bench press->schouders doen zeer!

Author
modulo
Super Heavy Weight
2006/11/23 17:14:01 (permalink)
0

bench press->schouders doen zeer!

ey mensen, ik dacht, laat ik het is proberen om normaal te drukken. Nou ik weet niet hoe het kan, maar die stress die op mn schouders komt voelt zeer onprettig. Deed het heel licht( stang en daarna met 40 kg totaal) na 5 reps mee gestopt en andere oefening gedaan.

bodybuilding style of powerlift style, geen verschil blijft rot voelen

schuin bankdrukken,en op de press machine geen probs, maar normaal bankdrukken schrap ik nu maar voor goed!!

iemand nog meer last van dit probleem?

groetjes

15 Replies Related Threads

John87
    Super Heavy Weight
    RE: bench press->schouders doen zeer! 2006/11/23 17:24:17 (permalink)
    0
    Kun je een filmpje posten?
    Ares
    ευλογημένος με τη θεία δύναμη
    RE: bench press->schouders doen zeer! 2006/11/23 17:43:24 (permalink)
    0
    heb het onlangs ook gehad, heb een weekje moeten rusten ivm teveel werk voor school en nu weer begonnen zonder last dus blij
    eventueel een weekje pauze nemen?

/edit
    bij mij kwam het door schouders iets te hard te trainen, beetje last en dan de dag daarna bij rugcrawl iets te ver getrokken blij
    Moob
    Bullet Ride *ex top mod*
    RE: bench press->schouders doen zeer! 2006/11/23 17:44:37 (permalink)
    0
    en dumbbells? Dan ook last?

Erg moeilijk zo om te zeggen wat het is natuurlijk. huh?! verbaasd
    tiomio123
    tiomio's Title
    RE: bench press->schouders doen zeer! 2006/11/23 17:51:04 (permalink)
    0
    Misschien de stang wat smaller pakken en kijken of je dit probleem dan nog steeds hebt. Miss knijp je schouderbladen niet goed bij elkaar? Een filmpje zoals John al aangaf zou handiger zijn.
    Gert
    The Sniper
    RE: bench press->schouders doen zeer! 2006/11/23 19:35:45 (permalink)
    0
    Ik heb jarenlang geen problemen gehad met de vlakke bench, tot vorig jaar. Toen een blessure gehad en sindsdien kan ik geen vlakke bank meer zonder dat ik m'n schouder voel. Met schuine bank geen probleem. Heb ook vanalles al geprobeerd maar ik blijf ook een raar gevoel houden in de schouder als ik vlakke bank doe.
    modulo
    Super Heavy Weight
    RE: bench press->schouders doen zeer! 2006/11/24 08:07:55 (permalink)
    0
    zal even met een stok of iets dergelijks improviseren in mn kamer, om het voor te doenblijpost ik vanmiddag of morgensuper blijgreetz
    Remco
    cuore sportivo
    RE: bench press->schouders doen zeer! 2006/11/24 09:50:25 (permalink)
    0
    klinkt inderdaad als een geval van een beetje overtrained.  Voorlopig maar wat meer flyes ipv druk oefeningen.
    Insider
    Super Heavy Weight
    RE: bench press->schouders doen zeer! 2006/11/24 10:10:50 (permalink)
    0
    Voelde voorheen ook altijd mijn schouders na bp/borsttraining.
    Trainde ook altijd teveel over mn schouders heen. Heb zelf de laatste periode ook moeten leren echt alleen op borst te trainen, en kan dan bv al helemaal stuk gaan met series met alleen losse stang, terwijl ik best een redelijk gewicht kan drukken (maar dan haal ik dus ook de kracht uit schouders/etc)
    Heb hierdoor merk ik zeker profijt aangezien ik merk dat m'n borst vooruitgegaan is.

Misschien als tip om dus nóg lichter te pakken en daarbij alleen maar op je techniek gaan letten zodat je leert écht alleen maar over je borst te trainen.
    modulo
    Super Heavy Weight
    RE: bench press->schouders doen zeer! 2006/11/24 10:53:49 (permalink)
    0
    het rare is,rust genoeg, weinig oefeningen en haast alleen maar compund oefeningen.

Schuin nergens last van, military press ook niet, maar ik denk die druk die er komt in die rare positie van het bankdrukkenhuh?! verbaasd ! gebruik altijd weinig gewicht met schuin en voel echt mn borst helemaal oprekken en daarna uitstoten

(Milos Stylesuper blij)

o ja filmpje maken nogsuper blij
    John87
    Super Heavy Weight
    RE: bench press->schouders doen zeer! 2006/11/24 10:55:11 (permalink)
    0
    Hoe staat het met rows in je schema? Kan zijn dat je door wat ongelijke verhoudingen gevoeliger bent in je schouderkoppen.
    danzig
    Super Heavy Weight
    RE: bench press->schouders doen zeer! 2006/11/24 15:45:50 (permalink)
    0
    Ik kan het heb zelf ook al en tijdje van me schouwder (linkerschouwder) maar ik doe nu zelf eerst goede warming up en als ik me borst train doe ik het en heel stuk lichter en meer herhalingen en ben wat meer aan het opdrukken.
    sis
    NO Sissy !!
    RE: bench press->schouders doen zeer! 2006/11/24 23:00:35 (permalink)
    0
    Ik ben ook geneigd om veel met mijn voorste schouderkoppen te doen. Overige borstoefeningen zoals fly, cable cross over e.d. gaan beter dan vlak drukken. 

Zoals Figuregirl zegt, kan het inderdaad schelen om nog lichter te gaan en je op techniek te focussen.
    SheRu
    Go John Henry!
    RE: bench press->schouders doen zeer! 2006/11/24 23:09:33 (permalink)
    0
    Ik schuif zelf verder dan mijn trainingspartner onder de stang, frommel m'n schouderbladen zo ver mogelijk naar elkaar toe (door jezelf omhoog te roeien met je rug krijg je dat al een beetje) en houd mijn bovenarmen veel schuiner ten opzichte van m'n romp dan mijn trainingspartners. Ik laat de stang dus ook wat lager komen. Ik ben dat gaan doen omdat ik schouderklachten had aan m'n linkerschouder, wellicht heb jij 'r wat aan.
    Wreckless
    Super Heavy Weight
    RE: bench press->schouders doen zeer! 2006/11/25 11:13:42 (permalink)
    0
    We hebben een sticky over blessures en daar zitten ook schouderblessures tussen.

http://forum.body-fitness.nl/handige_site_over_blessures/m_124506/tm.htm

modulo
    Super Heavy Weight
    RE: bench press->schouders doen zeer! 2006/11/25 13:15:53 (permalink)
    0
    ik row wel ja, rug is 1 van mn favoriete en betere spiergroepensuper blij
    Jump to:
    © 2020 APG vNext Commercial Version 5.0