ideale trainingsduur

Page: 12 > Showing page 1 of 2
Author
Stan
judon t beat me. Ever.
2006/09/25 11:53:03 (permalink)
0

ideale trainingsduur

hey,

Wat is volgens jullie de ideale trainingsduur voor maximale krachtontwikkeling of hypertrofie, of beide? Ik heb altijd gehoord dat je neit langer dan een uur mag krachttraining doen voor je cortisol, maar ik hoorde van anderen dat ze twee uur trainden en daar goede resultaten mee haalden.
Ik vraag me dan wel af of ze hetzelfde volume doen als iemand die een uur traint maar intensiever, of een hoger volume en minder intensief, of een hoger volume EN intensiever?
Wat is nu het beste? Een judotraining duurt standaard ook anderhalf uur, maar daar zit opwarming ook in, dus komt meestal toch ook maar uit op één uur echt intensief (of iets langer) dus daar wordt ook al het één uur principe toegepast.

Wat is het volgens jullie?

grtz

Stan

30 Replies Related Threads

Remco
    cuore sportivo
    RE: ideale trainingsduur 2006/09/25 11:57:38 (permalink)
    0
    hmm, al zou ik 2 uur willen. Dat red ik nooit, ik ben na een uur echt helemaal op. Mensen die 2 uur lang kunnen krachttrainen, praten teveel imo. Echt intensief 2 uur lang doorgaan is ondoenlijk.
    Sharkie
    Stille wateren, grote haaien.
    RE: ideale trainingsduur 2006/09/25 12:25:08 (permalink)
    0
    Mensen die 2 uur lang kunnen krachttrainen, praten teveel imo.

of zitten in een kuurtje, dat wil wel eens helpen..

maar sluit me bij remco aan, ben na 1 uur op...

teddybeerke
    hug on own risc
    RE: ideale trainingsduur 2006/09/25 12:28:17 (permalink)
    0
    In een groot uur moet je toch gedaan kunnen hebben
    Gert
    The Sniper
    RE: ideale trainingsduur 2006/09/25 12:42:42 (permalink)
    0
    Een uur als je het intensief doet ivm cortisol. Is al vaker over gepost. Zoek in dit forum maar eens op cortisol, denk dat je dan wel wat vind daarover.knipoog
    sis
    NO Sissy !!
    RE: ideale trainingsduur 2006/09/25 12:59:29 (permalink)
    0
    Ja.. da's waar. Maar aan de andere kant zijn sommige topsporters uren per dag aan het trainen. Zwemmers die een paar uur in het water spartelen bijvoorbeeld.

En die hebben toch ook fors ontwikkelde schouders.
    Gert
    The Sniper
    RE: ideale trainingsduur 2006/09/25 13:17:08 (permalink)
    0
    Als je wat kh neemt tijdens de training stijgt je cortisol minder snel.
    M0|p
    The Big Chief
    RE: ideale trainingsduur 2006/09/25 13:26:37 (permalink)
    0
    ORIGINAL: sharkattack

Mensen die 2 uur lang kunnen krachttrainen, praten teveel imo.

of zitten in een kuurtje, dat wil wel eens helpen..

maar sluit me bij remco aan, ben na 1 uur op...

Of als je met 2 traint dan duurt het ook langer. Als ik alleen train en ik beuk erdoor dan duurt het geen uur, als ik met men neef train duurt het al snel bijna anderhalf uur. Maar dan wordt er natuurlijk wel wat afgezeverd.
    Marcus
    Natural born chiller
    RE: ideale trainingsduur 2006/09/25 13:47:03 (permalink)
    0
    Iedereen praat elkaar na over dat training max uur zou mogen duren, maar niemand kan een referentie geven naar onderzoek waar het op gebaseerd zou zijn.
    Mijn gezonde verstand zegt me dat het ook aan de training, intensiteit (als in % 1RM), pre-workout voedsel en evt. voedsel tijdens gaat liggen op welk moment de balans naar de catabool doorslaat.
    Persoonlijk denk ik dat meer op kracht gerichte trainingen met hogere intensiteit (2RM-6RM) best langer kunnen duren dan een uur, omdat je je trainingsdichtheid (arbeid die je levert per tijdseenheid) dan noodgedwongen een stuk lager zal liggen.
    Bij meer op hypertrofie gerichte trainingen (60-80%1RM, korte rustpauzes, vrij hoge reps) is een uur misschien best een goede richtlijn, omdat de hormonale respons (waaronder cortisol ook) een stuk groter is.
    Wat ik hier zeg past ook in straatje van onderzoek wat ik kon vinden hierover:

