Waar vind ik kt-schema's

Author
franco40
Feather Weight
2012/04/04 19:47:30 (permalink)
0

Waar vind ik kt-schema's

Hoi.
Ben er nog niet helemaal over uit wat nou het beste bij mij past.
Bv. een goede schema met, 1: welke oefeningen. (moeilijke woorden mag, zoek ik wel opsuper blij)
                                             2: hoevaak doen. (setjes oid)
                                             3: Denk ik ook belangrijk, hoeveel kilo voor een oefening.
                                             4: hoevaak per week.
Ben in het bezit van 2 dumbels met losse gewichten en een (gevormde stang) met gewichten.
Best beperkt!! Oja ook een bankje.
Iemand een schema oid voor me??
Vast bedankt
Ps. zie hier wel wat schema's staan maar dat is peroon gebonden vind ik.
Dus gewoon waar begin zoal mee en dat soort dingen.
Op het moment doe ik maar gewoon wat.

4 Replies Related Threads

Harold
    Amor omnia vincit BFF USER MANAGER
    Re:Waar vind ik kt-schema's 2012/04/04 20:06:02 (permalink)
    0
    Als je fullbody traint dan je spiergroepen verdelen naar grote, dus de grootste eerst.

Eerst je benen, dan in principe je rug maar zou je nog schouderdrukwerk willen doen dan in 2e instantie je borst en dan rug en dan schouders en dan eventueel wat armen.

Maar goed je bent redelijk beperkt in de mogelijkheden, hoewel, mwah er kan toch best veel.

Probeer je eens te verdiepen in compoundoefeningen en als je een beginner bent zou ik beginnen met setjes van 2x10, denk bijvoorbeeld als je thuis traint met beperkte middelen ook eens aan optrekken en pushups. Voor benen zou je goblet of frontsquats eens kunnen proberen.
    franco40
    Feather Weight
    Re:Waar vind ik kt-schema's 2012/04/04 20:46:54 (permalink)
    0
    Nou tis met jou ook goed gekomen zie ik haha.
    Thanx ff voetbal kijken en dan ga ik me erin verdiepen!! Ciao
    franco40
    Feather Weight
    Re:Waar vind ik kt-schema's 2012/04/05 09:02:36 (permalink)
    0
    @Hermanus.
    Ik heb een link gevonden met de volgende oefeningen, http://krachttraining.net/index.php/krachttraining-compound-oefeningen-deel-1.html
    Zou dit wat zijn?
    Alleen zie ik niet het aantal kilo's staan.
    Harold
    Amor omnia vincit BFF USER MANAGER
    Re:Waar vind ik kt-schema's 2012/04/05 10:13:51 (permalink)
    0
    Euh euh, je doet je best zie ik, heldere uitleg van wat compounds zijn, alleen staat er in het eerste stukje naar mijn ogen al een fout waardoor ik geneigd ben om de rest maar niet te lezen.

Bankdrukken doe je per defenitie niet met een hele wijde grip, maar goed voor we gaan mierneuken. Compounds zijn inderdaad oefeningen die meerdere gewrichten betrekken in een beweging en dus ook meerdere spieren van verschillende spiergroepen en voor iedere beginner een must om eerst deze oefeningen aan te leren. Trouwens je kunt er een trainingsleven mee doen met deze oefeningen.

De belangrijkste oefeningen zijn:

Squat
    Deadlift
    Benchpress
    Millitary Press
    Bent over Row
    Chin/ Pull up

Voor jou met beperkte mogelijkheden om te trainen wat betreft het materiaal zou ik er eigenlijk ook graag de Clean aan toe willen voegen.

Gewichten zijn moeilijk in te schatten. Je benen zijn je grootste en strerkste spiergroep en voor oefeningen als de squat zou ik beginnen met 40 kg voor een volwassen vent. Deadlift eigenlijk met 60 kg maar dit heeft te maken met de diameter van normale olympische 20 kg schijven en het gewicht van een normale olympische stang die je normaal vanaf de grond lift, met kleinere schijven zou je ook kunnen overwegen om deze vanaf een verhoging te liften.

Voor benchpress zou ik ongeveer op 30 kg mikken en millitary press op 20 kg, bent over row ook 30 kg en pull up dan wel chin moet je gewoon even kijken hoe vaak je op kunt trekken. Leer eerst de bewegingen goed aan en ga zeker nog niet te zwaar.

Ik vind deze website eigenlijk wel geschikt om te kijken hoe een oefening uitgevoerd dient te worden, daar staat ook een heldere uitleg bij van de betrokken spieren.

http://www.exrx.net/
    Jump to:
    © 2020 APG vNext Commercial Version 5.0