Answeredbuikpijn door kwark

Author
JustSax.
Light Weight
2013/12/17 13:23:07 (permalink)
0

buikpijn door kwark

Hee allemaal!

Al ruim een half jaar eet ik elke ochtend kwark met oa. muesli en lijnzaad, (250 gram) en sinds september ook vaak eind vd middag of 's avonds 250 gram. Echter ben ik sinds zaterdag (na een avond stappen) heel erg misselijk en heb ik enorme buikpijn na het eten van kwark.

Hoe kan dit ineens?
Ik wil dus even minderen met kwark, maar hoe kom ik aan mijn eiwitten? Ik hou zelf niet heel erg van vis...

Alvast bedankt!

sis
NO Sissy !!
☼ Best Answerby JustSax. 2013/12/17 18:12:30
Re: buikpijn door kwark 2013/12/17 18:03:54 (permalink)
0
Het kan zijn dat je lichaam reageert op caseïne, daar zijn wel meer mensen gevoelig voor. Eiwitten vind je ook in eieren (duh ) avocado, peulvruchten, kip (of was je veggie?), vlees, vis, er is ook lekkere vis, vind ik zelf. Zure haring bijvoorbeeld, of gerookte zalm. Maar 't kan best dat jij dat niet te vreten vindt blij 
JustSax.
Light Weight
Re: buikpijn door kwark 2013/12/17 18:13:40 (permalink)
0
Dat kan dus ook nog komen naar een half jaar?
Nee ben geen vega, eet bijna altijd kip als avondeten maar vind kwark lekker snel en makkelijk!
Rauwe vis is niet mijn favoriet haha.
sis
NO Sissy !!
Re: buikpijn door kwark 2013/12/17 18:31:37 (permalink)
0
Ja hoor, zo'n reactie kan heel goed na langere tijd ontstaan. Zelf heb ik een allergie gekregen voor een bepaalde soort olie, waar ik al jaren mee werkte. Te vaak aan blootgesteld. Heb toen andere olie genomen en mijn immuunsysteem weer wat opgekrikt, want dat faalde een beetje door die maffe reactie. En die olie daarmee had ik alleen contact via mijn huid, kun je nagaan. Zo kun je ook na tijden een allergie of reactie krijgen op cosmetica e.d. 

ErEf
Growing pains BFF AD
Re: buikpijn door kwark 2013/12/18 01:37:26 (permalink)
0
ik vond kwark ook makkelijk om 's morgens weg te eten, maar merkte dat ik na een aantal maanden altijd een allergie ontwikkelde. kreeg huiduitslag, jeuk op rug en benen. wanneer ik stopte met kwark dan herstelde me huid ook weer in korte tijd.
ik eet nu geen melkproducten meer. in plaats daarvan eet ik 's morgens vaak sunwarrior rijstproteïne in een shake. ook een paar lepels hennepzaad, want daar zit ook veel eiwit in.
ErEf
Growing pains BFF AD
Re: buikpijn door kwark 2013/12/18 01:37:26 (permalink)
0
ik vond kwark ook makkelijk om 's morgens weg te eten, maar merkte dat ik na een aantal maanden altijd een allergie ontwikkelde. kreeg huiduitslag, jeuk op rug en benen. wanneer ik stopte met kwark dan herstelde me huid ook weer in korte tijd.
ik eet nu geen melkproducten meer. in plaats daarvan eet ik 's morgens vaak sunwarrior rijstproteïne in een shake. ook een paar lepels hennepzaad, want daar zit ook veel eiwit in.
puma girl
Feather Weight
Re: buikpijn door kwark 2014/02/22 13:42:35 (permalink)
0
Vervelend dat je niet goed tegen kwark kan. Ik heb zelf een periode gehad dat ik buikkrampen kreeg van avocado. dat heeft zo'n half jaar lang geduurd en nu geen last meer van. Nog steeds weet ik niet echt waar het aan gelegen heeft. Maar nu kan ik het wel weer gewoon eten.

Kan je dan wel goed tegen andere melkproducten? Het zou misschien ook te maken kunnen hebben met de lactose? Hopelijk gaat het bij jou ook over. En proteinen kan je gelukkig nog uit eieren en vlees bv halen.
Jump to:
© 2020 APG vNext Commercial Version 5.0