bereken ik het zo goed ofniet

Page: 12 > Showing page 1 of 2
Author
Eagle one
Light Weight
2010/01/02 20:02:31 (permalink)
0

bereken ik het zo goed ofniet

pff word gek van het reken en kijk maar weet niet of dit werk heb hier een bereken schema voor behoefte en dat soort dingen zal het er bij doen heb ik daar wat aan me eigen gewichten staan er op
en ja de vet percent weet ik ook niet zekker is met een berekingen via het internet gegaan
door nek / middel /lengte/en leeftijd gemeten en berekent
mijn huis arts schat me zo even gauw op zo tussne de 10% a 7% nou weet niet of je dat zo kan zien hihihi
dacht ik maar zoek nog naar een plek voor huid plooi meter maar waar en hoe weet ik nog niet
maar wie weet of ik uit kan gaan van deze berekeningen of kan ik het beter anders doen en ik zal me voedings schema ook snel is neer zeten kijken of dat wat is begin maandag met de trainingen voor dit jaar en dan lekker er tegen aan de laaste maanden was meer proberen en leren zeg maar ik hoor het wel tips en ideeen zijn welkom enzo groeten eagle

22 Replies Related Threads

Eagle one
    Light Weight
    RE: bereken ik het zo goed ofniet 2010/01/02 20:52:08 (permalink)
    0
    oke hier dan ook het voeding schema zo als ik het nu heb hoop dat het tezien is anders is het nog via de link op tehalen voor goed leezbaar docu
    http://www.4shared.com/file/186803118/9b4f641b/voedingsschema_eagle_1-1-2010.html
    mm kriijg hem niet als doch hier pff maar op de link op tehalen ik zoek nog uit hoe ik hem makelijk hier krijg groeten eagle
    sis
    NO Sissy !!
    RE: bereken ik het zo goed ofniet 2010/01/02 21:06:53 (permalink)
    0
    Het handigst is een printscreen posten, dan is de info meteen te zien.

Een excel document kun je inderdaad niet uploaden, dat is een beveiliging tegen scripts. En niet iedereen heeft Office 2007 blij
    Eagle one
    Light Weight
    RE: bereken ik het zo goed ofniet 2010/01/02 21:11:47 (permalink)
    0
    ja maar mm ik krijg met een printscreen niet als in beeld en als ik het verklien word het onleesbaar om dat het een exel bestand is maar zal het is in een document uit tiken en als nog plaatsen hier hihi weer even aan het werk maar komt er aan smile glimlach
    sis
    NO Sissy !!
    RE: bereken ik het zo goed ofniet 2010/01/02 21:13:20 (permalink)
    0
    Word is ook niet te uploaden, voor het geval dat je het daarin wilt overtikken.

Je kunt even kijken hoe anderen het hebben geplaatst?
    Eagle one
    Light Weight
    RE: bereken ik het zo goed ofniet 2010/01/02 21:21:10 (permalink)
    0
    oke hier dan toch nog een printscreen allen het geen dat er onder moet staat er nu naast dus in twee bladzijdes naast el kaar in een pictuur pff zie je het lukt me nog wel een keer smile nu heb ik als er op denk ik
    ik wacht in spaning af groeten eagle
    Eagle one
    Light Weight
    RE: bereken ik het zo goed ofniet 2010/01/02 21:22:21 (permalink)
    0
    whoops kleine update ik ben 40 jaar en 192 cm lang dus nu staat als er wel
    paraman
    Griek
    RE: bereken ik het zo goed ofniet 2010/01/03 11:34:05 (permalink)
    0
    ik zou zeker niet elke dag lever eten
    Eagle one
    Light Weight
    RE: bereken ik het zo goed ofniet 2010/01/03 12:12:12 (permalink)
    0
    mm daar zit wat in zal ook wel is wat anders zijn niet elke week maar wel iets van gelijk soort denk ik maar niet elke dag lever is dat dan slecht of wat is de gedachten er achter als ik vragen mag paraman en ziet het er veder wel goed uit dan
    paraman
    Griek
    RE: bereken ik het zo goed ofniet 2010/01/03 12:22:11 (permalink)
    0
    lever kan toxisch zijn als je het te regelmatig eet