Hormonal responses and adaptations to resistance exercise and training.
    Kraemer WJ, Ratamess NA
    Sports Med. 2005;35(4):339-61
    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=PubMed&list_uids=15831061&dopt=Abstract

Influence of exercise duration on post-exercise steroid hormone responses in trained males.
    Tremblay MS, Copeland JL, Van Helder W
    Eur J Appl Physiol 2005 Aug;94(5-6):505-13. Epub 2005 Jun 8
    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=PubMed&list_uids=3057315&dopt=Abstract

@Killa
    Wat betreft dat judo, denk niet dat (alleen) te maken heeft met wat optimaal is qua anabool/catabool. Het is in de eerste plaats vaardigheidstraining. En vaardigheden trainen als je te vermoeid bent heeft geen zin.

@Sis
    Zwemmers hebben na 10 jaar inderdaad net zo ontwikkelde schouders als iemand die op een verstandige manier KT doet in 1 jaar met gemak kan bereiken super blij
    sis
    NO Sissy !!
    RE: ideale trainingsduur 2006/09/25 14:04:29 (permalink)
    0
    Jaaaa 10 jaar? Egnie! Ik ken wat waterpolo mannen, die doen het een paar jaar, en sommige (niet allemaal) zijn gespierder dan de gemiddelde fitnesser.

Maar nu zijn we geloof ik sinaasappels met citroenen aan het vergelijken super blij
    Marcus
    Natural born chiller
    RE: ideale trainingsduur 2006/09/25 14:08:50 (permalink)
    0
    En die waterpoloërs zitten uren en uren in het water, zoals de topzwemmers waar je het over had?
    Gemiddelde fitnesser is trouwens ook niet het type waar ik direct aan denk als ik het heb over verstandig KT.
    sis
    NO Sissy !!
    RE: ideale trainingsduur 2006/09/25 14:14:33 (permalink)
    0
    Nee.. nu je het zegt, die trainen 3x per week polo. Ik denk een uurtje, anderhalf misschien.

Korter dan topsportzwemmers en toch ontwikkelde schouders
    Marcus
    Natural born chiller
    RE: ideale trainingsduur 2006/09/25 14:21:41 (permalink)
    0
    Voor grote schouders dus niet uren per dag in water spartelen super blij
    Stan
    judon t beat me. Ever.
    RE: ideale trainingsduur 2006/09/25 15:19:04 (permalink)
    0
    bedankt voor het antwoord Marcus!

Ik zat idd vast in dat één uur verhaal, maar ik merk dat ik nu ik steeds intensiever begin te trainen niet meer toekom met één uur omdat ik vaak 2-3 minuten rust nodig heb tussen de verschillende oefeningen Ik dacht dat ik slecht bezig was, maar ik zat ook met dat punt dat de rust die je neemt toch ook een invloed MOET hebben op de ideale trainingsduur, je kan toch telkens recupereren. Vandaag moest ik noodgedwongen wel op één uur trainen (gym in gent is maar twee uur open over de middag, en ik moest nog eten) en een setje deadlift met benchpress telkens afwisselen om tijd te winnen is toch wel doodvermoeiendhmmm zal wel Alhoewel ik na de training wel nog goed fris zat.

