Zijn deze dumbells & halter goed?

Author
Tintin1988
Light Weight
2011/11/09 05:07:26 (permalink)
0

Zijn deze dumbells & halter goed?

Ik was opzoek naar een goedkope en goede halter + dumbells en een fitness bankje en heb toen het volgende gevonden:

Halterset (56,5 kg veiligheidssluiting kunststof mantel)
http://www.koopgoedkoop.nl/sport-wellness/fitness/halters-gewichten/halterset-56-5-kg-veiligheidssluiting-kunststof-mantel.html

Dumbell-set 30kg 
http://www.koopgoedkoop.nl/sport-wellness/fitness/halters-gewichten/dumbell-set-30-kg.html

Losse gewichten (2x 2,5kg)
http://www.koopgoedkoop.nl/sport-wellness/fitness/halters-gewichten/gewichten-2-x-2-5-kg-o30-mm.html

Dit leek me opzicht wel iets en niet zo duur, maar ik vroeg mij af of deze redelijk goed van kwaliteit zijn?

Want als ik zo op websites van bepaalde winkels kijk dan zie ik soms dumbells en halters van in de 300, 400 en soms zelfs 500 euro staan!!! 

Stel als ik zo'n Halterset met 56,5kg gewichten + die Dumbell-set (30kg) en 2 maal die losse gewichten (4x 2,5kg = 10kg totaal) zou kopen dan kost mij dat zo'n 99 euro!!! En ik zou kunnen switchen met gewichten, ideaal toch?????

Uiteindelijk heb ik dan een halterstang van 6,5kg, 2 dumbell-stang van 2,5kg

4x gewichtschijf van 1,25kg
12x gewichtschijf van 2,5kg
2x gewichtschijf van 5kg
4x gewichtschijf van 10kg

In totaal: 85kg aan gewichtschijven!!!

Wat denken jullie?   

16 Replies Related Threads

Espi
    meten = weten!
    Re:Zijn deze dumbells & halter goed? 2011/11/09 10:25:43 (permalink)
    0
    't Zijn wel 30mm schijven  en dan ben je gauw  uitgetild zodra je meer kracht gaat ontwikkelen. Die halter kan ook niet zo gek veel belasting aan.

Ben toevallig net zelf op zoek en de goedkoopste goede nieuw halter voor 50mm schijven zit rond 700 euro.
    Zou als ik jou was eerst op marktplaats rondkijken als je toch per sé met 30mm halter+schijven aan de slag wilt.
    Tintin1988
    Light Weight
    Re:Zijn deze dumbells & halter goed? 2011/11/09 14:20:29 (permalink)
    0
    Espi

't Zijn wel 30mm schijven  en dan ben je gauw  uitgetild zodra je meer kracht gaat ontwikkelen. Die halter kan ook niet zo gek veel belasting aan.

Ben toevallig net zelf op zoek en de goedkoopste goede nieuw halter voor 50mm schijven zit rond 700 euro.
    Zou als ik jou was eerst op marktplaats rondkijken als je toch per sé met 30mm halter+schijven aan de slag wilt.

Hey Espi, 

wat is het verschil tussen een 30mm en 50mm schijven?

Zijn die schijven 30mm niet goed voor een beginner? 
    Espi
    meten = weten!
    Re:Zijn deze dumbells & halter goed? 2011/11/09 14:36:06 (permalink)
    +1 (1)
    30 mm slaat op de diameter van het gat in de schijf.
    Standaard gat is 50mm en daar worden de meeste schijven voor aangeboden. Zodra je een schijf wilt gebruiken, die meer dan 10kg weegt, zit je vast aan 50mm schijven..dus om nu nieuw alles aan te schaffen met een diameter van 30mm betekent dat je het hele spul straks kan doorverkopen... vandaar ook dat er veel 2e hands te koop staat met die diameter.
    Tintin1988
    Light Weight
    Re:Zijn deze dumbells & halter goed? 2011/11/09 15:01:40 (permalink)
    0
    Espi

30 mm slaat op de diameter van het gat in de schijf.
    Standaard gat is 50mm en daar worden de meeste schijven voor aangeboden. Zodra je een schijf wilt gebruiken, die meer dan 10kg weegt, zit je vast aan 50mm schijven..dus om nu nieuw alles aan te schaffen met een diameter van 30mm betekent dat je het hele spul straks kan doorverkopen... vandaar ook dat er veel 2e hands te koop staat met die diameter.

Ken je een goeie webshop waar ik goedkope nieuwe dumbells & halters kan bestellen met een diameter van 50mm?
    Tintin1988
    Light Weight
    Re:Zijn deze dumbells & halter goed? 2011/11/10 19:09:29 (permalink)
    0
    ?h?? blij
    Helen
    Lekker Lang en Lang Lekker
    Re:Zijn deze dumbells & halter goed? 2011/11/10 19:18:01 (permalink)
    0
    tja het is geen 99 euro.. blij maar kijk eens bij aangeboden/gevraagd..
    Helen
    Lekker Lang en Lang Lekker
    Re:Zijn deze dumbells & halter goed? 2011/11/10 19:31:19 (permalink)
    0
    Tintin1988

Want als ik zo op websites van bepaalde winkels kijk dan zie ik soms dumbells en halters van in de 300, 400 en soms zelfs 500 euro staan!!! 

