havermout met chocomelk of yoghurt of beide

Author
Stan
judon t beat me. Ever.
2007/03/07 17:26:48 (permalink)
0

havermout met chocomelk of yoghurt of beide

hey!

toen laatst de melk op was heb ik mijn havermout gegeten met yoghurt, redelijk lekker, gaat ook met fruityoghurt...

maar iets dat ik ook veel doe is havermout bij melk doen, uur laten weken, en dan bakken in de pan...nu was laatst de melk weer op, heb hetzelfde gedaan met chocomelk, en lang neit slecht! Dus gewoon een uur laten weken, uitstrijken in een pan (zo dun mogelijk) en tien minuutjes bakken, ik doe er wel nog een beetje confituur op voor wat extra smaak, en klaar!
Ik bak er vaak ook gewoon twee, en doe dan confituur tss de twee als een soort reuze-boterham!

smakelijkmaf!

BTW ik eet ook altijd voor ik zo'n havermoutpannekoek eet een blik tonijn, zodat ik m'n eiwitten ook binnen heb, complete maaltijd dus! (ook lekker met een banaan of zo trouwens zo'n pannenkoek!)

12 Replies Related Threads

hehoi
    Nuts for thought
    RE: havermout met chocomelk of yoghurt of beide 2007/03/07 20:19:43 (permalink)
    0
    Klinkt goed, die pannekoek.
    Met yoghurt eet ik het elke ochtend, of eigenlijk: met yoghurt en kwark door elkaar.
    Sharkie
    Stille wateren, grote haaien.
    RE: havermout met chocomelk of yoghurt of beide 2007/03/07 20:23:59 (permalink)
    0
    hmm, worth a try...

noem eens wat hoeveelheden killa... ik ben niet zo'n keukenprinses dat ik dat zo kan raden en het in 1x goed doe...

en, is het houdbaar? in te vriezen of te koelen? oftewel is het te bewaren als ik moet werken of naar school toe moet?
    Stan
    judon t beat me. Ever.
    RE: havermout met chocomelk of yoghurt of beide 2007/03/08 10:34:01 (permalink)
    0
    hoeveelheden...ik neem ongeveer een 150gram havermout voor twee pannenkoeken. Bij het weken moet je er rekening mee houden dat het serieus wat melk opzuigt, dus ik giet er altijd zoveel melk bij dat ik een 'rand' van ongeveer 1cm over heb bovenop mijn havermout (extra melk dus). Beter een beetje teveel melk dan te weinig, dan heb je een droge vieze massa...je kan overtollige melk ook altijd afgieten na dat uur weken.
    Houdbaarheid van de havermout die staat te weken is redelijk lang, heb het al drie dagen in de koelkast laten staan...
    De pannenkoek op zich vindik veel lekkerder 'vers', als je hem meeneemt koud dan wordt hij slap en minder krokant, nog altijd eetbaar maar minder lekker!
    Sharkie
    Stille wateren, grote haaien.
    RE: havermout met chocomelk of yoghurt of beide 2007/03/08 10:38:03 (permalink)
    0
    thnx killa... ga ik straks ff chocomel kopen blij
    Stan
    judon t beat me. Ever.
    RE: havermout met chocomelk of yoghurt of beide 2007/03/08 10:40:07 (permalink)
    0
    prober het eerst met gewone melk, of maak ze direct beide, met gewone melk is zachter van smaak, chocomelk moet je echt voor zijn (mijn ma lust enkel het eerste)

alvast smakelijk! (en je pannenkoek dun genoeg uitsmeren éblij)
    Marcel
    Krachtwafel expert
    RE: havermout met chocomelk of yoghurt of beide 2007/03/12 20:09:25 (permalink)
    0
    Lijkt meer op een verbastering van de krachtwafeltjes huh?! verbaasdsuper blij

Marcel
    Stan
    judon t beat me. Ever.
    RE: havermout met chocomelk of yoghurt of beide 2007/03/12 21:47:45 (permalink)
    0
    eigenlijk is het gewoon een oud weight watchers recept (maar dan verbasterd)
    Dat moest je maken met havermout, melkpoeder en water...ik heb de hoeveelheden wat aangepast (verhoogdmaf!) en dat melkpoeder en water vervangen door gewone melk en laten weken (beter voor verteerbaarheid van je haver) om eerlijk te zijn nog nooit "krachtwafels" gemaakt
    Marcel
    Krachtwafel expert
    RE: havermout met chocomelk of yoghurt of beide 2007/03/14 17:52:15 (permalink)
    0
    Tis een grote Schande Killa, dat jij nog nooit krachtwafels hebt gemaakt!
    Stan
    judon t beat me. Ever.
    RE: havermout met chocomelk of yoghurt of beide 2007/03/15 00:28:43 (permalink)
    0
    super blij

shame on me!maf!
    akrobatmemo
    Super Heavy Weight
    RE: havermout met chocomelk of yoghurt of beide 2007/03/15 03:07:25 (permalink)
    0
    nice topic hehehehhe
    Woonboot
    Middle Weight
    RE: havermout met chocomelk of yoghurt of beide 2007/06/27 16:24:56 (permalink)
    0
    super recept, heb het gekopieerd en bij zelf pannenkoeken maken gezet, heel erg bedankt
    Nadia
    Comeback babe
    RE: havermout met chocomelk of yoghurt of beide 2007/06/27 17:48:12 (permalink)
    0
    Ik ga het ook proberen!!!  Heb je ook al geprobeerd om ze na het maken weer op te warmen in de oven??? zodat je een vooraadje kunt maken.. (en misschien invriezen, haha ik heb een grote vriezer!!)
    Jump to:
    © 2020 APG vNext Commercial Version 5.0