atkins op rtl4

Author
mister S
Super Heavy Weight
2005/09/25 22:51:07 (permalink)
0

atkins op rtl4

zometeen om 11 uur op rtl4 special over atkins..missleuk om te zien

10 Replies Related Threads

ErEf
    Growing pains BFF AD
    RE: atkins op rtl4 2005/09/26 00:15:42 (permalink)
    0
    en heeft iemand 't gezien?
    Feel
    live life to the max
    RE: atkins op rtl4 2005/09/26 04:06:19 (permalink)
    0
    Oninteressante shit.....zonde van je tijd.
    moreman
    Super Heavy Weight
    RE: atkins op rtl4 2005/09/26 08:29:17 (permalink)
    0
    Ik heb het gezien. Was weer es totaal gefocussed op calorie-inname. Conclusie was: Atkins dieet werkt door hoog eiwitgehalte!! Extra energy-verbruik door ketonen was niet waar en vet zorgt er niet voor dat je eerder verzadigd bent! Hoog eiwit dieten werken, omdat eiwitten de eetlust zouden remmen. Over verminderen van koolhydraten en insuline heb ik geen woord gehoord... Wanneer komen bodybuildingswijsheid en voedings-"wetenschap" nou eens tot mekaar??
    mister S
    Super Heavy Weight
    RE: atkins op rtl4 2005/09/26 10:21:50 (permalink)
    0
    idd ze zeiden dat hogere eiwit dieten werken omdat je dan eeen verzadigder gevoel heb , ze gaven dus toe dathet goed werkt, alleen op lange termijn konden ze dus nog niets zeggen over de schadelijke gevolgen
    Guest
    Middle Weight
    RE: atkins op rtl4 2005/09/26 11:28:14 (permalink)
    0
    ik heb het ook gezien, vond het erg langdradig en die vrouw die insprak bleef maar steeds dezelfde zin herhalen....werd er echt moe van. Na een uur verder te zijn kwamen ze eindelijk met een conclusie, afvallen doe je nog steeds door minder kcals tot je te nemen en door veel eiwitten rem je de eetlust en krijg je dus minder kcals binnen.....Nou idd wanneer gaan al die wetenschappers dit forum eens lezen haha
    Espi
    meten = weten!
    RE: atkins op rtl4 2005/09/26 12:04:39 (permalink)
    0
    Met exact even veel kcals ga je beter afvallen als je minder KH consumeert dan wanneer je meer KH in je dieet hebt zitten.
    Eiwitdieet kan ook, maar het zorgt eerder weer voor een honger effect.

Wat nog niet zo bekend is, is dat eiwit dan wel het beste vult, maar dat vet beter beklijft. Een zeker aandeel van vet in het dieet is naast gezondheidsaspecten zeer belangrijk om langer vrij van honger te zijn.

Dan is er nog wat: niet alleen KH geven een insulinerespons, ook eiwitten doen dat. Speciaal snelle eiwitten zoals BCAAs, glutamine evenals weipoeder. Ik heb te veel Atkinsers horen klagen dat ze niet meer afvallen zodra ze eiwitpoeder gingen gebruiken om dat te negeren.
    't Jammere is, dat ze weer categorisch weigeren (de Atkinsers) om te noteren hoeveel kcals ze exact eten, want wie weet gingen ze daar precies zoveel meer mee eten dat ze er niet mee afvielen.

Blijft nog de mogelijkheid van energieverlies uit ketonen. Vooralsnog is dit in onderzoek niet aangetoond. Er is geen aantoonbaar energieverlies gebleken. Echter: van dat specifieke onderzoek weet ik weinig af. En ik weet ook dat er zeer veel persoonlijke getuigenissen zijn van mensen die beter afvallen zodra ze vetter gaan eten. Het klinkt ongelooflijk, maar het is echt waar. Die insuline respons op eiwit zou daar mee te maken kunnen hebben. Of een verhoogde ketonenproduktie.

Al met al is atkins ten onrechte decennialang verguisd. Het is een effectieve methode voor de mens, die en te zwaar is en te hoge insuline-resistentie heeft om het met een regulieer dieet te redden. Zeker niet met een regulier dom dieet.

Plus iets wat weinig mensen weten: in het laatste Atkinsdieetboek staat dat je het dieet niet goed doet als je niet sport. En hij geeft zelfs een complete krachttrainingsroutine voor in de sportschool aan.
    Afgezien van de boeken zoals van Lyle McDonald en Dan Duchaine die voor het bb-/fitnesspubliek geschreven zijn heb ik dat alleen maar in Protein Power gezien. Maar daar werd gewerkt met 'lichaamseigen' oefeningen zoals sprints en opdrukken.

