clean bulken

Author
matthias666
Super Heavy Weight
2010/02/03 15:24:34 (permalink)
0

clean bulken

Hey,

heb even mijn nodige calorie intake berekend op : http://www.exrx.net/Calculators/CalRequire.html
en ik heb dus 3131 kcal nodig.
dus heb ik even in excell een schematje gemaakt:






#1

8 Replies Related Threads

    DjMark
    ** Retired Moderator **
    Re:clean bulken 2010/02/03 16:18:16 (permalink)
    0
    Als je aan wilt komen (bulken dus)
    Dan moet je juist boven je calorieverbruik gaan eten.
    Je moet dus meer dan 3131 kcals eten in jou geval.

    En met dit schema krijg je maar 3010 kcals binnen...
    #2
    Espi
    meten = weten!
    Re:clean bulken 2010/02/03 17:03:33 (permalink)
    0
    Richtlijn is ongeveer 10% boven je ECHTE onderhoud.
    Dat onderhoud is geen getalletje dat je uit een formule trekt maar wat je ECHT nodig hebt.. dit kan nogal flexibel zijn. Bij sommigen varieert onder- en bovengrens bij GELIJKE activiteit zelfs zo'n 1000 kcal! Bij mij ongeveer 400kcal. Dat is dan ongeveer precies die 10% , als je dus niet aankomt nog eens met 100kcal ophogen. En daarna weer kijken etc.
    Je kan ook gelijk 500+ kcal eten maar dan is meer kans op vetaanwas dan bij kleinere verhogingen
    #3
    paraman
    Griek
    Re:clean bulken 2010/02/03 19:46:47 (permalink)
    0
    ik zou uw vetten uit iets anders dan tosti halen

    olie en noten ofzo ?

    ik doe de clean bulk zo

    bereken de hoeveelheid die je nodig hebt voor dagen dat te krachttraining doet

    doe hetzelfde voor dagen dat je niet traint

    bij mij is dat een verschil van 500 kcal

    ik doe dan ook nog wat cardio op rustdagen maar niet te zwaar

    en dan het gewicht 2 wekelijks bekijken en als je niet ben bijgekomen met 100 kcal verhogen

    ik verhoog meestal met koolhydraten bij het ontbijt of voor -en na de training
    #4
    3XL
    Senior Moderator
    Re:clean bulken 2010/02/03 20:25:08 (permalink)
    0
    Ik denk dat we eerst moeten weten wat de TS onder clean bulken verstaat.

    Voor de een (waaronder ik) is het de keuze van je voeding die bepalend is is voor wel/niet clean bulk. Voor de ander de hoeveelheid calorieën met de daaraan gekoppelde vetwinst.

    Ter verduidelijking, in een clean bulk ga je wel 1000Kcal boven onderhoud zitten, maar hou je rekening met waaruit die calorieën bestaan (bij een "normale" bulk gaat ALLES naar binnen).

    Bij de tweede variant word minimaal boven onderhoud gegeten (ik kom soms 250Kcal tegen). Voor mij (opgegroeid met het ouderwetse clean zoals ik hierboven stel) is dit "gewoon" eten om zwaarder te worden en heeft het niets met bulken te maken.
    #5
    paraman
    Griek
    Re:clean bulken 2010/02/03 20:42:34 (permalink)
    0
    ik eet clean en een beetje boven onderhoud

    ik merk dat als ik clean eet en 500-1000 kcal boven onderhoud eet, ik nog altijd snel vet word
    #6
    Espi
    meten = weten!
    Re:clean bulken 2010/02/04 11:43:54 (permalink)
    0
    Het calorieverschil is bepalender voor het resultaat van je bulk dan het soort eten dat je inneemt. En ja, 3XL heeft wel gelijk als je een klein calorieverschil niet meer een bulk kan noemen.
    #7
    3XL
    Senior Moderator
    Re:clean bulken 2010/02/04 19:14:41 (permalink)
    0
    paraman

    ik eet clean en een beetje boven onderhoud

     
    Dat is een "normale" manier van eten om zwaarder te worden, geen bulken
     
     
    paraman
    ik merk dat als ik clean eet en 500-1000 kcal boven onderhoud eet, ik nog altijd snel vet word

     
    Dat is een bijkomstigheid van bulken. Snel zwaar worden met een aardige stijging van je vet%

    #8
    matthias666
    Super Heavy Weight
    Re:clean bulken 2010/02/05 00:44:19 (permalink)
    0

    [font="'times new roman'"]non-trainingsdagen:



    [font="'times new roman'"]en trainingsdagen:[font="'times new roman'"] 
    [font="'times new roman'"]



    [font="'times new roman'"]ik heb geprobeerd het schema te verbeteren, enige comments ?[font="'times new roman'"]


    post edited by matthias666 - 2010/02/05 00:55:12
    #9
    Jump to:
    © 2021 APG vNext Commercial Version 5.0