Ik neem trouwens ook extra koolhydraten op mijn training, drink een bus van 750ml sportdrank telkens makkelijk uit (voel telkens wel de kick van die suikeroplossing)
    18fitie
    GOD OF B&F
    RE: ideale trainingsduur 2006/09/25 16:05:25 (permalink)
    0
    ORIGINAL: Marcus

Iedereen praat elkaar na over dat training max uur zou mogen duren, maar niemand kan een referentie geven naar onderzoek waar het op gebaseerd zou zijn.
    Mijn gezonde verstand zegt me dat het ook aan de training, intensiteit (als in % 1RM), pre-workout voedsel en evt. voedsel tijdens gaat liggen op welk moment de balans naar de catabool doorslaat.
    Persoonlijk denk ik dat meer op kracht gerichte trainingen met hogere intensiteit (2RM-6RM) best langer kunnen duren dan een uur, omdat je je trainingsdichtheid (arbeid die je levert per tijdseenheid) dan noodgedwongen een stuk lager zal liggen.
    Bij meer op hypertrofie gerichte trainingen (60-80%1RM, korte rustpauzes, vrij hoge reps) is een uur misschien best een goede richtlijn, omdat de hormonale respons (waaronder cortisol ook) een stuk groter is.
    Wat ik hier zeg past ook in straatje van onderzoek wat ik kon vinden hierover:

Hormonal responses and adaptations to resistance exercise and training.
    Kraemer WJ, Ratamess NA
    Sports Med. 2005;35(4):339-61
    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=PubMed&list_uids=15831061&dopt=Abstract

Influence of exercise duration on post-exercise steroid hormone responses in trained males.
    Tremblay MS, Copeland JL, Van Helder W
    Eur J Appl Physiol 2005 Aug;94(5-6):505-13. Epub 2005 Jun 8
    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=PubMed&list_uids=3057315&dopt=Abstract

@Killa
    Wat betreft dat judo, denk niet dat (alleen) te maken heeft met wat optimaal is qua anabool/catabool. Het is in de eerste plaats vaardigheidstraining. En vaardigheden trainen als je te vermoeid bent heeft geen zin.

@Sis
    Zwemmers hebben na 10 jaar inderdaad net zo ontwikkelde schouders als iemand die op een verstandige manier KT doet in 1 jaar met gemak kan bereiken super blij
    niets aan toe te voegen man.
    18fitie
    GOD OF B&F
    RE: ideale trainingsduur 2006/09/25 16:06:09 (permalink)
    0
    ORIGINAL: Remco

hmm, al zou ik 2 uur willen. Dat red ik nooit, ik ben na een uur echt helemaal op. Mensen die 2 uur lang kunnen krachttrainen, praten teveel imo. Echt intensief 2 uur lang doorgaan is ondoenlijk.
    op wat slaat dat nu, zwijg dan gewoon
    Remco
    cuore sportivo
    RE: ideale trainingsduur 2006/09/26 09:36:12 (permalink)
    0
    ?

waar het op slaat, staat ervoor en erachter.
    The Unknown
    No pain No gain
    RE: ideale trainingsduur 2006/09/26 10:00:52 (permalink)
    0
    2 uur niet kunnen inteensief trainen? ik heb soms dage dat ik eg vlieg en dat ik wel uren kan doorgaan

maar meestal train ik 1.5 uur , 1 uur lijkt mij te weini want als ik me rug train duurt dat al  bijna 50 minuten

groet
    hakan
    Stan
    judon t beat me. Ever.
    RE: ideale trainingsduur 2006/09/26 11:58:53 (permalink)
    0
    Ik ben het toch ook niet eens met Remco, je kan twee uur intensief trainen, imo zal je zelfs intensiever trainen als je een training die één uur duurt 'uitrekt' tot een training van 2uur (of 1.5uur) want je kan meer rust nemen, waardoor je dus zwaardere gewichten kunt nemen, en dus ook intensiever bezig bent (zo zie ik toch intensiteit)
    The Unknown
    No pain No gain
    RE: ideale trainingsduur 2006/09/26 12:29:59 (permalink)
    0
    eens met killa bee
    Page: 12 > Showing page 1 of 2
    Jump to:
    © 2020 APG vNext Commercial Version 5.0