Wat moet ik nou eigenlijk eten?

Author
Jk90
Feather Weight
2014/02/27 20:50:10 (permalink)
0

Wat moet ik nou eigenlijk eten?

Hallo allemaal

Ik ben Jan, 24 jaar en sinds kort begonnen om mijn lijf weer terug in vorm te krijgen.
Ik ben 1,85 en weeg 93kg. Nu ben ik begonnen met veel krachttraining en Cardio

Ik had een enorm slechte eetgewoonte!
Ik at veel chips, en s'avonds laat gooide ik vaak nog een pizza in de oven of smeerde een stapel boterhammen en dronk me eigen wezenloos aan frisdrank en bier. Nu heb ik er totaal geen moeite mee om dit niet te doen (wat mij verbaasde) en ben daar dus ook mee gestopt. (Al blijft het bier in het weekend onveranderd.. haha).

Opzich heb/had ook best intensief werk en had daarom ook gewoon vaak echt enorm honger.
Nu heb ik sinds 2 jaar een wat minder intensief werk maar mijn eetpatroon bleef onveranderd waardoor de kilo's er aangeplakt zitten. Gelukkig heb ik nog steeds wel een intensieve baan, ben veel buiten bezig, veel aan het sjouwen maar nu wel veel zittend werk tussendoor.

Dus nu ik gestopt ben met veel ongezonde tussendoortjes en onnodig vol proppen vraag ik me echt af wat ik nu wel moet eten?
Ik struin het internet al een tijdje af, maar word er onderhand gek van! Iedereen zegt wat anders!

Ik wil afvallen, maar wil ook zeker niet minder spieren (Lees: spieren groeien!)

Ik ontbijt niet, ik eet wel ongeveer 2 boterhammen om 10:00
2 boterhammen om 13:00 + krentenbol en een appel en om 18:00 ouderwets moeders prak met groenten, aardappels en vlees!

Daarna eet ik niks meer, soms een bakje yogurht na het trainen. en veel water over heel de dag.

Ik snap dat ik niet te weinig moet eten voor de groei van mijn spieren, maar wil ook weer niet te veel eten dat ik niet afval..

Vind het erg lastig.. en hoop dat iemand mij wil helpen!

5 Replies Related Threads

sis
    NO Sissy !!
    Re: Wat moet ik nou eigenlijk eten? 2014/02/27 21:27:09 (permalink)
    0
    Welkom. Belangrijk voor afvallen is niet alleen het opnemen van energie (voeding) maar ook het verbruiken van energie (training). Je spieren verbruiken energie, dus hoe meer spieren, hoe meer energie je verbruikt, én beschikbaar hebt. Om spieren te kweken heb je tijdens het herstel van trainingen, eiwitten nodig. Ook vetten zijn nodig voor de productie van hormonen die je groei stimuleren. 

Wat ik zie is dat je veel koolhydraten (suikers) eet. Die zijn op zich nuttig als je intensief of langdurig wilt bewegen maar daar is ook alles mee gezegd. Er zijn veel meer brandstoffen waarop je kunt bewegen. Mijn eerste advies zou zijn om veel meer eiwitten, goede vetten en groente/fruit te eten. 

Wat je dan bijvoorbeeld zou moeten eten: eieren, vlees, vette vis, andere dingen uit de zee, gevogelte, avocado, noten, zuivel (maar dat is niet de meest gunstige bron). Groente en fruit in zoveel mogelijk verschillende varianten. 

Succes met de puzzel, er zijn héél veel meningen over voeding, hoop dat je de juiste voor jezelf kunt vinden. 
    Jk90
    Feather Weight
    Re: Wat moet ik nou eigenlijk eten? 2014/02/27 21:37:10 (permalink)
    0
    Bedankt voor je reactie sis!

Helaas kan ik geen vis eten (Op mossels na mits ze niet in de vis pan gebakken zijn).

Maar moet ik juist die dingen die ik eet vervangen met wat ik nu eet, of erbij?
    Want zonder koolhydraten verbrand ik toch ook m'n spieren? 

sis
    NO Sissy !!
    Re: Wat moet ik nou eigenlijk eten? 2014/02/27 22:37:29 (permalink)
    0
    Graag gedaan. En naast mijn mening zijn er ongetwijfeld tig andere, het blijft toch een beetje zoeken naar de waarheid en wat je het makkelijkst toe kunt passen. Je lichaam kan inderdaad eiwitten afbreken om energie uit te halen maar normaal gesproken heb je wel voor een uurtje training voldoende energievoorraad in je spieren zitten (afhankelijk van de intensiteit en je getraindheid). Daarom is het ook van belang om genoeg eiwitten te eten om daarna weer te herstellen en groeien. Koolhydraten kun je redelijk makkelijk missen maar dat hangt wel samen met je fysieke belasting. Als je een Tour de France renner bent, dan heb je weer wel aardig wat koolhydraten nodig.

Als je geen vis kunt eten dan kun je voor de eiwitten uit de andere dingen kiezen, en je zou visolie of krill olie supplementen kunnen overwegen want de vetten zijn wel van belang. Waarom kun je eigenlijk geen vis eten? blij Allergisch?

Je zou de krentenbol kunnen weglaten en dan tegelijkertijd meer eiwitten, groente, vetten kunnen toevoegen. 
    Jk90
    Feather Weight
    Re: Wat moet ik nou eigenlijk eten? 2014/02/27 22:47:12 (permalink)
    0
    Ok, dus als ik het goed begrijp kan ik gerust wat koolhydraten inruilen voor eiwitten etc.
    Bedankt voor de hulp en ik ga er wat van proberen te maken!

En ja, ik ben allergisch voor vis. niet lekker van
    EtenenLiften
    Feather Weight
    Re: Wat moet ik nou eigenlijk eten? 2014/06/22 14:46:26 (permalink)
    0
    Je kan, niet afvallen in vet en aankomen in spier tegelijk. Wat wil je nou eigenlijk? Dat wordt me niet echt duidelijk. Om af te vallen eet je zelfs nog te weinig, en om aan te komen in spier helemaal! 
    Jump to:
    © 2021 APG vNext Commercial Version 5.0