Weighted Hyperextension vs. Deadlift?

Author
omega369
Feather Weight
2012/09/08 23:45:23 (permalink)
0

Weighted Hyperextension vs. Deadlift?

Beste mensen,

in september 2010 had ik een nekletsel opgelopen tijdens het voetballen. Ik werd niet geopereerd maar heb heel lang moeten revalideren. Gelukkig geen nekpijn meer maar ik kamp nu al een tijdje met een lage rugpijn (die in het begin uitstraalde naar mijn linkerbeen, vooral kuit, maar nu straalt het gelukkig niet meer uit); 

Hiervoor heb ik een MRI/NMR scan gehad van de lumbale wervelzuil en bij het besluit van het protocol stond het volgende:

Schheuermann sequelen dorso lumbale overgang.
Discopathie L5-S1 en in mindere mate L3-L4 en L5.
Bilaterale spondylolyse L5 met anterolisthesis graad-I.
Geen hernia. Vernauwing neurale formina L5-S1.

De orthopedisch chirurg verwees mij door naar een kinesist en stelde de volgende zaken voor: 

- Tonificatie rug- en buikspieren met aanleren oefeningen
- Massage met relaxatie oefeningen
- Lokale behandeling
- Bekkenkantelingsoefeningen
- Hamstringsstretching

Ik heb de orthopedisch chirurg heel kort kunnen zien maar hij was zo gehaast dat ik hem bijna geen vragen kon stellen, misschien hebben jullie wel een antwoord op mijn vragen, zie even hieronder: 

Vraag 1) Wat zijn "Schheuermann sequelen" ? 

Vraag 2) Wat is een discopathie? Hoe ernstig is zo iets? Kan er iets aan gedaan worden? Bepaalde oefeningen? Zo ja, welke?

Vraag 3) Wat is spondylolyse? Hoe ernstig is zo iets? Kan er iets aan gedaan worden? Bepaalde oefeningen? Zo ja, welke? 

Vraag 4) Wat is "neurale formina" ? Kan hier iets aan gedaan worden? Bepaalde oefeningen? Zo ja, welke?

Vraag 5) Sinds kort heb ik dus een kinesist geraadpleegd en ben ik dus begonnen met simpele rug oefeningen zoals bekken kantelen en dat soort dingen maar ben tevens ook terug lichtjes beginnen sporten (lopen, fietsen, zwemmen en fitnessen). 

Ik heb mij het volgend toestel aangeschaft om thuis te trainen: 

http://www.fitnessdigital...-10000929-p.html?ct=73

Verder heb ik dip bars tegen de muur bevestigd waar ik mijn buik mee kan trainen (Leg raises)

Trainen van borst, biceps, triceps, schouders en benen is niet zo'n groot probleem maar angezien ik ontzettend voorzichtig ben wil ik oefeningen zoals squats en deadlifts vermijden maar wil wel heel graag mijn lage rugspieren verstevigen. 

Ik was op zoek naar een alternatief voor deadlift en ik dacht aan "Weighted Hyperextension" of ook wel "Deadlift Hyperextension" genoemd. 

Is deze oefening een goed alternatief voor deadlifts? 

Ik wil de moed niet verliezen en hopelijk krijg ik wat reacties te lezen, ik zal echt blij zijn moest ik antwoorden kunnen krijgen op die 5 vragen, alle mogelijke tips en adviezen hoor ik graag... 

Groetjes

6 Replies Related Threads

SheRu
    Go John Henry!
    Re:Weighted Hyperextension vs. Deadlift? 2012/09/09 10:14:10 (permalink)
    0
    Kan je niet beter een afspraak met je chirurg maken om opheldering te kunnen vragen voor de medische vragen? 

Verder denk ik dat het verstevigen van lage rugspieren, maar je heupgordel niet meetrainen geen goed idee is. 
    omega369
    Feather Weight
    Re:Weighted Hyperextension vs. Deadlift? 2012/09/09 10:31:46 (permalink)
    0
    SheRu
    Verder denk ik dat het verstevigen van lage rugspieren, maar je heupgordel niet meetrainen geen goed idee is.  

Hoe bedoel je je "heupgordel niet meetrainen" ?
    SheRu
    Go John Henry!
    Re:Weighted Hyperextension vs. Deadlift? 2012/09/09 10:50:45 (permalink)
    0
    Je wilt niet squatten of deadliften, en met hyperextensions wil je je focussen op je lage rugspieren. Eigenlijk horen die twee, je heupen en onderrug samen te werken (en die dan weer met je buikspieren).  Ik zou denken dat je je beter op de keten kan richten, zoals je die gebruikt in het dagelijks leven. 

Maar kan je je niet beter tot je fysiotherapeut wenden? 
    post edited by SheRu - 2012/09/09 11:09:13
    omega369
    Feather Weight
    Re:Weighted Hyperextension vs. Deadlift? 2012/09/09 11:11:47 (permalink)
    0
    SheRu

Je wilt niet squatten of deadliften, en met hyperextensions wil je je focussen op je lage rugspieren. Eigenlijk horen die twee, je heupen en onderrug samen te werken (en die dan weer met je buikspieren).  Ik zou denken dat je je beter op de keten kan richten, zoals je die gebruikt in het dagelijks leven. 

Maar kan je je niet beter tot je fysiotherapeut wenden? 

Ik snap het even niet meer, is "Weighted Hyperextension" niet goed of voldoende dan?

Of is dat ook te hoog gegrepen en misschien te belastend? 
    SheRu
    Go John Henry!
    Re:Weighted Hyperextension vs. Deadlift? 2012/09/09 12:10:16 (permalink)
    0
     kan je je niet beter tot je fysiotherapeut wenden?  
    omega369
    Feather Weight
    Re:Weighted Hyperextension vs. Deadlift? 2012/09/09 12:40:41 (permalink)
    0
    SheRu

kan je je niet beter tot je fysiotherapeut wenden?  

Ik ben in behandeling maar die hebben precies weinig verstand van bodybuilding, daarom dat ik hier naar een oplossing zoek...
    Jump to:
    © 2020 APG vNext Commercial Version 5.0