Wie is Miepie (Ineke)

Author
Miepie
De Terriër
2009/05/19 08:03:07 (permalink)
0

Wie is Miepie (Ineke)

Ik ben Ineke. Vrouw van 44 jaar. Ik ben 1.69 m lang en weeg ca. 70 kg.
Echt te dik ben ik dus niet, maar met de dreiging dat de zwaartekracht het langzaam aan gaat winnen van mijn spierkracht knipoog, wil ik toch wat strakker in mijn vel komen te zitten. Ook mijn (zij-)airbacks wil ik kwijt
Ik ben sinds 1,5 week begonnen met KT en heb mijn, al redelijk gezonde, menu eens onder de loep genomen.
Ik heb een verstelbaar bankje staan met voet- en beensteunen en 8 dumbbells met meer dan genoeg losse gewichten. Een bodypump stang en ben aan het twijfelen over een power tower voor de chinn-up, dips en de hanging leggraises.
Ik heb her en der en hier wat informatie opgezocht over KT en voedingsschema's en ik denk dat ik er klaar voor ben.

Ik heb alleen twee zwakke puntjes: mijn schouders zijn zeer pees- en slijmbeursontsteking gevoelig en kraken bij de lateral raises en mijn rechter arm is zeer rsi gevoelig en heeft een (niet klassieke) tenniselleboog. De arm reageert dus wel als zodanig met bovenhands oppakken en handenschudden, maar de wel bekende zere plek in het gewricht ontbreekt. Na intensief gebruik (paardrijden, huishouden) is die arm na rust al stijf.
Tja. Boven de veertig hè...
Ik hoop dat ik de spieren/pezen en gewrichten met training een beetje sterker kan maken.
Glucosamine is het eerste wat ik vandaag in huis ga halen.

Vanavond zal ik mijn trainingsschema en menu ter beoordeling plaatsen (zit nu op mijn werk)

12 Replies Related Threads

Espi
    meten = weten!
    RE: Wie is Miepie (Ineke) 2009/05/19 09:33:07 (permalink)
    0
    Zo... jij komt niet onvoorbereid aan de start.
    Welkom miepie en neus vooral rond in de voedings- en trainingsstickies.

Bij krachttraining kan je als je niet erg veel spullen hebt ook eens denken aan uitsluitend je eigen lichaamsgewicht als oefenmateriaal. Doen ze bij yoga ook. Aan een pushup (opdrukken) heb je bijvoorbeeld meer dan aan lateral raises (zijwaarts heffen) met een klein gewicht, of juist met een zwaar gewicht , waarbij je eerder kans loopt op een blessure (gezien je RSI-neigingen).
    DjMark
    ** Retired Moderator **
    RE: Wie is Miepie (Ineke) 2009/05/19 09:41:33 (permalink)
    0
    Welkom blij
    teddybeerke
    hug on own risc
    RE: Wie is Miepie (Ineke) 2009/05/19 12:22:40 (permalink)
    0
    welkom
    melinda87
    Super Heavy Weight
    RE: Wie is Miepie (Ineke) 2009/05/19 12:33:35 (permalink)
    0
    Welkom en succes super blij
    kalajengkin
    voorheen lightweight :P
    RE: Wie is Miepie (Ineke) 2009/05/19 17:13:33 (permalink)
    0
    Welkom, en train ze knipoog
    miemie
    Metal Lady
    RE: Wie is Miepie (Ineke) 2009/05/19 17:21:14 (permalink)
    0
    Welkom Miepie,groetjes van Miemiesuper blijsuper blijen train ze!!!
    anjo
    Light Weight
    RE: Wie is Miepie (Ineke) 2009/05/19 17:23:22 (permalink)
    0
    Welkom en veel succes.
    sis
    NO Sissy !!
    RE: Wie is Miepie (Ineke) 2009/05/19 22:40:37 (permalink)
    0
    Welkom Miepie!

Een niet-klassieke tenniselleboog, die kende ik nog niet. Is dat verder ook niet te behandelen?
    Miepie
    De Terriër
    RE: Wie is Miepie (Ineke) 2009/05/20 07:27:29 (permalink)
    0
    Bedankt voor jullie welkom.

Sis: Ik maak er zelf een 'niet klassieke' tennisarm van hoor.
    Volgens de huisarts is het wel een tenniselleboog. Ik heb alleen de specifieke pijn in het ellebooggewricht niet. Dus misschien niet helemaal een echte tenniselleboog. Alle symptomen kloppen echter wel.

Ik heb een jaar geleden diclofenac gekregen, met het advies: geen rust, maar kijken wat je kan zonder te forceren.
    Diclofenac heb ik toen een paar weken gebruikt.
    Het lijkt nu trouwens wel, dat door het voorzichtig sterker maken van die arm, de stijfheid eerder weg is dan voorheen na gebruik.
    Wie weet is kt wel de oplossing.
    DennisW
    potige billenman
    RE: Wie is Miepie (Ineke) 2009/05/20 07:48:15 (permalink)
    0
    Welkom Miepie en succes met trainen!!!!
    sis
    NO Sissy !!
    RE: Wie is Miepie (Ineke) 2009/05/20 08:44:27 (permalink)
    0
    Ik snap het Miepie. De pijn bij een tennisarm zit niet echt in het gewricht, maar in het peesweefsel net onder het gewricht. Hoe dan ook, het sterk maken/houden is een goed plan!
    twirre
    E621
    RE: Wie is Miepie (Ineke) 2009/05/20 08:51:23 (permalink)
    0
    Hey Miepie, Welkom!!!
    Jump to:
    © 2023 APG vNext Commercial Version 5.0