een beetje hulp is zeker welkom

Author
blaze
Light Weight
2006/10/01 19:41:01 (permalink)
0

een beetje hulp is zeker welkom

hey iedereen
 
Ik heb een paar vraagjes eigelijk, eigelijk een boel zelf
 
Ik ben eigelijk op zoek naar een goed trainings programma dat vrij simpel is en toch gedetaileerd uitgelegt is en ook doeltreffend is.
en vooral een trainingsprogramma dat ik goed versta.
en of er een eventuele voedings programma bij hoord ( niet te erg aub )
 
effe een beetje info over mij:
 
ben 17 jaartjes
heb wel al enkele maanden ervaring maar heb niet echt een vast ritme waarop ik mijn oefenigen doe 
mijn doel voornamelijk spieren krijgen (wat er zo veel willen natuurlijk)
echt gewicht verliezen moet niet ik ben "normaal" op da vlak
 
iemand die me een beetje op weg kan zetten ?
 
alvast bedankt
#1

5 Replies Related Threads

    Ryujin
    Nam Myoho Renge Kyo
    RE: een beetje hulp is zeker welkom 2006/10/01 19:51:58 (permalink)
    0
    #2
    blaze
    Light Weight
    RE: een beetje hulp is zeker welkom 2006/10/01 20:02:18 (permalink)
    0
    bedankt dat helpt me al wat meer op weg
    nu heb ik tenminste al een idee over schema's
    nu alleen nog een goed schema vinden dat bij mij past
     
    maar ik heb wel nog wat vragen bv met gewichten (waarschijnlijk is deze vraag ooit al eens gesteld geweest maar toch)
    hoe weet je nu eigelijk precies welk gewicht ik moet nemen bij oefeningen en waneer ik er een beetje gewicht mag bij doen?
     
    ook over eten zijn er bepaalde dingens die ik zeker zou willen weten,
    bv: voor een training wat moet ik eten of drinken
          mischien zelf iets tijdens de trainingen
          en hoe zit dat na een training dan
     
    en zeker wat wel en wat niet
    je zal het al begrijpen ik zit nog boordevol vragen waarop ik hoop eens een antwoord te kunnen krijgen
     
    alvast bedankt 
    #3
    Ryujin
    Nam Myoho Renge Kyo
    RE: een beetje hulp is zeker welkom 2006/10/01 20:07:44 (permalink)
    0
    Nou als je tussen 70-90% van 1RM (het gewicht dat je maar 1 keer kan doen) zit, zit je wel goed hoor. Persoonlijk bereken ik m'n gewichten niet, 'k pak gewoon wat goed voelt. Enja, als je voelt dat het te makkelijk wordt, meer gewicht bij pakken. Zo simpel is het.

    Maar dat hangt af van welk soort schema je gebruikt.

    Voor de training veel eiwitten en koolhydraten eten. Zelfde voor na de training, maar wel wat minder. Maareuh, ben geen zo'n voedingsexpert, er zullen wel andere mensen meer volledige antwoorden hebben op je voedingsvragen.
    #4
    blaze
    Light Weight
    RE: een beetje hulp is zeker welkom 2006/10/01 20:25:02 (permalink)
    0
    aha ik begrijp het
     
    eigelijk mag je maar een gewicht x aantal keer mogen kunnen opnemen en als je het nog meer kunt opnemen moet je het gewicht verzwaren.
     
    nu nog een vraag
     
    waneer train ik te veel ? en hoeveel keer zou ik het best gaan per week om men spieren snel te laten groeien.
    en wat is nu het best moet je oefeningen traag uitvoeren of eerder snel (dan spreek ik van de oefeningen met gewicht natuurlijk)
    of maakt het niet uit
    en hoe kan ik men spieren het snelst groter laten worden moet ik dan op bepaalde dingens letten tijdens het trainen ?
     
    des te meer ik hier op zit des te meer vragen ik krijg
     
    ps vriendelijk dat je me sit allemaal wilt uitleggen
    #5
    Ryujin
    Nam Myoho Renge Kyo
    RE: een beetje hulp is zeker welkom 2006/10/01 20:37:56 (permalink)
    0
    Eerst en vooral, spiergroei verkrijg je door 3 dingen: Een goed voedingsschema, trainingsschema en voldoende rust.

    Ik zou persoonlijk 3x in de week Full Body doen. Bevalt me zeer goed. Maar zorg wel dat je voldoende rust pakt (mistens een dag rust ertussen).

    en wat is nu het best moet je oefeningen traag uitvoeren of eerder snel (dan spreek ik van de oefeningen met gewicht natuurlijk)
    of maakt het niet uit

    http://www.body-fitness.nl/forum/m_36999/mpage_1/key_traag/tm.htm#37003

    eigelijk mag je maar een gewicht x aantal keer mogen kunnen opnemen en als je het nog meer kunt opnemen moet je het gewicht verzwaren.

    http://www.body-fitness.nl/forum/m_433053/mpage_1/key_failure/tm.htm#433053
    http://www.body-fitness.nl/forum/m_229204/mpage_1/key_failure/tm.htm

    Veel succes met het lezen. blij
    #6
    Jump to:
    © 2020 APG vNext Commercial Version 5.0