op het begeleidingsverhaal, dan moeten die fitnesscoaches komen.
Espi
meten = weten!
RE: Waar erger jij je het meeste aan op de sportschool? 2009/05/13 10:05:17 (permalink)
0
Ja, die 'vuile rat' die me verklikt had ofwel een werknemer van de sportschool waar ik nu weg ben, die was er van overtuigd dat rows voor biceps zijn.. 
Marco
Professor Marco
RE: Waar erger jij je het meeste aan op de sportschool? 2009/05/13 10:28:47 (permalink)
0
ik train nu thuis, dus ik erger me nergens meer aan.

heerlijk thuistrainen, ik heb er ook geen moment spijt van gehad.
Nadia
Comeback babe
RE: Waar erger jij je het meeste aan op de sportschool? 2009/05/13 10:35:29 (permalink)
0
Tja Espi, wonderen zijn de wereld nog niet uit. Wellicht doen we straks bicepscurls voor de rug.. Je weet maar nooit ...ja ja

Ik vind het ronduit schandalig dat er zulke fouten worden gemaakt. Daar betaal je toch voor om op zijn minst gecorriceerd te worden als je een oefening verkeerd uitvoerd.
Marcus
Natural born chiller
RE: Waar erger jij je het meeste aan op de sportschool? 2009/05/13 11:19:58 (permalink)
0
Misschien is het een kwestie van verwachtingen. Als je naar een sportschool gaat en verwacht er een gezellige tijd te gaan hebben met allemaal ijzerbroeders/zusters die precies dezelfde ideeen, normen en waarden hebben...dan kan dat tegenvallen.
Enige waar ik me aan ergerde in sportschool is: als ik er niet kon doen wat ik wilde doen. Door gebrek aan voor mij belangrijke apparatuur of door mensen die hun mening/advies/conversatie aan je opdrongen. Verder had ik geen hogere verwachtingen van de mensen in een sportschool dan van bijvoorbeeld medereizigers in het OV (die kunnen ook onbeschoft zijn, stinken, luidruchtig zijn, dom zijn, kreunen (OK dat laatste iets minder vaak misschien super blij) enz.)
Harold
Amor omnia vincit BFF USER MANAGER
RE: Waar erger jij je het meeste aan op de sportschool? 2009/05/13 11:39:19 (permalink)
0
Gezellig heb ik altijd wel gehad super blijsuper blij en stoorde mij verder nooit zo aan de rest, zo lang ze mij maar met rust lieten en vroeger bij Sunfit in Ede echt veel lol gehad en later bij Enjoy samen met Pipi, Kwark en Pim ook, mijn grootste ergenis betreft nog steeds de punten die ik eerder aangegeven heb, de stelselmatige afbreuk aan goede sportscholen waar krachtsporters en dan krachtsport in de breedste zin van het woord hun gang kunnen gaan en waar en dan ook mensen zoals bijvoorbeeld Pim werken die weten waar ze mee bezig zijn.

Voor de rest moet ieder maar zijn of haar ding doen en nu maakt het mij helemaal geen bal meer uit, ik heb mijn eigen gym en daar staat wat ik nodig heb, ik hoef mij niet meer te ergeren aan de twats en nono's van de afgelopen jaren, nou ja ergeren eerder lomp vermaak. Ik laat scheten tijdens het squaten en niemand die het hoort, ik boer als het mij uitkomt en hard ook en vlieg in recordtempo door mijn trainingen heen. En als ik nu mijn waterflesje ga vullen, weet ik ook zeker dat ik verder kan waar ik mee bezig was, scheelt weer een discussie super blij

En en en, ik ga het nog een keer goed aanpakken hier in wageningen, hoe en wanneer weet ik nog niet precies, maar het plan broeit al een paar jaar, of ik ga met Velu van nononsence rond de tafel zitten of ik zoek een loods en maak er goede douche en kleedruimtes in en donder hem vol met spul wat er echt toe doet inclusief goede instructeurs als Pim en mijzelf natuurlijk super blij. Geen jaarabbonamenten, maar gewoon de mogelijkheid om iets van een strippenkaart te kopen of gewoon tegen een niet al te gek tarief per keer te kunnen trainen en als het kostendekkend is en ik hou er nog wat geld aan over om dat zwembad in mijn megatuin te kunnen bekostigen hoor je mij niet klagen heur.
Page: < 12345 > Showing page 2 of 5
Jump to:
© 2020 APG vNext Commercial Version 5.0