het is rijk aan retinol (vitamine a) in tegenstelling tot beta caroteen in groenten en fruit (is voorloper van vitamine a) is een teveel aan retinol (wat is in vlees en vis en eieren kan voorkomen), echt wel toxisch aangezien lever gigantisch veel retinol (vitamine a)bevat
    Eagle one
    Light Weight
    RE: bereken ik het zo goed ofniet 2010/01/03 12:32:22 (permalink)
    0
    mm dan gaan we dat wat meer afwisselen ga er zo is na kijken wat ik er voor in de plaats kan doen zo dat het wat meer varieert
    is het ook niet zo eentonig dank voor het advies
    paraman
    Griek
    RE: bereken ik het zo goed ofniet 2010/01/03 12:37:02 (permalink)
    0
    ORIGINAL: Eagle one

mm dan gaan we dat wat meer afwisselen ga er zo is na kijken wat ik er voor in de plaats kan doen zo dat het wat meer varieert
    is het ook niet zo eentonig dank voor het advies

hoewel bereide leverwaren minder vit a bevatten zou ik toch opteren voor kippenwit, rosbief, achterham enz

je kan op www.voedingswaardetabel.nl kijken hoeveel vitamine a er in lever zit

de aanbevolen dagelijkse inname is zo'n 800 microgram en in lever zit je al snel aan 2-30 mg per 100 gram afhankelijk van de soort !

dus ik zou het 1x om de 14 dagen eens eten als je het echt zo lekker vindt
    Eagle one
    Light Weight
    RE: bereken ik het zo goed ofniet 2010/01/03 14:02:47 (permalink)
    0
    oke mm dat is aan gepast is achterham geworden heb het inderdaad bekeken op de voeding site die je gaf en de waarde van vita a was er hoog inderdaad pff waar je wel niet op moet letten allemaal maar zo leert men steets meer maar zag de rest er wel goed uit paraman
    het zal hier en daar nog wel een beetje verandere ik moet de berekingen nog is een keer door lopen volgens mij klopen hier en daar de waardes niet helemaal maar het begin is er en morgen gaat het echt van start dan ga ik op dit dieet en kijken wat er gebeurt
    ben nu nog bezig met een trainings schema zal ik vandaag ook is posten kijken of dat wat is daar wil ik zekekr volgende week mee beginnen en oo nog een vraag om de hoeveel tijd verander je je eet patroon trouwens dacht dat daar ook periodes voor stonden als ik het goed heb groeten eagle en al vast bedankt
    Espi
    meten = weten!
    RE: bereken ik het zo goed ofniet 2010/01/03 14:16:33 (permalink)
    0
    Lever is anders wel een superbron van selenium en daar heeft bijna iedereen een tekort van. Dus zou toch wel een paar keer in de week lever blijven eten!

Trouwens: huidplooimetingen zijn notoir onbetrouwbaar in de handen van beginners.. het duurt best lang (honderden metingen!) voor je het echt in de vingers hebt. Sowieso elke plek 3x meten. Handiger nog is een impedantieding van Tanita of Omron. Is weliswaar per meting niet betrouwbaar, maar het is zo snel, dat je het elke dag kan doen en met 30-daags gemiddelden ben je tenminste 5x betrouwbaarder bezig dan 1x per maand een huidplooimeting . Sowieso super voor het volgen van trends in je vet%.

Verder niet echt commentaar op je schema, behalve dan : waar zijn de  groenten? En eet je wel eens ander fruit met méér anti-oxidanten dan in banaan, wat feitelijk suikerbommen zijn (prima voer rondom je training!)
    paraman
    Griek
    RE: bereken ik het zo goed ofniet 2010/01/03 14:43:38 (permalink)
    0
    @ espi: selenium kan hij toch ook uit noten halen ( vooral paranoten), en teveel retinol kan hij toch best vermijden ?

