bankdruk progressie?

Page: 12 > Showing page 1 of 2
Author
patience
Light Weight
2006/11/16 14:34:09 (permalink)
0

bankdruk progressie?

Beste forumvrienden en vriendinnen
wat is jullie methode om zo snel mogelijk meer te bankdrukken.
Dus, steeds wat kilo's erbij proberen? ( 1a2 kilo )
een bepaalde techniek?
heeeel veel eten? ( zodra je aankomt schijn je ook snel vooruit te gaan ? )
iets anders misschien?

ik ben erg benieuwd naar jullie bevindingen op dit gebied

22 Replies Related Threads

Moob
    Bullet Ride *ex top mod*
    RE: bankdruk progressie? 2006/11/16 17:21:48 (permalink)
    0
    Check ook even deze: http://www.body-fitness.nl/forum/Wie_doet_er_mee%3f_Bankdruk_experiment%25/m_428654/tm.htm

Die ga ik zeker nog eens een kans geven.
    Martijn_
    Feather Weight
    RE: bankdruk progressie? 2006/11/18 20:15:18 (permalink)
    0
    Nog een vraagje, kan je ook bankdrukken op de grond? Op bijv een handdoek of een tuinstoelkussen (is iets zachter).

Zitten daar nadelen aan?
    Moob
    Bullet Ride *ex top mod*
    RE: bankdruk progressie? 2006/11/18 20:26:44 (permalink)
    0
    Dan is het geen bankdrukken meer, maar zijn het floor presses.

Nadelen: je pakt niet het onderste gedeelte mee van de press die je bij bankdrukken wel meepakt omdat je ellebogen niet lager kunnen zakken dan de vloer als je op de vloer ligt.  Laat nou net dat onderste gedeelte van de beweging je borst goed aanpakken.
    Hoe hoger je komt in de beweging, hoe meer de triceps (en schouders) het gaan overnemen.

Dus kan het? ja.
    is het handig als je borst wilt trainen? nee
    gerriesmit
    Prioriteit nr.1:
    Groot worden
    RE: bankdruk progressie? 2006/11/18 22:33:48 (permalink)
    0
    True story
    patience
    Light Weight
    RE: bankdruk progressie? 2006/11/19 06:40:31 (permalink)
    0
    @Moob,
    ik wil dit best een kans geven, jouw experiment, alleen heb ik net een fiks borstschema gevolgd van een maand en ik geef m'n borst wel even wat rust nu hehe. Zeker het proberen waard trouwens, over een maandje ofzo.

@ topic mensen,
    wat is jullie methode om zo snel mogelijk meer te bankdrukken.
    Dus, steeds wat kilo's erbij proberen? ( 1a2 kilo )
    een bepaalde techniek?
    heeeel veel eten? ( zodra je aankomt schijn je ook snel vooruit te gaan ? )
    iets anders misschien?

jullie bevindingen graag

Moob
    Bullet Ride *ex top mod*
    RE: bankdruk progressie? 2006/11/19 11:58:59 (permalink)
    0
    Je kan wel direct beginnen met dat schema hoor. Je begint een flink stukje onder je top, dus je lichaam krijgt wel de tijd om te herstellen van je vorige borst trainingen. Maar even wachten ermee kan natuurlijk ook.

on-topic: Er zijn denk ik niet echt manieren om snel meer te tillen (bij welke oefening dan ook).
    Het gaat toch telkens neer komen op een hoop geduld, dicipline en regelmaat in je trainingen en voeding.

Maar met intensiteit cyclen behaal je naar mijn idee betere resultaten dan als maar je top gewichten zwaarder proberen te pakken.
    Wreckless
    Super Heavy Weight
    RE: bankdruk progressie? 2006/11/19 16:28:48 (permalink)
    0
    Alles ligt maar aan je voorgeschiedenis. Welk schema had je gevolgd.

Heb je een bepaald plateau berijkt? Een sticking point? Blijft de stang op de borst liggen? Krijg je hem niet uitgedrukt?

Als je elke week 1 à 2 kg kan bijhangen, dan ben je volgens mij goed bezig? Of je speelt met te lage gewichten, zoals ik nu doe, behalve dat ik al een dikke week zo snipverkouden ben dat ik geen voet meer gezet hebt in de sportclub. boos
    Jaco
    Big Sailor
    RE: bankdruk progressie? 2006/11/19 16:46:03 (permalink)
    0
    Tja,iederen zal z'n eigen favoriet hebben.Ik doe meestal 10 keer een gewicht wat ik net kan hebben die 10e keer(scheelt wel de ene of andere keer)dan verzwaren met 5 kilo of 2.5 en weer banken tot je zeker weet dat je de volgende rep niet meer haalt.Byv 10x100,7x105,4x110,1x120 of 125.Ook interesant om te proberen wat ik binnenkort ook is ga doen is gewoon ipv verzwaren byv 4x8@100kg in dezelfde situatie of 4x6@105kg.
    patience
    Light Weight
    RE: bankdruk progressie? 2006/11/19 18:45:00 (permalink)
    0
    @wreckless
    nou, ik heb een schema van t-nation gevolgd, maargoed. Ik heb niet echt een plateau in het algemeen bereikt denk ik, maar bij het bankdrukken kom ik maar niet over de 60 heen, 70 lukt opzich wel, maar een paar keer.. en niet de volle 10. Dit ligt toch al zeker wat maandjes stil, de ene keer druk ik 8x 70, maar dan de keer d'r op bijvoorbeeld maar 2x. Hier wil ik gewoon vanaf, ik wil over de 70! De rest van de oefeningen gaat goed vooruit, overal kan ik bijna iedere keer wel gewicht bijdoen.
    Meestal doe ik
    10x 50
    10x 60
    zoveel als ik kan 70
    en dan weer die 70 proberen of terug naar de 60..

