beginnen met fitnes

Author
SpikeZz
Feather Weight
2008/02/27 12:15:23 (permalink)
0

beginnen met fitnes

hey mensen,

ik ga binnekort beginnen met fitnes maar wat is het beste voor mij? meteen gaan voor deadliften, curlen etc? of eerst langzaam aan beginnen met de basis dingen?
mijn stats op het moment zijn :

27 feb
81kg
middelomtrek : 81cm
nekomtrek: 37.5
lichaamsvet 10.6%
aantal kilo's vet 10.6kg
vetvrije massa 71.6kg

is dat een beetje een goeie bouw om meteen te gaan voor het beste of eerst nog droger trainen? atm ben ik veel bezig met opdrukken(50x) en veel met gewichten bezig, wil me collectie uitgaan breiden tot een curl stang en een normale stang.
wat raden jullie mij aan om voor te gaan? persoonlijk wil ik echt voornamelijk kracht gaan doen om breder te worden maar ook me benen goed te doen

12 Replies Related Threads

Geurt-G
    Super Heavy Weight
    RE: beginnen met fitnes 2008/02/27 14:50:38 (permalink)
    0
    Ga je thuis trainen, dan zul je veel disipline moeten hebben en een behoorlijk arsenaal aan gewichten en stangen. Hou het als beginner bij basisoefeningen om massa op te bouwen. Vergeet niet dat trainen slechts een klein deel is van het groter worden, voeding en rust zijn zeker zo belangrijk. Middelomtrek en nekomtrek zijn geen graatmeters. Wat wil je groot worden of droog, massa bouw je in de basis niet door op dieet te zijn. Mijn advies ga naar een sportschool in de buurt om een zo'n breed mogelijk aantal basisoefeningen te kunnen doen, je zal thuis snel door de gewichten heen zijn denk ik.

Gr. en succes.

G.
    PeterE
    banned
    RE: beginnen met fitnes 2008/02/27 15:28:32 (permalink)
    0
    Die stats kunnen niet kloppen.
    SpikeZz
    Feather Weight
    RE: beginnen met fitnes 2008/02/27 23:51:50 (permalink)
    0
    die stats zijn toch echt zo hoor... wat moet er niet aan kloppen dan knipoog en tja ik ga binnekort een sportschool zoeken, wil groeien en breder worden in ieder geval blij maar ik ga daar ook om advies vragen wat het beste is en zowiezo mijn streef gewicht + bouw vertellen knipoog
    PeterE
    banned
    RE: beginnen met fitnes 2008/02/28 01:06:15 (permalink)
    0
    81kg
    lichaamsvet 10.6%
    aantal kilo's vet 10.6kg
    vetvrije massa 71.6kg

10,6 % van 81 is geen 10,6 Kg.
    SpikeZz
    Feather Weight
    RE: beginnen met fitnes 2008/02/28 06:27:51 (permalink)
    0
    srry typfout gemaakt :

lengte 1.98m
    gewicht 80kg

lichaamsvet % 10.6%
    aantal kilo's vet 8.4kg
    vetvrije massa 71.6 KG
    zo moetie kloppen dus ik weet niet wat hier niet aan kan kloppen knipoog en tja ik denk dat je uitgegaan bent van iemand die rond de 1.80 is tja dan kan dat niet nee maar idd dit klopt...
    Espi
    meten = weten!
    RE: beginnen met fitnes 2008/02/28 16:07:19 (permalink)
    0
    Dan zal het wel kloppen, je kan nu eenmaaal geen 81kg wegen
    met
    aantal kilo's vet 10.6kg
    vetvrije massa 71.6kg
    want dan zou je 82,2 kg moeten wegen.

Als je je 50x kan opdrukken wordt het hoog tijd te variëren en het op 1 arm te proberen. Of.. ook een leuke, een handstand pushup. Oefenen tegen een muur door daar schuin met de voeten tegen aan te gaan staan.

Je hebt een gouden kans voorbij laten gaan om met puur je lichaamsgewicht krachttraining te bedrijven!

Dus, mocht je nog niet zeker zijn of je al dan niet in een sportschool wilt trainen, kan je hier alvast mee beginnen.
    Oefen ook vooral met optrekken. En kan je dat makkelijk 10 tot 15 keer , probeer dan eens met 1 arm. Beremoeilijk!

Trouwens wel apart dat je deadlift en curlen in 1 zin noemt. Het eerste is de basis, het tweede een nevenoefening, die je kan laten vallen in het begin, zolang je nog pure spiermassa aan het opbouwen bent.
    Vergelijk het met het maken van een standbeeld of schilderij. De beeldhouwer of schilder gaat ook niet de fijne details invullen maar begint met de grove contouren.

Zonder gewichten dus: dippen, optrekken, opdrukken (al dan niet met handstand), squatten op 1 been , lunges.
    Met gewichten : deadlift, squat, bankdrukken (zou eigenlijk db drukken of military presses prefereren) en ga vooral eens kijken of je in je toekomstige sportschool iets aan Olympisch gewichtheffen kan doen. Dat zijn de grote massabouwers, zolang je daarbij goed (vr)eet.
    SpikeZz
    Feather Weight
    RE: beginnen met fitnes 2008/02/28 18:00:59 (permalink)
    0
    hehe idd een rare zin curl en deadlift maar bedoelde squat eigenlijk knipoog alleen kwam niet op de naam zodoende super blij maar ik wil iig wel iets gaan doen in een sportschool hoor blij
    volgende week zowiezo aanmelden en dan wil ik proberen 3x in de week te gaan en 1 x zwemmen in de week voor uithoudingsvermogen + hele lichaam trainen dus dat zit wel goed knipoog maar is het goed om langer dan 60min te trainen want las half half dat de een zegt dat je 60min moet trainen en de ander hoor ik dat je bijna 3 uur moet trainen kan aan mij liggen maar dat is wel erg lang en dan zit je geloof ik ook in een verdere fase...
    nou alvast bedankt voor de uitleg en ik ga proberen foto's te posten als ik 3maand verder ben met fitnes super blij
    SheRu
    Go John Henry!
    RE: beginnen met fitnes 2008/02/28 18:01:58 (permalink)
    0
    Drie uur is zeker weten te lang. Ik red 't zelf altijd in 90 minuten, maar klets ook wel 's teveel. Probeer 't daaronder te houden.
    PeterE
    banned
    RE: beginnen met fitnes 2008/02/28 18:08:01 (permalink)
    0
    In het begin zeker niet teveel doen, ik zou KT beperken tot een uur en kardio tot een half uur, geleidelijk oplopend tot een uur.
    stylezz
    Feather Weight
    Re: RE: beginnen met fitnes 2014/01/13 13:09:59 (permalink)
    0
    Droogtrainen moet je pas doen als je spiermassa hebt opgebouwd. Als ik jou was zou ik eerst rustig beginnen met lichte gewichten om vervolgens het gewicht te verhogen.
    Marathonman
    Heavy Weight
    Re: RE: beginnen met fitnes 2014/01/13 20:27:02 (permalink)
    0
    Gelieve geen oude topics te bumpen bro!

Harold
    Amor omnia vincit BFF USER MANAGER
    Re: RE: beginnen met fitnes 2014/01/14 16:23:14 (permalink)
    0
    cool maf!
    Jump to:
    © 2020 APG vNext Commercial Version 5.0