Eagle one
    Light Weight
    RE: bereken ik het zo goed ofniet 2010/01/03 14:45:34 (permalink)
    0
    ja ik moet is kijken hoe en wat maar ik ga zelf niet gelijk zo meter kopen maar heb nu allen maar de bereking via het internet en dat is dnek ik ook niet echt betrouwbaar ik zal binnen kort is een paar foto`s plaatsen dan hoor ik het snel genoeg of er veel vet aan me zit en ik eet tussne door ook nog ander friut ik wil ook kijken of ik de banaan af kan wisselen met wat anders in de morgen en inderdaad naar de training neem ik nu al vaak een banaan omdat ik zag dat het goed was voor herstel dacht ik
    maar dat moet ik allemaal er nog is netjes tussen gaan passen het friut en ja groeten is bij het avond eten en dat is wat de pot schaft maar vaak wel in overleg maar vind niet dat me vrouw en kind het zelfde moeten eten als ik doe dus daar pas ik me dan even op aan maar eet wel voldoende groente bij het avondmaal dus
    dus zal is kijken gang hoe ik het friut er netjes tussen verwerk dat is altijd goed voor de vitamine
    alvast weer bedankt voor advies
    Espi
    meten = weten!
    RE: bereken ik het zo goed ofniet 2010/01/03 14:53:06 (permalink)
    0
    Klopt paraman van die noten, maar lever & leverpastei is een heel pak goedkoper. Wel een goed punt hoor..

Eagle One , er zijn ook voedingsprogramma's die gratis zijn. 'k Heb een Cron-O-Meter gedownload. Enige grote nadeel is dat die 100% engelstalig is dus ik ben te lui om honderden voedingsmiddelen te moeten gaan invoeren die er niet in staan. Hoe meer 'basic' je eet, des te minder je hoeft in te voeren, dat wel.
    maar die Cron-O-Meter  is wel superfantastisch als je niet alleen op je macronutriënten (kcals, eiwit, KH, vet) wil letten , maar ook of je genoeg micronutriënten (vitamines en mineralen) binnenkrijgt.

Nog wat.. al is het een redelijke norm om te gaan voor 1,5 tot 2x je vvm qua eiwitinname.. voor spiergroei wordt vaak 3x vvm aangeraden. Voor mij (als vrouw met een hoger vet%) is dat niet zo moeilijk, met 135-140g eiwit gemiddeld zit ik al aan 3x vvm. Maar het moet vour jou, vooral als je zuivel verdraagt, mogelijk te zijn richting 200g eiwit per dag te gaan. Zeker met een behoefte van ruim 3000 kcal per dag!
    Toen ik nog wel zuivel at, was ook 200g eiwit geen probleem (4x vvm), zelfs niet in een cut.
    Luppie
    Super Heavy Weight
    RE: bereken ik het zo goed ofniet 2010/01/03 15:00:47 (permalink)
    0
    eetmeter 2002 werkt goed en is NL talig.
    Verder geloof ik niet zo in een tabel doe je onderhoud berekend want het onderhoud kan per persoon erg verschillen mede door de stofwisseling van iemand.
    Zo kun je bvb denken dat je op onderhoud eet maar je zit als het ware in een bulk terwel je wil cutten
    Espi
    meten = weten!
    RE: bereken ik het zo goed ofniet 2010/01/03 15:05:45 (permalink)
    0
    Eetmeter heeft weer het omgekeerde probleem: daarin staan weer heel veel basisvoedingsmiddelen niet. Nou ja, basis, zeg maar echt gezond spul, zoals de exotischer soorten fruit/groenten en ook zaden & graansoorten zoals quinoa.
    Wel zo'n beetje alle Unilever-koekjes.. Voedingscentrum wordt niet voor niets ook wel 'Unilever-Voedingscentrum' genoemd.
    Eagle one
    Light Weight
    RE: bereken ik het zo goed ofniet 2010/01/03 15:49:19 (permalink)
    0
    zal is kijken naar het progie en ik kwam er inderdaad achter dat er staat totaal eiwitt is 128 gr maar ik heb het na gerekend en uit me hoofd kwam ik er 100 gram tekort ik heb per maaltijd minimaal 30 gr eiwitten dus kwam aan 220 gram per dag dus dat is denk ik al beter pff reken foutjes ook altijd

en ja dat over het reken schema dacht ik al dat het niet als was maar ja moet ergens beginnen dacht ik is zo wirwar van info als je als leest
    maar ik ga er vanuit dat ik een hoog onderhoud heb ik kon altijd al veel eten zonder aan tekomen van jongs af aan
    en dan ben ik nog is lekker makelijk afgelijd ook nog door van als
    maar beetje bij beetje kom ik er wel
    bedankt alvast
    Page: 12 > Showing page 1 of 2
    Jump to:
    © 2021 APG vNext Commercial Version 5.0