ijsrecepten topic!

Page: < 12 Showing page 2 of 2
Author
Espi
meten = weten!
Re:ijsrecepten topic! 2010/06/26 23:12:43 (permalink)
0
Heb toevallig nog een zak met mangoschijfjes in de vriezer staan. Was ook verbazend lekker, zo 100% puur zonder toevoegingen.
Ook nog meerdere blikken kokosmelk, maar het is best veel kcals zo ineens.. hoe lang kan je die kokosmelk nog bewaren na opening (overdoen in een andere container natuurlijk).
sis
NO Sissy !!
Re:ijsrecepten topic! 2010/06/26 23:26:22 (permalink)
0
http://carmita.web-log.nl/carmitas_recepten/2007/01/kokosmelk_bewar.html enkele dagen volgens deze site. Maar ik weet niet of dat over verse of blikmelk gaat. En enkele dagen, zijn dat er 2 of 4
Espi
meten = weten!
Re:ijsrecepten topic! 2010/06/27 00:05:41 (permalink)
0
Staat er bij:
"Een restantje kokosmelk kan enkele dagen in de koelkast bewaard worden. Het kan echter ook heel goed worden ingevroren. Bewaar de melk in geen gevallen in het blik zelf."
Invriezen natuurlijk! En dan bijv in een ijsblokdoosje of die plastic zakjes!
Cowgirl Herb
goes bananas
Re:ijsrecepten topic! 2010/06/27 08:53:02 (permalink)
0
Ik vind een blik meestal ook te groot om in 1 keer te gebruiken. Heb daarom tegenwoordig kokosmelk in tetrapakjes van 250 ml. Dit is meestal voor mij een goede hoeveelheid om in 1 keer te gebruiken. Is te koop bij grotere Toko in verpakking van 6 stuks merk: Aroy-D.
Lai
still lightweight, ofzo
Re:ijsrecepten topic! 2010/06/27 09:32:46 (permalink)
0
Ik koop altijd http://www.kara.com.sg/html/products.htmvan het merk Kara dus, je hebt ze in pakjes van 200ml en groter. De textuur is lekker dik en romig. Te koop bij de toko.
post edited by Lai - 2010/06/27 12:17:23
Espi
meten = weten!
Re:ijsrecepten topic! 2010/06/27 10:10:53 (permalink)
0
Ja, maar ik heb dus nog wel 5 blikken staan ... die steeds maar niet open gaan omdat het te veel is. 2 ervan zijn ook Aroy-D. Die pakjes heb ik waarschijnlijk over het hoofd gezien.

kalajengkin
voorheen lightweight :P
Re:ijsrecepten topic! 2010/06/27 10:38:34 (permalink)
0
Gewoon invriezen, doe ik ook altijd.
Espi
meten = weten!
Re:ijsrecepten topic! 2010/06/27 11:58:08 (permalink)
0
Vries jij ze in als blokjes? Want dat lijkt me de allermakkelijkste methode om de kokosmelk ook vaak te gebruiken. In van die ijsblokzakjes .

En nu off-topic: doet me er aan denken dat we gisteren zijn gaan shoppen voor een nieuwe koel-vriescombinatie en verlekkerd stilstonden voor de nieuwste side-by-side kasten, die allemaal een tapkraan hebben voor koel water en in sommige gevallen vanuit het vriesgedeelte ook ijsblokjes leveren.

For the record, nadat we bijgekomen waren van de charme die hier van uitgaat , realiseerden we ons dat diezelfde vrieskasten verdomd weinig praktische ruimte bieden met uitsluitend losse 'planken' zoals in een koelkast als je voornamelijk losse zakjes met individuele porties kipfilet, gehakt, fruit etc. etc. invriest. Bakken zijn dan echt vele malen praktischer.

Mgoed, terug naar het onderwerp in kwestie: ijs maken. Als je echt vaak ijs wilt eten komt het neer op ofwel veel van wat weinig kcals bevat of weinig van wat veel kcals bevat.
Dat laatste is een probleem als de portiegrootte enorm is, zoals met die 500ml potten met premium ice cream. Vandaar dus de wens om zelf ijs te maken, dan beter met de hand dan met een ijsmachine, waar je ook weer tot een flink grote hoeveelheid bent veroordeeld. Toch?
Lai
still lightweight, ofzo
Re:ijsrecepten topic! 2010/06/27 12:31:17 (permalink)
0
Dat is ook een van de redenen dat ik het liever handmatig maak, die ijscontainers zijn te groot voor mij alleen en het ijs invriezen vind ik geen succes. Daarnaast vind ik het ook gewoon erg veel gedoe met een ijsmachine.

