full body 2 X per week

Author
aegir
Heavy Weight
2012/07/08 13:40:56 (permalink)
0

full body 2 X per week

dag allemaal, ik ben 43 en mijn conditie is gemiddeld. Elke week sport ik wel. Met cardio zit het wel goed. Alleen mijn krachttraining is altijd onder de maat gebleven. Te weinig consequent volgehouden.  Ik heb de hoop op een getraind lichaam wat opgegeven en strijd nu tegen een beginnend buikje. Om daar wat aan te doen wil ik nu consequent gaan trainen met het volgende schema:
 
Training 1:
Squat
Bench press
Lat pull down
Shoulder press
Biceps curl
Crunch
 
Training 2:
Deadlift
flyes
Row
shrugs
french press
crunch
 
De ene week met veel herhalingen/lichter gewicht, de andere week met weinig herhalingen(8)/zwaarder gewicht.
 
Wat denken jullie is dit gebalanceerd om het langere tijd te volgen en is het voldoende om wat resultaat te krijgen? (hoef geen bodybuilder te worden, hoogst behaalde doel is "ah, je doet aan sport".
 
Ps. dip's heb ik niet opgenomen omdat ik dan last krijg van mijn schouders.
#1

5 Replies Related Threads

    Harold
    Amor omnia vincit BFF USER MANAGER
    Re:full body 2 X per week 2012/07/08 16:18:45 (permalink)
    0
    Bench en schouderdrukken niet in een training. Bench koppelen aan rows en schouderdrukken aan latpulldowns ( bewegingsrichting).
     
    Je zegt wekelijks om te wisselen van hoog naar laag, euh 8 herhalingen is in mijn ogen al hoog, als je op die manier om wilt wisselen zou ik eerder de ene week max 6 aanhouden voor de compounds en de andere week 8-12 ( hoog)
     
    Direct arm werk niet echt nodig, maar wel lekker.
    #2
    Moob
    Bullet Ride *ex top mod*
    Re:full body 2 X per week 2012/07/08 21:29:33 (permalink)
    0
    Wat Harold zegt.

    Elke week afwisselen in reps kan, maar je kan ook bepaalde periodes kiezen om een bepaald aantal reps te doen (hoog of laag)
     
    dus 4 tot 6 weken hoog in reps (8-12 om maar wat te noemen) en daarna 4-6 weken laag in reps (3-6 om maar wat te noemen.)
    Bij 'laag' in reps kunnen de gewichten dan omhoog en werk je meer aan kracht (ook massa!).
    Bij 'hoog' in reps zijn de gewichten wat lager en werk je meer voor spiermassa.
     
    Door periodes af te wisselen kan je echt een aantal trainingen werken aan je kracht om daarna met iets lagere gewichten weer zwaarder te kunnen werken aan je massa.

    Maar elke week afwisselen kan ook, is maar net wat je prettig vindt.
     
     
    #3
    aegir
    Heavy Weight
    Re:full body 2 X per week 2012/07/10 12:39:54 (permalink)
    0
    Okee, bedant voor de reacties. Zal ik flyes laten vallen en vervangen door shoulder press ? En lat pull down vervangen door row?
     
    Dus:
    Training 1:
    Squat
    Bench press
    row
    biceps curl
    crunch
     
    Training 2:
    Deadlift
    shoulder press
    Lat pull down
    shrugs
    french press
    crunch
     
    De reden waarom ik armen doe is omdat die nogal schriel zijn dus altijd wat training extra mogen gebruiken.
    Variëren tussen 6-8 reps en 10-12?
    #4
    Harold
    Amor omnia vincit BFF USER MANAGER
    Re:full body 2 X per week 2012/07/10 15:07:20 (permalink)
    0
    Ik zeg doen.
    #5
    Moob
    Bullet Ride *ex top mod*
    Re:full body 2 X per week 2012/07/10 23:05:23 (permalink)
    0
    Lekker basic! Doen!
    #6
    Jump to:
    © 2020 APG vNext Commercial Version 5.0