iemand misschien tips?
    Jaco
    Big Sailor
    RE: bankdruk progressie? 2006/11/19 19:22:06 (permalink)
    0
    Misschien:
    warmdrukken
    8x60
    6x70
    en kijken hoever je komt met 75
    misschien 1 keer 80 als je een spotter heb.
    Je zal het op je 'feeling'moeten doen denk ik,als byv die 80 makkelijk gaat dan nog een rep proberen.
    ook is en/of de dumbell press,gewoon een kwestie van blijven trainen,dat is bij iedereen zo.
    Martijn_
    Feather Weight
    RE: bankdruk progressie? 2006/11/19 20:25:58 (permalink)
    0
    Wat is dan een goede manier om, zonder een bankje, je borstspieren te trainen met dumbbels?
    Moob
    Bullet Ride *ex top mod*
    RE: bankdruk progressie? 2006/11/19 20:36:03 (permalink)
    0
    Je kan eigenlijk niet onder een bankje uit als je met dumbbells of barbell je borst wilt trainen.
    Ja kan ook zelf wat in elkaar zetten (Lauw, ook van dit forum, heeft een bankje gemaakt van bierkratten en een plank er op. Niet ideaal, maar het KAN wel. Maar een 2e hands halterbankje hoeft helemaal niet veel geld te kosten. Zoek eens op marktplaats ofzo.)

patience
    Light Weight
    RE: bankdruk progressie? 2006/11/19 21:01:14 (permalink)
    0
    oke ik zal eens proberen de 50 over te slaan en gelijk met 60 te beginnen, na het warmdrukken.
    het zou misschien ook aan mn triceps kunnen liggen? niet sterk genoeg ofzo?
    ik heb ook af en toe last van mn pols tijdens het banken, en dan is het helemaal over.. ik denk de barbell teveel achter in mn hand..
    Jaco
    Big Sailor
    RE: bankdruk progressie? 2006/11/20 06:47:41 (permalink)
    0
    Probeer het vooral niet teveel te forceren he,met een blesure ben je gelijk weer verder van huis. 
    Wreckless
    Super Heavy Weight
    RE: bankdruk progressie? 2006/11/20 10:06:48 (permalink)
    0
    Ik denk dat je opwarming te uitputtend is.
    10 reps is wat te veel als je het gewicht wil verhogen.
    En de stap van 10kg is ook wat te hoog.

Je doet nu 10x70kg
    Dan is de volgende stap 10x72,5kg

Je opwarming kan er dan zo uit zien:
    6x met lege stang (20kg)
    5x met 30kg
    4x met 45kg
    3x met 55kg
    2x met 60kg
    2x met 65kg
    2x met 70kg

Zelf het gewicht erbij hangen (niet door een spotter of zo laten doen) en onmiddellijk de volgende opwarmingsset. Voordeel van deze opwarming is dat je telkens weinig reps doet, dus geen melkzuur in je spieren. En je spieren, pezen en czs worden gewend aan het zwaardere gewicht.

dan een paar minuten rust en dan de eerste set 10x72,5kg
    Von Biatch
    Stand & Defend
    RE: bankdruk progressie? 2006/11/20 10:23:41 (permalink)
    0
    ORIGINAL: patience

oke ik zal eens proberen de 50 over te slaan en gelijk met 60 te beginnen, na het warmdrukken.
    het zou misschien ook aan mn triceps kunnen liggen? niet sterk genoeg ofzo?
    ik heb ook af en toe last van mn pols tijdens het banken, en dan is het helemaal over.. ik denk de barbell teveel achter in mn hand..

Misschien kan dit je probleem oplossen: http://www.body-fitness.nl/forum/m_446708/mpage_1/key_/tm.htm#446708
    samot
    Kruikenzeiker
    RE: bankdruk progressie? 2006/11/20 10:57:25 (permalink)
    0
    hoge intensiteit en hoog volume... Als je gaat opbouwen zoals wreckless aangeeft ben je teveel aan het opbouwen om vervolgens paar x een een x-gewicht weg te duwen op volle kracht wat wel aan te raden is als je een keer gaat maxxen oid... Ik zou hier eerder als je planmatisch meer kracht wil gaan krijgen een goeie warming up doen van 2 a 3 setjes met 15 a 20 herhalingen en verreweg van falen blijven en dan een 5*5 / 3*3 of iets dergelijks te doen met 80 a 95 % van je 1rm.
    patience
    Light Weight
    RE: bankdruk progressie? 2006/11/20 14:13:53 (permalink)
    0
    @samot en wreckless
    ik ga beiden types eens proberen iig, lijkt me leuk om te zien wat het verschil is blij
    morgen met die van wreckless beginnen.

tiomio123
    tiomio's Title
    RE: bankdruk progressie? 2006/11/20 17:23:05 (permalink)
    0
    Ik zou de warming up doen zoals Wreckless en dan bijv. 10x3 hh. met je huidige 6rm. en elke week 2,5% gewicht erbij en niet langer dan 1 min. rust = hoog volume+veel gewicht verplaatst+snelheid blijft er goed in omdat je laag in de hh blijft en niet tot faillure gaat.

Wat ik sowieso niet zou doen met bankdrukken is tot faillure gaan... eens in de zoveel tijd kan wel natuurlijk maar ik ging niet vooruit met banken als ik elke keer tot faillure ging.
    Page: 12 > Showing page 1 of 2
    Jump to:
    © 2020 APG vNext Commercial Version 5.0