Maar zoals altijd weten velen weer alleen te veroordelen in plaats van te BEoordelen.

Wat vast staat: ongeacht het dieet, zullen bloedwaarden verbeteren als mensen afvallen. En dat doen ze bijna allemaal met Atkins. Of een magerder variant ervan zoals waar wij hier allemaal mee bekend zijn. Het begrip refeed en junkdagen is echter nog steeds zo volslagen vreemd voor de gemiddelde mens, dat zich hier vooralsnog niemand over heeft uitgelaten behoudens dan opnieuw de fitness-dieet-boekenschrijvers.

O ja.. de uitzending schijnt een herhaling te zijn van iets wat in Vlaanderen al eens is uitgezonden en weer een remake van een BBC-documentaire of zo. Heb het (ook bij gebrek aan tv) niet gezien. Maar wel zeer negatief commentaar over gehoord vanuit South Beachers en Atkinsers over de suggestieve toonzetting.
    mister S
    Super Heavy Weight
    RE: atkins op rtl4 2005/09/26 12:09:21 (permalink)
    0
    sorry maar wat is beklijft.... ik ken dit woord niet
    Espi
    meten = weten!
    RE: atkins op rtl4 2005/09/26 13:02:14 (permalink)
    0
    beklijft = in je maag blijven zitten.
    Vetten vertragen de maag-darmpassage
    Vetten zorgen er NIET voor dat je minder eet tijdens een maaltijd, integendeel, ze maken het maaltje veel smakelijker. Wie serieus kipfilet lekkerder vindt dan de veel sappiger kippendij moet eens naar zich laten kijken.

Maar de maagdarmpassage is trager, zodat je bijv bij kipfilet na 2 uur weer trek krijgt en na het eten van een kippendij misschien pas na 3 uur of nog langer.

Per saldo zal je dan wellicht minder kcals eten in een dieet met wat meer vet dan in een dieet met bijna geen vet.

En dan heb ik het alleen nog maar over een dieet met uitsluitend eiwitten zoals een PSMF (protein sparing modified fast) versus een Atkinsdieet.
    moreman
    Super Heavy Weight
    RE: atkins op rtl4 2005/09/26 15:41:33 (permalink)
    0
    ORIGINAL: Esperantistino

Blijft nog de mogelijkheid van energieverlies uit ketonen. Vooralsnog is dit in onderzoek niet aangetoond. Er is geen aantoonbaar energieverlies gebleken. Echter: van dat specifieke onderzoek weet ik weinig af. En ik weet ook dat er zeer veel persoonlijke getuigenissen zijn van mensen die beter afvallen zodra ze vetter gaan eten. Het klinkt ongelooflijk, maar het is echt waar. Die insuline respons op eiwit zou daar mee te maken kunnen hebben. Of een verhoogde ketonenproduktie. 

Mij lijkt de betrokkenheid van vet in de testosteronhuishuiding de belangrijkste oorzaak!!
    Espi
    meten = weten!
    RE: atkins op rtl4 2005/09/26 16:49:05 (permalink)
    0
    Inderdaad ook dat.. maar ja, al vanaf 30% vet in je voeding bij een standaard onderhoudsdieet werken je hormonen beter.

Maar feit is dat zodra iemand een enorm overgewicht heeft , de hormonenhuishouding in het ongerede raakt. En je vetinname te  drastisch inperken is dan een foute maneouvre. Eiwitten verhogen je TEF (thermic effect of food), dat hadden die oelewappers op tv ook wel kunnen vermelden.. evenals dat water ook zo'n effect heeft en dat weten alle ervaren bodybuilders.
    En aangezien KH je eerste energiesysteem zijn na creatine, is het niet meer dan logisch dat je meer vet gaat verbranden als je minder KH eet.
    In Body Opus werd er nog gezegd (heb die klassieker onlangs nog gelezen) dat je eigenlijk maar iets onder je onderhoud hoeft te gaan zitten bij een ketodieet omdat je zelfs dan nog goed zou afvallen.. mwah, dat is een tikkie overdreven. Maar het is een feit dat mijn onderhoud schrikbarend hard onderuit gaat zodra ik te veel KH toevoeg.. dan word ik in no time vetter. Met evenveel kcals als wanneer ik die KH door vet had vervangen!
    Jump to:
    © 2019 APG vNext Commercial Version 5.0