Wie is Miepie (Ineke)
Ik ben Ineke. Vrouw van 44 jaar. Ik ben 1.69 m lang en weeg ca. 70 kg.
Echt te dik ben ik dus niet, maar met de dreiging dat de zwaartekracht het langzaam aan gaat winnen van mijn spierkracht

, wil ik toch wat strakker in mijn vel komen te zitten. Ook mijn (zij-)airbacks wil ik kwijt
Ik ben sinds 1,5 week begonnen met KT en heb mijn, al redelijk gezonde, menu eens onder de loep genomen.
Ik heb een verstelbaar bankje staan met voet- en beensteunen en 8 dumbbells met meer dan genoeg losse gewichten. Een bodypump stang en ben aan het twijfelen over een power tower voor de chinn-up, dips en de hanging leggraises.
Ik heb her en der en hier wat informatie opgezocht over KT en voedingsschema's en ik denk dat ik er klaar voor ben.
Ik heb alleen twee zwakke puntjes: mijn schouders zijn zeer pees- en slijmbeursontsteking gevoelig en kraken bij de lateral raises en mijn rechter arm is zeer rsi gevoelig en heeft een (niet klassieke) tenniselleboog. De arm reageert dus wel als zodanig met bovenhands oppakken en handenschudden, maar de wel bekende zere plek in het gewricht ontbreekt. Na intensief gebruik (paardrijden, huishouden) is die arm na rust al stijf.
Tja. Boven de veertig hè...
Ik hoop dat ik de spieren/pezen en gewrichten met training een beetje sterker kan maken.
Glucosamine is het eerste wat ik vandaag in huis ga halen.
Vanavond zal ik mijn trainingsschema en menu ter beoordeling plaatsen (zit nu op mijn werk

)