love handels en buikspieren

Author
old and smart
Feather Weight
2013/02/13 21:24:50 (permalink)
0

love handels en buikspieren

Ik heb een gezegende leeftijd van 48 jaar en doe nu één jaartje intensief aan kracht training. ik weet op mijn leeftijd dat ik er niet meer als een jonkie zal uitzien. Maar ik doe het enkel om de kracht en stevigheid in mijn lijf te houden. Dit lukt al behoorlijk, maar wat niet wil lukken is om de befaamde love handels te laten verdwijnen en de buikspieren zichtbaar te maken. Wat ik zeker niet zal doen is beginnen met vet verbranders of andere producten. Ik wil het zo natuurlijk mogelijk houden. Iemand tips of tricks die me hierbij kunnen helpen.

14 Replies Related Threads

SheRu
    Go John Henry!
    Re:love handels en buikspieren 2013/02/13 22:11:51 (permalink)
    0
    Kun je je huidige eetpatroon eens posten? 
    old and smart
    Feather Weight
    Re:love handels en buikspieren 2013/02/13 22:17:05 (permalink)
    0
    heel simpel.....'s morgen een enkel boterhammen en fruit smoothie. 12 hr boterhammen. 18hr avond eten. af en toe een suiker wafel ( 2 a 3 x per week) . 's morgens en 's avonds na training een shake.... inhet weekend is het warm eten ' s middags. dus absoluut geen dieet of  zo... m'n vrouw zou het ook niet toestaan. met mijn 83 kg op 183cm ben ik niet dik  (denk ik toch)
    SheRu
    Go John Henry!
    Re:love handels en buikspieren 2013/02/13 22:21:21 (permalink)
    0
    Hoeveelheden, beleg,..? Tussendoortjes? 
    old and smart
    Feather Weight
    Re:love handels en buikspieren 2013/02/13 22:25:50 (permalink)
    0
    's morgen wat choco op 3 boterhammen. 's middags kaas of salami op 5 boterhammen. tussendoortje is af en toe een suikerwafel. drink niet zoveel tijdens een werkdag.
    sis
    NO Sissy !!
    Re:love handels en buikspieren 2013/02/13 23:36:02 (permalink)
    +1 (1)
    Ik veel koolhydraten maar niet zoveel eiwitten, die heb je nodig voor het herstel van je lichaam. Ze zitten je in vlees, eieren, noten, vis, algen. 

Ook goede vetten zie ik niet zo. Van vetten maakt je lichaam hormonen, vetten zorgen ook voor transport van stoffen in je lichaam en geven energie. Vetten vind je in (vette) vis, weer noten, maar ook olijven, olijfolie, kokosolie, eieren, pitten, zaden e.d.

Groente, met name verse, rauwe groente bevat vezels die je darmbacteriën gebruiken als voeding, en je energie, weerstand en opname van voeding zitten allemaal in je darmen.

Ook vind je in groente mineralen die je helpen om de voedingsstoffen uit je vlees, vis, groente en fruit op te nemen. Daarbij helpen groente en fruit om het evenwicht tussen zuur en base in je lichaam te herstellen. Training, vlees en granen verzuren je lichaam, groente gaat dat weer tegen. 
    optimuspersonaltraining
    Feather Weight
    Re:love handels en buikspieren 2013/02/14 11:26:25 (permalink)
    0
    Het is heel simpel old en smart.

Als je van die lovehandles af wilt zal je minder moeten eten of meer moeten verbranden dan je verbruikt. Ik zal voor de eerste optie gaan. Wat de verhoudingen zijn van je voeding is voor het afvallen niet zo belangrijk, dus begin er eerst eens mee uit te rekenen wat je ongeveer nodig hebt en ga daar wat onder zitten (+/- 500kcal). Choco en salami e.d. zijn in ieder geval makkelijk te vervangen door wat minder kcal rijk beleg (denk aan rosbief, kipfilet, ei etc.). Daarnaast is 2 de hele dag alleen maar brood ook niet ideaal. Pak eens 2 sneetjes minder en dan één of twee stukken fruit ervoor in de plaats (ook als tussendoortje zijn er betere dingen te bedenken dan een suikerwafel als je wilt afvallen ).  Vetten zal ik in eerste instantie nog niet al te veel gaan toevoegen. Dit kan ervoor zorgen dat je wel gezonder gaat leven, maar alsnog niet je lovehandles kwijt raakt.

Daarnaast zou ik strikter gaan bijhouden wat je werkelijk eet.
    sis
    NO Sissy !!
    Re:love handels en buikspieren 2013/02/14 12:02:36 (permalink)
    0
    Mmm.. ik vind het eerlijk gezegd een beetje te beperkt om in caloriën te denken blij stel dat die nog voornamelijk uit brood, pasta, eierkoeken, krentenbollen en dat soort ellende komen, dan heb je een prachtige trigger voor je insuline. Waardoor je lichaam de energie die niet direct wordt verbruikt, alsnog op je buik plakt. (Begrijp me niet verkeerd, insuline doet ook veel andere dingen die wel nuttig zijn.) Andere bronnen van energie geven volgens mij minder bloedsuikerrespons.

