Waarom gaat de ene training beter dan de andere?

Author
student
Light Weight
2012/08/21 15:17:50 (permalink)
0

Waarom gaat de ene training beter dan de andere?

De ene training gaat beter dan de andere. Dat is normaal en dat begrijp ik. Soms heb je echter trainingen dat je ver terugzakt en ik vraag me af hoe dat komt.

Er zijn veel factoren die een rol spelen denk ik. Afgelopen week had ik echter een extreme slechte training. Het lukte me bijvoorbeeld niet om met mijn benen het gewicht te verzetten dat ik al een tijdje aan kon. Ik kreeg er zelfs geen eens beweging in! Ook met minder gewicht ging het zeer moeizaam en ben ik er maar mee gestopt om niets te forceren. Hoe kun je plots zoveel kracht kwijt zijn die voorgaande weken wel aanwezig was? Ook andere oefeningen gingen veel zwaarder dan normaal.

Met sporten heb je gewoon betere en minder goede dagen dat snap ik. Dat een training soms meer moeite kost accepteer ik ook wel. De extreme terugval van vorige week vond ik echter wel opvallend en ik zou graag weten waar dat door zou kunnen komen. Misschien is het een signaal dat ik iets niet goed doe?

Voor de zekerheid heb ik maar een pauze van 4 dagen ingelast om het lichaam iets extra te rusten.

2 Replies Related Threads

SheRu
    Go John Henry!
    Re:Waarom gaat de ene training beter dan de andere? 2012/08/21 15:49:54 (permalink)
    0
    Bij mij viel een training laatst enorm tegen omdat 't snikheet én heel vochtig was. Minder eten, ziekte, uitdroging, kan vanalles zijn. Als je overbelast zou zijn heb je  vast nog wat andere symptomen die daarop wijzen, zoals je slaappatroon, of wat pijntjes in pezen en gewrichten. 
    student
    Light Weight
    Re:Waarom gaat de ene training beter dan de andere? 2012/08/24 11:29:08 (permalink)
    0
    Hoi SheRu, jammer dat jij ook een tegenvallende training had. Tegelijkertijd is het ook wel weer een geruststelling, want het kan blijkbaar de besten overkomen.
    Je hebt natuurlijk helemaal gelijk het was de afgelopen tijd erg warm. De fitnesszaal heeft echter wel airco.
    Heel toevallig ben ik nu overigens een beetje ziek. Misschien was die training daar wel een voorbode van. Toch heb ik afgelopen week een keer daarna nog wel lekker kunnen trainen.
    Vandaag sla ik hoe dan ook over en ik zie wel hoe ik me na het weekend voel.
    Jump to:
    © 2020 APG vNext Commercial Version 5.0