bekeuring ivm snelheids overschrijding

Page: < 123 Showing page 3 of 3
Author
BiG_G
Heavy Weight
RE: bekeuring ivm snelheids overschrijding 2005/04/27 00:59:49 (permalink)
0
Whahaha... nee, ik carpool niet.

Ik weet niet wat het is, ik let gewoon op. Ik neem geen telefoon aan in de auto, ik zit in de file niet een boekje te lezen.
In de begin periode van mijn autorijdend leven (toen ik 19 was dus) reed ik nagenoeg meteen 50.000 km per jaar. Mijn werkgever dacht waarschijnlijk: He, da's een goedkope chaufeur. Later ben ik in dienst gegaan en gestationeerd in Duitsland. Wonende onder Amsterdam, kan je je voorstellen dat deze afstand ook goed is voor je rijervaring. Heden rijd ik 140 Km woonwerkverkeer. Ik zit nu net onder de 35.000 km per jaar denk ik. en dan komen de vrije tijdskilometers er nog bij.
Het grootste gedeelte van alle km's heb ik gedaan op mijn motor. Daar heb je niet de mogelijkheid om boekjes te lezen, telefoneren of met de radio te spelen. Je leerd om alle aspecten in het verkeer mee te krijgen. Persoonlijk vind ik zelfs dat iedereen die in een auto zit, ook zijn motorrijbewijs moet gaan halen. Alleen zo leer je het verkeer kennen.

Toevallig vanavond, onderweg naar mijn werk nog: Ik laat mijn gas los omdat er een vaste paal staat. Ik weet dat dat ding erstaat, dus ik ga daar niet met 140 voorbij, toch?Een bmw X5 komt mij voorbijzeilen, de paal flitst, de bmw was er nog niet voorbij. Hij neemt geen gas terug... Gevolg: hij wordt ook geflitst. Wat doet ie? Remmen....
Vervolgens wisselt hij van baan, en heeft in de gaten dat ie zijn knipperlicht vergeten is, en doet dat alsnog (hij is al op de baan waar ie naartoe wilde).
Ik ben weer rustig aan het accelereren, immers ik houd van door rijden, en haal de BMW weer in.

Ik heb geen navigatie in mijn auto, geen tomtom oid, ik gebruik gewoon mijn ogen.
In normale situatie volgen mijn ogen steeds een vaste route:
VER naar voren kijken, langs de vangrail, spiegels (waar zitten welke auto's) eventueele viaducten (wat staat er op? Laser dinges of gasten met bakstenen)en weer langs de vangrail ver naar voren kijken langs de auto's, weer in de spiegels, is er een situatie veranderd?

Auto's die harder rijden krijgen meteen voorrang, ik zal ALTIJD opzij gaan (misschien is het zo'n radar wagen, dus laat ik ook altijd mijn gas los op het moment dat ik opzij ga)
Auto's die 2 mensen vervoeren (inc bestuurder) geen stikkers op hun achterbak hebben en een sobere donkere kleur hebben en jonger zijn dan 5 jaar genieten mijn extra aandacht. Auto's in de berm genieten mijn extra aandacht net als aanhangwagentjes (Amsterdam zet er rustig 1 op de vluchtstrook, hoewel ik betwijfel of dat rechtsgeldig is, wij mogen nl de vlugtstrook niet onnnodig bezetten, dus hun ook niet).

Nou, en zo kan ik nog wel even doorgaan....

G
Frewak
creative brainstormer
RE: bekeuring ivm snelheids overschrijding 2005/04/27 19:56:00 (permalink)
0
Ik heb er een aantal verzameld in mijn autocarrière, eentje twee jaar terug, reed er een getunende Volvo achter me aan. Was midden in de nacht, woensdag op de snelweg, later provinciale weg (4 baans) bij Wormerveer. Na wat bumperkleven was ik het zat en plankte weg van die bumerlikker. Een paar kilometer later haalde hij me in, terwijl ik 170 reed (mocht er 80) en toverde zo'n mooi bordje tevoorschijn. De hufters, lekker stukkie racen met een hard werkende burger, ik mn rijbewijs kwijt (4 maanden) en zij lachen. Waren zulke onguur uitziende gasten dat ik haast niet geloofde dat ze agenten waren.