Ow, wacht effe... laat dat kijken bij aangeboden/gevraagd maar zitten super blij had hier even overheen gelezen!
    Espi
    meten = weten!
    Re:Zijn deze dumbells & halter goed? 2011/11/10 19:59:26 (permalink)
    0
    Sinds een paar dagen kijk ik rond in deze winkel: https://www.strengthshop.co.uk/

Volgens kenners: goed spul en zeer lage prijzen! In ieder geval heb ik zelf bijv squat schoenen van ruim 100 euro en daar kosten ze maar 24 pond!
    Pond naar euro is ongeveer 1,17 euro per pond.

maar als je niet al te exotisch trainingsmateriaal zoekt is er in NL if BE volop te koop!
    Tintin1988
    Light Weight
    Re:Zijn deze dumbells & halter goed? 2011/11/11 21:58:06 (permalink)
    0
    Espi

Sinds een paar dagen kijk ik rond in deze winkel: https://www.strengthshop.co.uk/

Volgens kenners: goed spul en zeer lage prijzen! In ieder geval heb ik zelf bijv squat schoenen van ruim 100 euro en daar kosten ze maar 24 pond!
    Pond naar euro is ongeveer 1,17 euro per pond.

maar als je niet al te exotisch trainingsmateriaal zoekt is er in NL if BE volop te koop!

hey, maar die toestellen met een diamter van 30mm kan ik toch wel een eindje gebruiken toch? 

Ik ben relatief mager en een maximum gewicht met een dumbel is op dit moment 8kg, dus ik denk dat ik hiermee toch een jaar zal mee kunnen werken denk ik, toch? 
    Espi
    meten = weten!
    Re:Zijn deze dumbells & halter goed? 2011/11/11 22:31:50 (permalink)
    0
    Inderdaad... maar datzelfde dachten talloze anderen ook, vandaar dat je letterlijk struikelt over 2e handse halters van dat soort blij
    randyman
    Feather Weight
    Re:Zijn deze dumbells & halter goed? 2011/11/29 11:11:11 (permalink)
    -1 (1)
    Hoi, ik ben nieuw op dit forum en zocht een topic waar ik kort kon posten als soort van test knipoog dus allereerst hallo allemaal!    Dan mijn reply : Ik heb schijven van 20kg met 30mm diameter... op een barbell kan ik zo toch een 200kg steken in totaal.. op een dumbell 80-90kg per dumbell... Genoeg voor een beginner denk ik? :p De sportwinkels in mijn buurt(woon wel in belgie btw) hebben allemaal zowel 50mm als 30mm dusja blij
    sis
    NO Sissy !!
    Re:Zijn deze dumbells & halter goed? 2011/12/04 19:26:49 (permalink)
    0
    Yep, dat lijkt me voldoende om voorlopig mee vooruit te kunnen.
    frednl
    Feather Weight
    Re:Zijn deze dumbells & halter goed? 2012/11/13 11:18:45 (permalink)
    0
    meeste dumbbells hebben 30 mm schijven. Ik vind dat geen probleem.
    frednl
    Feather Weight
    Re:Zijn deze dumbells & halter goed? 2012/11/13 11:45:20 (permalink)
    +1 (1)
    koopgoedkoop staat niet zo goed bekend bij de tros radar
    ErEf
    Growing pains BFF AD
    Re:Zijn deze dumbells & halter goed? 2012/11/14 11:43:21 (permalink)
    0
    met 85kg op een barbell kan je best een tijd vooruit. en ondertussen sparen voor een betere set, of een goede sportschool zoeken.
    vooral in 't begin niet te veel uitgeven als 't na een jaar blijkt dat je er niet meer zoveel om geeft. Als je de smaak te pakken krijgt en uit 't gewicht groeit, kan je 't wel weer kwijt aan andere beginners.

let er wel op waar je 't haalt, gelet de post van frednl
    de link van Espi heeft ook een europese variant
    https://www.strengthshop.de/?___store=default&___from_store=default_german

check anders www.heliosport.nl eens, als je toch iets meer voor beter spul wilt uitgeven
    Redfiredsoul
    Feather Weight
    Re:Zijn deze dumbells & halter goed? 2012/12/19 20:20:48 (permalink)
    0
    Je kunt zeer goedkope dumbells & halters krijgen bij Strengthwithin Gym Equipment. Zitten wel lange levertijden momenteel aan vast maar dan heb je ook wat super blij.

Link:   strengthwithincommunity.net/gymequipment/
    Jump to:
    © 2020 APG vNext Commercial Version 5.0