aankomen en THUIS sporten

Author
hester.druijff
Feather Weight
2014/03/26 22:17:26 (permalink)
0

aankomen en THUIS sporten

Hoi allemaal,
 
laat ik hier mijn kwestie maar droppen:
Ik heb nu ondergewicht (52 kilo bij 1.72m) en wil graag wat aankomen!
Dat gaat niet zo makkelijk, ik moet heel veel eten om aan te komen. Kom maar niet over de 52 kilo heen... Heb een voedingslijst en ook drinkvoeding gekregen van een diëtiste, maar dat staat me niet aan. Ik vind de manier waarop ik aankom toch wel heel belangrijk, met het advies "meer luxe koeken eten" kan ik niet zoveel  
 
Nu vroeg ik mij af of jullie misschien tips hebben hoe met voeding en trainen (thuis; want studenten sportabo krijg ik pas in september) wél aan te komen. ik zou graag wat meer spiermassa krijgen, maar moet het dus doen met kleine gewichten voor thuis. Een beetje behelpen dus! Maar ik wil het heel graag, de motivatie is er wel.
 
groetjes
Hester 
#1

7 Replies Related Threads

    sis
    NO Sissy !!
    Re: aankomen en THUIS sporten 2014/03/26 23:30:58 (permalink)
    0
    Welkom! Wat een advies, meer luxe koeken eten dat is wel de slechtste manier die je kunt bedenken om aan te komen. Qua oefeningen kun je dingen doen als squatten, pushups, pullups (ergens aan hangen en proberen je op te trekken). Kun je eens een voorbeeldje geven van een dag waarvan je vindt dat je dan veel eet? Van drie kroppen sla zul je bijvoorbeeld minder aankomen dan van 100 gram cashewnoten, om zomaar wat te roepen blij dus het gaat niet alleen om hoeveelheden maar ook om wat je eet. 
    #2
    hester.druijff
    Feather Weight
    Re: aankomen en THUIS sporten 2014/03/27 09:45:14 (permalink)
    0
    Dankjewel voor de tips alvast! Ik zit al op internet te speuren waar ik gewichtjes enzo kan kopen, dat lijkt me ook wel handig. Bij deze mijn lijst van de diëtiste:
     
    Ontbijt
    - 3 boterhammen: 1 kaas/pindakaas, 2 zoet (sandwichspread/jam/appelstroop oid)
    - glas melk
     
    10:30
    - Tussendoortje (yoghurt+muesli, handje nootjes, crackers met beleg, 2 koekjes)
    - stuk fruit
     
    Lunch
    - 4 boterhammen: 1 kaas/pindakaas, 1 vleeswaren, 2 zoet
    - glas melk
     
    15:00
    - tussendoortje 
    - stuk fruit
     
    Avondeten
    - wat de pot schaft; ben 19 en woon nog bij mijn ouders haha. Vaak gewoon Hollands, een paar keer per week iets met rijst of pasta. 
    - toetje
     
    21:00
    - 2 tussendoortjes
     
    22:00
    - nutridrink flesje
     
     
    Zo dus een beetje. Soms neem ik wel wat minder, dan heb ik geen tijd of staat het me echt tegen... Maar op deze manier werkt het dus niet. Ik voel me er ook niet echt happy bij
    verder beweeg ik een half uur tot een uur per dag, maar dat is gewoon rustig wandelen en fietsen. 
    Dus ik zit een beetje klem hoe dit aan te pakken!! 
     
     
    #3
    sis
    NO Sissy !!
    Re: aankomen en THUIS sporten 2014/03/27 16:46:35 (permalink)
    0
    Gos.. en dan heeft een diëtiste als het goed is een jaar of vier gestudeerd hiervoor. Weet niet of ik het zomaar beter weet, maar ik zie wel wat dingen die me opvallen. Zelf ben ik sowieso geen voorstander van granen en zuivel dus daarmee valt je halve schema al in duigen en ik vind 7 eetmomenten ook vrij veel omdat je bloedsuiker dan de hele dag hoog blijft. Daar kun je in het slechtste geval nare ziektes van krijgen (op lange termijn hoor). 
     
    Wat ik zelf in ieder geval eruit zou gooien is de melk, en dan minder brood (meer beleg), veel meer groente, goede vetten, bijvoorbeeld salades met vette vis en eieren, avocado, hennepzaadjes, tonijn, kip, meer noten dan een handje.  
    #4
    hester.druijff
    Feather Weight
    Re: aankomen en THUIS sporten 2014/04/03 19:13:18 (permalink)
    0
    Wow, haha dat is wel een heel ander eetpatroon!
     
    Ik zou niet weten wat ik anders zou moeten eten om 7 sneden brood op een dag te vervangen... Ik neem aan dat je geen salade als ontbijt eet. Zijn er nog stevige ontbijtjes die wat aanzetten?
     
    En hoeveel eetmomenten houd jij dan aan? Ik vind het ook wel wat irritant om 7 keer per dag te eten, maar anders moet ik zo veel in 1 keer eten haha. Het één of het ander
     
    Ik heb wel vaker dingen gehoord over dat melk niet zo goed is. Misschien toch maar eens soja melk proberen.. In ieder geval al heel erg bedankt dat je meedenkt!
     
     
    #5
    sis
    NO Sissy !!
    Re: aankomen en THUIS sporten 2014/04/03 20:11:47 (permalink)
    0
    Havermout en water en rozijnen, kwark met vruchten, smoothie van groente/fruit en kokos, bananenbrood van boekweit, banaan, ei en gedroogde vruchten, pannenkoekjes van ei met banaan, fruit met noten, rijstwafels met veel avocado en zalm, rijst/quinoa met vruchten en kaneel, Frittata, je kunt van alles bedenken eigenlijk. 
     
    Ik probeer maximaal drie eetmomenten en drinkmomenten op een dag te houden maar soms ontkom je niet aan meer, als het sociaal wenselijk is om aan iets mee te doen bijvoorbeeld. 
     
    Soya is voor een vrouw ook niet optimaal, het kan een beetje gaan rommelen met je vrouwelijke hormonen (je oestrogeenreceptoren om precies te zijn). Ik zou dat maximaal 1x per week gebruiken. Verder kun je afwisselen met rijstmelk, kokosmelk, hennepzadenmelk, notenmelk. 
    #6
    hester.druijff
    Feather Weight
    Re: aankomen en THUIS sporten 2014/04/03 22:04:28 (permalink)
    0
    Je hebt gelijk, dat zijn al best veel variaties.. Dankjewel, ik zal eens een lijstje maken met opties!
    Alleen hoe zit het dan met de regl maximaal twee keer per week een ei eten? Ik dacht dat eieren slecht waren voor je cholesterol, maar ik zie in verschillende topics heel vaak eieren voorbij komen!
     
    Wist ook niet eens dat soya niet zo goed voor je is. thanks voor de tips! blij
    #7
    sis
    NO Sissy !!
    Re: aankomen en THUIS sporten 2014/04/04 13:57:01 (permalink)
    0
    Graag gedaan. Dat eieren slecht zijn, dat is gelukkig alweer achterhaald. Ik wilde een heel stuk gaan tikken maar zal een file uploaden bij deze post, dat scheelt weer tikwerk  
    #8
    Jump to:
    © 2020 APG vNext Commercial Version 5.0