Klootzakken zijn het, zielig bermschorem, nutteloos en walgelijk werk, de struikrover van de 21e eeuw.
kayla
Supermom
RE: bekeuring ivm snelheids overschrijding 2005/04/27 20:14:59 (permalink)
0
ORIGINEEL: BigRichard

ORIGINEEL: kayla

Ik blijf bekeuringen zonde geld vinden, dus ik probeer me toch altijd zoveel mogelijk eraan te houden. .....................
.................... Maar als ik echt effe gas wil geven (motor) dan ga ik toch even de grens over.

ook ik vind het zonden van me geld, en om in het buitenland te gassen moet ik ruim 150km rijden,weet je statisch gezien hoeveel bonnen ik kan krijgen als ik normaliter enkelt naar de gym en supermarkt rij?????

Tja, 150 km is wel veel, voor mij is het nog geen 3 km. Maar eh, is een fiets niks voor je?
BigRichard
Super Heavy Weight
RE: bekeuring ivm snelheids overschrijding 2005/04/27 20:49:05 (permalink)
0
val d............

calibre_
Super Heavy Weight
RE: bekeuring ivm snelheids overschrijding 2005/04/27 23:39:40 (permalink)
0
ORIGINAL: BiG_G

Auto's die harder rijden krijgen meteen voorrang, ik zal ALTIJD opzij gaan (misschien is het zo'n radar wagen, dus laat ik ook altijd mijn gas los op het moment dat ik opzij ga)

G

Je kan best ook wel rustig opzij gaan. Mijn pa heeft zo eens een anonieme politiewagen achter zich gehad terwijl hij 160-170 reed en om opzij te gaan moest ie een aantal autos eerst inhalen ==> trekt ie op naar 190 en flitsen ze dat als topsnelheid.

Zie me als 5 jarige nog naast men pa in zen volvo sport (300 pk) zitten terwijl hij na een rood licht het opneemt tegen een porche die fout schakelt en grandioos achterblijft...
Glacius
Heavy Weight
RE: bekeuring ivm snelheids overschrijding 2005/04/27 23:43:44 (permalink)
0
2 uur geleden geflitst op de A58, aan de voorkant, verdikkeme[boos]
BigRichard
Super Heavy Weight
RE: bekeuring ivm snelheids overschrijding 2005/04/27 23:57:19 (permalink)
0
heb ook wel eens mazzel

vorige week A1, 180km/u

zie ik in mijn achteruitkijkspiegel een ongemarkeerde mercedes achter me met zwaailichten in zijn grill

damn, dag rijbewijs, denk ik

rem af komt ie naast me rijden en maak een gebaar van "rustig aan he", geeft gas en weg!!!!!!

verbaas me er nu nog over!!!!!
Remco
cuore sportivo
RE: bekeuring ivm snelheids overschrijding 2005/04/28 09:53:35 (permalink)
0
Dat zijn de goede. Zal vast wel KLPD zijn geweest, met hen is het vaak nog wel leuk. Dat zijn vaak ook nog auto- en rij-liefhebbers. De regiopolitie is wat dat betreft veel smeriger. Die zijn blij dat ze achter het bureau vandaan zijn en pakken alles wat 2 km/h of meer te hard rijdt.
Nootje
Drill Instructor
RE: bekeuring ivm snelheids overschrijding 2005/04/28 11:09:27 (permalink)
0
Ik heb sinds september 2002 mijn rijbewijs en nog geen een boete binnen gehad *klop klop*. Ik kijk gewoon altijd even op www.flitsservice.nl voor ik weg ga en kijk goed in de berm. Hoe vaker je op flitsservice kijkt, hoe beter je weet wat de vaste plekken zijn.

Mijn moeder, die altijd probeert zich netjes aan de snelheid te houden, krijgt meer boetes dan ik en dan ook van die zielige van 56 km p/u... 
lauw †
Number Two ;-)
RE: bekeuring ivm snelheids overschrijding 2005/04/28 16:01:18 (permalink)
0
De berm nazis hebben mij dit jaar pas 2 keer te pakken gehad.

Wat me altijd GIGANTISCH stoort is dat ze bij ons in de buurt nooit op gevaarlijke plaatsen gaan staan. Ze gaan altijd op plaatsen staan waar de verkeerssituatie het toelaat om (iets) harder te rijden. Je zou bijna denken dat het niet gaat om de verkeersveiligheid, maar dat het gaat om zoveel mogelijk bonnen te scoren.

