Wat zijn deze oefeningen?

Author
ohmitep
Light Weight
2006/08/20 21:58:50 (permalink)
0

Wat zijn deze oefeningen?

Hallo

ik wou even vragen welke deze oefeningen zijn want heb al gezocht maar vind niet de juiste uitleg...

Halters:
Schouderdrukken
Rumanian deadlift
upright row
Lunge

Dumbbells:
Opstappen
dumbbell lunge

voila als iemand mij uitleg daarover kan geven of een site waar dat ik daarvan dan fotos zou kunnen vinden...
alvast bedankt

9 Replies Related Threads

Ryujin
    Nam Myoho Renge Kyo
    RE: Wat zijn deze oefeningen? 2006/08/20 22:01:39 (permalink)
    0
    Nootje
    Drill Instructor
    RE: Wat zijn deze oefeningen? 2006/08/21 01:18:43 (permalink)
    0
    Shoulder press
     Deadlift

upright row

Lunge (ik stap em zelf nooit uit, maar laat de voeten in dezelfde positie staan en ga dan omhoog en naar beneden) Zorg iig altijd dat je voorste knie niet over de teen komt en je je rug recht houdt.
     Opstappen

Dumbell lunges is hetzelfde als met barbell alleen dan hou je een dumbell in iedere hand naast je...

Ryujin
    Nam Myoho Renge Kyo
    RE: Wat zijn deze oefeningen? 2006/08/21 10:17:24 (permalink)
    0
    Nou nou nou nootje, je moet de jongen niet verwennen  hij zou het wel gevonden hebben.

edit: http://www.webs.uidaho.edu/strength/romanian_deadlift.htm << Romanian Deadlift
    Nootje
    Drill Instructor
    RE: Wat zijn deze oefeningen? 2006/08/21 13:16:27 (permalink)
    0
    super blij Ik verveelde me...
    ohmitep
    Light Weight
    RE: Wat zijn deze oefeningen? 2006/09/21 03:07:35 (permalink)
    0
    hela mensen dank u voor de gedetailleerde antwoordenblij
    nog een ding die ik niet snap de deadlift en de rumanian deadlift zijn toch juist hetzelde?

Marcus
    Natural born chiller
    RE: Wat zijn deze oefeningen? 2006/09/21 06:57:02 (permalink)
    0
    nog een ding die ik niet snap de deadlift en de rumanian deadlift zijn toch juist hetzelde?

Nee.
    Gewone deadlift is van de grond. In gewone deadlift heb je in het gedeelte waar je de stang tot ongeveer de knie trekt vooral knie- extensie (=hoek in knieholte wordt groter) en nauwelijks heupextensie (=hoek bij heup wordt groter). Het gedeelte daarna, dus vanaf de knie ongeveer is vooral heupextensie en nauwelijks knie-extensie.
    De Romanian deadlift is alleen dat bovenste stuk zeg maar, dus het heup extensie gedeelte van de deadlift. Je traint er dus vooral de heup-extensors mee (hamstrings, bilspier) en minder de knie-extensors (quadricecps).

Om het nog ingewikkelder te maken: het bewegende plaatje waar deadlift bij staat in de post van Nootje is eigenlijk geen van tweeën, maar een 3e deadlift variant, namelijk de stiff-legged deadlift.
    ErEf
    Growing pains BFF AD
    RE: Wat zijn deze oefeningen? 2006/09/21 09:16:45 (permalink)
    0
    deadlift

xiyon
    Feather Weight
    RE: Wat zijn deze oefeningen? 2006/09/21 11:35:00 (permalink)
    0
    de stiff legged deadlift is toch hetzelfde als de romanian?

edit: op da plaatje houd die kerel toch ook zijn benen gestrekt blij
    ErEf
    Growing pains BFF AD
    RE: Wat zijn deze oefeningen? 2006/09/21 11:46:31 (permalink)
    0
    Het punt is dat je bij romanian je kont flink naar achter steekt als je het gewicht laat zakken en je beweegt je heupen naar voeren als je het gewicht omhoog trekt. Daarbij beweeg je ook iets in je knieën.

http://www.99shadesofgrey.com/fitness/2006/07/13/romanian_deadlift_rdl.php

bij stiffed leg deadlift houden sommigen de benen kaarsrecht of iets gebogen, maar bewegen ze alleen in de heup.
    Jump to:
    © 2020 APG vNext Commercial Version 5.0