hulp nodig

Page: < 12 Showing page 2 of 2
Author
1st_time
Feather Weight
Re:hulp nodig 2012/02/06 10:17:32 (permalink)
0
SheRu

1st_time

SheRu

Ik vraag me het volgende af: waarom doe je nog wat je diëtiste zegt als je niet tevreden was met het resultaat?  



Als je bekijkt waar ik vandaan kom met mijn voedingspatroon denk ik dat dit sowieso beter is dan mijn eerdere patroon. 
 
Ik weet dat er nog voldoende aan te sleutelen valt, daar sta ik dan ook voor open.
DAt is natuurlijk geen antwoord op m'n vraag, en je negeert de rest van m'n post. knipoog 

Een trainer en voedingsdeskundige is niet het eerste waar ik op zit te wachten eigenlijk.
Misschien in een later stadium? Ik wil zo graag de eerste stapjes ZELF zetten! De eerste stap is om te beginnen op een hometrainer. Ik zit voor mijn gevoel nog midden in deze fase.
Wat ik belangrijker vind is dat ik me er goed bij voel en gemotiveerd ben. Naar een sportschool gaan is toch een mega drempel.
Qua voedingspatroon moet ik ook toegeven dat ik in de tijd van mijn dietist bezoek ook niet altijd even gemotiveerd was door familieomstandigheden. De motivatie is er momenteel en zoals gezegd heb ik wel veel geleerd bij de dietiste waar ik op kan/moet letten
#21
Barbie
Heavy Weight
Re:hulp nodig 2012/02/06 10:44:19 (permalink)
0
Heb je inmiddels al een nieuw voedingspatroon opgesteld? Kun je dat eens posten? Houd je het bij per dag wat je eet?
#22
nails
Super Heavy Weight
Re:hulp nodig 2012/02/06 11:51:42 (permalink)
0
Als je idd een eetpatroon op papier zet en daar een beetje aan gaat sleutelen totdat je een voor jou doen goed overzicht hebt, dan gaat het een stuk makkelijker!
Het is vaak wel even puzzelen, maar dan krijg je een goed inzicht in wat je eet en wat je meer of minder zou moeten nemen.
En nee....dat hebben wij niet pasklaar hier staan...daar moet je wel ff jezelf
voor inlezen. Staan zat stickies op de site en informatie.
 
Een schrale troost wellicht...ik had het ook niet in 1 dag voor elkaar hahaha.
 
#23
Barbie
Heavy Weight
Re:hulp nodig 2012/02/13 16:06:26 (permalink)
0
... hoe gaat het? ...
#24
utrechter2012
Feather Weight
Re:hulp nodig 2012/03/12 15:43:29 (permalink)
0
Hey! Ik ben zelf nieuw hier, ik ben zelf van 1.28kg naar 117kg gekomen door alleen mijn eten te veranderen! Het is inderdaad belangrijk om je stofwisseling op gang te houden. Dus ja, het is belangrijk om 6 keer per dag te eten. Je eet genoeg, je moet het alleen beter doseren! blij
 
Ontbijt: Brinta en magere kwark
(Brinta moet je echt aan wennen - Doe er een anders een beetje bastardsuiker in, maar het liefst helemaal zonder) Krijg je wel lekker veel energie van!
 
Tussendoortje: Snee bruin brood met kipfilet + Appel *of ander stuk fruit*
(en om het beleg af te wisselen: 20+ kaas, pindakaas, een gekookt ei, runderrookvlees, rosbief, filet american tonijn, makreel)
 
Lunch: Snee bruin brood (Of bruine volkoren cracker) met het bovengenoemde beleg.
 
Tussendoortje: Fruitshake - Ook heel zelf makkelijk te maken met banaan en kiwi. Gewoon fijndrukken in een hele fijne rasp. Dan heb je een heerlijke volle shake tussendoor!
 
Avondeten: Mager vlees. Andijviestamppot (vers) 1 klein schepje jus!
 
En in de avond neem ik zelf altijd een klein stukje vlees wat ik over heb gehouden van mijn avondeten. Of een klein beetje kwark. (Zo rond 21.30u) 
 
Daarbij bak ik alles in olie! Scheelt echt onwijs veel! Ik drink ook veel water met daarin een beetje citroensap... Heel goed om vocht te verliezen!
Probeer vetten en suikers zoveel mogelijk te laten staan!
Cola light, tsja.. Ik vind hetzelf heel erg goor... En volgensmij is het helemaal niet zo gezond als dat ze beweren!
Ik haal bij de AH flessen water waar 1 kc per glas in zit... Is heerlijk hoor blij
Heb geen behoefte meer aan de suikers die in de prikdranken zitten!
 
Mocht ik nou echt zin hebben in iets 'slechts' of gewoon iets tijdens een filmpje ofzo ... Dan neem ik een klein bakje zoute popcorn, een handje noten of een droplolly...
 
Ik vind het echt heel erg knap van je dat je gewoon lekker aan het sporten bent super blij 
Als je gewichten hebt thuis, kan je gewichten doen voor je armen.
Je triceps bijvoorbeeld... Kan je echt enorm veel oefeningen voor vinden!
 
Succes!
#25
Barbie
Heavy Weight
Re:hulp nodig 2012/03/12 16:35:29 (permalink)
0
Ik denk dat hij niet meer op het forum komt, is al meer dan een maand geleden dat 'ie heeft gekeken. Maar wie weet...!
#26
sis
NO Sissy !!
Re:hulp nodig 2012/03/12 20:33:47 (permalink)
0
Dat is een uitgebreid antwoord utrechter blij en je hebt zelf al aardig wat gewicht weten te dumpen  
 
Ben het alleen niet met alles eens. Bijvoorbeeld de suiker door de brinta, daar zijn alternatieven voor, en de lunch is wel heeeeel karig vind ik. Fruit in de middag daar zou ik wat bij doen zoals noten om de insulinereactie te remmen, anders piekt je bloedsuikerspiegel en daar krijg je niet alleen trek van, maar het maakt je ook duf met een beetje pech. 
 
Suikers laten staan is een goed advies, vetten laten staan vind ik een minder goed advies. Vetten heb je hard nodig als je af wilt vallen, al was het alleen al voor de hormonen die eruit gemaakt worden. 
 
Ben benieuwd of de topicstarter nog langs komt blij 
#27
Page: < 12 Showing page 2 of 2
Jump to:
© 2020 APG vNext Commercial Version 5.0