continue afwisselen oefeningen/rep-range... etc

Page: < 123 Showing page 3 of 3
Author
Harold
Amor omnia vincit BFF USER MANAGER
Re:continue afwisselen oefeningen/rep-range... etc 2011/08/16 15:17:36 (permalink)
0
Ik zou het met alle plezier willen, even uitleggen maar dat is echt onbegonnen werk.
 
Maar 8 jaar trainen met wisselende ofeningen en set/repranges zou toch resultaat op moeten leveren als in massa aanwinst, iemand die 8 jaar traint kan ik mij niet voorstellen dat niet voldoende ervaring en kennis in huis zou hebben om zelf te weten waar er iets niet klopt.
 
Ik zou het dan waarschijnlijk in voeding zoeken!!
 
Maar goed even in het kort. HIT, staat voor hoge intensiteit trainen en er zijn verschillende methodes om je trainingintensiteit te verhogen.
 
Sowieso zit er al een verschil in basisuitvoering van een hit rep, iedere rep word uiterst langzaam uitgevoerd, althans in de theorie dan, ik doe het zelf toch weer net even anders, maar dat is de basisgedachte. In elk geval voer ik wel altijd de negatieve fase zo langzaam mogelijk uit.
 
Verder heb je dan de mogelijkheid om met een aantal technieken de intensiteit van een oefening te verhogen, of beter gezegd de intensiteit van de set. Een van mijn favorieten zijn rest/pause sets. In principe doe je maar 1 echte werkset per oefening en ga door tot positief falen volgens de benadering van Jones of tot negatief falen volgens de benadering van Mentzer, dat laatste heeft mijn voorkeur, betekend echter wel dat je met een spotter moet trainen en dat je hersteltijd flink langer word. Maar goed ik kan het niet zo snel even uitleggen. Ik heb er zelf 3 boeken en een vracht aan artikelen over gelezen en begin binnenkort aan het vierde boek.
 
Bij HIT moet je in principe altijd denken in intensiteit versus wat men gewend is in volume te denken en als je het goed doet is in dit geval echt minder is beter.
 
Hier kan je in elk geval wat meer informatie vinden over HIT volgens Darden
http://www.drdarden.com/
 
En anders zou je eens op Mike Mentzer moeten googelen.
#41
Harold
Amor omnia vincit BFF USER MANAGER
Re:continue afwisselen oefeningen/rep-range... etc 2011/08/16 16:23:33 (permalink)
0
Trouwens voor ik weer iedereen over mij heen krijg, ik ben geen predikant voor HIT he, ben trouwens nergens een predikant voor. Voor mij werkt het prima en vooral ook omdat ik het leuk vind om zo te trainen en als ik er genoeg van heb stap ik over naar wat anders, maar uiteindelijk is HIT wel mijn rode draad geworden. En welke andere trainingsvariant ik ook gebruik er zal altijd wel iets van HIT inzitten.
 
Wil niet weer allemaal verwijten over mij heen krijgen  zoals  op een ander forum door een volgespoten  dwaas met de fysiek van een pannekoek en zichzelf tot guru heeft uitgeroepen dat ik alleen maar een heel klein beetje kennis heb van HIT en verder niks van bodybuilding af weet of begrijp en het ook nodig vond mij te bedreigen.
#42
sis
NO Sissy !!
Re:continue afwisselen oefeningen/rep-range... etc 2011/08/16 17:53:17 (permalink)
+2 (2)
Hier hebben niet zulke pannekoeken knipoog maar misschien wel weer andere super blij
 
Toch een heldere uitleg
 
#43
JornT
Feather Weight
Re:continue afwisselen oefeningen/rep-range... etc 2011/09/06 15:05:01 (permalink)
0
Hermke
Hoe lang zou je willen trainen dan en wat je denk wat er met je cortisol levels gebeurd, man ik stond op een gegeven moment 15x15 te squaten en dan er achteraan nog een normaal beenschema en dan nog gebeurde er niks.


Dat was toch in NoNonsense? Dat was een mooi gezicht, 3 lui die elkaar afwisselde en dus een minuut rust ofzo tussen je 15x15 squats!
#44
Harold
Amor omnia vincit BFF USER MANAGER
Re:continue afwisselen oefeningen/rep-range... etc 2011/09/06 22:29:52 (permalink)
0
Ja klopt en dat waren Pipi, Kwark en ik .
#45
Page: < 123 Showing page 3 of 3
Jump to:
© 2020 APG vNext Commercial Version 5.0