hst=krachttraining?

Author
bouckie
Feather Weight
2006/09/17 13:29:12 (permalink)
0

hst=krachttraining?

hoi mensen,

Ik wil weer beginnen met fitnessen nadat ik een tijdje stil gelegen heb. En ik heb hier al wat zitten lezen en ik vraag me af of hst training ook krachttraining is of alleen maar volume?
post edited by bouckie - 2006/09/17 16:20:11

3 Replies Related Threads

Moob
    Bullet Ride *ex top mod*
    RE: hst=krachttraining? 2006/09/17 16:31:01 (permalink)
    0
    ik vraag me af of hst training ook krachttraining is of alleen maar volume?

Hoe bedoel je dat?
    Maar Hypetrphy Specific Training wil zeggen dat je vooral traint om je spiermassa te vergroten (hypertrophy = spiergroei). Dat wil niet zeggen dat je geen kracht kunt winnen daarmee, maar dat is niet het hoofddoel.

Om kracht te verbeteren zijn er wel andere schema's die voor dat doel meer geschikt zijn naar mijn idee.

(maar je zal zeker ook kracht winnen als je weer net begint met trainen).

En welkom hier op het forum trouwens.
    bouckie
    Feather Weight
    RE: hst=krachttraining? 2006/09/18 12:52:38 (permalink)
    0
    Ik zou het liefst een training hebben waarbij kracht en volume hand in hand gaan.
    Waarbij ze beiden stijgen. En ik vraag me af of hst training daar goed voor is.
    Of zijn er andere trainingsmethoden die daar beter voor dienen?
    Marcus
    Natural born chiller
    RE: hst=krachttraining? 2006/09/18 13:08:35 (permalink)
    0
    Er zijn 2 manieren om een krachttoename voor elkaar te krijgen:

1) meer spiermassa (=grotere dwarsdoorsnede spier=meer kracht)
    2) betere aansturing door centraal zenuwstelsel (CZS) oftewel motorisch leren

Bij HST wat gericht is op spiermassa toename zul je sowieso krachttoename van type 1) krijgen.
    In mijn ervaring echter ook van type 2), want de hoge trainingsfrequentie (vergeleken met een typische split) is erg geschikt voor motorisch leren.
    Verder is HST 1 van de weinige programma's die bewust maatregelen nemen om CZS niet te overtrainen.
    Jump to:
    © 2020 APG vNext Commercial Version 5.0