ik ben Maartje!

Author
fitnessmaartje
Feather Weight
2014/11/26 21:51:28 (permalink)
0

ik ben Maartje!

Hallo, ik ben Maartje,
Ik ben van plan serieus te gaan sporten, krachttraining met losse gewichten!
Ik heb op dit forum al aardig wat informatie vergaard maar ik vind het toch erg lastig om nu echt te weten hoe ik van start moet gaan wellicht zitten er domme vragen tussen volgens sommige mensen, sorry hier voor ik heb mijn best gedaan.
 
ik ben 1.61 lang en weeg 62 kilo heb niet tot weinig gesport dus zal hoog vetpercentage zijn maar daar heb ik geen idee van
mijn doel is afvallen en een strak sterk lichaam krijgen, ik heb er veel voor over maar vaker dan 3x in de week sporten gaat me ZEKER niet lukken
 
qua voeding ben ik erg gezond, ik eet in de basis geen suikers (alleen als ik uit eten ga of een feestje heb oid) en geen witte melen aardappelen of terwijl dingen die zich in het lichaam als suiker gedragen.
verder eet ik voldoende groenten, fruit, vetten, eiwitten etc
 
 
Kan iemand mij helpen met de volgende vragen?
 
het aller liefst zou ik 2x per week trainen, is dit aan te raden? waarom wel of niet? zo niet dan ga ik voor 3x
 
ik wil iedere spiergroep slechts 1x per week trainen verdeeld over 2 of 3 dagen, wat is een goede combinatie?
 
hoeveel oefeningen moet ik pakken per spiergroep?
 
wanneer pas je een schema aan en hoe?
 
 
 
#1

4 Replies Related Threads

    thijssie
    Super Heavy Weight
    Re: ik ben Maartje! 2014/11/26 22:50:03 (permalink)
    0
    Hoi Maartje, welkom op het forum!

    Je hebt mooie basis om mee te beginnen toch! En met 3 keer in de week kan je mooie resultaten behalen hoor!

    Er zijn er genoeg mensen die je op weg kunnen helpen met je vragen! Ik wens je gewoon succes en veel plezier met trainen!
    #2
    DjMark
    ** Retired Moderator **
    Re: ik ben Maartje! 2014/11/29 23:06:08 (permalink)
    0
    Welkom!
     
    Spiergroep 1 keer per week? Waarom dat??
    Niet doen is mijn advies, gewoon 2 keer per week je spiergroepen trainen (of 3 keer als je 3 keer traint).
    Zeker beginners kunnen beter gewoon iedere training hun hele lijf trainen.
     
    En 3x is natuurlijk beter, maar met 2x per week kan je ook goed resultaat boeken.
    Succes!
    #3
    Dave Hawk
    IFBB/NBBF wereldrecordhouder
    Re: ik ben Maartje! 2014/11/30 13:11:16 (permalink)
    0
    Welkom !.
    #4
    sis
    NO Sissy !!
    Re: ik ben Maartje! 2014/11/30 13:37:30 (permalink)
    0
    Welkom hier, succes met je doelen! 
     
    Ik ben het eens met DjMark, als je twee keer kunt trainen zou ik fullbody doen. Het veranderen van een schema wordt meestal rond de 6 weken gedaan maar daar zijn niet echt vaste regels voor. 
    #5
    Jump to:
    © 2021 APG vNext Commercial Version 5.0