Goede suggestie om strikter bij te houden wat er echt gegeten wordt

Maar hoe meer meningen hoe interessanter het topic en ondanks dat het over voeding gaat, ben ik eigenlijk ook wel benieuwd hoe de old & smart man traint?

optimuspersonaltraining
    Feather Weight
    Re:love handels en buikspieren 2013/02/14 13:12:12 (permalink)
    0
    Hallo Sis,
    Ik weet niet wie je dit verhaal over insulinerespons verteld heeft of waar je dit gelezen hebt, maar het klopt niet. Insuline maakt zeker niet dik. Ik snap ook niet wat je bedoelt met energie die niet wordt gebruikt en met plakt op je buik. Wat plakt op je buik? Energie? 
    Het gaat dus wel degelijk puur om calorieën als het gaat om afvallen. Dat insulinerespons in verband wordt gebracht met lichaamstoename is omdat het vaak wordt opgewekt door suiker (ook door bijvoorbeeld zuivel maar dat ter zijde). Het komt dus vaak voor dat mensen met veel insuline respons teveel suiker eten en daarmee dus ook teveel calorieën eten. Daarnaast wordt een teveel aan suiker in verband gebracht met veel van de huidige welvaartziekten, maar dit staat even los van de lovehandles. Wellicht is dit een leuk artikel voor je om te lezen:  Hierin staat bijvoorbeeld het koekjes dieet, waarbij iemand afviel door alleen maar koekjes te eten (maar onder zijn rustmetabolisme te blijven).  

sis
    NO Sissy !!
    Re:love handels en buikspieren 2013/02/14 17:09:11 (permalink)
    0
    Wat "op je buik plakt" is vet. De opslag van teveel opgenomen voeding (energie). 

Insulinerespons heb je altijd, dat ben ik met je eens. Insuline -> dockt aan -> en daar is glucose. Maar als de cellen vol zijn, en de voorraad van de lever ook, dan is de buik toch de laatste mogelijkheid voor het lichaam om het teveel in op te slaan? Of zie jij dat anders?

Woops, je linkje wordt niet getoond. Ik denk door spambeveiliging, je moet een aantal posts hebben en een aantal dagen lid zijn om linkjes te kunnen posten blij 

Dat cookiemonster.. moet er niet aan denken hoe het na dat dieet met zijn darmen gesteld is hmmm zal wel en natuurlijk val je af als je maar weinig genoeg eet, ook daar ben ik het mee eens. Gezond/verantwoord is dan weer een ander ding.

optimuspersonaltraining
    Feather Weight
    Re:love handels en buikspieren 2013/02/15 13:10:04 (permalink)
    0
    Ik zie dit hetzelfde als jij!

Insuline wordt o.a. aangemaakt als je bloedsuikerspiegel omhoog schiet. Dit zorgt ervoor dat de glucose in je lichaam sneller opgenomen kan worden, zodat je bloed niet een te hoog suiker gehalte houdt. Dit wordt opgeslagen in je spieren en in je lever. Een teveel aan suiker wordt inderdaad opgeslagen als vet. Eet je echter minder kcal dan je lichaam nodig heeft zal je lichaam die suiker en vet weer gaan gebruiken als energie. Al met al heb je dus op korte termijn gelijk, maar kan je er vanuit gaan dat het over een dag genomen niet uitmaakt wat je eet om af te vallen, maar vooral hoeveel kcal dit bevat. De meeste mensen eten teveel aan kcal en dan behoud je inderdaad dat vet waar jij het over hebt. Dit wordt inderdaad voornamelijk rond de buik opgeslagen, al is dat wel afhankelijk van geslacht en persoon (veel vrouwen hebben dit namelijk juist meer rond de heupen).

Als het gaat om de gezondheid is jouw advies dus prima, als het puur gaat om het afvallen dan moet je soms calorie-rijke gezonde producten vermijden.

old and smart
    Feather Weight
    Re:love handels en buikspieren 2013/03/12 15:24:35 (permalink)
    0
    Hey sis,
    sorry voor de late reactie.
    Ik train normaal 3 x per week soms 4 x. zal nu niet alle oefeningen hier vermelden.
    maandag biceps en borst
    dinsdag triceps  en  rug
    donderdag benen
    zondag schouders
    alles in setjes van 4 (12,10,8,6)
    tevens alle trainingsdag doe ik buikspieren
    post edited by old and smart - 2013/03/12 15:43:05
    sis
    NO Sissy !!
    Re:love handels en buikspieren 2013/03/12 18:01:56 (permalink)
    0
    Je zou je training eens om kunnen gooien naar een ander schema om je lichaam tot nieuwe resultaten te prikkelen. 
    old and smart
    Feather Weight
    Re:love handels en buikspieren 2013/03/12 18:07:42 (permalink)
    0
    Wat zou je voorstellen sis
    sis
    NO Sissy !!
    Re:love handels en buikspieren 2013/03/12 18:29:24 (permalink)
    0
    Poe, er zijn zoveel mogelijkheden. Je kunt explosiever trainen, of juist veel meer herhalingen, een ander aantal sets etc. Of een compleet ander schema met (mogelijk) andere oefeningen, bijvoorbeeld http://oldschooltrainer.c...-5-x-5-training/ 
    Jump to:
    © 2022 APG vNext Commercial Version 5.0