Wat me nog meer stoort is dat ze je wel weten te vinden als je ergens 6 km/h te hard rijdt. Maar dat ze je niet achter de tralies krijgen als je aanslagen voorbereidt.
BigRichard
Super Heavy Weight
RE: bekeuring ivm snelheids overschrijding 2005/04/29 13:07:21 (permalink)
0
ik wou graag ff iedereen bedanken voor de vele goeie links in deze topic. Ik ben er van overtuigd dat ik hier mee aanzienlijk wat bekeuringen kan moeten uit besparen.
Grietje
Super Heavy Weight
RE: bekeuring ivm snelheids overschrijding 2005/04/29 13:45:04 (permalink)
0

Bij deze dan nog een tip: Vergeet nooit je voertuig te verzekeren.

Da's ook een kostbare aangelegenheid en je hoeft voor het oplopen van een bekeuring niet eens op de weg te komen met je voertuig.

Ik heb een oude motor uit elkaar liggen in m'n schuur en daarvan had ik het kenteken opgeschort. Dat moet je echter elk jaar opnieuw doen, dat opschorten. Als het kenteken niet geschorts is, moet je het kenteken verzekeren. Verzekeren is echter veel duurder dan opschorten.

Door allerlei omstandigheden kon ik dat niet doen en dat heeft me tot twee keer achter elkaar (de RDW controleert periodiek de registers automatisch) een boete van 350 euro opgeleverd. Da's dus 700 euro in totaal in drie maanden tijd.

Ik heb bezwaar aangetekend en alles maar mooi niks.[sm=furious.gif] Kreeg geen cent terug.

echt niet tof.. had ik mooi van op vakantie gekunt.

lauw †
Number Two ;-)
RE: bekeuring ivm snelheids overschrijding 2005/05/02 10:22:46 (permalink)
0
700 euro!?
En daar hoeven ze geeneens achter hun bureau vandaan te komen……
Feel
live life to the max
RE: bekeuring ivm snelheids overschrijding 2005/05/02 19:26:18 (permalink)
0
boosWat een irritant klein kutletter-type gebruik je ineens,Lauw.huh?! verbaasd
T@Z
Mr. Alfabet
RE: bekeuring ivm snelheids overschrijding 2005/05/03 00:03:59 (permalink)
0
dat was mij dus ook al opgevallen, krijg er pijn in m'n kop van zo erg moet ik me concentreren....Dus meestal sla ik het maar over
Grietje
Super Heavy Weight
RE: bekeuring ivm snelheids overschrijding 2005/05/03 22:07:41 (permalink)
0
@Lauw:

boos

Ja, ongelovelijk maar waar. Lekker snel verdiend voor die gasten.
(was trouwens nog steeds zo over m'n zeik blijkbaar dat ik flink wat spelfouten heb gemaakt zie ik zo   )

Maarreh, jongelui... is dit pas de eerste keer dat Lauw opmerkingen over zijn lettertype krijgt?? Hmmm.. dan hebben jullie wel veel geduld gehad. En ja, idd superirritant en volgens mij ook toegepast niet geheel zonder ook die bedoeling te hebben.

echt een bril bij nodig. Ohnee, die heb ik toch al nodig.  

lauw †
Number Two ;-)
RE: bekeuring ivm snelheids overschrijding 2005/05/04 09:36:46 (permalink)
0
Ik heb al op m’n lazer gehad van Sis.
Wat ik doe is al die lange lulverhalen in Word intypen, dan ziet niemand dat superopvallende blauwe scherm (heeft BFF geen lay-out in Word schutkleuren?). en vervolgens met sleur en pleur, hoppa, op het forum. Met de nieuwe interface dinges met al die nieuwe knopjes snapte ik er geen reet meer van. Met de rechtermuisknop kon ik plots niet meer sleuren en pleuren en met ctr-c / v kwam het bericht met loeigrote letters in het fast replay kader terecht (jullie volgen het nog??), en daarna verkleinde ik de hele boel naar size 1 en lettertype times new roman. En dat verkleinen pakte iets te drastisch uit. Ik krijg het idee dat het om een bug ging, want nu ziet alles er wel normaal uit na een sleur en pleur met ctrl-c / v.
Daarom had ik van die kleine lettertjes.
Jullie zaten vast op het puntje van je stoel met dit spannende verhaal.

@ Grietje: waar is Hans dan? De lolbroek met z’n blauwe harses. Ziek? Last van algehele gekte? Geen tijd? Geen zin meer? Of is hij gewoon heel druk met jouw?

Page: < 123 Showing page 3 of 3
Jump to:
© 2019 APG vNext Commercial Version 5.0