help!!!

Author
skinnylinnie
Feather Weight
2013/04/27 21:32:09 (permalink)
0

help!!!

ik heb een vraag. ik ben nu drie maanden aan het sporten maar weet niet echt de goede verhoudingen qua voeding en sport.
 
ik ga drie keer per week hardlopen. (zo,wo,vrij)
ook ga ik drie keer per week fitnessen (ma,do,zat)
op dinsdag ga ik skaten of zwemmen.
 
kan iemand voor mij misschien een goed voedingsschema maken gebaseerd op dit sportschema?
het liefst ook met tijden wanneer ik wat moet eten.
 
heel erg bedankt!
 
#1

5 Replies Related Threads

    sis
    NO Sissy !!
    Re:help!!! 2013/04/27 22:42:37 (permalink)
    0
    Welkom. Waarom denk je dat je huidige voeding niet goed is, heb je bepaalde doelen die je nu niet haalt?
    #2
    skinnylinnie
    Feather Weight
    Re:help!!! 2013/04/27 23:44:37 (permalink)
    0
    nou ik ben al de hele tijd aan het zoeken...
    weight care shakes, sonja bakker, dietiste...
     
    ik heb zelf niet echt het gevoel dat ik afval.
     
    mijn doelen zijn afvallen en meer spieren tonen.
     
    kortom een mooie platte buik, ronde billen, slanke benen, misschien een beetje aan m´n armen zien dat ik ze train.
     
    ik weet gewoon niet wanneer ik wat het beste kan eten. ´s ochtends ontbijten voor het sporten of erna
    wat eet je na het sporten
     
    dat soort dingen.
     
    groetjes,
     
    linda
    #3
    sis
    NO Sissy !!
    Re:help!!! 2013/04/28 10:27:00 (permalink)
    0
    Poe.. van een diëtiste mag je toch verwachten dat ze verstand ervan heeft. Over het algemeen wordt er teveel aan koolhydraten gegeten (uit granen) en te weinig vetten en eiwitten. Daarnaast zijn er zowel in training als in voeding vele mogelijkheden en meningen die ook nog recht tegen elkaar in kunnen gaan. Dus het is meer een kwestie van kijken wat er bij je past, dan kijken wat er volgens een bepaald inzicht goed zou moeten zijn. Om een voorbeeldje te geven: het ene uitgangspunt zegt dat je 6x per dag moet eten om je spijsvertering op gang te houden, het andere zegt dat twee keer voldoende is, omdat je dan je insulinegevoeligheid verhoogt. En dat is gunstig voor vetverbranding. Nuchter trainen trouwens ook. Maar als je te hoog in je koolhydraten zit dan word je waarschijnlijk al naar bij de gedachte alleen.
     
    Algemeen: na het sporten eet je eiwitten om te herstellen. Vette vis, kip, eieren e.d. met veel groente omdat daar mineralen in zitten. 
     
    Wat je zou kunnen doen is precies uitrekenen wat je behoefte is en dan je kcals daarop afstemmen. Wat je ook kunt doen is wat meer uit de losse pols eten maar dan moet je zelf wat beter in staat zijn om je verzadiging te voelen. 
     
    De boekjes van Ralph Moorman vind ik zelf een goede steun in de manier van eten zoals ik net omschreef met verminderde koolhydraten en genoeg goede vetten en eiwitten.
     
    Een kant en klaar schema is hier wel ergens in de voedingssectie van het forum te plukken maar dat zijn vaak tijdelijke dingen, dat hou je een paar weken vol en dan val je weer terug in het gemak van je normale eten. 
     
    Kun je eens een gemiddelde dag beschrijven? Vaak is het makkelijker om je huidige voeding stap voor stap aan te passen naar een patroon dat je langer vol kunt houden. 
    Enne.. je noemt jezelf skinny maar wilt afvallen? Nog een gouden tip: gebruik geen weegschaal maar een spiegel. Je doet vrij veel cardio, als je krachttraining gaat doen krijg je ook veel meer en mooiere vorm in je lichaam. 
    #4
    skinnylinnie
    Feather Weight
    Re:help!!! 2013/04/28 12:46:52 (permalink)
    0
    hoi,
     
    ja skinny is het doel nu nog niet de waarheid hihi.
     
    een gemiddelde dag:
     
    07:30 uur                        Brinta met magere melk, zoetstof en een klein klontje boter
    10:30 uur                        2 rijst wafels met kipfilet
    12.30 uur                        magere yoghurt met aardbeien en zoetstof
    14.30 uur                        rijstwafel met yoghurtlaagje en twee kiwi's
    17.30 uur                        kip of vis met groenten, soms met rijst of pasta
    20.00 uur                        rijstwafel met yoghurtlaagje en een banaan o.i.d.
     
    soms na het hardlopen heb ik veel honger dan maak ik weleens een uitsmijter met ham/kaas met wit brood.
    dit is maar een keer per week.
     
    ik drink zeker wel twee liter water per dag.
    ook vind ik verse jus met een banaan en ligakoek in de blender heel lekker. dit doe ik misschien twee keer per week als tussendoortje.
     
    's zomers maak ik vaak een salade van mango, blauwe bessen, frambozen en granaatappelpitjes. dit gebruik ik ook als snack.
     
    ik hoor vaak over eiwitshakes. is weight care zo'n shake? en wanneer neem je die dan?
    en sla je er dan een tussendoortje voor over of is dit extra?
     
    en wat zijn goede oefeningen voor mij om op de sportschool te doen?
    #5
    sis
    NO Sissy !!
    Re:help!!! 2013/04/30 22:45:45 (permalink)
    0
    Ah.. de zes eetmomenten per dag. Persoonlijk, maar ik hoop tegengas te krijgen, ben ik daar geen voorstander van. Op deze manier hou je je insulinespiegel de hele dag hoog en dat is voor je lichaam onwenselijk. 
     
    Verder vind ik dat je vrij weinig eet, en ik mis goede vetten en eiwitten. De weight care shake ken ik niet, maar er zijn honderden leveranciers van eiwitshakes, als je daarnaar op zoek bent. Het moment om die te nemen is als je gaat herstellen, dan heb je behoefte aan eiwitten. Na de training dus. Maar als je het voor de training neemt is dat geen punt, tegen de tijd dat je aan herstel toe bent, zijn de eiwitten dan wel beschikbaar. 
     
    Die salade klinkt trouwens lekker! 
     
    Goede oefeningen zijn dingen zoals squat, deadlift, chinnen maar ook borst en armspier oefeningen. Eigenlijk het hele lichaam blij en als je nog niet zo ervaren bent dan bieden de meeste sportscholen wel geschikte schema's die je helpen te wennen aan de belasting van pezen en spieren. 
    #6
    Jump to:
    © 2022 APG vNext Commercial Version 5.0