SheRu
Go John Henry!
Re:ijsrecepten topic! 2010/08/07 08:50:35 (permalink)
0

@ SheRu: hoeveel karnemelk ongeveer, en neem je verse bessen of bevroren?
Ik neem bevroren. Verse zijn te nat, dan klopte m'n recept niet meer. En karnemelk? ik gok... 300 ml Misschien ietsje meer. Zoiets. Maar ik ben altijd van de 'een beetje op 't oog, en doe maar wat'-enzo.
Enne, gewoon karnemelk pakken, dat is 't lekkerste. Andere producten ontbreekt 't aan romigheid. En de karnemelk proef je niet. Zelfs mensen die 't niet lusten (karnemelk) vinden 't lekker ijs.

Miepie
De Terriër
Re:ijsrecepten topic! 2010/11/05 21:20:35 (permalink)
0
Ik kom hier even neuzen. Ik heb namelijk een ijsmachine voor mijn verjaardag gekregen (ik ben morgen jarig. Ik vier nu dus mijn oudejaarsavond super blij).
Ik heb eigenlijk nooit begrepen dat je iets vóór je verjaardag krijgt óp je verjaardag. Dat heb ik nu dus even recht gezet maf!
Het is er één met een ingebouwde compressor. Ik ben alles wat enigszins vloeibaar is, in ijs aan het veranderen
sis
NO Sissy !!
Re:ijsrecepten topic! 2010/11/05 22:40:07 (permalink)
0
Leuk. En een gepast kado hoor, met de winter voor de boeg super blij

Nah, ijs kan eigenlijk altijd en hou je vooral niet in om je succesnummers te posten
Miepie
De Terriër
Re:ijsrecepten topic! 2010/11/06 15:06:49 (permalink)
0
IJs gaat er hier altijd in hoor. Lekker met een tonnetje ijs op de bank met een dik fleecevest aan super blij
Espi
meten = weten!
Re:ijsrecepten topic! 2010/11/06 17:03:54 (permalink)
0
Helemaal gelijk Miepie.. heb nooit begrepen waarom ijssalons sluiten in de winter. In Rusland staan ze (of stonden naar verluidt), dik ingepakt vanwege de kou in rijen te wachten voor een ijsje. blij
Juutje1
Number one :-)
Re:ijsrecepten topic! 2010/11/06 18:41:54 (permalink)
0
op de ijsbaan gaat een Slushpuppie er ook altijd goed in (in elk geval wel bij mijn, vroegah)
Lai
still lightweight, ofzo
Re:ijsrecepten topic! 2011/08/06 18:27:40 (permalink)
0
Deze staat in de planning om te maken, maar heb er tot nu toe nog geen zin in gehad...huh?! verbaasd

Chocoladeijs:
3 eigelen
2/3 scheppen Sunworrier proteine, chocolade
halve liter melk/kokosmelk/amandelmelk
rauwe cacao
stevia
eetlepel kokosboter

De eigelen mixen. De kokos verwarmen tot het smelt  De rest v/d ingr. met de melk mixen. Alles bij elkaar gooien. Een half uurtje in de ijsmachine laten draaien.

Wat ik wel heb gemaakt laatsts is chocoladeijs met de staafmixer:
Halve banaan in stukjes, bevroren
paar bevroren blokjes melk
schep chocoladeproteine (of vanillewey)
100 ml melk
cacao, eetlepel
colostrum, schepje
kokosboter, eetlepel
stevia
honingpollen

Wat bevroren melk en banaan in een shakebeker oid doen, de proteine en de rest erbij en dan de melk erbij gieten en met de staafmixer mixen, beetje bij beetje de rest van de bevroren banaan en melk erbij voegen, zodat je een stevig ijs krijgt.

Vond het erg lekker, maar de colostrum geeft er wel een apart smaakje aan vind ik.

sis
NO Sissy !!
Re:ijsrecepten topic! 2011/08/06 18:58:34 (permalink)
0
Bijna alles in huis, behalve melk want dat gebruik ik niet, dus volgende week iets van kokosmelk halen en dan kan ik er ook wat uitproberen. blij

Remco
cuore sportivo
Re:ijsrecepten topic! 2011/08/09 15:57:48 (permalink)
0
leuk topic.
Ik ontbijt regelmatig met een soort koude milkshake:

250 gram zomerfruit (doosje in vriesvak AH)
100 gram bladspinazie (uit diepvries)
30 gram gerapste kokos
300 ml melk
2 scheppen whey (framboos in mijn geval)

blenderen tot het goed gemixt is.

Je zit meteen een uur of 3 vol en door de kou goed wakker.  blij
prima ontbijtje. 
Lai
still lightweight, ofzo
Re:ijsrecepten topic! 2011/08/09 18:18:51 (permalink)
0
Koude milkshake? raar...
Klinkt lekker, je proeft de spinazie niet echt waarschijnlijk?
Page: < 12 Showing page 2 of 2
Jump to:
© 2019 APG vNext Commercial Version 5.0